خانواده‌هایی که مد و فشن در خون آن‌هاست

چه این موضوع را دوست داشته باشیم و چه نه، مد و فشن در خون بعضی از خانواده‌ها جریان دارد و اعضای این خانواده‌ها تاثیری به مراتب بیشتر بر این صنعت دارند. خانواده‌هایی که لزوما با سرمایه‌ای زیاد و یا تولیدات گسترده‌ای کار خود را آغاز نکردند اما خلاقیت و سخت‌کوشی آن‌ها در دراز مدت به ثمر نشسته است. در این مطلب با تعدادی از این خانواده‌ها آشنا می‌شویم.

 

خانواده‌هایی که مد و فشن در خون آن‌هاست - 1

Versace

در اواخر دهه 1970 جیانی ورساچه در کنار برادر و خواهرش، سانتو و دوناتلا برند خود را به نام ورساچه در ایتالیا تاسیس کرد. خانواده ورساچه سابقه طولانی در خیاطی داشتند. او اولین لباسش را در ده سالگی طراحی کرد. بعد از قتل تراژیک جیانی در سال 1997 دوناتلا مدیریت برند را بر عهده گرفت و دخترش آلگرا هم صاحب بخش عمده شرکت است. جیانی توسط یک قانل زنجیره‌ای به نام اندرو کونانان به قتل رسید و قتل او تاثیر عمیقی بر دوناتلا و آلگرا داشت. جیانی بخش عمده سهام شرکت را در وصیت خود به آلگرا بخشیده بود؛ خواهر زاده‌ای که از ابتدا او را می‌ستود.
بعد از مرگ جیانی، دوناتلا به مصرف مواد مخدر روی آورد و گوشه‌گیر و منزوی شد اما با این وجود در برابر فروش برند مقاومت کرد و تلاش کرد تا بتواند کیفیت محصولات برند را در سطحی مطلوب نگه دارد.

خوش‌قیمت‌ترین‌های مدیسه

خانواده‌هایی که مد و فشن در خون آن‌هاست - 2

Prada

ماریو پرادا در سال 1913 شرکت خود را به عنوان عرضه کننده محصولات چرم تاسیس کرد. اولین محصولات پرادا در آن دور کیف و چمدان چرمی بود. پس از مرگش در سال 1958 لوسیا، دختر او، مدیریت پرادا را به عهده گرفت تا این که در سال 1978 آن را به خواهرزاده ناتنی‌اش میوچا پرادا واگذار کرد. تحت مدیریت میوچا، پرادا برندهای دیگری را هم خریداری کرد و برند خود را به برندی جهانی تبدیل کرد. از دید مجله تایم در سال 2005 میوچا پرادا در بین ۱۰۰ نفر فرد پرنفوذ جهان قرار گرفت.
حالا نام این برند با کالاهای مرغوب و لوکسی گره خورده که راه خود را تا کمد لباس خاندان سلطنتی بریتانیا پیدا کردند.

 

لیست قیمت بهترین لباس های فشن

 

خانواده‌هایی که مد و فشن در خون آن‌هاست - 3

Ferragamo

سالواتوره فراگامو در سال 1927 این برند را در فلورانس بیان‌گذاری کرد. او در ابتدا کفش ستارگان هالیوود را تهیه می‌کرد و برند او در آن زمان بوت هالیوود نام داشت. سپس سالواتوره به فلورانس بازگشت و برندی با نام خود را تاسیس نمود.

او در سال 1930 ورشکست شد اما کار خود را ادامه داد و به تولید محصولات چرمی پرداخت. این برند از برندهای مورد علاقه مرلین مونرو بود. پس از مرگ سالواتوره همسرش و 6 فرزند او کسب‌و‌کار خانوادگی را اداره کردند. سالواتوره در دنیای مد و فشن ابداعات فراوانی داشت که این ابداعات و خلاقیت‌ها زمینه‌ساز موفقیت این شرکت شدند. حالا نسل سوم این خانواده این برند را که در حوزه‌های مختلف وارد شده است اداره می‌کنند.

 

لیست قیمت بهترین لباس های فشن

 

Fendi

در سال 1925 ادواردو و ادل فندی یک فروشگاه کوچک محصولات چرمی تاسیس کردند. پنج دختر این خانواده این کسب‌و‌کار کوچک را به ارث بردند و آن را تبدیل به یک برند در بازار کالاهای لوکس کردند. هنگامی که آدل در سال ۱۹۷۸ درگذشت، هر یک از پنج خواهران فندی مدیریت بخش مشخصی از این برند را بر عهده گرفتند: پائولا در درجه اول به پوست خز علاقه‌مند بود. آنا به کالاهای چرمی علاقه داشت. فرانکا روابط با مشتریان را کنترل می‌کرد. کارلا هماهنگی‌های مرتبط با کسب و کار را هماهنگ می‌کرد و آلدا نیز مسئولیت فروش را بر عهده داشت. حالا سیلویا دختری از نسل سوم این خانواده این برند را اداره می‌کند. یکی از ویژگی‌های برجسته برند فرندی، روش غیر معمول این برند در کار کردن با پوست‌های سنتی است.

آشنایی با خانواده‌های قدرتمند دنیای مد و فشن - 2

Missoni

اوتاویو و رزیتا میسونی در سال 1953 کارگاه لباس‌های بافتنی خود را تاسیس کردند. پنج سال بعد آن‌ها اولین کالکشن لوکس برند خود را ارائه کردند.در سال ۱۹۹۶ کنترل برند میسونی به سه فرزند خانواده رسید؛ ویتوریو مسئول بازاریابی (که در سال ۲۰۱۳ بر اثر سانحه هوایی درگذشت)، لوکا مسئول بخش پوشاک مردانه و آنجلا مسئول بخش پوشاک زنانه است. امروزه برند میسونی علاوه بر پوشاک در زمینه تولید لباس‌های ورزشی، مبلمان و عطر نیز فعالیت دارد. هتل‌های زنجیره‌ای میسونی نیز در سال ۲۰۰۵ افتتاح شد که امروزه تعداد آن‌ها به سی هتل در سراسر جهان می‌رسد حالا مارگریتا نوه رزیتا و اوتاویو این برند را اداره کرده و به عنوان نماینده خانواده شناخته می‌شود. برند میسونی در حال حاضر تحت مالکیت ورساچه قرار دارد.

آشنایی با خانواده‌های قدرتمند دنیای مد و فشن - 3

Hermès

هرمس از شناخته شده‌ترین و ثروتمندترین برندها است. این برند در قرن 19 توسط تیری هرمس ایجاد شد. هرمس در ابتدا به‌عنوان یک کارگاه تولید زین اسب در پاریس شروع به فعالیت کرد. در سال 1920 خط تولید پوشاک، ساعت و دستکش در کارخانه راه‌اندازی شد. در 1930 شرکت هرمس کیف‌های دستی خود را وارد بازار ایالات متحده کرد و در سال 1990 تعداد فروشگاه‌ها، شرکت‌های زیرمجموعه و نمایندگی‌های هرمس به رقم ۲۲۵ رسید. انحصار و کمیابی محصول در بازار از اصول اصلی هرمس است.

تا به حال 5 نسل از این خانواده، همچنان این برند را در صدر برندهای لوکس و پرطرفدار نگه داشته‌اند. حالا این برند بیش از یک دوجین وارث دارد.

آشنایی با خانواده‌های قدرتمند دنیای مد و فشن - 4

Arnault

در پس هلدینگ فرانسوی چندملیتی LVMH برنارد آرنو و خانواده‌اش قرار دارند. این شرکت پس از ادغام خانه مد لویی ویتون با شرکت موئه هنسی تشکیل شد. این خانواده از اثرگذارترین خانواده‌ها در حوزه مد و فشن هستند و برنارد از ثروتمندترین مردان جهان است. در زندگینامه برنار آرنو بیان می شود که او در سال ۱۹۹۰ با خریداری کردن ده‌ها تولیدکننده مربوط به کالاهای لوکس در اروپا، آمریکای شمالی، آسیا، آمریکای جنوبی و استرالیا شرکتش را تبدیل به یک امپراتوری بزرگ کرده است. او کریستین دیور و LVMH  در مجموع ۵۰ مارک از معروف‌ترین تولیدات جهانی را در اختیار دارد.

 

چرا خرید از برند‌های معروف مهم است؟

 

Twitter
LinkedIn
WhatsApp
Email
Telegram

شاید این مطالب را نیز بپسندید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *