راهنمای انتخاب لباس‌ تابستانی برای آقایان

 

با گذر از روزهای آغازین فصل بهار و پایین‌تر آمدن قیمت گوجه‌سبزهای نوبرانه دیگر می‌توانید مطمئن شوید دوران سردرگرمی در پوشش سرد یا گرم به سررسیده و می‌توانید با خیال آسوده لباس‌های زمستانه‌تان را مرتب و منظم در قعر گنجه بگذارید و با طیب خاطر از منزل بیرون بزنید و به فکر لذت‌ بردن از هوای گرم و انتخاب لباس تابستانی باشید.

در هوای داغ بهار و تابستان گرچه لباس‌های کمتری می‌پوشیم اما درعوض باید کارهای بیشتری برای خوش‌پوشی‌مان بکنیم. در دو پست مجزا می‌کوشیم راهنمایی جمع‌وجور برای نحوه‌ی انتخاب لباس‌ تابستانی آقایان بیان کنیم تا هم لذت خوش‌پوشی را بچشند و هم لذت راحتی را.

خوش‌قیمت‌ترین‌های مدیسه

 

راهنمای انتخاب لباس‌ تابستانی مردانه - 1

پاکیزه، روشن و به‌جا بپوشید

حاصل جمع این سه کلمه آن چیزی است که باید برای انتخاب لباس‌ تابستانی همیشه مدنظر داشته باشید و هیچ‌گاه آن را از قلم نیندازید.

پاکیزگی

یک جنتلمن همیشه ظاهری آراسته، صورتی اصلاح کرده و لباس هایی اتوکشیده و تمیز دارد. هیچ لکه‌ای روی لباسش دیده نمی‌شود ولو اینکه کوچک باشد یا به نظرش چندان بااهمیت نباشد، اگر فکر می‌کنید در روزهای گرم به دوبار استحمام نیاز دارید این کار را بکنید، همیشه از اسپری‌های ضدتعریق استفاده کرده و مراقب آراستگی موهای پشت گردن‌تان باشید.

لباس‌های روشن بپوشید

همیشه لباس‌هایی با رنگ روشن بپوشید تا کمتر احساس گرما کنید، حتما لباس‌هایی را انتخاب کنید که منافذ لازم را برای تنفس پوست داشته باشند. پارچه‌هایی با الیاف طبیعی مثل پنبه و لینن یا پشم‌های نازک (برای مهمانی‌های رسمی) مناسب هستند. در یک روز گرم یک پیراهن سفید آستین بلند پنبه‌ای حس خنکی بیشتر به شما می‌دهد تا یک تی‌شرت آستین کوتاه مشکی از جنس پلی‌استر.

به‌جا بپوشید

همواره بکوشید لباسی متناسب با موقعیتی که در آن قرار دارید بپوشید و اینکه سایز لباستان با سایز بدنتان همگون باشد. نه خیلی تنگ و نه خیلی گشاد. تناسب رنگ پوست و رنگ لباستان را هم مدنظر داشته باشید.

قوانین طلایی لباس پوشیدن مردان برای جذب خانم ها

راهنمای انتخاب پیراهن‌های تابستانه

تی‌شرت

تی‌شرت یکی از راحت‌ترین انتخاب های لباس‌ تابستانی است که می‌شود آن را سرِکار، پارک، لب ساحل و خیلی جاهای دیگر پوشید. وقتی تی‌شرت به تن می‌کنید به یاد داشته باشید جنسش حتما از پنبه باشد و آن قدر نازک نباشد که از پشت آن بدنتان پیدا باشد. سعی کنید اندازه‌ی فیت بدنتان انتخاب کنید، چرا که تی‌شرت خیلی گشاد شما را کوچک نشان می‌دهد و یک تی‌شرت خیلی چسبان شما را خیلی چاق نشان می‌دهد.

توصیه‌ای که ما به شما داریم و البته 90 درصد افراد به آن گوش نمی‌دهند این است که پیش از خرید تی‌شرت به پولوشرت‌ها فکر کنید. پولوشرت‌ها به خاطر تنوع در طرح و رنگ یقه‌ای که دارند از تنوع بیشتری برخوردارند و گاه یک تی‌شرت گران قیمت از یک برند مطرح به راحتی توسط پولوشرتی ارزان‌قیمت از رده خارج می‌شود.

 

خرید اینترنتی لباس مردانه

 

پولوشرت آستین کوتاه

اسمش فریاد می‌زند که منشا پیدایشش زمین‌های ورزشی بوده (پولو در زبان انگلیسی به معنی ورزش چوگان است). لباسی که به لباس گلف و تنیس نیز معروف است. شاید باورش برایتان سخت باشد اما در قرن 19 و اوایل قرن بیست تنیس‌بازان این ورزش را در یک لباس رسمی با لباس‌های آستین بلند و کروات و شلوار فلانل بازی می‌کردند! تا اینکه آقای لاکوست (که برندش معرّف حضور همگان است) و خود تنیسوری حرفه‌ای بود این نوع پیراهن‌ها را طراحی کرد و جماعتی را از دست آن لباس‌های عجیب نجات داد.

پولوشرت‌ها را استثنائا می‌توانید با رنگ‌های خیلی روشن و یا کاملا تابلو بپوشید بدون آنکه متهم شوید در حال جلب توجه هستید! پارچه‌ای که برای پولوشرت انخاب می‌شود معمولا از جنس پنبه و بافت‌دار است هرچند تا 15 درصد استفاده از الیاف مصنوعی برای حفظ کیفیت و دوام و خوش‌اتویی و … در آن‌ها طبیعی و قابل قبول است.

 

پیراهن آستین کوتاه

پرکاربردترین لباس‌ تابستانی در کمد لباس آقایان پیراهن‌های آستین کوتاه است (مخصوصا اگر برای پوشیدنشان در محل کار معذوریتی نداشته باشند) البته خیلی‌ها هم به دلیل آنکه به تیپ دلخواهشان دست نمی‌یابند از پوشیدن آن اجتناب می‌کنند. باید مراقب باشید پیراهنتان کاملا فیت بدنتان باشد. اگر بازوهای بسیار لاغر دارید دنبال لباس‌هایی بگردید که دور بازوی کمتری دارند، این عیب در لباس‌های آستین بلند کمتر دیده می‌شود.

نکته مهم در فیت بودن پیراهن خطوط سرشانه است. سرشانه‌های لباس باید کاملا با سرشانه‌هایتان منطبق باشد. طول آستین معمولا متغیر است و بین 25 تا 80 درصد از فاصله سرشانه تا آرنج را پوشش می‌دهد. آستین‌هایی با طول 60 درصد بهترین اندازه هستندو آستین‌های خیلی کوتاه بیشتر برای گردش و تفریح و کنار ساحل مناسبند. دور بازوی لباس هم باید بین 1 تا 4 اینچ بیشتر از دور بازویتان باشد، بیش از آن در بدنتان زار خواهد زد و زیبایی نخواهد داشت. مدل‌ جیب‌ها و تعدادشان پیراهن را اسپرت‌تر یا رسمی‌تر می‌کند.

 

راهنمای انتخاب لباس‌ تابستانی مردانه - 2

 

پیراهن آستین بلند

هرچند معمولا انتخاب اول آقایان در دمای بالای 35 درجه بهار و تابستان برای لباس‌ تابستانی پیراهن‌های آستین بلند نیستند اما این پیراهن‌ها جنبه‌ی رسمی‌تری دارند و برای محل کار یا برخی قرارهای رسمی و مهمانی‌ها مناسبند. اگر لباس آستین بلند می‌پوشید حتما از رنگ‌های روشن استفاده کنید، اگر پیراهن تک می‌پوشید سعی کنید لباس سفید ساده نپوشید تا جلوه‌ی بیشتری داشته باشید. سعی کنید جنس غالب لباس‌تان از الیاف پنبه باشد که هم خنک‌تر است و هم رطوبت بدنتان را بهتر انتقال می‌دهد.

یکی از مزایای لباس‌های آستین بلند آن است که اگر جایی خیلی معذب بودید و شرایط کمی خودمانی تر بود می‌توانید آستین‌ها را تا آرنج تا بزنید. به یاد داشته باشید یک لباس آستین بلند با آستین‌های تا شده به مراتب از لباس آستین کوتاه، رسمی‌تر و باکلاس‌تر است!

 

راهنمای انتخاب لباس‌ تابستانی مردانه - 3

 

نقش مهم زیر پوش

حتما زیر ِ پیراهن آستین کوتاه یا آستین بلندتان یک زیرپوش 100درصد نخی از یک برند مرغوب بپوشید، شاید فکر کنید با پوشیدن دولایه لباس احساس گرمای بیشتری می‌کنید اما یک زیرپیراهن از جنس پنبه باعث می‌شود پیراهن‌تان به عرق بدنتان آغشته نشود و دچار لکه‌ و کثیفی هم نشود.

 

شلوارک طرح دار

⁣اکثر طراحان معروف در فاصله بین مجموعه‌های اصلی که برای هر فصل راهی کت‌واک می‌کنند، مجموعه‌های نیم‌فصلی نیز طراحی و تولید می‌کنند که معمولا کاربردی‌تر از مجموعه هنری و نمایشی اصلی هر فصل است. مجموعه‌های مخصوص مسافرت‌های تابستانی که در اصطلاح کروز کالکشن Cruise Collection یا ریزورت کالکشن Resort Collection خوانده می‌شود، معمولا مجموعه‌ای رنگین و طرح‌دار مناسب برای سفرهای کنار دریا است. در عکسی که دو روز پیش از آشر Usher خواننده 39 ساله سبک R&B گرفته شده، ست لباسی را با محور یک شلوارک طرح‌دار می‌بینید که از مجموعه کروز کالکشن انتخاب شده‌است.

 

خرید انواع پیراهن مردانه

 

Cruise Collection

این روزها که سفرهای تابستانی را در پیش رو داریم، در مدیسه از مجموعه کروز کالکشن 2017 برند ایتالیایی ترانوا Terranova رونمایی کرده‌ایم و به شما هم پیشنهاد می‌کنیم یکی از شلوارک‌های طرح‌دار یا ساده این مجموعه را برای سفرهای تابستانی‌تان انتخاب‌کنید. شلوارک‌های طرح‌دار را با تی‌شرت‌های ساده به یکی از رنگ‌های موجود در طرح‌آنها ست کنید.

Twitter
LinkedIn
WhatsApp
Email
Telegram

شاید این مطالب را نیز بپسندید

1 دیدگاه در “راهنمای انتخاب لباس‌ تابستانی برای آقایان

  1. hossein گفت:

    با سلام
    ممنون از سایت و پست خوبتون

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *