چگونه جریان زندگی را در ذهن روان کنیم؟

هرچند سرعت زندگی کردن روز به روز افزایش می‌یابد اما این نباید باعث شود تا کیفیت زندگی‌مان هم کاهش یابد. روز به روز بیشتر کار می‌کنیم و در انتهای روز خسته‌تر به خانه بازمی‌گردیم اما باید حواسمان به کیفیت زندگی شخصی، چه تنها و چه با خانواده‌مان باشد. نباید اجازه دهیم زیاد کار کردن بنیان روابط خانوادگی‌مان را خراب کند یا حتی اگر تنها زندگی می‌کنیم باید حواسمان به رابطه درونی‌مان با خود باشد. نباید اجازه دهیم همه لحظاتی که در خانه هستیم تنها به دراز کشیدن روی مبل و خیره شدن به تلویزیون سپری شود. می‌توانیم هرروز با انجام دادن کارهایی که لحظات را برایمان شاداب‌تر می‌کند تلاش کنیم تا زندگی کردن را فراموش نکنیم. کاری که برای کسب درآمد انجام می‌دهیم چه در راستای اهداف شخصی‌مان باشد و چه نباشد؛ چه عاشق کارمان باشیم و چه نباشیم، اینکه خودمان را وقف کارمان کنیم در روحیه‌مان تأثیر منفی خواهد داشت. ذهن ما برای این که کاری را درست انجام دهد به استراحت و تخلیه نیاز دارد تا راندمان کاری‌مان افزایش یابد. اگر در تنهایی یا کنار خانواده زمان با کیفیتی را سپری کنیم، آماده‌تر، خلاق‌تر، شاداب‌تر و با انرژی بیشتر به کارهایمان رسیدگی خواهیم کرد و روند مثبت و رو به جلویی را پیش خواهیم گرفت. در این مطلب چند مورد از کارهایی را که کیفیت زندگی کردنمان را افزایش می‌دهد و ذهنمان را آسوده می‌کند بیان می‌کنیم.

 

ژورنال بنویسید

بیرون ریختن افکارتان و پیاده کردن آن‌ها روی کاغذ می‌تواند باعث شود از مشکلاتتان فاصله بگیرید و با نگاهی اجمالی به آن‌ها برنامه‌ریزی کنید. این کار ذهنتان را منظم می‌کند و شما را برای مواجه شدن با مسائل پیش رو آماده می‌سازد. زمانی را به نشستن و نوشتن اختصاص دهید. نگران مشکلات گرامری، غلط املایی، سبک و یا تکنیک‌های نویسندگی نباشید، یک دفتر برای ژورنال‌نویسی تهیه کنید، فقط بنویسید و افکارتان را تخلیه کنید. درباره‌ی گذشته، حال و آینده‌تان بنویسید، یا اصلا درباره‌ خودتان ننویسید! داستانی کوتاه بسازید و یا نامه‌ای به کسی بنویسید، چه بخواهید آن را ارسال کنید چه نکنید.

خوش‌قیمت‌ترین‌های مدیسه

زندگی کردن را فراموش نکنید - 6

 

کتاب بخوانید

زمان بیشتری برای ماندن در خانه اختصاص دهید و از این زمان برای مطالعه استفاده کنید. کتاب‌هایی را بخوانید که همواره به خود قول داده بودید روزی آن‌ها را خواهید خواهند، آن روز هیچگاه فرا نخواهد رسید! می‌توانید کتاب‌های مد نظرتان را غیرحضوری و با خرید اینترنتی تهیه کنید و برای خواندن آن‌ها برنامه‌ریزی کنید. روزانه ساعات معینی را به خواندن کتاب‌هایتان اختصاص دهید.

زندگی کردن را فراموش نکنید - 5

 

در خانه ورزش کنید

اگر شرایط شغلی و معیشتی‌تان به شما اجازه نمی‌دهد به صورت منظم به باشگاه‌های ورزشی بروید، می‌توانید در خانه ورزش کنید. از حرکات ساده شروع کنید، دراز و نشست بروید، پروانه بزنید، حرکات کششی انجام دهید. ابزار‌های ورزشی‌ نیز طراحی شده‌ است تا بتوانید بدون خارج شدن از  خانه و در فضای کم ورزش کنید. از چرخونک و حلقه‌های لاغری استفاده کنید، طناب بزنید، برای دراز و نشست رفتن ازصندلی‌های مخصوص این کار کمک بگیرید و یا اگر حرفه‌ای ورزش می‌کرده‌اید و حالا دیگر شرایط و زمان ورزش کردن حرفه‌ای را ندارید از لوازم TRX برای آماده نگه داشتن عضلات خود استفاده کنید. زمانی را در روز به ورزش کردن اختصاص دهید، بهتر است این فعالیت ها را صبح انجام دهید تا بدن و ذهنتان برای ادامه فعالیت‌های روزانه شاداب باشد.

زندگی کردن را فراموش نکنید - 4

 

با اعضای خانواده بازی‌ کنید!

از زمان در خانه ماندنتان بیشترین بهره را ببرید. استفاده از بازی‌های فکری نه تنها گذر زمان را آسان‌تر می‌کند، باعث نشاط ذهنی و دلگرمی اعضای خانواده نیز می‌شود. پانتومیم بازی کنید، با اعضای کوچکتر خانواده راز جنگل یا جومانجی بازی کنید، اگر تنها زندگی می‌کنید دوستانتان را به خانه‌ دعوت کنید و از هم‌نشینی با آ‌ن‌ها لذت ببرید.

زندگی کردن را فراموش نکنید - 3

 

فیلم ببینید

همواره اسامی زیادی از فیلم‌ها وسریال‌هایی که با توجه به سلیقه‌تان جذاب به نظر می‌آیند هنگام مکالمه با دوستان و همکارانتان به گوشتان خورده است اما زمان کافی برای دیدن همه‌ آن‌ها نداشته‌اید. شما هیچگاه زمان کافی نخواهید داشت! زمان‌بندی دست شماست، زمانی را به فیلم دیدن اختصاص دهید. لیستی از فیلم‌ها و سریال‌های مدنظرتان تهیه کنید و چنانچه برخی از این فیلم‌ها مناسب همه‌ افراد خانواده است  آن‌ها را در کنار خانواده تماشا کنید.

زندگی کردن را فراموش نکنید - 3

چیکار کنم حالم خوب شه : حالم بده چیکار کنم

موسیقی گوش کنید

اگر تاکنون تنها به موسیقی‌هایی گوش می‌کردید که مناسب فضای کار و زندگی روزمره‌تان بوده است، این روند را تغییر دهید و سلیقه موسیقایی خودتان را به چالش بکشید. می‌توانید موسیقی‌هایی را انتخاب کنید که تا کنون در پلی لیستتان نبوده‌ است یا شاید تصور درستی از آن سبک موسیقی نداشته‌اید. زمان بیشتری را به خودشناسی اختصاص دهید و از این زمان برای به چالش کشیدن سلیقه موسیقایی خود استفاده کنید.

زندگی کردن را فراموش نکنید - 2

 

آشپزی کنید

استفاده از غذاهای آماده و خرید غذا از رستوران‌ها امروزه بیش از پیش توصیه نمی‌شود. می‌توانید مواد اولیه را غیرحضوری تهیه کنید و با استفاده از دستور‌های پخت، خودتان آشپزی کنید. اگر تا کنون آشپزی نکرده‌اید، این کار را امتحان کنید و میزان توانایی خود را در این زمینه بسنجید. آشپزی ذهن را می‌آساید و شما را از فکر کردن به مشغله‌هایتان بازمی‌دارد. اگر قبلا هم آشپزی می‌کرده‌اید و این کار برایتان تازگی ندارد می‌توانید غذاهای جدید را امتحان کنید و از اعضای خانواده یا دوستانتان بخواهید نظرشان را راجع به غذای جدیدی که آماده کرده‌اید بازگو کنند.

زندگی کردن را فراموش نکنید - 1

 

تخفیف ویژه محصولات سوپرمارکتی

 

Twitter
LinkedIn
WhatsApp
Email
Telegram

شاید این مطالب را نیز بپسندید

1 دیدگاه در “زندگی کردن را فراموش نکنید!

  1. کسری گفت:

    ?????????

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *