5 نکته تربیتی برای انتخاب لباس کودک

وقتی از استایل کودکان صحبت می‌کنیم همه‌چیز نسبت به دوران کودکی ما تفاوت عمیقی دارد. ما معمولا به استایل‌های کلاسیک و کم‌تعدادی که در آن دوران برایمان شناخته شده بود تمایل داشتیم اما این روزها کودکان از استایل‌ها و ترندهای روز آگاهی دارند؛ خیلی بیشتر از ما.

بیشتر والدین تمایل دارند تا به کودکان خود مانند عروسک‌های کوچکی نگاه کنند که هرچیزی که بر تن کنند در آن خواهند درخشید. مطمئنا همین‌طور است ولی باید به خاطر داشته باشیم که این عروسک‌های کوچک شگفت‌انگیز احتیاج به توجه و مراقبت زیادی دارند.  رسیدگی به استایل کودکان درست مانند تربیت و آموزش آن‌ها اهمیت دارد و نیازمند مطالعه و توجه است.

خوش‌قیمت‌ترین‌های مدیسه

این روزها، بیشتر لباس‌های دخترانه و پسرانه‌ای که در فروشگاه‌های لباس و ملزومات کودک می‌بینیم، لباس‌هایی هستند که در سایزی بزرگ‌تر توسط بزرگسالان مورد استفاده قرار می‌گیرند. دیدن کودکان در تبلیغات مختلف در حالی که این لباس‌ها را پوشیده‌اند و جذابیت و زیبایی آن‌ها در این لباس‌ها باعث شده تا این استایل‌های بزرگسالانه برای ما عادی به نظر برسد؛ اما وقتی حرف از استایل کودکان است، نباید کراوات‌های تنگ و کفش‌های پاشنه بلند تبدیل به عادت شوند. کودکان باید کودک باشند و بچگانه لباس بپوشند و رفتار کنند؛ درست است؟

در این‌ مطلب با ما همراه باشید تا چند باید و نباید مربوط به استایل کودکان را با یکدیگر مرور می‌کنیم.

 

به خاطر داشته باشید برای کودکان همواره راحتی بر استایل ارجح است. اگر کفش زیبایی برای زمستان فرزند خود پیدا کرده‌اید که با دیگر آیتم‌های استایلش همخوانی خوبی دارد اما برای فرزند شما راحت نیست آن را رها کنید. ناهمخوانی بهتر از اذیت شدن فرزندتان در لباسی زیباست. با این کار به او یاد می‌دهید که اعتماد به نفس داشته باشد و خواسته‌ها و نیازهای خود را بر توقعات و نظرات دیگران ترجیح دهد.

نکاتی تربیتی برای پوشش فرزندان شما - 1

 

  • آیتم‌های کم‌تر بهترند!

معمولا کودکان نمی‌توانند اکسسوری‌ها و آیتم‌های متنوعی را در استایل خود تحمل کنند. از آن‌ها توقع نداشته باشید که حتی برای مراسم‌های رسمی چندین لباس متنوع در کنار جواهرات و گل‌سر و … را در استایل خود داشته باشند و تا انتهای مراسم مرتب هم بمانند. پس آن‌‎ها را با این اکسسوری‌ها کلافه نکنید. اکسسوری‌های کم‌تر هم بیشتر قابل کنترل هستند و هم جلوی شیطنت و فعالیت فرزند شما را نمی‌گیرند.

نکاتی تربیتی برای پوشش فرزندان شما - 2

 

  • به آب و هوا توجه کنید

مهم نیست که به یک مراسم مذهبی دعوتید یا یک مهمانی رسمی! مدل و رنگ لباس فرزند شما باید با توجه به آب و هوا تعیین شود.

نکاتی تربیتی برای پوشش فرزندان شما - 3

 

  • نگذارید زود بزرگ شوند

همیشه دختران برای استفاده از رژلب مادرشان اشتیاق دارند و پسر‌ها دوست دارند کفش‌های پدر را به پا کنند. هرچه‌قدر اشتیاق فرزندان شما نسبت به پوشیدن لباس‌هایی بزرگ‌تر از سن‌شان بیشتر باشد اجازه ندهید که تمام آیتم‌های کمد لباسشان را مانند لباس بزرگسالان انتخاب کنند. بسیاری از این استایل‌ها حتی برای ما به عنوان بزرگسال هم استایل‌های ناراحتی به شمار می‌روند و تحمل آن‌ها برایمان دشوار است. نگذارید فرزندان شما به استقبال این استایل‌ها بروند و به آن‌ها کمک کنید تا از بی قیدی و آزادی دوران کودکی نهایت استفاده را کنند.

نکاتی تربیتی برای پوشش فرزندان شما - 3

 

  • به نظر فرزند خود توجه کنید

درست است که در مواقعی انتخاب‌های فرزندان شما توجیه ندارند و یا مناسب نیستند، اما گاهی به فرزند خود اجازه انتخاب دهید و بگذارید لباس‌های خود را انتخاب کنند. درست است که شما همیشه آن‌ها را مانند عروسک‌های کوچک و دوست‌داشتنی خود می‌بینید اما برای رشد شخصیت، خلاقیت و اعتماد به‌ نفس آن‌ها باید گاهی اجازه دهید تا انتخاب کنند و با نتایج انتخاب‌های خود روبه‌رو شوند.

نکاتی تربیتی برای پوشش فرزندان شما - 4

 

بهترین لباس های بچه گانه

 

  • یک طرح رنگی کلی انتخاب کنید

می‌توانید بخش عمده لباس‌های فرزندان خود را با چند رنگ کلی انتخاب کنید. برای مثال رنگ‌های آبی، سفید و قرمز. این رنگ‌ها در طول فصول مختلف سال قابل استفاده هستند؛ به علاوه، این رنگ‌ها تقریبا به تمام رنگ‌های پوست و مو می‌آیند و رنگ‌های شادی به شمار می‌روند. توجه کنید که وقتی بخش عمده لباس‌های فرزندان شما از یک طرح رنگ کلی پیروی می‌کند ست کردن اکسسوری‌های مختلف با لباس‌هایشان برای شما آسان‌تر خواهد شد.

5 توصیه برای انتخاب لباس کودکان - 1

  • لباس‌هایی با پارچه مرغوب انتخاب کنید

بخش عمده خلاقیت و یادگیری کودکان از طریق بازی و تجربه است. به همین دلیل باید به کودکان خود اجازه شیطنت بدهید. این واقعیت به این معنی است که باید خود را برای این که لباس‌هایشان خیلی سریع کثیف شود آماده کنید. البته اگر لباس‌های کودکانتان به سادگی لکه‌ها را نشان دهد و نتوان به راحتی لکه‌های آن‌ها را تمیز کرد، پذیرش این شیطنت‌ها آسان نیست. پس بهتر است برای فرزندان خود از لباسی استفاده کنید که لکه‌های آن به راحتی تمیز شود و بر اثر شست‌و شو زود کهنه نشود.

5 توصیه برای انتخاب لباس کودکان - 2

  • طرح‌هایی را انتخاب کنید که کلاسیک و ساده هستند و جزئیات کودکانه دارند

اگر از طرح‌های ترندی استفاده کنید ممکن است به زودی کهنه شوند بنابراین طرح‌های ساده و کلاسیک انتخاب‌های بهتری هستند. البته وقتی صحبت از لباس کودک می‌شود باید جزئیاتی کودکانه هم در لباس وجود داشته باشد. اگر این جزئیات با توجه به سلیقه خود کودک انتخاب شود که چه بهتر! مانند یک طرح خرگوش کوچک در گوشه‌ی پیراهن و یا کفش‌هایی با طرح گربه. از این طریق فرزندتان استایل یونیک و مورد علاقه خود را خواهد داشت؛ لباسی که به زودی از مد نمی‌افتد…

ست تی شرت و شلوار پسرانه نخی Casper کرم مادر

ست تی شرت و شلوار پسرانه نخی Casper کرم مادر

  • سلیقه فرزند خود را هم در نظر بگیرید

شاید شما از لباسی با پارچه مرغوب‌تر ولی طرح‌های ساده استقبال می‌کنید و فرزند شما با تمام وجودش یک لباس ترند طرح السا را دوست دارد؛ بد نیست که گاهی نیز به علاقه فرزند خود توجه نشان دهید.

سعی کنید سلیقه فرزند خود را بشناسید و لباسی پیدا کنید که استاندارد های هر دو شما را داشته باشد. برای مثال اگر فرزند شما دامن‌ دوست دارد دائما برایش شلوار نخرید؛ بلکه به سراغ دامن‌هایی بروید که استاندارد های شما را هم دارند.

5 توصیه برای انتخاب لباس کودکان - 3

  • به راحتی فرزند خود اهمیت دهید

توجه کنید که برای چه موقعیت و مناسبتی لباس می‌خرید. قطعا پسر کوچک شما در یک پیراهن سفید و شلوار مشکی به همراه ساسبند و پاپیون قرمز خیلی جذاب و دوست داشتنی خواهد بود اما اگر به یک جشن در فضای باز آن هم در زیر آفتاب سوزان تابستان دعوتید این لباس قطعا انتخاب مناسبی نخواهد بود. نتیجه چنین استایلی در این شرایط یک کودک ناراضی و کلافه است که قطعا شما را (و شاید هم همه مهمانان را) کلافه خواهد کرد. پس در رابطه با خرید لباس برای موقعیت و مناسبتی که به آن دعوتید واقع‌نگر باشید و از پارچه و لباسی مناسب شرایط استفاده کنید.

 

فروش ویژه لباس بچه گانه

 

مطالب مرتبط

لباس پسرانه شیک و مادری با سلیقه

برای انتخاب کفش بچه به چه چیزهایی توجه کنیم

لباس گرم و یک کودک خوشحال

روانشناسی لباس کودک و نکات مهم در انتخاب لباس بچه

انتخاب لباس کودک و راحتی آنها

Twitter
LinkedIn
WhatsApp
Email
Telegram

شاید این مطالب را نیز بپسندید

1 دیدگاه در “10 نکته خیلی مهم برای انتخاب لباس کودک

  1. لباس بچه گانه گفت:

    خرید لباس برای کودکان ممکن است یکی از سخت‌ترین و دشوارترین خریدها باشد. به دلیل تنوع زیادی که در بازار موجود است، انتخاب لباس مناسب و تشخیص اندازه صحیح برای کودک، کار سختی خواهد بود. همچنین بچه‌ها معمولاً زود خسته می‌شوند و انتخاب لباس برای آن‌ها ممکن است پیچیده شود. با این حال، خرید لباس برای کودکان برای والدین لذت بخش است و اغلب باعث لذت بیشتر والدین از خرید لباس کودکانه برای فرزندانشان می‌شود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *