ماسک پوست صورت

پوست صورت در فصول گرم دچار آسيب هاي زيادي مي شود. عرق، آلودگي و گرد و خاك در طي چند ماه مي تواند پوست شما را پير و فرسوده سازد. يكي از راه هاي طراوت بخشيدن به پوست و زنده كردن آن استفاده از ماسك هاي طبيعي اي است كه مي توانيد به راحتي در منزل تهيه كنيد و علاوه بر خنك نگه داشتن پوستتان، مواد مغذي و غيرشيميايي را وارد آن كنيد.

ما هفت نوع از ماسك هاي خانگي تابستاني كاملا طبيعي و سالم را به شما پيشنهاد مي كنيم:

خوش‌قیمت‌ترین‌های مدیسه

 

ماسك های خانگی موز و عسل

ماسك های خانگی: موز و عسل

اگر پوستتان در تابستان دچار خشكي هاي موضعي مي شود اين ماسك مخصوص شماست. نصف موز را خرد كرده و با يك قاشق عسل و يك قاشق و نيم خامه ترش مخلوط كنيد. اين ماسك را 10 تا 15 دقيقه روي صورت قرار داده و با آب ولرم بشوييد تا اثر لطيف كنندگي و آبرساني اين ماسك را بلافاصله روي پوستان حس كنيد.

 

ماسك های خانگی خیار و شکر

ماسک خيار و شكر

برش هاي خيارِ با پوست را به همراه يك قاشق كوچك شكر سفيد يا سرخ در مخلوط كن بريزيد. اين مخلوط را سپس در يخچال قرار دهيد تا سرد شود. ماسك سرد خيار و شكر را 15 دقيقه روي پوستتان قرار دهيد و سپس بشوييد تا اثر درخشندگي و آبرساني اين ماسك را ببينيد.

 

ماسك های خانگی توت فرنگی و لیمو

ماسک توت فرنگي و ليمو

اين ماسك صورتي رنگ و البته خوراكي براي پوست هاي چرب، فوق العاده است. چند توت فرنگي را در كاسه اي لِه كنيد و يك قاشق ماست، چند قطره آب ليمو و عسل به آن اضافه كنيد. اين ماسک را 10 تا 15 دقيقه روي صورت قرار داده و سپس بشوييد.

جامع ترین راهنمای روتین پوستی روزانه

 

ماسك های نعنا و زنجبیل

ماسك نعنا و زنجبيل

حتي فكر كردن به خنكي نعنا مي تواند گرماي تابستان را از ما دور كند! يك مشت برگ نعنا را در خردكن ريخته و يك قاشق كوچك پودر زنجبيل و چند قطره آب سرد به آن اضافه كنيد. 10 تا 15 دقيقه اين مخلوط را روي صورت قرار داده و سپس بشوييد.

 

ماسك های خانگی لیمو و عسل

ماسک ليمو و عسل

اغلب پوست ها در هواي گرم، چرب مي شود. ليمو به خوبي مي تواند چربيِ مانده را از روي پوست بردارد و باعث جوان سازي آن شود. به مقدار مساوي آب ليمو و عسل را با هم مخلوط كنيد و همراه سفيده يك عدد تخم مرغ در مخلوط كن بريزيد. مدت زمان اعمال اين ماسك 15 تا 20 دقيقه است.

 

ماسك های خانگی گلاب و چوب صندل

ماسك گلاب و چوب صندل

اگر پوست چرب داريد و ميزان تعريق تان در فصول گرم زياد است اين ماسك مايع را براي شستشوي صورت استفاده كنيد. مقدار مساوي گلاب را با عرق چوب صندل تركيب كنيد و هفته اي يك بار روي پوست قرار دهيد. اين ماسك علاوه بر نرمي بخشيدن به پوست، ‌مانع تيره شدن آن زير نور آفتاب مي شود.

 

ماسك های خانگی پالپ گوجه

ماسک پالپ گوجه

يك ماسک كاربردي ديگر براي پوست هاي چرب و پرتعريق، ماسک گوجه است. داخل يك گوجه را با قاشق خالي كرده و چند قطره عسل به اين پالپ اضافه كنيد. اين ماسك را نيز 10 تا 15 دقيقه روي پوست قرار دهيد تا اثر نرم كنندگي و آبرساني آن را به وضوح حس كنيد.

 

انواع ماسک صورت خانگی و لایه بردار

 

 

Twitter
LinkedIn
WhatsApp
Email
Telegram

شاید این مطالب را نیز بپسندید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *