نوید محمد زاده جشنواره فیلم ونیز

آخرین روزهای تابستان با یکی از قدیمی ترین فستیوال های فیلم دنیا، یعنی جشنواره فیلم ونیز، رقم خورد و شب گذشته شاهد اختتامیه هفتاد و ششمین جشنواره ونیز و مراسم اهدای جوایز آن بودیم.

جشنواره فیلم ونیز 87 سال پیش یعنی در سال 1932به خاطر علاقه زیاد ایتالیایی ها به فعالیت های فرهنگی و دیدن فیلم های سینمایی توسط شورای شهر ونیز برگزار شد و هر ساله  علاقه مندان زیادی از سرتاسر دنیا به مدت ده روز در شهر ونیز جمع می‌شوند تا فیلمهای مهم از کارگردانان سرشناس از سرتاسر دنیا را ببینند. جشنواره فیلم ونیز در کنار جشنواره کن و برلین یکی از سه جشنواره بسیار مهم حوزه سینما محسوب می‌شود.

خوش‌قیمت‌ترین‌های مدیسه

جشنواره فیلم ونیز

حضور سلبریتی ها در جشنواره ونیز

یکی از جذاب ترین بخش های هر جشنواره ای البته که حضور سلبریتی ها بر روی فرش قرمز یا همان رد کارپت جشنواره است. جشنواره ونیز یک ویژگی خاص دیگر هم دارد؛ در ونیز سلبریتی ها این فرصت را دارند که با قایق های موتوری در برابر دوربین خبرنگاران وارد فرش قرمز شوند تا ورودشان از هر زمان با شکوه تر به نظر برسد.

یکی دیگر از ویژگی های جشنواره های فیلم تابستانی چون ونیز و یا کن این است که سوپر مدل ها و در سال های اخیر اینفلونسرهای شبکه های اجتماعی، به دعوت از برندها در این جشنواره حضور پیدا می‌کنند که این کار در جذاب تر به نظر رسیدن فرش قرمز ها بی تاثیر نیست. البته برندهای بزرگی چون آرمانی نیز هستند که به کلی اسپانسر این فستیوال می‌شوند و مهمانان و بازیگران زیادی با لباس ها و  محصولات آرایشی این برند روی فرش قرمز ظاهر شدند. افرادی چون میک جگر، راجرز واتر، تیموتی شالمی، جانی و لیلی دپ رز، مریل استریپ، پنلوپه کروز و … از مهمانان مهم این جشنواره بودند و یک اینفلونسر ایتالیایی این بار به جای این که در فرش قرمزهای فیلم های دیگر ظاهر شود، در رونمایی از مستندی که بر اساس زندگی خودش ساخته شده بود، حضور پیدا کرد.

برترین استایل جشنواره های سینمایی جهانی

 

لیو تایلر جشنواره فیلم ونیزمریل استریپ فیلم ونیزکریستن استوارت جشنواره فیلم ونیزتیموتی شالمی جشنواره فیلم ونیزمیک جگر جشنواره فیلم ونیز

 

کیارا فرانی یکی از اولین بلاگرها و تاثیر گذاران شبکه های اجتماعی است که به لطف همین شبکه ها حالا برند و کسب و کارشخصی اش را راه اندازی کرده است و حالا یکی از موفق ترین ها در این حوزه است. الیسا اموروز کارگردان مستند کیارا فرانی “Unposted”  است. این مستند جنبه دیگری از زندگی این اینفلونسر را به مخاطبین نشان میدهد. مردم فکر میکنند که اینفلونسرها به واسطه گرفتن عکس از خودشان معروف و ثروتمند می شوند در صورتی که در واقعیت این طور نیست و این افراد با برنامه ریزی سفت و سخت فعالیت هایشان را مدیریت می کنند. زندگی کیارا نیز از سفرهای متعدد برای هماهنگ کردن کسب و کارهایش و دوندگی های زیاد تشکیل می شود. عوامل این مستند به مدت یک سال او و فعالیت هایش را رصد می کردند تا در نهایت این مستند برای جشنواره ونیز آماده شد.

 

حراج اینترنتی بهترین مارک های لباس زنانه

 

پیراهن دیور کیارا فرانی جشنواره فیلم ونیزپیراهن دیور کیارا فرانیپیراهن دیور کیارا فرانی

کیارا فرانی برای حضور در فرش قرمز به سراغ پیراهنی بسیار زیبا از برند دیور رفته بود. مدیر خلاقیت دیور، ماریا گراتزیا کیوری ارتباط نزدیکی با کیارا دارد و حتی پیراهن عروسی کیارا را نیز طراحی کرده بود. برای این مراسم کیارا پیراهن سرمه ای درخشان و بسیار زیبایی انتخاب کرده بود که تهیه و دوخت آن 600 ساعت زمان برده بود.

حضور بازیگران ایرانی در جشنواره فیلم ونیز

جشنواره فیلم ونیز همواره میزبان فیلمهای ایرانی و البته بازیگران با استعداد ایرانی نیز بوده. امسال هم سعید روستایی به همراه بازیگران و عوامل فیلم  “متری شیش و نیم” در ونیز حضور داشتند و فیلمش با تشویق ایستاده تماشاگران همراه شد. نوید محمد زاده که دو سال پیش در همین جشنواره در بخش افق  برنده جایزه شده بود به همراه پیمان معادی و فرهاد اصلانی در فتوکال فیلم حضور داشتند.  استایل نوید محمد زاده از آرمانی و پیمان معادی کت و شلواری از برند خانه راد انتخاب کرده بود. با توجه به اینکه فتوکال رویداد رسمی جشنواره نیست به همین خاطر انتخاب استایل راحت و نیمه رسمی مجاز است و هر دو بسیار خوش استایل به نظر می‌رسیدند.

نوید محمدزاده پیمان معادی جشنواره فیلم ونیز

جایزه شیر طلایی ونیز

مهم ترین جایزه جشنواره فیلم ونیز البته که جایزه شیرطلایی است که به بهترین فیلم از نظر داوران این جشنواره تعلق می‌گیرد. امسال همان طور که انتظار می‌رفت به فیلم “جوکر” به کارگردانی تاد فیلیپس با بازی واکین فینیکس تعلق گرفت. کمتر انتظار می‌رود به فیلمی که بر مبنای داستان های کمیک نوشته شده باشد چنین توجهی بشود . اما به نظر می‌رسد که منتقدین و بینندگان همگی موافق باشند که جوکر فیلم بسیار موفقی از آب درآمده و حتی ممکن است یکی از شانسهای جایزه اسکار نیز باشد.

فیلم جوکر شیر طلایی جشنواره فیلم ونیز

یک جایزه مهم دیگر نیز در جشنواره ونیز اهدا می‌شود که اهمیت بسیاری دارد و کارگردانان بسیار مهمی در تاریخ توانسته اند این جایزه را کسب کنند و آن هم جایزه بزرگ هیئت داوران است که در کمال ناباوری همگان به فیلم “یک افسر و یک جاسوس” رومن پولانسکی تعلق گرفت. این فیلم براساس یک تریلر جاسوسی تاریخی بر پایه رمان رابرت هریس است که داستان یک افسر ضد جاسوسی را تعریف می‌کند که از دستورات مافوقش سرپیچی می‌کند. البته که پولانسکی کارگردان بسیار بزرگی است ولی بعد از اینکه اتهاماتی از قبیل آزار و اذیت جنسی وارد شد، کمتر در دید عموم ظاهر شد و حتی در ونیز برای دریافت جایزه نیز حضور نداشت.

 

Twitter
LinkedIn
WhatsApp
Email
Telegram

شاید این مطالب را نیز بپسندید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *