تاریخچه‌ی مدل موی چتری کوتاه در سینما

یک باور غلط وجود دارد که اگر موی چتری می‌خواهیم، یا باید موی صافی داشته باشیم و یا موهایمان را صاف کنیم!
اگر شما هم جزو آن دسته از علاقه‌مندان مدل موی چتری هستید که موهای مجعد و فر دارید، با استفاده مکرر از اتو و سشوار به فرهای زیبایتان آسیب نزدید. چتری‌های مجعد این روزها طرفداران زیادی دارد. می‌توانید فرهای ریز و درشت موهایتان را روی پیشانی بریزید و از داشتن یک مدل موی ترندی و جذاب لذت ببرید. ‌البته آن‌ها که موی فر دارند به خوبی می‌دانند که طول واقعی موهایشان خیلی بیشتر از آن چیزی است که به نظر می‌رسد. پس برای کوتاه‌کردن چتری‌هایتان هم به این نکته دقت کنید و طولی را درنظر بگیرید که وقتی فرها پدیدار می‌شوند، چتری‌هایتان بیش از حد کوتاه نباشد! ‌

مدل موی چتری کوتاه برای چه کسانی مناسب است؟

هرچند این مدل مو ممکن است برای عده زیادی به نظر مدل موی رویایی برسد اما این مدل موی چتری برای هر چهره‌ای مناسب نیست. اگر صورت بیضی و یا کشیده‌ای دارید این مدل مو برای شما مناسب است. موی چتری به صورت‌های کشیده کمک می‌کند تا پهن‌تر و طول صورتشان کوتاه‌تر به نظر برسد.

خوش‌قیمت‌ترین‌های مدیسه

اگر چهره گردی دارید و دوست دارید چتری‌های کوتاهی داشته باشید، مدل موی چتری‌ شما باید باریک باشد و در کناره‌ها گرد شود.

این مدل مو معمولا برای صورت‌های قلبی شکل و یا مربعی مناسب نیست. اگر افرادی با این حالت صورت بخواهند موی چتری داشته باشند باید مدل مورد نظر خود را به دقت انتخاب کنند. برای صورت‌های مربعی و قلبی شکل چتری‌ها نباید خیلی کوتاه باشند و چتری‌های بلندتر انتخاب بهتری هستند.

چرا چتری‌های کوتاه؟

یکی از بهترین ویژگی‌های چتری‌های کوتاه این است که احتیاج به محصولات مراقبت از مو خاصی ندارند. اگر موی لختی دارید همیشه ظاهر شما مرتب، سشوار کشیده و خوب به نظر می‌رسد. می‌توانید از رنگ مو قانتزی و بولد استفاده کنید و این مدل مو را بیش از پیش بولد کنید. از طرف دیگر این مدل موی کوتاه به شما کمک می‌کند تا ویژگی‌های زیبای چهره خود را بیشتر در معرض دید بگذارید و کاراکتر خاص خود را با این مدل مو بسازید.

مطالب دیدنی:  راهنمای انتخاب مدل مو کوتاه برای صورت گرد

مدل موی چتری و سلبریتی‌ها

fn-curly-bangs-980202
موس فرکننده لورآل از سری Studio Line Curl & Gloss Spray هم باعث جلا و لطافت موهایتان می‌شود و هم از وِز شدن آن جلوگیری می‌کند. از آنجا که این محصول، فرها را لایه لایه از هم جدا می‌کند برای فرم دادن به چتری‌هایتان بسیار مناسب است. ‌با کلیک بر روی دکمه زیر می توانید محصولات جدید مراقبت مو مانند موس فرکننده لورآل را مشاهده کنید.

تخفیف ویژه محصولات مراقبت از مو

شخصیت توکیو در سریال مانی‌هایست

سریال مانی هایست از سریال‌های پرطرفدار این روزهاست. یکی از شخصیت‌های معروف این سریال دختری به نام «توکیو» است. از ویژگی‌های بارز این شخصیت مدل موی آن است که به او کاراکتر خاصی می‌دهد؛ اما این بار اول نیست که این مدل مو را بر صحنه سینما می‌بینیم.

تاریخچه‌ی مدل موی چتری کوتاه در سینما - 1

همه ما چتری‌های کوتاه را با مدل موهای آدری هپیورن می‌شناسیم و به یاد می‌آوریم؛ اما این مدل در طول زمان توسط بازیگران و کاراکترهای زیادی در سریال‌های مختلف مورد استفاده قرار گرفته است. از ویژگی‌های اصلی موی چتری کوتاه هنگامی که با موی کوتاه همراه می‌شود، نشان دادن کامل و تاکید بر ویژگی‌های صورت و اکسسوری‌های مورد استفاده خصوصا گوشواره‌هاست.

آدری توتو در نقش امیلی

تاریخچه‌ی مدل موی چتری کوتاه در سینما - 2

شخصیت امیلی پولن برای همه ما با همین موی چتری‌ کوتاه معنا شده است. چتری‌های که با ما اجازه می‌دهد شور و شوق و حالات چشمان امیلی را در این فیلم ببینیم. آدری توتو در این سریال باعث شد تا این مدل موی چتری به یکی از مولفه‌های کاراکترهای دخترانه، ظریف و رویاپرداز تبدیل شود.

اما واتسون

تاریخچه‌ی مدل موی چتری کوتاه در سینما - 3

اما واتسون، ستاره فیلم‌های فانتزی هری‌پاتر، دیو و دلبر، زنان کوچک و … یکی دیگر از بازیگرانی بود که در کاور مجله ووگ با مدل موی چتری خود حاضر شد.

آنیا تیلور جوی در سریال گامبی وزیر 

تاریخچه‌ی مدل موی چتری کوتاه در سینما - 4

در اوایل سریال گامبی وزیر آنیا تیلور جوی با مدل موی چتری کوتاهی ظاهر شد. البته کاراکتری که از او در این سریال مشاهده می‌کنیم با آن‌چه که عادت داریم از دخترانی با چتری کوتاه ببینیم تفاوت دارد. آنیا در این سریال یک دختر رویاپرداز نیست بلکه کاراکتری سرد و قدرت طلب دارد. شاید بتوان گفت که این مولفه از دنیای فانتزی و رویاپردازانه دختران در این سریال تغییر معنی داده است. این بار چتری‌های نقش اول دختر کوتاه است تا بتوانیم شاهد نگاه و رفتار سرد و دنیای خاکستری او شویم. دختری که مانند نقش اول سریال امیلی از کودکی سختی گذر کرده اما در نقطه مقابل امیلی پولن قرار دارد.

مطالب دیدنی:  اسکارلت جوهانسون با 20 مدل موی جذاب

اوسولا کوبورو

تاریخچه‌ی مدل موی چتری کوتاه در سینما - 5

این بازیگر معروف اسپانیایی سریال مانی هیست از آنیا تیلور جوی هم گامی فراتر برمی‌دارد. او با مدل موهای چتری و کوتاه خود یک دزد باهوش است. دزدی که در هیچ یک از وجوه کاراکتر او نمی‌توان رویاپردازی‌های دخترانه را دید. توکیو برعکس الگوی کلیشه‌ای موهای کوتاه برای ما یعنی آدری هپبورن طبیعتی پرهیاهو و انفجاری دارد که باعث می‌شود به سرعت با افراد مختلف درگیر شود.

 

Twitter
LinkedIn
WhatsApp
Email
Telegram

شاید این مطالب را نیز بپسندید

2 دیدگاه در “مدل موی چتری که سلبریتی‌ها ترند کردند

  1. لادن حسینی گفت:

    چتری های جدیدتر بذارید دیگه

  2. . گفت:

    مانی هیست عشقه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *