بازی‌ خانگی

به دنبال راه‌هایی برای سرگرم کردن بچه‌ها در خانه هستید؟ آیا می‌خواهید برای ساعتی موبایل‌هایتان را کنار بگذارید و ساعات لذت بخشی را بدون نیاز به بیرون رفتن از خانه، با خانواده‌تان بگذرانید و سرگرم شوید؟ به دنبال بازی‌ خانگی محرکی هستید که به تجهیزات یا تنظیمات پیچیده نیاز ندارند؟ در این مقاله از مدیسه  چند بازی سرگرم‌کننده را برای شما جمع‌آوری کرده‌ایم که با انجام آن‌ها هم می‌توانید از استرس‌های محل کار و مدرسه خلاص شوید و هم به اعضای خانواده، دوستان و کودکان فرصت دهید تا از طریق مشارکت در بازی و خندیدن باهم ارتباط برقرار کنند. دفعه بعد که هوس یک بازی و سرگرمی خانوادگی یا دوستانه را کردید، یکی از این فعالیت‌ها را امتحان کنید:

بازی‌ خانگی، فرصتی برای یادگیری

گزارش بالینی آکادمی اطفال آمریکا (AAP) با عنوان «قدرت بازی: نقش کودکان در تقویت رشد در کودکان خردسال» به‌خوبی نشان می‌دهد که چگونه و چرا بازی با والدین و همسالان کلید ایجاد ارتباط مؤثر مغز، بدن و پیوندهای اجتماعی است. در تحقیقات نشان می‌دهد بازی‌ خانگی می‌تواند توانایی‌های کودکان برای برنامه‌ریزی، سازمان‌دهی، کنار آمدن با دیگران و تنظیم احساسات را بهبود بخشد. علاوه بر این، بازی به مهارت‌های زبانی، ریاضی و اجتماعی کمک می‌کند و حتی به کودکان کمک می‌کند تا با استرس کنار بیایند. ازاین‌رو بازی خانگی درواقع چیزی بیش‌تر از سرگرمی و فرصتی مناسب برای سلامت و رشد کودک است. در ادامه با  چند نمونه از بازی‌های خانگی که نیازی به هیچ لوازم خاصی ندارند آشنا خواهید شد.

خوش‌قیمت‌ترین‌های مدیسه

بازی خانگی

انواع بازی خانگی

پانتومیم

دیگر بازی‌ خانگی هیجان‌انگیز و سرگرم‌کننده که می‌تواند پای ثابت مسافرت‌ها و مهمانی‌های دوستانه نیز باشد، پانتومیم است که حتی بزرگ‌ترها هم از انجام این بازی فکری لذت می‌برند و به این روش خود را سرگرم می‌کنند. در این بازی افراد به دو گروه تقسیم می‌شوند. سپس باید از گروه مقابل شخصی را انتخاب کنید و کلمه یا عبارتی را به او بگویید. شخصی که انتخاب شده است در مدت‌زمانی که  قانون بازی تعیین می‌کند، باید کلمه موردنظر را با اشاره و پانتومیم به گروه خود برساند. اگر هم‌گروهی‌های او کلمه را حدس بزنند برنده هستند در غیر این صورت آن‌ها باخته و امتیاز از دست می‌دهند. این بازی بین دو گروه به‌نوبت انجام می‌شود و برنده نهایی بر اساس میزان امتیاز‌ها مشخص می‌شود و  گروهی که بیشترین امتیازات را کسب کند، برنده بازی است.

بازی خانگی

مافیا

در این بازی‌ خانگی بازیکنان از میان یک دسته کارت، کارت‌هایی را انتخاب می‌کنند که نقش‌های مختلف آن‌ها در بازی را تعیین می‌کند. در این بازی خانگی حداقل دو نفر از بازیکنان مافیا هستند و بقیه بازیکنان شهروندان عادی خواهند بود. این بازی در دو مرحله متناوب انجام می‌شود، «شبی» که مافیا یکی از شهروندان را به قتل می‌رساند و «روزی» که شهروندان سعی می‌کنند عامل «قتل» را پیدا کنند. این بازی تا زمانی انجام می‌شود که همه مافیا‌ها حذف شوند، یا زمانی که تعداد آن‌ها از شهروندان باقی‌مانده از مافیا بیشتر باشد. این بازی خانگی می‌تواند ساعت‌ها سرگرم‌کننده باشد، اما قوانین آن کمی پیچیده‌تر از آن است که بتوانیم تمامی آن‌ها را در این پست وبلاگ با جزئیات توضیح دهیم. بنابراین، اگر تصمیم دارید مافیا بازی کنید، توصیه می‌کنیم قوانین دقیق آن را آنلاین مطالعه کنید.

 

قیمت انواع بازی جدید

 

مافیا

نقطه بازی

نقطه بازی یک بازی‌ خانگی شاد و سرگرم‌کننده است که بسیاری از افراد از نسل‌های مختلف این بازی را به یاد دارند. به‌خصوص در گذشته که خبری از بازی‌های رایانه‌ای نبود، نقطه بازی پاس ثابت یکی از سرگرمی‌های خانگی بود. این بازی به یک ورق کاغذ و چند خودکار یا مداد نیاز دارد اما می‌تواند ساعت‌ها شما و کودکان را سرگرم کند.

برای شروع این بازی‌ خانگی باید در ابتدا روی کاغذ نقطه‌های مربع شکل بکشید. هر کس به‌نوبت باید با خطوطی که نقطه‌ها را به هم متصل می‌کنند مربعی را از آن خود کند. در آخر هرکسی که تعداد مربع‌های بیشتری را به دست آورد، برنده بازی است. این بازی خانگی قوانین پیچیده‌ای ندارد و به افزایش تمرکز کودکان کمک می‌کند. می‌توانید برای هیجان‌انگیزتر شدن بازی جایزه در نظر بگیرید.

نقطه بازی

اسم و فامیل

یکی دیگر از ساده‌ترین بازی‌های خانگی که هنوز هم در دورهمی‌های خانوادگی و دوستانه انجام می‌شود، اسم و فامیل است. کمتر کسی پیدا می‌شود که این بازی را بلد نباشد. این بازی‌ خانگی نیاز به چند کاغذ و خودکار دارد و شرکت‌کنندگان کودک باید حتماً توانایی خواندن و نوشتن داشته باشند. شرکت‌کنندگان باید با حروف الفبای پیشنهادی اسم، فامیل، شهر، میوه، خوراک، حیوان و …  را بنویسند. اولین کسی که بازی را به اتمام برساند، دستور توقف بازی را صادر می‌کند.

برنده بازی بر اساس امتیاز‌های دریافتی مشخص می‌شود. هر کس موفق شود ستونی را پر کند، به ازای هر ستون 10 امتیاز می‌گیرد و کسانی که از گزینه‌های تکراری استفاده کرده‌اند، مثلاً دو نفر هم‌زمان از حرف الف اسم امیر را نوشته‌اند، 5 امتیاز می‌گیرند. در آخر همه افراد امتیازات خود را جمع می‌کنند و کسی که بیشترین امتیاز را کسب کرده باشد، برنده بازی می‌شود.

بازی‌ خانگی

گل یا پوچ

گل یا پوچ یکی از راحت‌ترین بازی‌های خانگی است. برای این بازی نیاز به هیچ وسیله خاصی به‌جز یک شی کوچک به‌عنوان گل ندارید. نحوه انجام بازی گل یا پوچ به این شکل است که فرد در ابتدا شی کوچک را در دست‌های خود قایم می‌کند و طرف مقابل باید حدس بزند که گل در کدام دست او است. اگر طرف مقابل حدسش درست باشد، می‌تواند گل را بگیرد و این بار او گل را در دستانش قایم کند. هر چه تعداد شرکت‌کننده‌های بازی خانگی گل یا پوچ بیشتر باشد هیجان بازی هم بیشتر می‌شود. در اینجا افراد برای اینکه متوجه شوند گل در کدام دست وجود دارد به چالش کشیده می‌شوند و این چالش هم‌زمان هیجان و استرس زیادی به وجود می‌آورد. این بازی‌ خانگی نیاز به تمرکز زیادی نیاز دارد.

گل یا پوچ

بازی خانگی، راهی ساده اما سرگرم کننده

بازی‌هایی که در این مطلب معرفی کردیم را شاید عده زیادی بلد باشند و با خواندن این مقاله به یاد خاطراتشان افتاده باشند. همان‌طور که متوجه شدید ردپای تکنولوژی و لوازم بازی جدید و پیچیده در هیچ‌کدام از این بازی‌ها دیده نمی‌شود، اما همچنان همه آن‌ها با گذشت سال‌ها هنوز هم که هنوز است به‌عنوان بازی‌ خانگی سرگرم‌کننده شناخته می‌شوند. شما می‌توانید این بازی‌ها را در کنار دوستان، کودکان یا خانواده‌تان انجام دهید و اوقات خوش و دلپذیری را در کنار هم تجربه کنید. این بازی‌ها ساده هستند و نیازی به تجملات یا هزینه خاصی ندارند! به همین جهت می‌توانید ساعت‌ها بدون صرف هزینه سرگرم شوید.

 

مطالب مرتبط

یک Playdate هیجان‌انگیز برای بازی بچه‌ها

اسمارت اسکوتر و هاوربرد سواری، یک تفریح خارق‌العاده!

چطور بچه‌ها را موقع قطعی برق سرگرم کنیم؟

بهترین بازی‌های PS5 که باید حتما بازی کنید

 

Twitter
LinkedIn
WhatsApp
Email
Telegram

شاید این مطالب را نیز بپسندید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *