بهترین بازی‌های PS5

اگر در حال خواندن این مقاله هستید، احتمالاً به‌تازگی یک پلی‌استیشن 5 خریده‌اید. تبریک می‌گوییم! قسمت بعدی قسمت سخت ماجرا است و آن‌هم انتخاب بهترین بازی‌های PS5 است که می‌خواهید اول‌ازهمه بازی کنید. خوشبختانه، با توجه به اینکه PS5 بیش از یک سال است که عرضه شده است، عناوین خارق‌العاده زیادی از بلاک باسترهای شخص ثالث یا ترد پارتی گرفته تا بازی‌های انحصاری شخص اول برای انتخاب وجود دارد. این حجم از تنوع، به‌سادگی می‌تواند انتخاب و اولویت‌بندی را برای بسیاری از افراد مشکل کند. بنابراین ما اینجا هستیم تا به شما کمک کنیم بهترین بازی های PS5 را بشناسید.

بهترین بازی‌های PS5 کدام هستند

در ادامه، فهرستی از بازی‌های PS5 را برای شما گردآوری کرده‌ایم که نه‌تنها قدرت آخرین کنسول سونی را به نمایش می‌گذارند بلکه ساعت‌ها سرگرمی و لذت را به شما ارائه می‌دهند. ما سعی کرده‌ایم لیستی از بهترین بازی‌های PS5 را جمع‌آوری کنیم که بتواند هم بزرگ‌سالان و هم کودکان را راضی و خوشحال نگه دارد.

خوش‌قیمت‌ترین‌های مدیسه

بهترین بازی‌های PS5

استروز پلی روم Astro’s Playroom

استروز پلی روم

اگر برای اولین بار کنسول جدید PS5 خود را بوت کرده اید، ممکن است لازم باشد تا مدتی منتظر بمانید تا همه بازی‌های جدیدتان نصب شوند؛ اما خوشبختانه، یک بازی برتر PS5 به نام استروز پلی روم از قبل (به صورت رایگان) روی سخت افزار جدید شما نصب شده است. بازی استروز پلی روم Astro’s Playroom یک بازی ویدیویی سه بعدی پلتفرمینگ است. این بازی توسط تیم Asobi (یک توسعه‌دهنده بازی ویدئویی ژاپنی که در توکیو قرار دارد) توسعه یافته و توسط Sony Interactive Entertainment برای پلی‌استیشن 5 منتشر شده است. این بازی دنباله‌ای از بازی Astro Bot Rescue Mission است و روی هر کنسول پلی‌استیشن 5 به‌صورت رایگان عرضه می‌شود. این بازی تنها یک نسخه نمایشی فناوری رایگان برای کنترلر DualSense نیست و در واقع یکی از بهترین بازی‌های PS5 در سال 2020 است.

Astro’s Playroom یک پلتفرم سه‌بعدی با روح Super Mario Odyssey است. بازیکنان در این بازی در نقش Astro، یک ربات آبی و سفید که اتفاقاً با رنگ‌بندی پی اس فایو مطابقت دارد، به فعالیت‌های مانند مشت زدن، پرش همراه با پرتاب لیزر، برداشتن تیرکمان برای زدن اهداف یا مبارزه مشغول می شوند. در این بازی به‌اندازه کافی چالش وجود دارد که در حدود شش ساعت شما را مشغول نگه دارد. اگر در تعطیلات تابستان امسال یکی از معدود خوش‌شانس‌هایی هستید که پلی‌استیشن 5 دارند، بازی‌های زیادی وجود نخواهد داشت که واقعاً بتواند تمام ویژگی‌های فانتزی این برج سفید غول‌پیکر را پیش چشمان شما به نمایش بگذارد. خوشبختانه Astro’s Playroom یکی از بهترین بازی‌های PS5 است که استاندارد جدیدی را برای توانایی‌های نسل بعدی این کنسول ایجاد کرده است.

مرد عنکبوتی: مایلز مورالس- Marvel’s Spider-Man: Miles Morales

مرد عنکبوتی یکی از بهترین بازی‌های PS5

مایلز مورالس یکی دیگر از عنوان‌های خانواده پسند در لیست بهترین بازی‌های PS5 است که هم بچه‌ها و هم بزرگسالان را سرگرم می‌کند،. عرضه یک کنسول جدید همیشه یک رویداد هیجان‌انگیز است. اما به‌ندرت پیش می‌آید که بازی به‌خوبی Marvel’s Spider-Man: Miles Morales در بدو ورود یک کنسول عرضه شود. بازی مرد عنکبوتی: مایلز مورالس یک بازی بین نسلی PS5 است که به لطف دو گزینه حالت نمایش، زمان بارگذاری فوق‌العاده سریع و تصاویر 4K شفاف، به طور قابل‌توجهی تجربه کاربران را ارتقا می‌دهد. این بازی یک تجربه سینمایی جذاب را به نمایش می‌گذارد که به‌راحتی با بهترین‌های هالیوود رقابت می‌کند. اگر عاشق اولین بازی مرد عنکبوتی Insomniac هستید یا می‌خواهید یک انحصاری عالی دیگر برای پلی‌استیشن را تجربه کنید، نیازی نیست به‌جز مرد عنکبوتی: مایلز مورالس به دنبال بازی دیگری بگردید. Marvel’s Spider-Man Miles Morales قطعاً باید در لیست بهترین بازی‌های PS5 که حتما باید بازی کنید، قرار داشته باشد.

قیمت کنسول بازی و لوازم جانبی

ریترنال Returnal

ریترنال Returnal

ریترنال Returnal یکی از بهترین بازی‌های PS5 ۵ در سال ۲۰۲۱ و یک بازی درخشان در کنسول PS5 است که ویترینی عالی برای نمایش توانایی‌های این کنسول به شمار می‌رود. اما به دلیل تجربه‌ای چالش‌برانگیز با فضاسازی ترسناک قطعاً برای همه مناسب نیست.

بزرگ‌ترین و جاه‌طلبانه‌ترین پروژه استودیو هوس‌مارک تا به امروز، روایتی از ترس محسوس و ترکیبی منسجم از عناصر هنری است و درواقع بسیار بزرگ‌تر از آن چیزی است که فکر می‌کنید. Returnal به طرز ماهرانه‌ای گیم‌پلی، گرافیک و موسیقی را ترکیب کرده تا معجون شگفت‌انگیزی از لذت را به عاشقان دنیای گیم هدیه دهد. اگر تصمیم دارید که چالش ورود به این بازی را قبول کنید، در همان ابتدا متوجه خواهید شد که Returnal تا چه حد از قابلیت‌های فنی PS5 استفاده می‌کند. زمان بارگذاری کوتاه و صداهای ملایم کنترلر DualSense در هدفون، اجازه می‌دهد تا صدای سه‌بعدی PS5 وارد گوش شود و حالتی مشابه غوطه‌وری VR ایجاد می‌کند.

حلقه مرگ – Deathloop

حلقه مرگ بازی پی اس 5

در میان بسیاری از خیال‌پردازی‌هایی که تاکنون بشریت را سرگرم کرده است، غلبه بر زمان، چه از طریق ماشین‌های زمان، چه از طریق انجماد یا معکوس کردن زمان، موضوعی جذاب بوده است. اگر زمان مصرف‌کننده بزرگی است، پس کسانی که زمان را کنترل می‌کنند، می‌توانند جهان را نیز کنترل کنند. پس جای تعجب نیست که تبهکاران حلقه مرگ تصمیم گرفته‌اند که زمان را برای خود تصاحب کنند. آخرین ماجراجویی sandbox Arkane Lyon تعریف مکانیکی از زمان را به کار می‌برد که شبیه هیچ بازی دیگری نیست. این بازی نه‌تنها واقعاً یکی از بهترین بازی‌های PS5 است، بلکه یکی از باورنکردنی‌ترین تجربه‌های بازی ویدیویی را برای گیم بازها خلق می‌کن.

Deathloop یک بازی جنایی/معمایی اول‌شخص است که در آن زمان بی‌معنی است. شخصیت بازی با نام کلت بدون هیچ خاطره‌ای در ساحل جزیره‌ای عجیب از خواب بیدار می‌شود. جزیره یک روز تکراری را تجربه می‌کند و همه – به‌جز کلت (و شخصیت دیگر) – کارهای مشابهی را انجام می‌دهند. کلت می‌خواهد این چرخه را بشکند و فرار کند. اما زن جوانی به نام جولیانا مصمم است که با توسل به هر روشی مانع کلت شود.

این بازی یک ترکیب آزاد و اول‌شخص از تیراندازی، ترور، هک و جادو است که در آن یک روز را به عقب برگردانید تا با دست‌کاری ابزار و اهداف بتوانید قبل از تاریکی همه را قتل‌عام کنید. در این بازی هر کاری که انجام دهید، در پایان روز از بین می‌رود و با گذر از نیمه‌شب اتفاقات روز گذشته دوباره تکرار می‌شود و شما باید دوباره همه کارها و حتی همه اسلحه ها و تجهیزاتی که به دست آورده‌اید را دوباره پیگیری کنید تا اینکه با مفهوم جدیدی به نام Residuum آشنا شوید.

شما در این بازی در نقش کلت باید ۸ نفر دیگر را بکشید. بازی در ۴ منطقه و ۴ بازه زمانی صبح، ظهر، بعدازظهر و شب انجام می‌شود و سفر به هر یک از مناطق بازی یک واحد در طول روز شما را جلو می‌برد. جزیره بلک‌ریف (Blackreef) دنیای دلپذیری است که با نگاهی خاص و تأکید بر جزئیات زیاد و جذاب طراحی شده است. ساختمان‌های آرت دکو با کیچ دهه 1960 و بیلبوردهای رنگ‌آمیزی شده بلند، تصویری باشکوه از یک جامعه ویرانگر و نخبه‌گرا را پیش روی مخاطب قرار داده است. بخشی از چیزی که بازی را بسیار روان می کند این است که استودیو به طور کامل از کنترلر DualSense PS5 استقبال کرده است. هر تفنگ احساس منحصربه‌فرد و هر قدرتی حس خودش را دارد. حتی گام های کولت کاملاً با صدای پایی که به گوش می‌رسد هماهنگ است که بی شک تجربه فوق‌العاده‌ای را برای بازیکنان فراهم می‌کند.

آشنایی با ۵ بازی‌ خانگی جذاب و ساده

رچت اند کلنک ریفت اپارت- Ratchet and Clank: Rift Apart

 ریفت اپارت

آخرین بازی در لیست بهترین بازی‌های PS5 پیشنهادی ما یک بازی اکشن ماجراجویی دیگر، مانند مایلز مورالس است که کل خانواده را سرگرم می‌کند. Rift Apart یکی از اولین بازی های انحصاری پلی‌استیشن 5 و محصول  استودیوی معروف اینسامنیاک گیمز (Insomniac Games) است که در هفته‌ی اول انتشار خود توانست صدر جدول فروش هفتگی بریتانیا را تصاحب کتد. این بازی بیش از اینکه فقط یک بازی سرگرم‌کننده باشد، قدرت این کنسول جدید و گران قیمت را نیز به نمایش می‌گذارد و تجربه شما از بازی‌های ویدیویی را متحول می‌کند.

در واقع ریفت اپارت جدیدترین نسخه عرضه شده از فرنچایز Ratchet and Clank است که اولین نسخه آن در سال 2020 برای کنسول پلی استیشن 2 عرضه شده بود. بازی از نظر داستانی محتوای قابل توجهی ندارد. اما ترکیب المان‌های پلتفرمر، شوتینگ، صداگذاری فوق‌العاده و طراحی بصری خاص هر کاراکتر، ریفت اپارت را به بازی ارزشمندی تبدیل کرده است. ریفت اپارت یکی از بهترین بازی‌های PS5 است که یک سرگرمی خانوادگی عالی هم برای طرفداران این سری از بازی ‌ها و هم برای تازه کارها است، بنابراین مطمئن باشید که از آن لذت خواهید برد.

Twitter
LinkedIn
WhatsApp
Email
Telegram

شاید این مطالب را نیز بپسندید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *