نکته‌هایی در مورد خرید تشک مناسب

صبح‌ها كه از خواب بیدار می‌شوید احساس می‌كنید به یك مشت و مال حسابی احتیاج دارید و كمرتان درد می‌كند اما بعد از پانزده دقیقه كه كمی راه رفتید همه چیز به حالت قبل بر می‌گردد؟ تشك‌تان را مقصر بدانید.این یك راه حل خوب برای شناخت یك تشك خوب هم هست:اگر تشك راحتی داشته باشید وقتی از خواب بیدار می‌شوید دوست ندارید از جایتان بلند شوید؛ البته به این شرط كه به طور كلی آدم تنبل و خوش‌خوابی نباشید! اما از آنجایی كه امكان خوابیدن تا صبح روی تشك مغازه وجود ندارد چطور می‌توان موقع خرید، یك تشك خوب را شناخت؟

 

راهنمای خرید تشک مناسب - 1

 

جواب به این سوال خیلی راحت نیست. یكی از بهترین كارهایی كه می‌توان كرد اعتماد به یك برند مطرح و خوش نام در زمینه‌ی تولید تشك است. با این حال موقع خرید تشك خجالت نكشید و سعی كنید حتی در مغازه مدت زمان زیادی روی تشك بخوابید. ببینید حالت كمرتان چطور روی تشك قرار می‌گیرد و آیا انحنای بدن‌تان را خوب می‌گیرد یا نه.

خوش‌قیمت‌ترین‌های مدیسه

  • تشك طبی؛ چاره‌‌ی كار؟

اسم طبی كنار هر چیز كه می‌آید آدم خیالش راحت می‌شود ولی اگر به طور كلی كمردرد یا گردن درد دارید خیلی گول اسم تشک طبی را نخورید. طبی بودن یك محصول وقتی اعتبار دارد كه همراه با یك گواهینامه‌ی بهداشت و سلامت از مراكز رسمی پزشكی صادر شده باشد نه اینكه تنها در برگه فروش فروشنده به این اسم ثبت شده باشد. ست اتاق خواب خیلی مهم است و اگر برای آن وقت و هزینه در نظر بگیرید خیال‌تان برای مدتی طولانی راحت خواهد ماند. علاوه بر این همیشه می‌توانید با انتخاب یک روتختی و کاور شیک، علاوه بر نحوه‌ی خوابیدن استاندارد به اتاق خواب‌تان دیزاین تازه و جالبی بدهید.

راهنمای خرید تشک مناسب - 2

تشك راحت تر تشكی است كه…

امیدوارم این تصور را نداشته باشید كه هرچه فوم یا پر یا حتی فنر و سیم‌ها بیشتر باشد تشك راحت‌تر است؛‌ چون این‌طور نیست. در حقیقت تشك راحت تشكی است كه تمام این موارد را به شكل متعادلی باهم داشته باشد. با این حال اگر كمردرد دارید بهتر است از تشك‌هایی كه كمی سفت‌تر هستند و فنر كمتری دارند استفاده كنید. اگر اضافه وزن زیادی دارید هرچه فنردارتر بهتر؛‌ چون هنگام خواب راحت‌تر می‌توانید غلت بزنید و البته موقع بیدارشدن لازم نیست خیلی به خودتان فشار بیاورید.

 

لیست قیمت انواع لوازم خواب

 

راهنمای خرید تشک مناسب - 3

  • انواع لايه‌ها

تشك‌های فنری هنوز هم محبوب هستند و در اغلب برندهای مطرح تشك هم استفاده می‌شوند. فنرها از بیرون زدن سیم‌ها جلوگیری می‌كنند و می‌توانند تشك را از شكل و رو انداختن در شرایط آب و هوایی مختلف محافظت كنند. لایه‌های روی فنرها ممكن است از فوم هوشمند،‌ لاتكس یا پر فشرده شده تشكیل شده باشند و راستش هیچ‌كدام خیلی اولویت چندانی به دیگری ندارد.

 

راهنمای خرید تشک مناسب - 4

  • فوم هوشمند

اگر در طول شب زیاد جابه جا می‌شوید تشكی كه خیلی به دردتان می‌خورد فوم هوشمند است. چون فوم هوشمند با وزن بدن تغییر شكل می‌دهد. چون این تشك‌ها به دما حساس هستند و در واقع دمای بدن شما را به خود می‌گیرند ممكن است در طول خواب احساس گرمای شدیدی كنید. اگر خیلی گرمایی هستید در خرید این تشك‌ها احتیاط كنید. به علاوه بعضی‌ از كسانی كه خیلی حساس هستند موفق به كشف بوی نامطبوع شیمیایی در آنها شده اند؛ درست و غلط‌ش دیگر پای خودشان.

جدیدترین روش ها برای تازه سازی اتاق خواب

راهنمای خرید تشک مناسب - 5

  • لاتكس

خیلی‌ها معتقدند بهترین تشك‌ها از لاتكس پر می‌شوند. در عین این كه محكم هستند به اندازه‌ی فوم‌های هوشمند راحتند. هرچند اگر به تشك‌های نرم علاقه بیشتری دارید شاید سفتی تشك‌های لاتكس اذیت‌تان كند. اگر هم كه كمردرد دارید لاتكس را انگار برای شما ساخته‌اند. چون هم راحت است و هم سفت. اگر کمر یا گردن‌درد دارید در مورد انتخاب تشک یا بالش مناسب دقت زیادی به خرج دهید. هیچ‌چیز ارزش این را ندارد که دردهای موضعی بدن تبدیل به دردی مزمن شود.

 

راهنمای خرید تشک مناسب - 6

Twitter
LinkedIn
WhatsApp
Email
Telegram

شاید این مطالب را نیز بپسندید

2 دیدگاه در “نکته‌هایی در مورد خرید تشک مناسب

  1. sahar k گفت:

    خیلی مفید بود. بازم از این مطالب بذارین. درباره انتخاب بالش و عوض کردنش هم بنویسین.

  2. مریم گفت:

    سلام
    سایت زیبا وجذاب وآرامی دارید خالی از تبلیغاتهای سر سام آوری که در همه سایتها هست واقعا احساس یک روز بارانی وپاییزی آرام داشتم خیلی جالب اجناس باقیمت مناسب وباسلیقه انتخاب شده بودند انشالله خرید هم میکنم ازتون واقعا لذت بردم موفقیت روز افزونتون آرزومه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *