خود مراقبتی

مراقبت از خود و توجه به احساسات و نیازها در شرایط پر استرس برای حفظ سلامت روحی و جسمی اهمیت زیادی دارد. آنتونی پروسکی متخصص غذا، آشپز، مدل و یک چهره شناخته شده در زمینه سبک زندگی است. او که خود فردی پرمشغله است، با آگاهی از اهمیت خود مراقبتی توصیه‌های زیر را در این رابطه دارد.

می‌توانید با این 5 توصیه آسان روز خود را با آرامش به پایان برسانید و حال خوبی برای خود رقم بزنید:

خوش‌قیمت‌ترین‌های مدیسه

 

بعد از روزهای طولانی، خصوصا وقتی باران می‌بارد و یا دیر وقت است تکه‌هایی از گریپ فروت را با مقداری زنجبیل دریک ماگ بزرگ که آن را با عسل و آب گرم پر کردم می‌ریزم. من این نوشیدنی را از دوران کودکی خود به خاطر دارم. هروقت که مریض می‌شدم والدینم این نوشیدنی را به من می‌دادند و فورا حالم را بهتر می‌کرد. گاهی اگر آب خیلی داغ باشد در آن تمشک یخ زده هم می‌ریزم. چون در طول روز مقدار زیادی کافئین دریافت می‌کنم این نوشیدنی برای ایجاد آرامش در پایان روز بسیار مناسب است.

برای خود و علائق خودتان ارزش قائل شوید و این نوشیدنی (و یا هر نوشیدنی آرامش‌بخش دیگری که دوست دارید) را در لیوان مورد علاقه خود بنوشید. این مسئله ممکن است بسیار کوچک به نظر برسد ولی حس و حال خوبی ایجاد می‌کند.
mug

  • استفاده از شمع‌هایی با عطر آرامش‌بخش

من به محض این که به خانه می‌رسم یک شمع روشن می‌کنم. من شمع های متنوعی دارم. این شمع‌ها بوی خیلی تند و پیچیده‌ای ندارند و من بر اساس فصل آن‌ها تغییر می‌دهم؛ در تابستان شمع‌هایی با رایحه گل و گیاه و در زمستان عطر خاطره‌انگیز صندل، چرم، تنباکو و کندر.

candle

من میان‌وعده‌هایی که به من حس خوبی می‌دهند دوست دارم. یک میان وعده خوب و آسان را انتخاب کنید که به شما در طول روز حس خوبی بدهد. این میان وعده می‌تواند انرژی شما را برای بقیه روز تمدید کند.

 

  • روتین مراقبت از پوست

من هر شب روتینی برای مراقبت از پوست خود دارم؛ صورت خود را می‌شورم، از تونر استفاده می‌کنم، روغن شب به پوستم می‌زنم، سپس از مرطوب کننده و کرم زیر چشم استفاده می‌کنم. البته که مراقبت از پوست مهم است اما مهم‌تر از آن این است که هر روز برای دقایقی در برابر آینه بایستید و کاری را انجام دهید که کاملا برای خودتان است. این واقعا حس خوبی دارد.

شمع

 

  • یک پلی‌لیست آرامش‌بخش

همه ما به موسیقی نیاز داریم که در پایان روز آرامش بخش باشد و ذهن ما را آرام کند. این موسیقی را از لحظه ورود به خانه و روشن کردن شمع‌ها پلی کنید و به روح و ذهن خود استراحت بدهید.

 

فروشگاه همواره تخفیف مدیسه

چیکار کنم حالم خوب شه : حالم بده چیکار کنم

Twitter
LinkedIn
WhatsApp
Email
Telegram

شاید این مطالب را نیز بپسندید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *