در روزهای آلوده هم خوب بمانیم!

امروز صبح در راه شرکت، آنقدر هوا آلوده و زشت و خاکستری بود که من ترجیح دادم چشم‌هایم را ببندم و صدای موزیک را توی گوشم بیشتر کنم. بعد هم توی ذهنم مسیری را تجسم کردم که تویش بارش یکریز برف بود و خیابانی که توی همین زمستان هم سبز بودن و خواستنی بودنش تمامی نداشت. به هر حال رسیدم پشت میز کارم و همه چیز مثل همیشه پیش رفت، اما من هنوز داشتم فکر می‌کردم چطور می‌شود لااقل خودِ خودم را توی این هوای آلوده‌ی نکبتی خوب نگه دارم و مراقب حال و روزم باشم!

من صبح‌ها همانجور که در حال آماده شدن هستم، یک موزیک خوب می‌گذارم تا روزم خوب شروع شود و بعد می‌روم سر یخچال و یک گریپ فروت و یک پرتقال برمی‌دارم و ترتیب یک آب‌میوه‌ی سریع و جانانه را می‌دهم. این را یاد گرفته‌ام که ویتامین C عجیب بلد است سرحالم کند و تعادل بدنم را در طی روز نگه دارد. بعدش هم اینکه انقدر که هوا آلوده و ساکن است آدم به اشاره‌ای بیمار می‌شود، برای همین مصرف مواد غذایی حاوی ویتامین C، به خاطر آنتی‌اکسیدان زیادشان، بدن را در مقابل آلودگی هوا بیمه می‌کنند.

خوش‌قیمت‌ترین‌های مدیسه

 

روز آلوده

 

به جز ویتامین C، بد نیست حواسمان به کلسیم هم باشد. هر چه مقدار کلسیم بدن بیشتر باشد، سیستم ایمنی و اسکلت استخوانی هم در برابر آلاینده‌ها مقاوم‌تر می‌شود. صبح‌ها از همین سوپری محلتان یک پاکت شیر کوچک بخرید و در طی روز آرام آرام بنوشیدش. نوشیدن شیر باعث تمیزشدن مجاری گوارشی می‌شود.

کنار کامپیوتر من یک شیشه‌ی کوچک هست که معمولا تویش آجیل بو داده نشده می‌ریزم. آجیل به جز این که در طی روز با یک عالم چربی خوب مرا سیر و سالم نگه می‌دارد، پر است از ویتامین E. خاصیت آنتی‌اکسیدانی ویتامین E باعث حفاظت غشای سلولی می‌شود و سلول‌های ریه را که به‌طور دائم با اکسیژن و گلبول‌های سفید خون برای مقابله با بیماری‌ها در تماس هستند، محافظت می‌کند و خلاصه در این هوای آلوده تهران به دادتان می‌رسد.

توی این روزها من سعی می‌کنم تا جای ممکن در فضای باز نباشم. می‌دانم که سخت است، چون خودم عاشق این هستم که در ساعت ناهار بزنم بیرون و ناهارم را در یک کافه کوچک بخورم و یا بعد از کار چرخی در مراکز خرید بزنم. اما فروشگاه‌های اینترنتی برای قسمت دوم به دادم رسیده است و این روزها انقدر معتادش شده‌ام که حتی عطر و لوازم آرایشم را هم آنلاین سفارش می‌دهم!

همه این ها را گفتم که بگویم می‌دانم همه‌مان داریم از آلودگی هوا غصه می‌خوریم و دلمان حالِ خوب و هوای خوب می‌خواهد. اما حالا که دستمان به جایی بند نیست، بیاییم هوای حال خودمان را خوب کنیم و بنشانیمش همانجا که باید باشد؛ روشن و دلچسب و آفتابی!

 

خرید اینترنتی ماسک تنفسی ضد کرونا

چگونه هر روز زیبا و زیباتر شویم؟

Twitter
LinkedIn
WhatsApp
Email
Telegram

شاید این مطالب را نیز بپسندید

1 دیدگاه در “در روزهای آلوده هم خوب بمانیم!

  1. فرانه گفت:

    خداي بزرگ!!!! حالم رسمن خوب شد با خوندن اين متن!!!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *