در هالیوود هم برق می‌رود!

تا حالا تصور کرده‌اید که زندگی بدون برق چگونه خواهد بود؟ احتمالا با اتفاقات اخیر و خاموشی‌های سراسری چند ساعتی را در روز بدون برق سر کرده‌اید؛ از گرما کلافه شده‌اید، از کار کردن بازمانده‌اید، خسته و بی‌حوصله شده‌اید یا مشکلات جدی‌تری در رابطه با سلامتی‌تان برایتان به جود آمده که شما را از تصور زندگی کردن بدون برق ترسانده است. خوب است بدانید که این دغدغه برای نویسنده‌ها و کارگردان‌های سینما هم نگران‌کننده بوده و موجب نوشتن داستان‌ها و ساختن فیلم‌هایی در همین راستا شده است. در این مطلب چند فیلم که در رابطه با زندگی بعد از از دست رفتن انرژی الکتریکی است معرفی می‌کنیم.

فیلم ها و سریال های مربوط به قطع شدن برق

 

Into the Forest (2015)

این فیلم به نویسندگی و کارگردانی پاتریشیا روزما بر اساس کتابی نوشته ژان هگلند ساخته شده است. این فیلم درباره تلاش دو دختر نوجوان برای زنده ماندن بعد از خاموشی جهان است. برق دیگر در دسترس نیست و آن‌ها باید در جنگل‌های کالیفرنیای شمالی برای زنده ماندن تلاش کنند؛ زیر نور مشعل آشپزی کنند، لباس‌هایشان را با دست بشویند و برق و انرژی الکتریکی را به کلی فراموش کنند.

خوش‌قیمت‌ترین‌های مدیسه

Into the Forest (2015)

Dawn of the Planet of the Apes (2014)

این سه‌گانه جنگی برای برق را به تصویر می‌کشد، جنگی نابرابر میان انسان‌ها و میمون‌ها. بقای انسان‌ها با یک ویروس به خطر می‌افتد و بازمانده‌ها برای دسترسی به نیروی الکتریکی باید خود را به یک سد برسانند؛ مانع رسیدن انسان‌ها به برق میمون‌ها هستند.

Dawn of the Planet of the Apes (2014)

The Road (2009)

این فیلم بیشتر جنبه مختل شدن ارتباطات با قطع شدن برق را به تصویر می‌کشید. طوفانی عظیم زندگی روی زمین را به نابودی کشانده و نیروگاه‌ها و تمام تمدن بشر را تهدید کرده است. انسان‌ها در این شرایط ذات خبیث خود را بروز می‌دهند و برای بقا دست به هر کاری می‌زنند. این فیلم بر اساس رمانی به همین نام به قلم کورماک مک‌کارتی ساخته شده است.

The Road (2009)

I Am Legend (2007)

تا حالا سه فیلم بر اساس این رمان ساخته شده است: The Last Man on Earth  (1964)، The Omega Man  (1971) و I Am Legend  (2007) که مشهور ترین آن نسخه‌ای است که ویل اسمیت در آن بازی کرده. ویروسی ناشناخته زندگی روی زمین را تهدید کرده است و دیگر کسی نیست که ژنراتورها را برای تأمین نیروی برق به کار بیندازد. ویل اسمیت آخرین فرد زنده در نیویورک است که باید در خاموشی شهر برای بقا بجنگد.

 

معروف‌ترین فیلم های سینمایی تأثیرگذار بر دنیای مد و فشن

 

I Am Legend (2007)

Revolution (2012)

این یک فیلم نیست بلکه سریال است اما شاید مربوط‌ترین ساخته تصویری درباره قطع شدن برق باشد. این سریال به ما یادآوری می‌کند که زندگی ما تا چه حد به برق وابسته است در حالیکه گاهی به این وابستگی افراطی آگاه نیستیم. پدیده‌ای ناشناخته کارکرد تمام وسایل الکتریکی را مختل می‌کند و به تبع زندگی روی زمین با مشکلات جدی مواجه می‌شود؛ همه مشکلاتی که در مقدمه این مطلب ذکر شد به علاوه جزئیات آن با این تفاوت که این قطعی برق همیشگی است. خانواده متسون تلاش می‌کنند تا بفهمند علت قطعی برق و اختلال در عملکرد وسایل الکتریکی چیست و ما آن‌ها را در این سریال دنبال می‌کنیم.

Revolution (2012)

 

خرید شمع و شمعدان

 

Twitter
LinkedIn
WhatsApp
Email
Telegram

شاید این مطالب را نیز بپسندید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *