در کنار کودکانمان کارتون ببینیم

بچه‌ها دوست دارند که با آن‌ها وقت بگذرانید. با درگیری و مشغله‌هایی که امروز برای تأمین مخارج زندگی داریم کمتر فرصت می‌کنیم کنار فرزندمان باشیم و گاهی فراموش می‌کنیم آن‌ها به کنار ما بودن نیاز دارند. تهیه کردن ابزاری مثل پلی‌استیشن و اسباب‌بازی‌های مختلف باعث نمی‌شود آن‌ها احساس تنهایی نکنند؛ کودکان دوستی می‌خواهند که با او درباره دغدغه‌های کودکانه‌شان حرف بزنند، قهرمان‌های آن‌ها را بشناسد و وقتی درباره این قهرمان‌ها و شخصیت‌های خیالی حرف می‌زنند گوشی شنوا داشته باشد و آن‌ها را درک کند. هفته‌ای چند ساعت همراه کودکان رو به روی تلویزیون نشستن که کار چندان سختی نیست، هست؟ اگر فکر می‌کنید کارتون دیدن مخصوص کودکان است در این مطلب انیمیشن‌هایی را به شما معرفی می‌کنیم که شما را به صفحه نمایشگر میخ‌کوب خواهد کرد. با کودک خود تعامل داشته باشید؛ قهرمان‌های کودکی خود را به او معرفی کنید و قهرمان‌های او را بشناسید تا وقتی با آن‌ها حرف می‌زنید مانند یک دوست صمیمی حس درک شدن را به فرزندانتان القا کنید.

madagascar

Shrek

اگر فرزند زیر 15 سال دارید احتمالا او این کارتون را به خاطر نمی‌آورد و اگر هم دیده باشد قسمت‌های 3 یا 4 آن بوده است. شرک در سال 2001 منتشر شد؛ 20 سال پیش احتمالا شما نوجوان بوده‌اید و زمان‌های تنهایی خود را با لحظه‌‌های شیرین و به یاد ماندنی که شرک، فیونا و خره خلق کرده‌اند پر کرده‌اید. حالا با فرزندتان به تماشای این کارتون بنشینید و هم حس نوستالژی درونتان را بیدار کنید و هم با او شخصیت‌هایی آشنا و مشترک داشته باشید.

خوش‌قیمت‌ترین‌های مدیسه

shrek

How to Train Your Dragon

هر چند اولین قسمت این کارتون 10 سال پیش منتشر شد اما تولید مداوم آن و ساختن سریالی با همان شخصیت‌ها باعث شد که کودکان نسل جدید با شخصیت اصلی این کارتون، هیکاپ ارتباط عمیقی برقرار کنند. هیکاپ پسربچه‌ای از خانواده وایکینگ‌ها است که همواره با اژدهاها در جنگند اما او راه بهتری برای تعامل با اژدهاها پیدا می‌کند و همه قبیله را به دوستی با آن‌ها وامی‌دارد.

HOW-TRAIN-DRAGON-2

Toy Story

اگر 25 تا 35 ساله باشید بعید است که در کودکی یا نوجوانی مجذوب داستان این کارتون نشده و دست کم برای یک بار ساعت‌ها به اسباب‌بازی‌هایتان خیره نمانده باشید بلکه جان بگیرند و با شما حرف بزنند. اولین قسمت این کارتون در سال 1995 منتشر شد و هنوز هم دیدن آن شما را به دنیای کودکی‌تان پرتاب خواهد کرد. کودک خود را از دیدن این انیمیشن محروم نکنید و در کنار او از داستان وودی و بازلایتر لذت ببرید.

toy-story

Mr. Peabody and Sherman

اگر هنوز این کارتون متعلق به سال 2014 را ندیده‌اید از این فرصت استفاده کنید و دیدن آن در کنار کودکتان را در اولویت قرار دهید. این انیمیشن به گونه‌ای طنزپردازی کرده است که هم برای شما خنده‌آفرین خواهد بود و هم برای فرزندتان. داستان آموزنده آن هم در مسائل تربیتی کودکتان مؤثر است و شما می‌توانید بعد از دیدن این کارتون با کودکتان درباره برخی مسائل اخلاقی گفت و گو کنید.

mr-peabody-and-sherman

The Lion King

نوبت شماست که کودکتان را با قهرمان کودکی خود آشنا کنید. وقتی حالا به برخی انیمیشن‌های دوران کودکی خود فکر می‌کنیم تصور می‌کنیم که چقدر داستان‌ها غم‌انگیز بوده است اما بهتر است جنبه‌های مثبت آن را در نظر بگیرید. سیمبا پدر خود را در داستان حزن‌انگیزی از دست می‌دهد اما روی پای خود ایستادن و زندگی کردن با فراموش کردن خاطرات تلخ را می‌آموزد. حتی اگر حالا 30 تا 40 ساله باشید هم دیدن چندباره این کارتون برایتان جذاب خواهد بود.

lion-king

اینیمیشن‌های زیاد دیگری مانند Cloudy With a Chance of Meatballs، Song of the Sea، Shaun the Sheep، Despicable Me، Inside Out ، لوکا، ماداگاسکار و عصر یخبندان را می‌توان در این لیست قرار داد اما می‌توانید با همین چند انیمیشن شروع کنید و در دنیای کودکی فرزندتان نقشی داشته باشید. کارتون دیدن مخصوص کودکان نیست و شما تنها هم می‌توانید از دیدن این داستان‌های هیجان‌انگیز لذت ببرید اما اگر فرزند کودک یا نوجوانی دارید این وقت را در کنار آن‌ها بگذرانید؛ کودکان بیشتر از هرچیزی که برایشان تأمین می‌کنید به حضور شما درکنارشان نیاز دارند.

ice-age

بهترین اسباب بازی های دخترانه و پسرانه

مطالب مرتبط

سرندیپیتی چیست؟ معنی سرندیپیتی

کمد شگفت‌انگیز افسانه نارنیا

استایل‌ شخصیت‌های انیمیشن روح Soul

با شخصیت های انیمیشن لوکا آشنا شوید

Twitter
LinkedIn
WhatsApp
Email
Telegram

شاید این مطالب را نیز بپسندید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *