روز جهانی غرزن ها ؛ با غروغروها چکار کنیم؟

26دسامبر روز جهانی غرزن ها است. غر زدن یعنی گله و شکایت مداوم از وضع موجود، بدون حل کردن مشکلات. این افراد با کوچک‌‌ترین مسئله از کوره در می‌روند و شروع به شکایت می‌کنند. درواقع غر زدن را همه ما انجام می‌دهیم ولی مقدار زیاد آن، هم برای ما و هم برای اطرافیانمان مضر است. در این مقاله می‌خواهیم به مناسبت روز جهانی غرزن ها راجع به این موضوع و راه‌حل‌های آن به شما اطلاعات بیش‌تری بدهیم.

ضررهای غر زدن

اشخاص غرغرو

    • زوال عقل: اشخاصی که غر می‌زنند بیش‌تر از سایرین در معرض زوال عقلی قرار می‌گیرند.
    • بدبینی و منفی نگری: اگر مدام غر بزنید تبدیل به یک عادت می‌شود. عادت غر زدن هم شخص را منفی نگر می‌کند. غر زدن باعث می‌شود که همیشه روی نقاط منفی تمرکز کنید و چیزی جز جوانب منفی یک شخص یا اتفاق را نبینید. درنهایت هم این بدبینی در وجود شما ریشه می‌کند.
    • عصبانیت زیاد: از آنجایی که شخص غرغرو در هر شرایطی همواره دنبال ایرادات و مشکلات است تا گلایه کند، خود را در کوهی از مشکلات می‌بیند و باوجود این بدبینی، عصبانی می‌شود. درنهایت هم به‌مرور این عصبانیت بیش‌تر و بیش‌تر می‌شود.
    • تنهایی: غر زدن مداوم باعث می‌شود تا شخص به اطرافیانش انرژی منفی منتقل و حالشان را بد کند. به همین صورت کم‌کم دورشان خالی شده و تنها می‌مانند.

انواع آدم های غر غرو

انواع اشخاص غرزن

تمام ما افرادی را در اطراف خود می‌شناسیم که مدام در حال گله و شکایت هستند و هیچ‌چیزی آن‌ها را راضی نمی‌کند. شاید برایتان جالب باشد که افراد غرغرو را می‌توان در سه دسته جدا تقسیم‌بندی کرد.

خوش‌قیمت‌ترین‌های مدیسه

  • غرغروهای مزمن: این دسته به‌صورت دائم راجع به یک موضوع یا مشکل فکر و شکایت می‌کنند. درواقع این افراد صحبتی جز غرغر و گله کردن ندارند.
  • غرغروهای دارای هوش هیجانی پایین: این افراد توانایی درک و هوش هیجانی پایینی دارند. نگرش یا طرز تفکر سایرین برایشان جذابیتی نداشته و در فرصت‌های مختلف شروع به نق زدن می‌کنند.
  • غرغروهای طالب توجه: این دسته برای کل‌کل کردن سر مشکلات بیش‌تر، مدام در حال ناله هستند و می‌خواهند بگویند که از همه بدبخت‌تر هستند. آن‌ها تنها این راه را برای جلب‌توجه بیش‌تر دارند.

عجیب ترین روزهای جهانی: از روز جهانی چرت زدن تا توالت

راه حل غر زدن چیست ؟

طبیعتاً مانند هر مشکل دیگری، نق زدن هم روش‌های درمان یا راه‌حلی دارد. در ادامه می‌توانید با روش‌های درمان غر زدن غرغر کردن‌های خودتان را کنار بگذارید یا به دوستان غرغرویتان در این موضوع کمک کنید. علاوه بر این می‌توانید مقاله 5 عادت صبحگاهی برای سحرخیزی و داشتن روزی بهتر را مطالعه کنید.

یوگا و مدیتین

مدیتیشن راه حلی برای غرزدن

انجام یوگا و مدیتیشن باعث آرامش روانی می‌شود. نتیجه‌ این آرامش درونی، توجه کم‌تر به نقاط منفی مسائل و کم‌تر غر زدن است. یوگا و مدیتیشن را جزو فعالیت‌های روزانه قرار دهید. در روز جهانی غرزن‌ ها هم ساعتی را برای انجام این کار کنار بگذارید و دوست غرغرویتان را هم با خود در این فعالیت همراه کنید.

پیدا کردن راه حل

پیدا کردن اه حل به جای غرزدن

برای موضوعی که آزارتان می‌دهد، به‌‌جای گله و شکایت و آزار رساندن به اطرافیان دنبال راه‌حل باشید. این کار ناراحتی و امید شما را هم کم‌تر می‌کند. در صورتی که راه‌حلی هم پیدا نکردید از اطرافیان کمک بگیرید. در صورتی که شما دوست غرغرویی دارید، می‌توانید به او راه‌حلی نشان دهید و کمکش کنید.

مصرف شکلات در روز جهانی غرزن ها

مصرف شکلات در روز جهانی غرزن ها

شکلات تیره باعث ترشح ماده‌ای شیمیایی به نام اندورفین می‌شود که نتیجه آن حس رضایت و خوشحالی در افراد است. علاوه بر این خوردن شکلات باعث افزایش سطح سرتونین در بدن و جلوگیری از افسردگی می‌شود. در این روز و هم‌چنین روزهای دیگر سال شکلات مصرف کنید و به دوست‌های غرغرو و مضطرب خودتان شکلات هدیه بدهید. خبر خوب این است که می‌توانید این کار را از خانه یا محل کار به‌صورت آنلاین انجام دهید و از سوپر ماکت مدیسه خرید کنید.

خرید آنلاین انواع شکلات، تافی، آبنبات و نوتلا

 

چرا روز جهانی غرزن ها وجود دارد؟

غر زدن سراسر مضر نیست. اگر به حد اعتدال و کم انجام شود، می‌تواند کمک‌کننده هم باشد. علت غر زدن این است که هر شخصی آستانه تحملی دارد و ممکن است مشکلات و فشارهای وارد به شخص از آستانه تحمل او فراتر برود. تمامی انسان‌ها هم به‌تنهایی توانایی حل مشکلات را ندارند. در این شرایط کمی نق زدن باعث می‌شود تا از فشارهای روی شخص کاسته شود. علاوه بر این باعث می‌شود تا محبت افرادی که پیششان نق می‌زند را حس کند و انرژی بگیرد. طبق تحقیق پزشکان، غر زدن در حد اعتدال خطر ابتلا به سکته مغزی و قلبی را کاهش می‌دهد. درواقع غر زدن تا زمانی که تبدیل به بدبینی نشود، کاملاً طبیعی و نرمال است. به همین دلیل است که روز جهانی غرزن‌ ها به وجود آمده. در این روز می‌توانید کمی از شرایط گله کنید و فشارهای روی خودتان را کم کنید. البته باید توجه کنید که در کنار آن برای تمام چیزهایی که دارید هم شکرگزار باشید.

Twitter
LinkedIn
WhatsApp
Email
Telegram

شاید این مطالب را نیز بپسندید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *