سبک‌هایی برای روح بخشیدن به خانه

وقتی می‌خواهیم سبکی برای چیدمان خانه انتخاب کنیم و یا مبلمان، مجسمه، تابلوهای نقاشی، شمع، ظروف پذیرایی و به طور کلی اکسسوری‌های دکوراتیو برگزینیم وارد پروژه‌‌ای با نام طراحی داخلی شده‌ایم. طراحی و سبک چیدمان منزل چرا مهم است؟ واقعیت این است که خانه‌ای گرم و دلنشین با سبک چیدمانی چشم‌نواز و فکر شده اثر چشم‌گیری در روحیه و حتی خلقیات آدم‌های خانه دارد. علاوه بر این سبک دکور منزل، اتاق و یا محل کارتان تا حدود زیادی نشانگر شخصیت شماست. عصبانی یا خونگرم، شلخته یا منظم، راحت یا سخت‌گیر همه‌ی این‌ها در انتخاب رنگ‌ها، ظروف، مبلمان و … انعکاس دارند.

 

خانه شاد و روح دار

برای خلق فضایی خاص که از بودن در آن لذت ببرید و آن را معرف روحیات خود بدانید، الزاما نیاز به هزینه‌های گزاف نیست. اگر کمی اهل مطالعه، سلیقه و فکر باشید و اندکی هم روحیه‌ی زیبایی‌شناسانه‌ی خود را پرورش دهید با هر بودجه‌ای می‌توانید فضایی خلق کنید که با روحیه‌ی شما سازگارتر باشد و همه سلیقه و هنر شما را تحسین کنند. به عنوان مثال چیدمان زیر را ببینید؛ با کمترین هزینه فضایی زیبا و آرامش‌بخش خلق شده‌است.

خوش‌قیمت‌ترین‌های مدیسه

 

روح دادن به خانه - 1

اولین پرسش‌هایی که قبل از انتخاب و طراحی باید به آن‌ها پاسخ دهیم این هاست:

  • سبک‌های مختلف طراحی کدامند و کدامشان با سلیقه‌ و روحیه‌ی من و یا خانواده سازگارتر است؟
  • در چه نوع فضا و چیدمانی احساس راحتی و آرامش بیشتری داریم؟
  • چه سبکی معرف سبک شخصی من است؟
  • هر فضایی بسته به کارکرد و نوع آن چه نوع دیزاینی می‌طلبد؟ ( اتاق کار، محل استراحت، سالن پذیرایی و …)
  • کل خانه را دیزاین می‌کنیم یا یک اتاق خاص؟ خانه‌ای ییلاقی است یا ویلایی در کنار ساحل و یا آپارتمانی نقلی درون یک برج؟ هر کدام از این فضاها طراحی خاص خود را می‌طلبد.
  • وضعیت نور و آب و هوا در محیط زندگی من با کدام سبک‌ها سازگارتر است؟

واقعیت این است سبکی که باید برای چیدمان محیط خود انتخاب کنیم ارتباط مستقیمی به پاسخ این پرسش‌ها دارد. از این روی تصمیم داریم در مجله‌ی مدیسه بخش ویژه‌ای را به سبک‌های طراحی داخلی و دکوراسیون اختصاص دهیم و هربار به بخشی از پرسش‌های بالا بپردازیم و استایل‌هایی را معرفی کنیم.
ابتدا می‌خواهیم چهار سبک کم‌تر شناخته شده در ایران را معرفی کنیم که برند The One در طراحی‌های خود از آن‌ها الهام می‌گیرد و محصولات خود را با معیارهای این سبک‌ها معرفی می‌کند. چهار سبک اکلکتیک، اپلنت، آیکونیک و وینتج این چهار سبک است و محصولاتی که در فروشگاه اینترنتی مدیسه نیز از این برند عرضه شده است در یکی از این چهارگروه قرار می‌گیرند.

 

خرید کالای دکوراسیون داخلی منزل

 

روح دادن به خانه - 2

سبک اکلکتیک : متضاد اما هماهنگ

اکلکتیک در لغت به معنای ترکیبی و گلچین شده است. ترکیبی از رنگ‌ها و بافت‌های گوناگون از سبک‌های مختلف. این سبک مخصوص روحیات و آدم‌هایی است که علائق متنوعی دارند و تنوع‌طلبند. مثلا دوست‌ دارند تجمل سبک کلاسیک را با آرامش سبک معاصر ترکیب کنند و استایل منحصربفرد خود را خلق کنند. البته توصیه می‌شود وقتی سراغ سبک اکلکتیک بروید که به قدر کافی با معیارها و اصول طراحی داخلی آشنایی دارید و به خوبی 5 رکن خط، رنگ، بافت، حجم و فرم را بشناسید. اگرچه در این سبک می‌توانید سبک‌های مختلف را با هم ترکیب کنید اما سازگاری و هماهنگی قانون مهم این سبک است و برقراری این هماهنگی میان تضادها، هنری است که نیاز به آگاهی از ارکان طراحی و چگونگی ترکیب آن‌ها دارد.
این سبک فضاهای تاریک گوتیک را القا کرده و استفاده از اکسسوری‌ها و مبلمان‌هایی با رنگ‌های طلایی و قرمز و بنفش، پوست حیوانات و فلزات خراشیده شده المان‌های اصلی این سبک است.
اکلکتیک هماهنگی در میان تضادهاست و سبکی جسورانه به حساب می‌آید. خسته کننده و محدود نیست و دست شما در اجرای آن باز است. البته مهم است که بدانید چه چیزهایی به هم می‌آیند. این سبک دکور اگرچه شامل اجزای متنوع و جورواجور است اما میان این سبک و درهم و برهمی و ناموزون بودن مرز پررنگی وجود دارد. اگر جسور هستید این سبک برای شماست.

نمونه‌هایی از سبک اکلکتیک (Eclectic) را در عکس‌های زیر می‌بینید.

 

روح دادن به خانه - 3 روح دادن به خانه - 4
روح دادن به خانه - 5

 

مطالب مرتبط

انتخاب رنگ برای دیوار اتاق نشیمن

سبک مینیمال در خانه

خانه‌ای با الهام از سبک نوردیک

چند نکته درباره‌ی دکوراسیون خانه‌ و فضاهای کوچک

آشپزخانه‌های بوهمیایی؛ زیبا و جسور و هنرمندانه

دکوراسیون منزل کوچک : چطور خانه‌مان را بزرگ‌تر جلوه دهیم؟

تاریخچه‌ی طراحی داخلی

ترفندهایی برای بزرگ‌تر نشان دادن آشپزخانه مدرن

۴ ایده برای تغییر دکوراسیون حمام

ایده‌های خلاقانه برای طراحی دکوراسیون داخلی خانه

همه چیز درباره دکوراسیون مینیمال

چند ایده تغییر دکوراسیون برای عید

Twitter
LinkedIn
WhatsApp
Email
Telegram

شاید این مطالب را نیز بپسندید

4 دیدگاه در “سبک‌هایی برای روح بخشیدن به خانه

  1. پونه گفت:

    مرسی از توضیحات کامل. عکس ها هم واقعیت آدم رو جذب میکنه

  2. رفیعی گفت:

    ممنونم از مطالب خوبتون میخواستم خواهش کنم راجع به چیدمان داخل کمد برای مرتب تر شدن و استفاده از باکس ها مطلب بزارین ممتونم

  3. Fafi گفت:

    Kheili jaleb bod

  4. وحید گفت:

    ممنون خیلی جذاب بود

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *