۵ عادت صبحگاهی برای سحرخیزی و داشتن روزی بهتر

اگر شما هم یکی از افرادی هستید که هر صبح برای بیرون آمدن از رختخواب و سحرخیزی با چالش مواجه هستند، این مطلب برای شما نوشته شده است.

افرادی که برای زود از خواب بیدار شدن با مشکل مواجه هستند، تنها احتیاج به یک انگیزه خوب برای سحرخیزی و داشتن یک روتین روزانه دارند. این عادت‌های صبحگاهی ممکن است در ابتدا به نظر کم اهمیت برسند اما بعد از اولین روز که انجام آن‌ها را شروع کنید متوجه می‌شوید که آغاز روز به شیوه‌ای متفاوت و پر انرژی، کل روز شما را تحت تاثیر قرار می‌دهد. اگر از طرفداران پیاده‌روی هستید می‌توانید برنامه پیاده‌‌روی صبحگاهی برای خود تنظیم کنید تا به شما در منظم شدن ساعت خوابتان  کمک کند. حتی اگر از آن دسته افراد هستید که طرفدار فعالیت سنگین صبحگاهی نیستند هم می‌توانید با شرکت در یک کلاس یوگای آنلاین برای خود این انگیزه را ایجاد ‌کنید.

خوش‌قیمت‌ترین‌های مدیسه

⁣خانم‌های شیک‌پوش معتقدند صبحی که با عجله آغاز شود، باعث از بین‌رفتن کل روز می‌شود. جذاب‌ترین خانم‌ها صبح‌ها را با آرامش و طمانینه آغاز می‌کنند. اگر لباس‌هایی که می‌خواهید بپوشید را از شب قبل انتخاب و آماده‌کنید، می‌توانید صبح‌ها توجه‌تان را به‌جای لباس، به زیبایی و رسیدگی معطوف‌کنید.

morning3 (2)

آغاز کردن آرایش با یک کرم مرطوب‌کننده و فرصت دادن به کرم ضدآفتاب برای جذب مناسب از بایدهای صبحگاهی خانم‌های خوش‌استایل است. فراموش‌نکنید که بعد از آرایش یک عطر خوش‌بو با ماندگاری بالا را به نبض‌های مچ‌دست و پشت گوشتان بزنید و سپس مثل یک مدل حرفه‌ای عطر را در هوا اسپری‌کنید و از درون قطرات آن عبور کنید تا ذرات ریز عطر روی صورت و موهایتان بنشیند.

در ادامه این مطلب، 5 توصیه برای سحرخیزی و داشتن روزی بهتر را با یکدیگر مرور می‌کنیم.

 

آب بنوشید

نوشیدن آب کافی یک نکته کلیدی است. این کار فواید زیادی دارد ولی بیشتر از هر چیز دیگری داشتن ذهنی هوشیار و پوستی خوب در گرو نوشیدن آب کافی به صورت روزانه است. هنگامی که از خواب بیدار می‌شوید قبل از هرچیزی یک لیوان آب که با دمای اتاق هم دما است، بنوشید. بهتر است که این عادت را با نوشیدن یک لیوان شروع کنید و به مرور زمان آن را به دو لیوان آب برسانید. این کار به آبرسانی بدن شما بعد از ساعت‌ها خواب کمک می‌کند. با این عادت به متابولیسم خود سرعت می‌دهید و احساس انرژی می‌کنید. اگر برای ورزش به بیرون از خانه می‌روید حتما همراه خود یک فلاسک آب داشته باشید.

۵ عادت صبحگاهی برای سحرخیزی و داشتن روزی بهتر - 1

 

مدیتیشن یا ورزش

انجام مدیتیشن یا ورزش در ساعات اولیه صبح به داشتن حال و هوایی خوب برای کل روز و تشویق شدن شما به سحرخیزی کمک زیادی می‌کند. ورزش‌هایی مثل یوگا که ترکیبی از مدیتیشن و ورزش است گزینه مناسبی برای آغاز روز هستند. بعضی از روزها می‌توانید بعد از انجام یوگای روزانه خود برای دقایقی بدوید و یا در روزهای شلوغ‌تر برنامه فشرده‌تری با بعضی حرکات یوگا داشته باشید. این کار به با انرژی بودن و آمادگی ذهن و جسم شما برای شروع روز کمک می‌کند.

2

 

برای خودتان وقت بگذارید

با سحرخیزی وقت بیشتری در اختیار دارید پس می‌توانید زمانی را صرف خودتان و رسیدگی به علائق خود کنید. این زمان می‌تواند صرف آماده کردن نوشیدنی مورد علاقه شما، آبیاری گیاهان، گوش دادن به موسیقی یا تماشای طلوع خورشید شود. تنها مسئله پراهمیت این است که این زمان را به کاری بپردازید که به آن علاقه دارید.

۵ عادت صبحگاهی برای سحرخیزی و داشتن روزی بهتر - 3

 

حتما صبحانه بخورید

به جز خوردن آب در ساعت‌های اولیه روز، صبحانه خوردن هم از عادت‌های مهم و ضروری در هنگام شروع روز است. صبحانه اصلی‌ترین وعده غذایی است. خوردن صبحانه کافی در ساعات اولیه صبح جلوی پرخوری کردن شما را در ادامه روز می‌گیرد؛ خصوصا در طول قرنطینه که امکان پرخوری کردن با توجه به ماندن در خانه برای همه‌ی ما فراهم‌تر از پیش است. یک صبحانه خوب و هیجان‌انگیز، انگیزه شما را برای سحرخیزی بیشتر می‌کند.

 

تخفیف های شگفت انگیز سوپرمارکتی

 

۵ عادت صبحگاهی برای سحرخیزی و داشتن روزی بهتر - 4

 

روتین شبانه خوبی داشته باشید

یکی از آسان‌ترین عادات که تاثیر مستقیم بر سحرخیزی دارد و فواید آن معمولا نادیده گرفته می‌شود، داشتن خواب کافی در طول شب است. برای داشتن خواب بهتر، از نگاه کردن به مانیتورها و موبایل قبل از خواب دوری کنید و پیش از خواب چند صفحه از یک کتاب مطالعه کنید. بهتر است روزانه 6 الی 8 ساعت خواب داشته باشید. داشتن یک حمام گرم، استفاده از شمع‌های معطر و پلی کردن موزیک به شما برای داشتن خوابی بهتر کمک می‌کند.

۵ عادت صبحگاهی برای سحرخیزی و داشتن روزی بهتر - 5

چگونه هر روز زیبا و زیباتر شویم؟

Twitter
LinkedIn
WhatsApp
Email
Telegram

شاید این مطالب را نیز بپسندید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *