مدل شکت چیست؟ چند نکته برای ست کردن شکت

مدل شکت یکی از آیتم‌های ترند در دنیای مد و فشن است که در استایل‌های خیابانی به‌وفور دیده می‌شود. با شنیدن اسم شکت تعجب نکنید، این لباس همیشه وجود داشته است اما صرفاً در حال حاضر اسم تازه‌ای روی آن گذاشته‌اند. شکت همان پیراهن‌های ضخیم چهارخانه بلندی است که احتمالا یا خودتان یکی از آنها را داشته‌اید یا تن اطرافیانتان دیده‌اید. در ادامه با این پوشیدنی جذاب و روش‌های ست کردن آن بیش‌تر آشنا شوید.

مدل شکت چیست ؟

شکت چیست

لباس شکت یا shaket از ترکیب دو واژه ژاکت (Jacket) و تیشرت (shirt) ساخته شده است. شکت درواقع به پیراهن‌های مردانه شبیه است، ولی ضخامت بیش‎‌تر، دکمه‌های بزرگ‌تر، قد بلندتر و حتی در برخی موارد کلاه هم دارد. جنس شکت بیش‌تر تارتان، توییت و گاهی چرم نازک است. اگرچه تنوع رنگ و طرح‌های آن زیاد است، ولی طرح چهارخانه آن طرفدار بیش‌تری دارد. امسال این آیتم در بین آقایان و به‌ویژه خانم‌ها محبوبیت زیادی پیداکرده است و در استایل‌های پاییزی، زمستانی و حتی بهاری کاربرد فراوانی دارد. می‌توانید شکت را  در فصل‌های مختلف با هر چیزی از تیشرت گرفته تا هودی و دامن ست کنید.

خوش‌قیمت‌ترین‌های مدیسه

در ادامه به شما آموزش می‌دهیم که چگونه با شکت به‌راحتی می‌توانید استایل‌های کژوال شیک و جذابی را داشته باشید.

نحوه ست کردن شکت

استایل کردن شکت یکی از راحت‌ترین کارهایی است که می‌توانید برای خودتان انجام دهید. باید کمی ترکیب‌های مختلف مناسب مدل شکت را بشناسید و درنهایت سلیقه خود را در آن دخیل کنید.

بهترین رنگ برای مدل شکت در فصل پاییز چیست؟

انتخاب رنگ مناسب برای شکت نیاز به فکر دارد. از آن جایی که این لباس ها شبیه به ژاکت هستند، باید آن را همراه با چند لباس دیگر پوشید. پس به داخل کمد لباس خود نگاهی بی‌اندازید و ببینید که از چه رنگ هایی بیشتر استفاده می‌کنید. معمولا اکثر افراد برای این لباس رنگ‌هایی مثل بژ، کرم، قهوه ای شکلاتی یا مشکی را پیشنهاد می‌دهند که رنگ‌های بسیار عالی برای فصل پاییز هستند و می‌توانید آن را با هر تناژ رنگی ست کنید.

اگر می‌خواهید از بازی با رنگ‌ها لذت ببرید، می‌توانید از صورتی روشن، آبی روشن یا حتی سبز و لیمویی هم استفاده کنید که جزء انتخاب‌های رایج و محبوب افراد هستند. رنگ‌های پاستیلی هم گزینه‌های مناسبی هستند و می‌توانید آن‌ها را با پالت‌های رنگی متفاوت ست کنید.

مدل شکت طرح‌دار‌

نکته برای شکت های طرحدار

الگوهای چهارخانه‌ای معمولاً در اکثر مغازه‌ها موجود هستند، زیرا الگوهای بسیار محبوبی برای فصل پاییز محسوب می‌شوند و ترکیب آن‌ها با ترندهای پاییزی می‌تواند یک ترتیب عالی و شیک باشد. معمولاً الگوهای چهارخانه با رنگ‌های قهوه ای، کرم، سبز و قرمز محبوبیت بیشتری دارد.

بسیاری از این شکت‌ها در رنگ‌های سفید و خاکستری هم به فروش می‌رسند. اگر نمی‌خواهید از رنگ‌های ترند در فصل پاییز استفاده کنید، می‌توانید به دنبال رنگ‌های بنفش، آبی یا زرد هم باشید.

پوشیدن یک لباس مونوکروم با شکت طرح دار رنگی می‌تواند یک استایل بسیار جذاب به شما بدهد. این شکت‌های طرح دار جزء جذاب‌ترین ترندهای فصل پاییز هستند و بهتر است که هرچه سریع‌تر آن‌ها را امتحان کنید.

لیست قیمت انواع بافت و سویشرت زنانه

شکت را با چه کفشی بپوشیم؟

بهترین کفش برای ست کردن با شکت کتونی و بوت است. شما می‌توانید شکت را با شلوار بگ یا مام و کتونی بپوشید و یا شکت را با لگ چرمی یا ست ورزشی و بوت نظامی ست کنید.

 (تی‌شرت + شلوار جین)

استایل خیابانی

پوشیدن مدل شکت جلوباز روی یک تیشرت آستین‌کوتاه یا بلند همراه با شلوار جین جذب یا مام استایل یک استایل مناسب برای فصل‌های بهار و پاییز می‌سازد. می‌توانید در صورت طرح دار بودن شکت، برای جذاب‌تر کردن استایلتان از تیشرت سفید یا مشکی همراه با یک کتانی سفید یا مشکی استفاده کنید. در صورت انتخاب شلوار مام استایل، تیشرت را داخل شلوار قرار دهید و کمربندی هماهنگ با رنگ استایلتان روی آن ببندید.

نکته: اگر می‌خواهید جلوی شکت را ببندید بهتر است که از یک کمربند یا کیف کمری کمک بگیرید.

(جاگر + هودی)

ست هودی و جاگر با شکت

ست جاگر و هودی را که می‌دانید چقدر طرفدار دارد؟ پوشیدن یک شکت روی آن‌ها باعث می‌شود تا یکی از بهترین استایل‌های ممکن در پاییز و زمستان را داشته باشید. تنها به این نکته توجه داشته باشید که اگر شکت شما کلاه‌دار است، یک دورس یا هودی ساده بدون کلاه بپوشید و برعکس، اگر shacket بدون کلاه است، هودی کلاه‌دار بپوشید و کلاه آن را بیرون قرار بدهید. در ادامه هم می‌توانید این ترکیب جذاب را با یک نیم‌بوت و کلاه کامل کنید.

مطالب کاربردی :  25 مدل لباس بافتنی زنانه ترند زمستان 1401

(دامن + بوت)

استایل بوهو

همان‌طور که گفتیم، shacket با هر چیزی ست می‌شود. طرفداران سبک بوهمین می‌توانند این لباس را با دامن‌های مختلف، مانند دامن پلیسه ای و بوت هم بپوشند. حتی به‌عنوان یک استایل برای عصرهای تابستانی و بهاری، می‌توانید از پیراهن‌های بلند و ماکسی به‌جای ترکیب بلوز و دامن استفاده کنید. درنهایت هم با یک بوت بلند استایلتان را تکمیل کنید.

(بافت یا هودی+ شلوار چرم)

شلوار چرم

در روزهای سرد سال، می‌توانید زیر شکت زنانه بافت، هودی، یقه‌اسکی و … بپوشید. حال ترکیب بافت، شلوار چرم و نیم‌بوتی پاشنه‌دار یا بدون پاشنه می‌تواند استایلی شیک و کژوال ایجاد کند. توجه داشته باشید که در انتخاب آیتم‌های دیگر و رنگ آن‌ها، اصول ست کردن لباس را رعایت کنید.

مدل شکت مردانه

شکت مردانه

این پوشیدنی دوست داشتی مردانه و زنانه ندارد و تمامی افراد می‌توانند از آن در استایل خود استفاده کنند. آقایان هم می‌توانند مدل شکت را با هودی و شلوار اسلش یا جاگر ست کنند. علاوه بر این بافت و یقه‌اسکی هم از گزینه‌های  مناسب دیگر برای ست کردن با shacket هستند.

چه مدل شکتی انتخاب کنیم؟

پیشنهاد می‌کنیم که اگر قصد تهیه یک مدل شکت را دارید، یک یا دو سایز بزرگ‌تر از سایز خودتان انتخاب کنید. در این صورت می‌توانید از آن به‌عنوان یک لباس اور سایز هم استفاده کنید و آن را به سادگی با انواع لباس‌های مختلف زمستانی و پاییزی ست کنید. اگر از پوشیدن پالتو و کاپشن خسته شده‌اید و دنبال تنوع هستید، شکت‌ها بهترین جایگزین هستند.

داشتن یک یا دو عدد از آن‌ها در کمد لباس هر خانم و آقایی ضروری است و در روزهایی که نمی‌دانید چه بپوشید، آنها شما را از تکرار نجات می‌دهند. زمان خرید مدل شکت چندان نگران طرح و رنگ شکت نباشید، کافی است تا رنگ و طرح موردعلاقه خود را انتخاب کنید و با استفاده از نکات گفته‌شده در این مقاله، به سادگی آن را با سایر لباس‌هایتان در فصول مختلف، ست کنید.

 

منبع : dictionary

 

Twitter
LinkedIn
WhatsApp
Email
Telegram

شاید این مطالب را نیز بپسندید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *