عاشقان خرید بخوانند

چرا گاهی برندهای معروف اجناس خود را با قیمت پایین‌تر می‌فروشند؟

برای عاشقان خرید یا به قول فرنگی‌ها “شاپوهولیک‌ها” هیچ چیز جذاب‌تر و هیجان‌انگیزتر از خرید با قیمت پایین نیست. به خصوص که این خرید از یک برند خوب و خوش‌نام باشد که مردم برای داشتن اجناسش سر و دست می‌شکنند. اتفاق خوب این است که گاهی وقت‌ها این برندهای دلربا به مناسبت و دلایل مختلف محصولات خود را با قیمت‌هایی خیلی پایین‌تر از واقعیت به فروش می‌رسانند و این می‌شود یک بهشت برای شاپوهولیک‌ها!
اما واقعا چه اتفاقی می‌افتد که این برندها محصولات خود را با قیمت پایین‌تر می‌فروشند؟ آیا این اجناس کیفیت پایین‌تری به نسبت محصولات موجود در فروشگاه‌ها با قیمت معمولی دارد و یا این که دلایل دیگری برای این تغییر قیمت فاحش وجود دارد؟

خوش‌قیمت‌ترین‌های مدیسه

انواع حراج های مناسبتی در جهان - 1

اوت‌لِت Outlet

این روزها فروشگاه‌هایی با نام اوت‌لِت در همه‌جای دنیا جای خود را حسابی محکم کرده‌اند و مشتریان به خصوص خود را پیدا کرده‌اند. مشتریانی که برایشان مهم است لباس‌هایی از مارک‌های معروف بپوشند و در عین حال پول زیادی هم در ازای آن پرداخت نکنند. برندهای معتبر از جمله زارا، مانگو، برشکا، ماسیمودوتی، مایکل کورس و خیلی چیزهای دیگر هر فصل محصولات جدید خود را در فروشگاه‌هایش در تمام دنیا به معرض فروش می‌گذارند. اما اتفاقی که در پایان هر فصل می‌افتد این است که تعداد زیادی از این لباس‌ها به دلایلی مثل تفاوت سایزهای معمول به فروش نرفته باقی می‌ماند که البته همچنان از جنسی خوب و کیفیتی بالا برخوردار است و قطع به یقین تابه‌حال هم از آن استفاده نشده است. این برندها محصولات خود را بعد از پایان فصل به عنوان محصولات اوت‌لت روانه اوت‌لت مال‌ها و یا فروشگاه‌های اینترنتی می‌کنند و با قیمتی بسیار پایین‌تر به فروش می‌رسانند.

 

انواع حراج های مناسبتی در جهان - 2

اجناس قدیمی‌تر

تا به حال شده با لباس یا کیف و کفش یک برند مطرح مواجه شوید و از قیمت پایین آن متعجب شوید؟ بلافاصله به اولین چیزی که شک می‌کنید اصل یا تقلبی بودن آن کالا نباشد. برندهای معتبر در هر فصل و یا به مناسبت‌های مختلف کالکشن‌های جدیدی وارد بازار می‌کنند. هرچقدر این کالاها تازه‌تر و داغ‌ِ داغ از تنور آمده باشند قیمت‌شان بیشتر است. اما به تدریج با گذشت زمان سرد می‌شوند و خود به خود از قیمت‌شان کاسته می‌شود. به عنوان مثال اگر برند مانگو یا زارا در پاییز 2015 نیوکالکشن خود را ارائه کنند همان لباس یا کیف در پاییز 2016 ممکن است حتی به نصف قیمت هم برسد.

 

انواع حراج های مناسبتی در جهان

حراج‌های فصلی

این که دیگر معلوم است. آخر فصل می‌شود و تعدادی از محصولات یک مغازه، یک بوتیک و یا یک فروشگاه اینترنتی که قاعدتا به درد فصل بعدی نمی‌خورد، فروش نرفته باقی می‌ماند. این است که فروشندگان دست به یک حراج عمومی می‌زنند که معمولا در آخر فصل تابستان و زمستان اتفاق می‌افتد.

 

بهترین لباس بچگانه مارک

 

حراج فصلی

مردم دنیا چگونه خرید عید انجام می‌دهند؟

بلک فرایدی یا جمعه سیاه

جمعه سیاه (به انگلیسی: Black Friday) در آمریکا روز بعد از روز شکرگزاری (آخرین جمعه ماه نوامبر) و در واقع آغاز خریدهای مربوط به کریسمس است. در این روز تمامی برندها محصولات خود را با یک حراج عجیب و غریب به فروش می‌رسانند و سال‌های سال است که این روز، شلوغ‌ترین روز برای فروشگاه‌ها به حساب می‌آید. هر چند آمریکای شمالی مخترع اصلی این سنت است، اما این اتفاق جذاب به کشورهای دیگر هم سرایت کرده است. این روز به قدری مهم است که گاهی فروشگاه‌ها قبل از ساعت ۴ صبح باز می‌شوند و مردم که از شب قبل جلوی درب فروشگاه‌ها در سرمای استخوان‎سوز آخر ماه نوامبر صف کشیده‌اند، به فروشگاه هجوم می‌آورند.

 

انواع حراج های مناسبتی در جهان - 3

سایبر ماندی یا دوشنبه اینترنتی

دوشنبه اینترنتی (به انگلیسی: Cyber Monday) نسخه آنلاین جمعه سیاه است که در سال 2005 به وجود آمد. در این روز که اولین دوشنبه بعد از روز شکرگذاری است، تمامی فروشگاه‌های آنلاین اجناس خود را برای حراج می‌گذارند و البته لازم به ذکر است که در این روز بیشتر اجناس حراجی مربوط به لباس و کیف و کفش است و حراج‌های عمده‌تر مربوط به تکنولوژی و لوازم منزل را می‌توان در بلک فرایدی پیدا کرد.

انواع حراج های مناسبتی در جهان - 4

راهنمای خرید عید برای خانه

Twitter
LinkedIn
WhatsApp
Email
Telegram

شاید این مطالب را نیز بپسندید

1 دیدگاه در “عاشقان خرید بخوانند

  1. پریا گفت:

    ببخشید خیلی حس کردم این مطلبتون ترجمه ای بود. چیزای اورجینال بذارین. مرسی.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *