ایده سایبر ماندی یا دوشنبه سایبری توسط اِلن دیویس و اسکات سیلورمن در تعطیلات سال 2005 خلق شد و باعث شکل‌گیری یکی از روزهای مهم در تقویم دنیای خریدهای اینترنتی شدند. هم‌اکنون بیش از 16 سال است همه دوشنبه‌های بعد از روز شکرگزاری به صورت اختصاصی به خریداران اینترنتی اختصاص داده شد. حالا دوشنبه سایبری به چه معنی است و تفاوت اصلی آن با بلک فرایدی در چیست؟

سایبر ماندی چیست؟

تخفیف بلک‌فرایدی چیست و سایبر ماندی چیست
چهارمین جمعه نوامبر را پلیس‌ فیلادلفیا در ابتدا به دلیل ترافیک و شلوغی خیابان‌ها و مراکز خرید بلک فرایدی یا جمعه سیاه نامید. واژه دوشنبه سایبری را اولین بار نایب رییس واحد تحقیقات خرده فروشان آمریکا در سال 2005 به‌دلیل هجوم مردم در روز دوشنبه بعد جشن شکرگزاری به سمت فروشگاه‌های آنلاین به‌کار برد. وی باور داشت مردم این خریدها را در اولین روز کاری از کامپیوترهای شرکت‌شان انجام می‌دهند. به همین دلیل به اینترنت پرسرعت دسترسی داشته و فرزندانشان هم در این بین مزاحمشان نمی‌شوند. بنابراین این روز به یک واقعه کلیدی در مارکتینگ و بازاریابی تبدیل شده است. این رخداد آنلاین که به صورت یک‌روزه صورت می‌گیرد در ابتدا برای تشویق مردم به خریدهای اینترنتی ایجاد شد و هم‌اکنون به عنوان راهی برای توسعه دادن بازار بلک فرایدی یا جمعه سیاه در نظر گرفته می‌شود.

خوش‌قیمت‌ترین‌های مدیسه

مشاهده تخفیف‌های استثنائی در مدیسه

کاربران در روز دوشنبه سایبری به سراغ خرید محصولاتی می‌روند که قیمت‌های نجومی آن‌ها با تخفیف‌های گسترده همراه می‌شود.از لباس‌ها گرفته تا لوازم الکترونیکی یا اسباب‌بازی‌های جذاب، همه و همه را می‌شود در دوشنبه سایبری با قیمتی باورنکردنی به دست آورد. به طور معمول پوشاک و لوازم آرایشی بیشترین فروش را در این روز دارد. همچنین پکیج های مخصوص طبیعت و مسافرت نیز از محبوب‌ترین های این روز است.

برای خرید کالاهای مورد نظر خود همواره سایت‌های مختلف را با هم مقایسه کنید تا بهترین اجناس همراه با بهترین تخفیفات نصیب شما شود. فروشگاه اینترنتی مدیسه نیز به مناسبت این روز، بهترین محصولات خود را همواره با بهترین قیمت و بیشترین تخفیف‌ها ارائه داده است. تا مثل همیشه هم‌وطنان عزیزمان از خریدی لذت‌بخش برخوردار شوند. برای اطلاع از تخفیف ها به صفحه اصلی سایت مدیسه مراجعه کنید تا شما هم از تخفیف‌های فوق‌العاده مدیسه برخوردار شوید.

با این حال که دوشنبه سایبری همیشه به عنوان رویداد مکمل بلک فرایدی شناخته می‌شود، اما باید حساب دیگری روی آن باز کرد و همه تبلیغات، آفرها و قیمت‌ها را با دقت بررسی کرد.

تاریخچه دوشنبه سایبری

جمعه سیاه چه تاریخی است
برای درک بهتر دوشنبه سایبری باید به تاریخ بلک فرایدی بازگشت. از آنجایی که آخرین تعطیلات فدرال در آخرین پنجشنبه می‌باشد و کارفرمایان نیز جمعه را به کارکنان خود مرخصی می‌دهند، موجب شد تا فروشندگان این روز را یک فرصت یک‌روزه برای افزایش فروش خود در نظر بگیرند. همان‌گونه که در ابتدا گفتیم، واژه سایبر ماندی با ایده الن دیویس و اسکات سیلورمن و با هدف پوشش کامل‌تر و بهتر بلک فرایدی ایجاد شد. اکنون پس از گذشت ۱۶ سال شاهد آن هستیم که دوشنبه سایبری رشد وحشتناک و تصاعدی را تجربه کرده‌است.

مطالب دیدنی:  بلک فرایدی یا جمعه سیاه چیست ؟

هدف از متولد شدن سایبر ماندی

سایبر ماندی چیست
دوشنبه سایبری در ابتدا برای پر نمودن فضاهای خالی بازار بلک فرایدی خلق شد ولی با گذشت هرسال از روز دوشنبه بعد از بلک فرایدی، حجم معاملات و خریدهای اینترنتی در دوشنبه سایبری افزایش داشت تا به ارقام چند میلیارد دلاری سال‌های گذشته رسید. تفاوت اساسی بلک‌فرایدی و دوشنبه سایبری در تنوع محصولات و البته پلتفرم‌های فروش کالاها است.

اهمیت دوشنبه سایبری برای کسب و کارهای اینترنتی

این واقعه می‌تواند یک فرصت عالی برای کسب ‌و کارهایی باشد که قصد دارند آماده فروش محصولات برای فصل جدید شوند. اگر شما نیز دارای یک کسب و کار اینترنتی هستید، این فرصت را از دست ندهید.
دوشنبه سایبری علاوه بر این‌که می‌تواند یک فرصت خوب برای فروشگاه‌های اینترنتی جهت فروش کالاهای خود باشد، به دیده‌شدن آن‌ها نیز کمک شایانی می‌کند.

گرین ماندی یا دوشنبه سبز چیست و چه فرقی با سایبرماندی دارد؟

حتی اگر سایبر ماندی و بلک فرایدی را از دست دادید ناامید نشوید، دومین دوشنبه دسامبر گرین ماندی (دوشنبه سبز) نامیده می‌شود که شما می‌توانید در این روز خرید‌های خود را همواره با تخفیف انجام دهید.

 

منبع : goodto

 

Twitter
LinkedIn
WhatsApp
Email
Telegram

شاید این مطالب را نیز بپسندید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *