فضای می‌نی‌مال

اگر شما هم با لئوناردو داوینچی در مورد این موضوع موافقید كه “سادگی نهایت كمال است”، پس یك خانه با سبك مینیمالیست كاملا مناسب حال شماست. در دكوراسیون به سبك مینیمال اشیاء در سكوت و آرامش به زیبایی در كنار هم قرار گرفته و در آن خبری از هیچ عضو اضافی و مزاحمی نیست. شاید خیلی‌ها دكوراسیون سبك مینیمالیست را خسته‌كننده و یكنواخت تصور كنند ولی مینیمالیست سبكی است كه علاوه بر آنكه شما را به آرامش و سكون می‌رساند و انرژی‌های خوب را در فضا آزاد می‌كند، نشان از روح صلح‌جو و آرام شما دارد.
اگر نمی‌دانید برای ایجاد یك دكوراسیون مینیمال از كجا باید شروع كرد، این چند نكته را بخوانید:

  • یك فضای تر و تمیز و خلوت بسازید

 

فضای مینیمال - 1

 

درهم و برهمی یكی از منابع ایجاد استرس در خانه است. وقتی به مینیمال كردن فضا روی می‌آورید در واقع تصمیم می‌گیرید كه فضا را ساده‌تر و سازمان‌یافته‌تر كنید. اولین قدم برای این كار این است كه از شر اسباب و وسایل اضافه خود راحت شوید. مثلا ظروف قدیمی و لب پریده، گلدان‌های بی‌ربط و غیر زیبا، فرش‌های تار وپود در رفته یا مبلمانی كه دیگر به هیچ كجا نمی‌آید را دور بریزید و یا چیزهایی كه ممكن است به ندرت از آنها استفاده كنید را در جعبه‌های بزرگ قرار داده و در انبار یا كابینت‌ها پنهان كنید.

خوش‌قیمت‌ترین‌های مدیسه

  • وفاداری به داستان رنگ‌ها

 

فضای مینیمال - 2

اگر در طراحی خانه از رنگ‌های زیادی استفاده كنید احساس یك خانه درهم و برهم و شلوغ را به بیننده می‌دهید. یك تم رنگی را انتخاب كنید و خانه را بر اساس آن بچینید تا مینیمال خود به خود به خانه‌تان بیاید. بعد هم یك رنگ نسبتا تند و تیز را به آن اضافه كنید. مثلا اگر تمام فضاهای كلیدی و مبلمان را با رنگ سفید یا بژ روشن طراحی كرده‌اید لازم است تا از یك رنگ متضاد مثل زرد برای ایجاد كنتراست در سطح‌های كوچك مثل یك گلدان یا كوسن و یا صندلی استفاده كنید تا چشم به حركت وادار شود. اگر یك رنگ را انتخاب می‌كنید سعی كنید به آن وفادار بمانید تا پالت رنگی‌تان منسجم باقی بماند.

 

خرید کالای دکوراسیون داخلی منزل

 

  • حفظ تعادل

 

فضای مینیمال - 3

حفظ تعادل در طراحی مینیمالیستی بسیار مهم است. فرقی نمی‌كند كوسن‌ها، تابلوهای نقاشی و آباژورها را جفت به جفت و متقارن می‌چینید یا با حفظ كامل عدم تقارن! مهم این است كه بتوانید تعادل را حفظ كنید و وزن اجسام را جوری تنظیم كنید كه چشم را به حركت وادارد و آرامش را كه همان هدف اصلی سبك مینیمال است در فضا منشر كند. ممكن است در ابتدای كار ایجاد تعادل برایتان كار آسانی نباشد اما به مرور در این موضوع حسابی متبحر می‌شوید.

  • استفاده از نقطه كانونی

 

فضای مینیمال - 4

عاشق كاناپه‌تان هستید؟ آن را در مركز توجه قرار دهید و كاری كنید كه خانه و چیدمانش حول محور آن بچرخد. داشتن یك نقطه كانونی مثل یك كاناپه یا یك صندلی زیبا كه بتوانید همه‌چیز را در راستای توجه به آن قرار دهید به مینیمال‌تر كردن فضا كمك بزرگی می‌كند. یك راه دیگر این است كه فضای خانه را یك صفحه شطرنج در نظر بگیرید و خطوط عمودی و افقی را با مبلمان، اشیاء، رنگ‌ها و تابلوها و مجسمه‌های نقاشی در آن معرفی كنید.

  • اجسام مشابه را در كنار هم بچینید

 

فضای مینیمال - 5

 

به جای اینكه اشیاء شبیه هم را به صورت پراكنده بر روی كانتر، طبقات، دیوارها و یا میز بگذارید همه آنها را با هم در یك نقطه بگذارید. مثلا می‌توانید یك دیوار را برای گذاشتن قاب عكس‌ها انتخاب كنید و یا كتاب‌ها را در یك كنج روی هم بچینید و یا از گلدان‌ها در كنار هم استفاده كنید. اعداد قدرت عجیبی دارند و تعدد اجسام در كنار هم نشانی از دیدگاه جسورانه شماست و در عین حال فضا را به شدت مینیمال می‌كند.

روش ها و سبک های طراحی داخلی منزل

Twitter
LinkedIn
WhatsApp
Email
Telegram

شاید این مطالب را نیز بپسندید

2 دیدگاه در “فضای مینیمال

  1. حمیده گفت:

    مرسی از نوشته هاتون

  2. کاوه گفت:

    ا زخوندن نوشته هایتان لذت می برم.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *