خانه گوچی

در میان دوستداران مد و فشن در جهان معدود کسی پیدا می‌شود که نام گوچی را نشنیده باشد. این برند معتبر ایتالیایی نه‌تنها در این کشور که در تمام دنیا نیز معروف است و یکی از برند‌های لوکس در صنعت مد و فشن محسوب می‌شود. حواشی و داستان‌های حول‌وحوش افراد مشهور و برندها اغلب موضوع جذابی است به‌خصوص اگر پای دنیای مد و فشن به میان بیاید؛ و البته زمانی قضیه جذاب‌تر می‌شود که قرار باشد این داستان‌ها را بر پرده سینما ببینیم. ازاین‌رو به بهانه پخش تریلر فیلم خانه گوچی به کارگردانی ریدلی اسکات، در این مقاله از مدیسه به سراغ بررسی شخصیت‌های این فیلم پیش از اکران آن رفته‌ایم. این فیلم پیشاپیش با انتقاداتی از جانب خانواده گوچی مواجه است و خاندان گوچی ضمن ابراز نگرانی، ساخت این فیلم را دخالت در زندگی خصوصی وارثان گوچی دانسته‌اند و از سر ریدلی اسکات، کارگردان فیلم خواسته‌اند تا به میراث خانوادگی آن‌ها احترام بگذارد.

طرفداران بی‌صبرانه منتظر تماشای وقایعی هستند که منجر به قتل مائوریتسیو توسط رجیانی، همسر سابق او در سال 1995 شده است. در آن زمان، مائوریزیو سرپرستی خانه مد مشهور ایتالیایی که توسط پدربزرگش گوچیو گوچی تأسیس شده بود را بر عهده داشت. در پوستر رونمایی شده این فیلم بازیگرانی چون لیدی گاگا، آدام درایور، جرمی آیرونز، جرد لتو و آل پاچینو دیده می‌شود که به ترتیب نقش‌های پاتریزیا رجیانی، مائوریزیو گوچی، رودولفو گوچی، پائولو گوچی و آلدو گوچی را بازی می‌کنند. گروهی از بازیگران جهنمی که قرار است داستانی جهنم را روایت کنند. House Of Gucci قرار است در 26 نوامبر در انگلستان اکران شود. در ادامه همراه ما باشید تا ببینیم در خانه گوچی چه می‌گذرد.

خوش‌قیمت‌ترین‌های مدیسه

خانه گوچی

لیدی گاگا در نقش پاتریزیا رجیانی

در این فیلم لیدی گاگا نقش پاتریزیا رجیانی که توسط روزنامه‌های ایتالیایی بیوه سیاه لقب گرفته است را بازی می‌کند. او بعد از چند سال زندگی مشترک با مائوریتسیو گوچی، نوه بنیان‌گذار شرکت گوچی کسی را مأمور قتل او کرد و همراه چهار همدستش پس از یک محاکمه پنج‌ماهه در سال 1998 به 16 سال زندان محکوم شد و در سال 2016 آزاد شد. او در نامه‌ای به یکی از خبرنگاران از زندان نوشت: مائوریتزیو مردی بود که من باوجود همه اشتباهاتش دوستش داشتم. من گناهکار نیستم، اما بی‌گناه هم نیستم. همه‌چیزهایی که اتفاق افتاد سوءتفاهم بود. حال باید دید قضاوت مخاطب از این روایت سیاه عاشقانه چه خواهد بود. گریم و لهجه ایتالیایی لیدی گاگا در این نقش پیش از اکران فیلم توجه منتقدین را به خود جلب کرده است و پیش‌بینی می‌شود که وی یکی از بخت‌های اصلی دریافت جایزه اسکار باشد.

لیدی گاگا در نقش پاتریزیا رجیانی

آدام درایور در نقش مائوریتزیو گوچی

آدام درایور در این فیلم نقش مائوریتزیو گوچی، فرزند رادولف گوچی و نوه بنیان‌گذار برند گوچی را ایفا می‌کند. مائوریتزیو و پاتریزیا زن‌وشوهری قدرتمند و صاحب دو دختر بودند که اگرچه تا سال 1991 طلاق نگرفتند اما ازدواج آن‌ها به‌صورت عملی در سال 1985 و زمانی که مائوریتزیو به بهانه‌ سفری کاری خانه را ترک کرد و هرگز به آن بازنگشت پایان یافته بود. او صبح روز 27 مارس 1995 هنگام ورود به دفترش در خیابان پالاسترو 20 در میلان مورد اصابت چهار گلوله قرار گرفت و در سن 46 سالگی از دنیا رفت. داستان مرگ مائوریتزیو به‌قدری شوکه کننده بود که زمانی که پلیس به محل حادثه رسید و سؤال کرد که قربانی کیست. در جواب نگهبانی که گفت مقتول مائوریتزیو گوچی است، با تمسخر جواب داد: اوکی من هم والنتینو هستم. در این فیلم قرار است به تماشای داستان مدیریت غلط و طمع ماریتزیو گوچی بشینیم که درنهایت به قیمت سقوط شرکت و جان وی تمام می‌شود. آدام درایور در نقش مائوریتزیو در لباس بافتنی فوق‌العاده خوب ظاهر شده است و عینک او در این فیلم کاملاً مشابه عینک حقیقی مائوریتزیو است.

آدام درایور در نقش مائوریتزیو گوچی

آل پاچینو در نقش آلدو گوچی

در خانه گوچی شاهد نقش‌آفرینی آل پاچینو در نقش آلدو گوچی بزرگ‌ترین پسر بیولوژیکی گوچیو گوچی مؤسس شرکت هستیم. تاجری شیک‌پوش و بی‌عیب و نقص که اهمیت زیادی برای خانواده قائل است. فرانکو گیتاردی، کارمند قدیمی گوچی در کتاب فوردن در مورد او می‌گوید: آلدو همیشه می‌خواست کارها با توافق کل خانواده انجام شود. اگرچه ایده‌های زیادی داشت اما همیشه برای تصمیم‌گیری نهایی منتظر نظر هیئت‌مدیره می‌ماند. ایفای نقش آلدو توسط آل پاچینو چندان به مذاق خاندان گوچی خوش نیامده است چرا که عقیده دارند آلدو گوچی اصلی جذاب و قدبلند بوده است درحالی‌که آل پاچینو در این فیلم کوتاه و چاق ظاهر شده است.

آل پاچینو در نقش آلدو گوچی

معروف‌ترین فیلم های سینمایی تأثیرگذار بر دنیای مد و فشن

 

جرد لتو در نقش پائولو گوچی

پائولو گوچی یکی از چهار فرزند آلدو گوچی و طراح اصلی شرکت گوچی در دهه 1960 است. اخراج او در سال 1980 از شرکت خانوادگی داستان‌هایی را به همراه داشت که باید منتظر ماند و دید اسکات در این فیلم تا چه حد به آن پرداخته است. خانواده گوچی به گریم جرد لتو در نقش پائولو نیز اعتراض دارند و موهای دائماً نامرتب لتو در طول فیلم را آزاردهنده می‌دانند. بر اساس گزارش واشنگتن پست، پائولو در 10 اکتبر 1995 در 64 سالگی و براثر عارضه هپاتیت مزمن درگذشت.

جرد لتو در نقش پائولو گوچی

جرمی آیرونز در نقش رودولفو گوچی

رودولفو، کوچک‌ترین پسر از پنج پسر گوچیو گوچی و پدر مائوریتزیو است. وی در بیش از 40 فیلم با نام مستعار مائوریتزیو دآنکورا ظاهر شد. رودلفو در سال 1983 درگذشت و سهام او در شرکت به تنها پسرش مائوریتزیو واگذار شد. ایفای نقش رودولفو در این فیلم به جرمی آیرنز سپرده شده است که جذابیت‌های ظاهری وی کمتر از رودولفو حقیقی نیست.

جرمی آیرونز در نقش رودولفو گوچی

سلما هایک در نقش جوزفین پینا آئوریما

پینا آئوریما که سلما هایک آن را بازی می‌کند، دوست صمیمی و روشنفکر پاتریزیا است که به‌نوعی شریک او در ماجرای قتل مائوریتزیو نیز می‌شود. او در جریان قتل به مقامات اعتراف کرد که به رجیانی کمک کرده است تا یک قاتل حرفه‌ای را برای خلاص شدن از شر شوهرش استخدام کند. او نیز که در جریان محاکمه به 25 سال زندان محکوم شده بود در سال 2010 از زندان آزاد شد. ازآنجایی‌که ظاهراً دنیا خیلی کوچک است، سلما هایک همسر فرانسوا هنری پینو، مدیرعامل فعلی شرکت کرینگ که گوچی یکی از شرکت‌های تابعه و زیرمجموعه‌های آن است به‌عنوان یکی از ستارگان این فیلم نقش‌آفرینی می‌کند.

سلما هایک در نقش جوزفین پینا آئوریما

 

بهترین محصولات برند گوچی

 

Twitter
LinkedIn
WhatsApp
Email
Telegram

شاید این مطالب را نیز بپسندید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *