قطعی برق

برق شما هم می‌رود؟ چند بار در روز؟ این پرسش‌ها یکی از متداول‌ترین سؤالات این روزهای ما است. بی‌شک قطعی برق یکی از آزاردهنده‌ترین اتفاقاتی است که می‌تواند در قرن 21 برای ما پیش بیاید. تحمل گرمای تابستان در غیاب کولر، عقب افتادن کارها و قطعی اینترنت و غیره طبیعتاً نظم زندگی همه ما را مختل کرده است؛ اما اوضاع زمانی دراماتیک می‌شود که در خانه بچه هم داشته باشیم. تحمل تاریکی و بی‌برقی برای کودکان به‌مراتب سخت‌تر است، چراکه علاوه بر مشکلاتی مانند تحمل گرما و محرومیت از حداقل فعالیت‌ها و بی‌حوصلگی ممکن ترس از تاریکی هم به آن اضافه شود. در این مقاله از مجله مدیسه قصد داریم راهکارهایی را به شما معرفی کنیم که بتوانید در هنگام قطعی برق کودکانتان را سرگرم کنید. مطمئن باشید وقتی شما و کودکتان سرگرم باشید زمان سریع‌تر می‌گذرد و قطعی برق کمتر آزارتان می‌دهد.

قطعی برق

موارد مهمی که بچه‌دارها باید در موقع قطعی برق به آن توجه کنند

فرزند پروری هرروز دشوارتر از قبل می‌شود به همین دلیل برخی از والدین ترجیح می‌دهند برای سرگرم کردن کودکان خود دست به دامن تکنولوژی شوند. وسایل الکترونیکی گاهی اوقات به یک پرستار بچه موقت تبدیل می‌شوند تا در مواقعی که والدین به کارهای خود مشغول هستند، بچه‌ها را سرگرم کنند؛ اما با خاموشی و قطعی برق و ازکارافتادن این پرستاران دیجیتالی، با کودکان بی‌قرار و بهانه‌گیر چه کنیم؟ آیا واقعاً برای آرام کردن بچه‌ها باید مدت زیادی صبر کنیم تا چراغ‌ها دوباره روشن شوند؟ خیر! ما به شما یاد خواهیم داد که چگونه با انجام فعالیت‌هایی شبیه به موارد زیر به‌راحتی کودکانتان را در هنگام قطع برق سرگرم کنید تا علاوه بر کاهش بی‌قراری و کلافگی‌شان،‌ رابطه عاطفی‌تان با آن‌ها را هم بهبود ببخشید.

خوش‌قیمت‌ترین‌های مدیسه

ایمنی

اگر در خانه بچه دارید مهم‌ترین چیز در وقت بی‌برقی اطمینان از ایمنی او است. با در دسترس قرار دادن وسایل روشنایی مطمئن شوید که برای هرگونه قطع برق آماده هستید. حتی به بچه‌های بزرگ‌تر محل قرار دادن چراغ‌قوه و اقلام بی‌خطر را اطلاع دهید.

فراموش نکنید که اگر زمان قطعی برق با تاریکی هوا هم‌زمان شده است،‌ این تجربه می‌تواند برای کودکان خردسال ترسناک باشد. پس حتماً اول آن‌ها را در آغوش بگیرید و آن‌ها را دلداری دهید و بگویید که اشکالی ندارد و شما در کنارش هستید. اسباب‌بازی یا عروسک موردعلاقه فرزندتان نیز می‌تواند بسیار کمک‌کننده باشد.

قطع برق

بازی

حوصله‌ام سر رفته! چرا پس برق نمی‌آید؟! با قطع شد برق نق‌ زن و بهانه گیری کودکان شروع می‌شود که یقیناً عرصه را بر شما و خودشان تنگ می‌کند. خونسرد باشید و فراموش نکنید که تحمل بچه‌ها از شما کمتر است و دلایل و حرف‌های منطقی بزرگسالانه در دنیای کودکانه آن‌ها جایی ندارد. پس بهترین راه برای سرگرم کردن آن‌ها بازی کردن است. کودکان در هنگام بازی از تمام مشکلات اطراف خود غافل می‌شوند و حال روحی‌شان بهتر می‌شود. در ادامه فهرستی از بازی‌های که می‌شود در خانه با بچه‌ها انجام داد را برای شما آماده کرده‌ایم. بنا به سن کودک دلبندتان می‌توانید چند تا از آن‌ها را انتخاب کنید و موقع قطع شدن برق باهم انجام دهید. حیرت‌انگیز است اگر بدانید که زمانی که وقت خود را به آن‌ها اختصاص می‌دهید و با آن‌ها بازی می‌کنید خصوصاً وقتی حواس‌پرتی خاصی ندارید، چقدر می‌توانید ازلحاظ احساسی به فرزندانتان نزدیک‌تر شوید.

  • عروسک بازی کنید
  • با دفتر و مداد مدرسه بازی کنید
  • نقاشی بکشید
  • پانتومیم بازی کنید
  • با چادر و چند ملحفه و میلمان خانه،‌کمپینگ خانگی برپا کنید.
  • کارت بازی کنید
  • دومینو بازی کنید
  • لگو بسازید
  • اگر به‌اندازه کافی چراغ‌قوه بزرگ در خانه دارید، یا آن‌قدر خوش‌شانس هستید که موقع قطعی برق هنوز هم نور طبیعی روز را داشته باشید، بازی‌های رومیزی همیشه موردتوجه کودکان قرار می‌گیرند. اگر کودکانی در سنین مختلف دارید، سعی کنید بازی‌ای را انتخاب کنید که همه امکان شرکت در آن را داشته باشند. بازی‌های فکری مناسب آن‌ها را تهیه کنید و در موقع قطعی برق با سایر اعضا خانواده به‌صورت دسته‌جمعی بازی کنید.
  • نمایش عروسکی اجرا کنید.
  • سایه بازی کنید و با سایه دست خود روی دیوار اشکال مختلف بسازید. (دقت داشته باید این بازی برای کودکانی با سنین کم مناسب نیست و شاید آن‌ها را بترساند)

بازی با بچه ها

کتاب خواندن

آخرین باری که برای کودکتان کتاب خوانده‌اید کی بوده است؟ آیا همیشه بهانه آورده‌اید که زمان کافی برای انجام این کارها را ندارید؟ حالا که با قطع شدن برق بیکار شده‌اید و بهترین فرصت است که برای کودکانتان کتاب بخوانید. به خواندن ساده اکتفا نکنید و برای سرگرم شدن بیشترشان داستان را با آب‌وتاب تعریف کنید تا زمان برایشان سریع‌تر بگذرد.

کتاب خواندن با بچه ها

نقاشی کشیدن

یک ایده خوب و متفاوت برگزاری مسابقه رنگ‌آمیزی یا نقاشی است. اگر کتاب‌های رنگ‌آمیزی دم دست دارید، از کودکان بخواهید صفحه‌ای را برای رنگ‌آمیزی انتخاب کنند و بین آن‌ها یا خودتان مسابقه‌ای ترتیب دهید. فقط دقت کنید اگر با کودکتان بازی می‌کنید سودای همیشه برنده شدن را فراموش کنید.

 

خرید شمع و شمعدان

 

آشنایی با ۵ بازی‌ خانگی جذابی و ساده

 

Twitter
LinkedIn
WhatsApp
Email
Telegram

شاید این مطالب را نیز بپسندید

1 دیدگاه در “چطور بچه‌ها را موقع قطعی برق سرگرم کنیم؟

  1. زهرا قدرت آبادی گفت:

    الان که دیگه برق قطع نمیشه بگید واسه بچه های بیش فعال چیکارکنیم

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *