لباس المپیک طلایی‌های در مراسم افتتاحیه ریو 2016

این روزها همه جا صحبت از لباس المپیک کاروان کشورمان است و بیش از هر دوره، شهروندان ایرانی در فضاهای مجازی درباره لباس المپیک تیم ایران اظهارنظر و بحث می‌کنند. لباس فرم آبی و نارنجی اول به مشکی و سبز و در نهایت به سفید، سبز و قرمز تغییر شکل داد و طراح لباس تیم المپیکمان هم دیگر خانم مهناز آرمین نیست و آقای کامران بختیاری است. بد نیست در این هنگامه‌ی به پا شده و جدال لایک و دیسلایک(!) ببینیم کشورهای دیگر برای لباس رژه افتتاحیه‌شان چه کرده‌اند.

در این مطلب نگاهی به لباس المپیک افتتاحیه سه تیم برتر دوره گذشته خواهیم داشت.

خوش‌قیمت‌ترین‌های مدیسه

.

  1. لباس المپیک تیم ایالات متحده برنده 46 مدال طلا در دوره قبل

 

لباس المپیک امریکا در مراسم افتتاحیه ریو 2016 - usa2016

 

تیم ورزشی امریکا در المپیک ریو لباس فرم طراحی‌شده توسط طراح معروف امریکایی «رالف لورن» را به تن خواهند‌داشت. این ست لباس با هدف به تصویر کشیدن نمادی از کشور و پرچم ایالات متحده و با در نظر گرفتن آب و هوای گرم شهر ریو طراحی شده‌است.

لباس المپیک تیم ورزشی امریکا شامل یک کت تک اسپرت سرمه‌ای رنگ با دکمه‌های طلایی است که روی سینه آن لوگوی پولو رالف لورن دوخته شده‌است. برای زیر این کت تی‌شرتی به رنگ‌های قرمز، سفید و آبی در نظر گرفته‌اند که به رنگ پرچم این کشور است. کت سرمه‌ای رنگ با شلوار جین سفید رنگ کوتاه و کفش کالجی به همان سه رنگ ست شده‌است. اکسسوری‌های این ست یک دستبند پارچه‌ای و کمربند متناسب آن است. جالب است بدانید زنان و مردان ورزشکار تیم ایالات متحده در المپیک ریو لباس متفاوتی به تن نخواهند کرد و این لباس فرم برای همه یکسان است.

«رالف لورن» در مصاحبه‌های مطبوعاتی گفته‌است که در طراحی این لباس به خنک و راحت بودن، امروزی بودن و خاص بودن لباس توجه کرده تا ورزشکاران کشورش حس کنند واقعا نماینده و سفیر مردم ایالات متحده در المپیک ریو هستند.  لباس‌های تیم المپیک امریکا را تیمی متشکل از 16 خیاط و 2 استایلیست در عرض 8 ساعت به تن ورزشکاران اندازه کرده‌اند.

جالب است بدانید که منتقدان حاضر‌در صحنه که از هر لباسی ایراد می‌گیرند، یونیفورم تیم ایالات متحده را بسیار شبیه به پرچم روسیه؛ دشمن دیرینه این کشور یافته‌اند!.

 

  1. لباس المپیک تیم چین برنده 38 مدال طلا در دوره قبل

 

china2016 لباس المپیک چین در مراسم افتتاحیه ریو 2016

 

خرید انواع پوشاک تک و کفش ورزشی جدید

 

چین هم مثل تعداد زیادی از کشورهای دیگر تصمیم گرفت که لباس تیم المپیکش را با الهام از رنگ‌های پرچمش انتخاب‌کند. اما جالب است بدانید لباس طراحی‌شده برای تیم المپیک کشور چین هم توسط شهروندان چینی مورد انتقادهای تند و آتشین قرار گرفته و منتقدان این لباس را به املت تشبیه کرده‌اند. البته گفتنی‌است که این موضوع جدید نیست و به دلیل اینکه رنگ‌های زرد و قرمز رنگ‌های ملی کشور چین هستند، تقریبا در هر دوره سیل کامنت‌های اعتراض‌آمیز به سمت این یونیفرم‌ها سرازیر می‌شود.

لباس المپیک تیم ورزشی چین برای زنان شامل یک کت زرد با بلوز زیر سفید است که با دامن و کفش کالج ساده سفید ست شده‌است. یک دستمال‌گردن چند رنگ در قسمت یقه این کت آن را از سادگی درآورده است. یونیفورم آقایان ورزشکار تیم چین در المپیک ریو 2016 شامل یک کت تک اسپرت قرمز رنگ است که با پیراهنی سفید، کراوات چند رنگ، شلوار و کفش سفید ست شده‌است.

رسانه‌ها نوشته‌اند که آقای «یه چائوینگ» طراح لباس تیم المپیک چین صراحتا اعلام کرده‌است که در دیزاین این لباس سعی کرده آن را اشتهابرانگیز و هیجان‌آور طراحی‌کند. خوب، ظاهرا موفق هم شده!

.

  1. لباس المپیک تیم کره جنوبی برنده 13 مدال طلا در دوره قبل

 

لباس المپیک چین در مراسم افتتاحیه ریو 2016 - SouthKorea2016

 

یکی دیگر از مدال آورندگان المپیک لندن 2012 که کت و شلوار را به عنوان یونیفورم رژه مراسم افتتاحیه کاروان خود انتخاب کرده‌است، کره جنوبی است. طراحی این ست را برند کره‌ای «بین پل» انجام داده‌است.

لباس المپیک تیم کره جنوبی شامل یک کت اسپرت تک سرمه‌ای از جنس لینن با مغزی سفید است که طراح برای  زیر آن پیراهن‌ آستین‌بلند آبی روشن با یقه سفید در نظر گرفته‌است. این کت با شلوار سفیدی با دمپای برگردان و کفش کالج ساده سرمه‌ای ست شده و اکسسوری آن کراوات چهاررنگ برای آقایان و دستمال گردن مشابه برای خانم‌ها است.

با اینکه این لباس تکراری و اروپایی به نظر می‌رسد، طراح آن در وبسایت خود گفته است که مغزی سفید رنگ روی لبه کت‌ها با الهام از لبه سفیدرنگ لباس سنتی کره جنوبی «هانبوک» طراحی شده‌است. هانبوک نزد کره‌ای‌ها سمبل غرور و افتخار برای کشورشان است.

جالب است بدانید آستر این لباس مزین به پیام‌هایی است که مردم نواحی مختلف کره‌جنوبی برای تشویق و روحیه بخشیدن به ورزشکاران نوشته‌اند. علاوه بر این، در لایه‌های داخلی یونیفورم تیم کره جنوبی، یک لایه محافظت‌کننده آنتی‌باکتریال کارشده که در زمان ایستادن و و راه‌رفتن طولانی‌مدت در هوای گرم شهر ریو از نفوذ میکروب‌های آن منطقه به لباس ورزشکاران جلوگیری می‌کند.

.چرا فوتبال؟ چه بازیکن فوتبالی

***

با دیدن یونیفورم‌های طراحی شده برای موفق‌ترین تیم‌های دوره گذشته، به نظر می‌رسد خیلی مهم نیست که کدام دیزاینر معروف لباس را طراحی می‌کند و بیشتر مهم است که طراح در هنگام دیزاین لباس از چه نمادهای با ارزشی الهام می‌گیرد. هر لباسی منتقدانی خواهد داشت. آنچه مهم است این است که هر تیم با روحیه مثبت و امید فراوان در مسابقات شرکت کند و به یاد داشته باشد نماینده ملت عظیمی است که همه چشم به عضلات ورزیده او دوخته‌اند. چه بهتر که لباس فرم یک تیم افتخار آفرین مزین به رنگ‌های پرچم کشورش باشد.

 

لباس المپیک ایران در مراسم افتتاحیه ریو 2016

Twitter
LinkedIn
WhatsApp
Email
Telegram

شاید این مطالب را نیز بپسندید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *