ماجرای عجیب و غریب شمع‌ها

اصولا بوها موجودات عجیبی هستند، آنقدر قوی كه به اشاره‌ای شما را در درست‌ترین جایگاه جهان می‌نشانند؛ خاطرات، افسانه‌های شخصی و حال و هوایی كه در روزی به خصوص تجربه كرده‌اید. چه چیزی ملایم‌تر و جذاب‌تر از عطر شمعی معطر است كه خانه را یكسره در فضایی دلچسب و آرامبخش فرو می‌برد، یا بوی تن نوزادی كه شما را به معصومانه‌ترین لحظاتتان می‌كشاند و یا بوی خاك باران خورده كه همیشه و همیشه دلپذیر و خواستنی است.

شمع‌های معطر عطر ظریف و باهوشی دارند كه به اشاره‌ای فضای خانه را از عطر خوششان پر می‌كنند. گاهی برای تاكید بر یك فصل خاص، مثل شمع سیب و دارچین كه در فصل‌های سرد غوغا می‌كند و یا به وجود آوردن یك حس خوشایند، مثل شمع‌هایی با رایحه وانیل و كره كه خانه را در فضای خوش‌طعم و گرمشان فرو می‌برند.

خوش‌قیمت‌ترین‌های مدیسه

به هر حال ماجرای شمع‌ها به همین جا ختم نمی‌شود، اینكه چطور یك شمع مناسب انتخاب كنیم و شمع را چگونه و در كدام قسمت از خانه روشن كنیم كه با بیشترین پتانسیل خود به ایجاد رایحه بپردازد، داستان‌هایی دارد كه در چند شماره به آنها خواهم پرداخت.

 

راهنمای انتخاب شمع‌ها - 3

           

شمع را در فضاهای كوچك‌تر روشن كنید

فضاهای كوچك‌تر مانند حمام یا اتاق‌خواب برای استفاده هر چه بیشتر از عطر شمع مكان‌های مناسب‌تری هستند. همان طور كه بوهای نامطبوع در این فضاها بیشتر خودشان را نشان می‌دهند، عطر دلپذیر یك شمع هم در فضای كوچك یك حمام حسابی به چشم می‌آید. به خصوص فضاهایی كه تهویه مناسبی ندارد برای استفاده از این شمع‌ها عالی هستند.

رایحه شمع را مناسب فضا انتخاب كنید

كمتر كسی است كه به این نكته دقت كند كه رایحه شمع باید بر اساس فضایی كه قرار است در آن استفاده شود انتخاب شود. مثلا شمع‌هایی با عطر مركبات به خاطر بوی تمیز و اشتها آورشان مناسب برای آشپزخانه، شمع‌هایی با بوهای قوی مثل دارچین و بیسكوییت زنجفیلی مناسب برای اتاق خواب و شمع‌هایی با عطر گل برای حمام مناسب هستند.

 

راهنمای انتخاب شمع‌ها - 2

 

عطر شمع را با توجه به فصل انتخاب كنید

در روزهای خوش بهار، استشمام رایحه گل‌های بهاری شما را بیشتر وارد ماجرای دوست‌داشتنی بهار می‌كند، همان طور كه عطر میوه‌ها در تابستان و عطر سیب و دارچین و یا پای سیب و بیسكوییت زنجفیلی در زمستان حسابی غوغا می‌كند.

رایحه شمع را با توجه به حال و هوایتان انتخاب كنید

حتما تا الان برایتان روشن شده كه داستان عطر شمع به تمامی به محیط اطرافش بستگی دارد. برای همین قطعا می‌توانید شمع‌ها را مناسب با حال و هوایی كه دلتان می‌خواهد بر فضای اطرافتان چیره شود انتخاب كنید. مثلا بعد از یك روز سخت كاری، عطر خوش چای وانیلی شما را به سكوت و سكون دلخواهتان رسانده و آرامش را به روح و جانتان هدیه می‌كند و یا شمع شكوفه‌های عسلی فضا را حسابی رویایی و خلسه‌وار كرده و مناسب برای مهمانی‌های خلوت و فضاهای رمانتیك است.

 

خرید انواع شمع و شمعدان

 

راهنمای انتخاب شمع‌ها - 1

استفاده از عطر شمع برای رهایی از استرس

آروماتراپی یكی از راه‌های مخصوص درمان بیماری‌هاست. اسانس‌ها در طول فرایند شمع‌سازی به شمع اضافه شده و هنگامی كه شمع روشن می‌شود، این روغن‌ها در هوا پراكنده می‌شوند و مغز انسان به برخی از این بوها پاسخ می‌دهد. شمع‌هایی با عطر گل یاس، اسطوخودوس و نعناع را در فضای خانه‌تان روشن كنید و ببینید كه چگونه استرس، اضطراب و افسردگی‌تان به اشاره‌ای ناپدید خواهد شد!

۵ ایده کم هزینه برای تزئینات ساختمانی

Twitter
LinkedIn
WhatsApp
Email
Telegram

شاید این مطالب را نیز بپسندید

7 دیدگاه در “ماجرای عجیب و غریب شمع‌ها

  1. داود گفت:

    دست شما درد نکنه بسیار عالی بود. اطلاعات وعکسهای بسیار زیبایی دارید البته اینستاگرام سایتتون هم خیلی عالیه
    خسته نباشید

  2. a.mousavi گفت:

    سپاس از لطفتون

  3. امیر گفت:

    واقعا عالی بود 20 20 20

  4. سیما گفت:

    ممنون و عالی. روح داره عکس ها

  5. homa گفت:

    in shama vaghean mahsharan

  6. هما گفت:

    من كه خيلي استفاده كردم و با مطالب شما شمع هم سفارش دادم سپاسگزام

  7. Tina گفت:

    aawwwwliiiyeeee

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *