عکس ماگ های خاص گیک

شاید نزدیک‌ترین ترجمه برای عبارت گیک “خوره بودن” است. البته خوره به معنای مثبت آن. گیک‌ها یا نردها، افراد به شدت علاقه مند به تکنولوژی یا زمینه‌ای خاص از علم هستند. اگر سریال بیگ‌بنگ تئوری را دیده باشید شخصیت های این سریال، نماد بارز گیک‌ها هستند. گیک‌ها کارها را انجام می‌دهند چون از آن‌ها لذت می‌برند؛ یا در آن‌ها مجالی برای ارزیابی قابلیت‌هایشان می‌بینند. مشوق اولیه آنان پول یا شهرت نیست. حالا این فعالیت می‌تواند برنامه نویسی باشد یا نجوم آماتوری و یا  مثلا پرنده‌نگری.

گیک‌ بودن مشخصه‌های ظاهری زیادی دارد. از اکسسوری های خاص الکترونیک بگیرید تا تی‌شرت هایی که گیک‌ها به تن می‌کنند. یکی از مهم‌ترین ویژگی‌های ظاهری گیک‌ها داشتن ماگ‌ است! یک گیک حتما ماگ مخصوص خود را دارد. قصد داریم چند ماگ را که قابلیت “ماگ یک گیک بودن” را دارا هستند، معرفی کنیم.

خوش‌قیمت‌ترین‌های مدیسه

 

ماگ یک گیک بودن

ماگ تکامل

تکامل یا فرگشت (Evolution) یکی از نظریه های بسیار اثرگذار و انقلابی در جهان علم است که توضیح می‌دهد چگونه موجودات زنده در طی فرآیند انتخاب طبیعی از گونه‌ای به گونه‌ی دیگر تغییر ماهیت می‌دهند. چارلز داروین در سال 1838 میلادی مبدع این نظریه بود و تا به امروز این نظریه با همه‌ی مشاهدات تجربی سازگار بوده و تمام آزمایش‌ها آن را تایید می‌کنند.

بر این ماگ، عبارت انگلیسی Evolution درج شده که به معنای تکامل است. تصویر این ماگ زیبا نشان می‌دهد که در طی فرآیند تکامل، چگونه موجودی دوپا که زمانی در جنگل‌ها می‌زیست، به موجود هوشمندی چون انسان تبدیل شده و حالا همان موجود دوپا با تلسکوپ به مطالعه و تحقیق درباره‌ی اعماق آسمان‌ها می‌پردازد. اگر عاشق بیولوژی یا گیک بیولوژی هستید، داشتن این ماگ برای شما ضروری است! ماگ یک گیک بودن - 1

 

خرید ماگ خاص

 

ماگ کهکشان آندرومدا

آندرومدا یا زن بر زنجیر یک کهکشان مارپیچی واقع در صورت فلکی آندرومدا است که حدود ۲٫۵ میلیون سال نوری از ما فاصله دارد. يعني 2.5 ميليون سال طول مي‌كشد تا نور آن به چشم ما برسد و در واقع تصويري كه ما هم‌اكنون از آن مي‌بينيم، تصوير 2.5 ميليون سال پيش اين كهكشان است. آندرومدا نزدیک‌ترین کهکشان مارپیچی به کهکشان راه شیری است. اين كهكشان يكي از زيباترين اجرام آسمان شب است كه در آسمان تاريك حتي با چشم غيرمسلح ديده مي شود.

اگر عاشق آسمان شب هستيد اين ماگ نجومي زيبا مخصوص شماست.ماگ یک گیک بودن - 2

ماگ شهریوری‌ها

سنبله، یکی از صور فلکی دایرةالبروجی و صورت فلکی شهریور ماهی‌هاست. خورشید در ماه شهریور در صورت فلکی سنبله قرار دارد. این صورت فلکی نزد یونانیان باستان الهه باربری به شمار می رفت . خدای خدایان زئوس به خدای زیرین هادس قول داده بود که این دختر را به همسری او در آورد و  هادس دختر را فریفته و ربوده بود. الهه دیمتر با از دست دادن دخترش خیلی غمگین شد و درختان و زمین های کشاورزی را خشکاند. بالاخره  زئوس  تصمیم گرفت برای جلوگیری از قحطی و گرسنگی انسانها اجازه دهد که پرزفون دو سوم سال را نزد مادرش بر زمین و یک سوم دیگر را نزد همسرش در جهان زیرین به سر برد. به محض آن که پرزفون به زیرزمین می رفت، هوا سرد و بارانی می شد، برگ های درختان می ریختند، بارش برف آغاز می‌شد و زمستان از راه می رسید. زمانی که پرزفون دوباره به روی زمین باز می گشت ، همه جا سبز می شد و بهار آغاز می شد. به این ترتیب صورت فلکی سنبله تغییر فصل ها را نیز به خاطر می آورد.

در قسمت پشتی این ماگ نجومی زیبا، 12 صورت فلکی دایرةالبروجی به همراه نشان آن‌ها، نقش بسته شده‌اند. اگر شیفته اسطوره های یونانی و یا ماه تولدتان شهریور است، این ماگ مخصوص شماست. ماگ ماه‌های تولد دیگر را می‌توانید به فروشگاه مدیسه سر بزنید.

برای آشنایی با انواع ماگ ها کلیک کنید

ماگ یک گیک بودن - 3

 

ماگ مرگ سقراط

سقراط فیلسوف بزرگ یونان، با شعار به خود بپرداز همشهریان آتنی‌اش را تشویق می‌کرد تا خدایانشان، ارزش‌هایشان و خودشان را مورد پرسش و ارزیابی قرار دهند. در سال ۳۹۹ پیش از میلاد، سقراط به فاسد کردن جوانان متهم شد. اتهام دیگر او بی‌اعتقادی به خدایان بود. سقراط را به دادگاه فراخواندند و قضّات مجازات مرگ را برای سقراط خواستار شدند. در حالی که شاگردانش پیشنهاد فرار به او می‌دهند، او مرگ را به فرار ترجیح می‌دهد. افلاطون شاگرد او، در رساله‌های آپولوژی، کریتون و فایدون به شرح زندگی و محاکمه استادش پرداخته‌است. بر این ماگ نقاشی معروف مرگ سقراط نقش بسته است. مرگ سقراط (La Mort de Socrate) اثری است از نقاش فرانسوی ژاک لوئی داوید که در سال ۱۷۸۷ میلادی خلق شده‌است. اگر عاشق فلسفه هستید، این ماگ مخصوص شماست. ماگ یک گیک بودن - 4

Twitter
LinkedIn
WhatsApp
Email
Telegram

شاید این مطالب را نیز بپسندید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *