مراقبت از کودکان

یک نوزاد تازه متولد شده می‌تواند گردبادی از فعالیت و هیجان را به زندگی شما بیاورد و درعین‌حال استرس و خستگی زیادی را نیز برای شما به همراه داشته باشد. فرقی نمی‌کند برای اولین بار پدر و مادری می‌کنید یا برای بار چندم. ممکن است در مورد مراقبت و نگهداری از نوزادتان سؤالاتی داشته باشید. ما اینجا در این مقاله همراه شما هستیم تا شما را با نکاتی که برای مراقبت از کودکان نوزادتان به آن‌ها نیاز دارید، آشنا کنیم. تا انتهای مقاله همراه ما باشید.

مراقبت از نوزاد

نکات مراقبت از کودکان نوزاد

بعد از زایمان کمک بخواهید

یک‌راه عالی برای تقویت اعتمادبه‌نفس برای مراقبت از کودکان نوزاد کمک گرفتن است. درحالی‌که در بیمارستان هستید، از پزشکان، پرستاران و متخصصان برای پاسخ دادن به هر سؤالی که دارید استفاده کنید. کمک خواستن شما را به پدر و مادر بدی تبدیل نمی‌کند! سعی کنید تا آنجا که می‌شود نکات بیشتری در مورد نحوه در آغوش گرفتن، آروغ زدن و تغییر وضعیت نوزاد خود برای بهبود مهارت‌های فرزند پروری بیاموزید. بردن نوزاد به خانه برای اولین بار تجربه خاصی خواهد بود. اگر برای نوزاد جدیدتان کمک می‌خواهید، با دوستان و اعضای خانواده صحبت کنید. آن‌ها می‌توانند در آماده‌سازی خانه برای ورود کودک کمک کنند و بار شما را سبک کنند.

خوش‌قیمت‌ترین‌های مدیسه

به یاد داشته باشید که نوزاد شما شکننده است

نوزادان تازه متولد شده از بسیاری جهات حساس هستند. سیستم ایمنی آن‌ها خیلی قوی نیست، بنابراین به یاد داشته باشید که پیش از دست زدن به آن‌ها دستان خود را بشویید یا از ضدعفونی‌کننده دست استفاده کنید. از اینکه از بازدیدکنندگان بخواهید همین کار را انجام دهند خجالت نکشید. همیشه هنگام در آغوش گرفتن از سر و گردن را حمایت کنید. آن‌ها عضلات موردنیاز برای انجام این کار به‌تنهایی را ندارند. برای مراقبت از کودکان نوزاد هر زمان که نوزاد خود را در آغوش گرفتید یا خواستید او را به شخص دیگری بدهید، یا او را درجایش بخوابانید، زیر سر او را حتماً نگه دارید. به یاد داشته باشید که نوزاد شما شکننده است و باید جای او را به‌طور ایمن در صندلی ماشین و کالسکه فیکس کنید. شما باید به‌آرامی با آن‌ها بازی کنید تا زمانی که قوی‌تر شوند.

مراقبت از نوزاد

با نوزاد خود تعامل داشته باشید

مراقبت از کودکان نوزاد به معنی رها کردن آن‌ها به حال خود نیست. احتمالاً کودک شما در هفته‌های اول زندگی‌اش خیلی هیجان‌انگیز نخواهد بود؛ اما شما همچنان باید به روش‌های ملایم و متناسب با سن با آن‌ها درگیر شوید. اجازه دهید کودک شما را تماشا کند، بشنود و لمس کند. همان‌طور که کودک شما را مشاهده می‌کند، به‌آرامی با شما پیوند برقرار می‌کند و یاد می‌گیرد که به شیوه‌ای کنترل شده تر حرکت کند.

تماس چشمی و تغییرات حالات چهره زیادی داشته باشید. هنگامی‌که شما لبخند می‌زنید، کودک شما یاد می‌گیرد که آن را به شما بازتاب دهد. نوزاد خود را اغلب در آغوش بگیرید. هرچه بیشتر آن‌ها را در آغوش خود آرام کنید، رابطه شما نزدیک‌تر می‌شود. اگر هنگام در آغوش گرفتن فرزندتان تماس پوستی برقرار کنید، این کار خلق و خوی کودک شما را بهبود می‌بخشد.

 

لیست قیمت لوازم و وسایل کودک

 

تعامل با نوزاد

هنگام خواب نوزاد خود را روی شکم خود قرار ندهید

در حالی که کودک شما هنوز یک نوزاد است، خوابیدن روی شکم می‌تواند برایش خطرناک باشد. همچنین مراقبت از کودکان نوزاد شما باید از قرار دادن اسباب‌بازی‌ها و حیوانات عروسکی در گهواره کودک خود اجتناب کنید. سندرم مرگ ناگهانی نوزاد (SIDS) و خفگی از دلایل شایع مرگ‌ومیر نوزادان هستند. برای محافظت از کودک خود حتی در هنگام خواب، باید محیط گهواره یا تخت او را تا حد امکان ایمن کنید.

نوزاد

اجازه ندهید نوزادتان در تمام طول شب بخوابد

به نظر می‌رسد که این کار غیرمنطقی باشد اما برای نوزادان اصلاً توصیه نمی‌شود که تمام طول شب را بخوابند. در طول روز و شب، نوزاد جدید شما ممکن است فقط دو یا سه ساعت در هر زمان بخوابد؛ که این طبیعی است! کودک شما در رحم مادرش برنامه‌ای نداشته است و تازه او در حال یادگیری تفاوت بین روز و شب است. نوزاد شما شکم بسیار کوچکی دارد و باید هر چند ساعت یک‌بار غذا بخورد. باگذشت زمان کودک شما برای مدت طولانی‌تری می‌خوابد؛ اما در مراحل اولیه، باید کودک خود را برای شیر دادن مکرر در طی شب بیدار کنید.

برای مراقبت از کودکان نوزاد به خودتان سخت نگیرید

وقتی نوزاد تازه متولد شده خود را به خانه بیاورید، زندگی شما به‌طور قابل‌توجهی تغییر خواهد کرد. ممکن است زمان کمتری برای آشپزی، تمیز کردن، خرید مواد غذایی، شستن لباس‌ها یا بسیاری از کارهای عادی دیگر که معمولاً در روال شما قرار می‌گیرند داشته باشید. اولین روزهایی که در خانه با فرزندتان می‌گذرانید، لحظات به‌یادماندنی زیادی برای شما رقم خواهد زد.

درست است که نوزاد شما کوچک است، اما می‌توانید پیاده‌روی کنید، زمانی که آن‌ها چرت می‌زنند، فعالیت‌های ساده دیگری انجام دهید. هوای تازه برای شما و کودکتان مفید است. همچنین ورزش برای سلامت جسمی و روحی شما بسیار مفید است. زمانی که نوزاد تازه متولد شده خود را به خانه می‌آورید، خوابتان کم می‌شود، بنابراین عاقلانه است که از هر فرصتی برای استراحت استفاده کنید.

مراقبت از کودکان

اعتمادبه‌نفس داشته باشید

شما و نوزادتان به‌سرعت یک برنامه روتین ایجاد می‌کنید و کارهایی که در ابتدا دشوار هستند باگذشت زمان آسان‌تر می‌شوند. اگر در مورد چیزی مطمئن نیستید، در تماس با یک متخصص مراقبت‌های بهداشتی برای کسب اطلاعات بیشتر در مورد اینکه چگونه می‌توانید به بهترین شکل از نوزاد خود مراقبت کنید، تردید نکنید. مراقبت از کودکان نوزاد شاید در ابتدا امری محال و ترسناک به نظر برسد اما با کمی خویشتن‌داری و یادگیری نکات مهم به کاری شیرین و لذت‌بخش تبدیل می‌شود.

 

مطالب مرتبط

نکاتی برای انتخاب محصولات مراقبت از کودک

مراحل رشد و تکامل کودکان چگونه است؟

طراحی ارگونومیک دنیای آسودگی شما و فرزندتان

از سیر تا پیاز ایمن کردن خانه برای کودکان

نکته‌های کاربردی انتخاب کالسکه کودک

در چه سنی برای کودکان تبلت بخریم؟

 

Twitter
LinkedIn
WhatsApp
Email
Telegram

شاید این مطالب را نیز بپسندید

1 دیدگاه در “راهنمای مراقبت از کودکان تازه متولد شده

  1. سپاس از وبسایت خوبتون 🙏

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *