مدرسه

 

فرقی نمی‌کند شما از آن دسته افرادی هستید که وقتی کمر تابستان شکست و نفس‌های شهریور به شماره افتاد هر روز مشتاق‌تر از دیروز منتظر باز شدن مدرسه‌ هایید و دلتنگ یاران دبستانی‌تان روزها را سر می‌کنید یا آنکه با پخش سرود «باز آمد بوی ماه مدرسه» غم عالم تمام وجودتان را فرا می‌گیرد و شنیدنش همان بلایی را به سرتان می‌آورد که شنیدن فول آلبومی از یأس‌آورترین خوانندگان،‌ به هر حال باید پیش از رفتن به مدرسه و دانشگاه لوازمی را که نیاز دارید تهیه کنید و حاضر و آماده در کلاس‌های درس حاضر شوید. از کیف و کفش گرفته تا دفتر و کتاب سایر لوازم تحریر.

اگر هم که دیگر آردهایتان را بیخته‌اید و الک‌هایتان را آویخته‌اید و اکنون دیگر نوبت فرزند کوچک‌تان است تا او را با دعای خیرتان راهی پیش‌دبستانی و دبستان کنید دیگر باید به فکر مهیا کردن او برای تجربه دنیایی جدید باشید. اگرچه ما هم با شما هم‌عقیده‌ایم که لوازم جذاب و دوست‌داشتنی در فرایند یادگیری دانش‌آموزان تاثیر چندانی ندارند اما بی‌شک در علاقه‌مند کردن آن‌ها به درس و مدرسه کاملا موثرند.

خوش‌قیمت‌ترین‌های مدیسه

در فروشگاه اینترنتی مدیسه می‌توانید طیف گسترده‌ای از انواع لوازم تحریر را با تنوع برند و برای گروه‌های مختلف سنی خریداری کنید. قصد داریم مروری اجمالی داشته باشیم به برخی از گروه‌هایی که وجوشان برای رفتن به مدرسه و دانشگاه الزامی است.

 

بازگشت به مدرسه

 

کیف، کوله و جامدادی

قطعا برای جابه‌جا کردن وسایل مدرسه و نظم و نسق دادن به آن‌ها به یک کیف یا کوله‌پشتی نیاز دارید. از لحاظ رعایت اصول ارگونومی و حفظ سلامتی اسکلت‌تان یک کوله‌پشتیِ استاندارد‌ بر کیف ارجحیت دارد اما به شرط آنکه واقعا استاندارد باشد و بتواند وزن کوله را به درستی بر روی شانه‌ها تقسیم کند. پیش‌تر در یکی از اینفوگرافی‌های بلاگ به بهترین شکل ممکن تمام نکاتی را که برای انتخاب کوله باید مدنظر داشته باشید را متذکر شده بودیم، پس حتما آن را ببینید. کیف‌ها هم به شرط آن‌که بار زیادی بر دوشتان نگذارند گزینه‌ی مناسبی هستند چون به نسبت کوله‌ها جمع‌وجورترند و برای یک دانش‌آموز دبیرستانی که عضلات شانه‌ی قوی‌تری دارد و دفتر و کتاب زیادی را قرار نیست با خود جابه‌جا کند می‌تواند مفید و کارراه‌انداز باشد.

جامدادی هم که کالای مورد نیاز تمام سنین است. از کودک دبستانی تا دانشجوی مقاطع عالی تحصیلی (البته اگر اهل جزوه‌ نوشتن باشد و چشم امیدش به خط خوش دیگران نباشد). دیگر خبری از آن جامدادی‌های آهنربایی محفظه‌داری که با دکمه‌ای جادویی بخش تراش آن بیرون می‌پرید نیست. یک جامدادی پارچه‌ای یا برزنتی که بسته به وسایلی که نیاز دارید می‌توانید اندازه اش را تعیین کنید، ترجیحا بهتر است است حداقل دو محفظه جدا داشته باشد تا مدیریت لوازم راحت‌تر باشد.

 

دفتر و کاغذ

کیفیت دفتر و کاغذ و جلد آن اهمیت ویژه‌ای دارد، علی‌الخصوص برای کودکان مدرسه‌ای. از چند جهت این اهمیت را قائلیم، نخست آنکه کاغذهای با وزن بالاتر و سفیدتر کمک می‌کند خط کودک منظم‌تر و بهتر باشد و به راحتی با پاک‌کردن نوشته برگه از بین نرود، دوم آنکه جلد دفتر اگر شیرازه‌ی خوبی نداشته باشد، دفتر به راحتی برگ‌برگ می‌شود و می‌تواند برای کودکان مشکل‌ساز شود. پیشنهاد ما دفترهایی است که سیمی دوبل شده‌اند. این دفترها به راحتی برگه‌هایشان از هم نمی‌پاشد. اگر دوست داشته باشید می‌توانید چند عدد از دفترهای مشق کودک‌تان را برای او نگهداری کنید و بعدها به او هدیه کنید. مطمئن باشید یادگاری بس ارزشمند است که خیلی از ما اکنون دو ست داشتیم یک کارتن از آن‌ها را یادگار نگه داشته بودیم!

 

خرید لوازم تحریر

 

نقاشی و رنگ‌آمیزی

کودکان معمولا از 2.5 سالگی به بعد می‌توانند قلم در دست بگیرند و نقاشی بکشند و به مرور مهارت‌هایشان تکامل می‌یابد. بسته به مهارت‌ خودتان یا فرزندتان در نقاشی کشیدن می‌توانید انواع نیمه‌حرفه‌ای و حرفه‌ای مداد رنگی را با کیفیت‌های متفاوت و در تعداد مختلف انتخاب کنید. دست شما در انتخاب نوع بسته بندی مدادها نیز باز است. بسته‌های لوله‌ای شکل جای کمتری می گیرند اما وقتی یکی از مدادها بیشتر تراشیده می‌شوند پیدا کردن‌شان در آن میان سخت‌تر است. مدادهای شمعی، پاستل، ماژیک، آبرنگ، گواش و چسب‌های قابل شست‌وشو هم برای نقاشی کشیدن گزینه‌هایی هستند که تجربه کردنشان خالی از لطف نیست. می‌توانید از بندهای مطرحی مانند Fabercastell و Schneider و زبرا بهترین و باکیفیت‌ترین لوازم نقاشی دنیا را تهیه کنید

 

نوشت‌افزار

منظور از نوشت‌افزار مداد مشکی، تراش، پاک‌کن، خودکار، لاک غلط‌گیر و مداد‌های نوکی و لوازم ترسیم است. مدادها معمولا سطح مقطع مختلف و درجه سختی‌های متفاوتی دارند. برای نوشتن معمولا از مدادهای سه‌گوش و شش‌گوش با درجه سختی HB‌ استفاده می‌شود. برای تراش می‌توانید علاوه بر تراش‌های مخزن‌دار همراه از تراش‌های رومیزی نیز استفاده کنید. این تراش رومیزی می‌توانند از پیش‌دبستانی تا دانشگاه همراه شما باشند و همچنان تیغه‌شان تیز باشد. تراش‌های رومیزی امروزی این قابلیت را دارند تا مداد را با حالت‌های مختلف بتراشند و آن را تیزِتیز نکنند و سری آن را کمی پخ کنند.

برخی مدادهای نوکی نیز در برابر شکستن مقاومت خوبی دارند و به راحتی با فشار بیش از حد دست شکسته نمی‌شوند. این مدادها برای کسانی که می‌خواهند تجربه مدادنوکی را زودتر داشته باشند نیز مناسب است.

راهنمای خرید لوازم تحریر مدرسه

Twitter
LinkedIn
WhatsApp
Email
Telegram

شاید این مطالب را نیز بپسندید

2 دیدگاه در “پیش به سوی مدرسه و دانشگاه

  1. سارا گفت:

    یاد دوران مدرسه رفتن خودم افتادم.
    از یه طرف خوشحالی لباس و کیف و کفش نو.
    از طرف دیگه غم پایان تعطیلات.

  2. زهرا کشوری گفت:

    داشتم دنبال یه مطلب در مورد کوله پشتی می‌گشتم به دو تا پستای وبلاگ شما برخوردم. هم خیلی آموزنده بود هم زبان خیلی شیرین و خاطره‌انگیزی داشت. سپاس

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *