برای مسافرت چطوری چمدان ببندیم؟

چطوری چمدان ببندیم؟ برای بسیاری از خانواده‌های ایرانی تعطیلات عید زمان مسافرت‌های طولانی است. خیلی‌ها به شهر محل تولد خود و به دیدار اقوام می‌روند. گروه زیادی به شمال کشور برای سفرهای تفریحی دوستانه و خانوادگی می‌روند. گروهی مسافرت‌های ماشینی با مسافت‌های طولانی را دوست دارند و به ایران‌گردی می‌پردازند و عده‌ای هم این زمان را برای مسافرت‌های خارجی انتخاب می‌کنند. هر جا که می‌روید، هرچه بار سبک‌تری بردارید، راحت‌تر خواهید بود. چه در فرودگاه و چه در ترمینال، چه در منزل اقوام و چه هتل، هر چه ساک و چمدان سبک‌تری ببرید، راحت‌تر خرید می‌کنید و یا جا‌به جا می‌شوید. در این مطلب مرور خواهیم کرد که چطوری چمدان ببندیم تا راحت‌ترین سفر عید را داشته باشیم.

با توجه به مقصد مورد نظر چطوری چمدان ببندیم؟

در مورد مقصدتان تحقیق‌کنید

برای انتخاب لباس‌های مناسب هم لازم است درباره دما و وضعیت آب و هوایی مقصد مورد نظرتان در زمان سفر تحقیق‌کنید و هم لازم است به شرایط فرهنگی فکر کنید. در بعضی شهرها پوشش‌ها ساده‌، تیره‌ و پوشیده‌تر از معمول است و در بعضی نقاط پوشش‌ها آزادتر و سبک‌تر هستند. اگر به منزل اقوام می‌روید، شاید بیشتر از لباس مهمانی نیاز داشته‌باشید روی لباس‌های شیک و متناسب برای داخل منزل هم فکر‌کنید. نکته دیگری که باید به آن توجه کنید نوع فعالیت‌هایی است که در این سفر انجام خواهید داد. اگر سفرتان به دید و بازدید عید می‌گذرد لباس مهمانی، و اگر به گشت و گذار در طبیعت می‌گذرد کفش‌های تخت و کفش ورزشی مناسب بیشتر از هر چیزی مورد نیازتان خواهد‌بود.

خوش‌قیمت‌ترین‌های مدیسه

ترفند بستن چمدان به روش کپسولی

کپسولی فکر کنید!

چمدان بستن اگر استادانه انجام‌شود، شباهت زیادی به انتخاب آیتم‌های لباس برای یک کمد کپسولی است. کمد کپسولی مجموعه‌ای از لباس‌ها است که مینیمالیست‌ها با انتخاب تعدادی آیتم کاربردی ثابت و استفاده از آن‌ها در ست‌های لباس مختلف، انتخاب می‌کنند تا فضا خلوت‌تر شود.

برای اینکه چمدانتان را کپسولی ببندید، باید توجه کنید که لباس‌هایتان بهتر است یک تم رنگی داشته باشند و اگر قرار باشد چندین ست لباس با رنگهای بسیار متفاوت به همراه اکسسوری‌های و متعلقات هر کدام همراه ببرید، یک واگن برای حمل لباس‌هایتان لازم خواهید‌داشت.

بهترین راه این است که یک یا دو رنگ خنثی مثل سفید، مشکی، کرم یا خاکستری انتخاب‌کنید و سپس رنگ‌های متضاد یا هارمونیکی که می‌خواهید با آن‌ها ست کنید را در کنارش بچینید. مثلا شما می‌توانید تعداد تکه اصلی سفید و مشکی انتخاب‌کنید و چند تکه لباس آبی، قرمز یا گلدار را برای ست‌کردن با آن‌ها انتخاب‌کنید. برندهای تاپ‌شاپ، زارا و برشکا گزینه های خوبی برای خرید لباس‌های ساده با رنگ‌های خنثی هستند.

لباس‌های چند منظوره انتخاب‌ کنید

لباس‌های چند منظوره انتخاب‌ کنید

مهمترین ترفند بستن چمدان برای اینکه بتوانید ساک یا چمدان سبکی داشته باشید، لازم است لباس‌هایی انتخاب‌کنید که چند منظوره هستند، در ست‌های مختلفی قابل استفاده هستند و برای جاهای مختلف و فعالیت‌های متنوعی می‌توان آن‌ها را پوشید. مثلا انتخاب بلوز و شلوار بسیار عاقلانه‌تر از انتخاب پیراهن مجلسی است. حتی اگر قرار است در این سفر مهمانی و عید دیدنی هم بروید، بهتر است بلوز یا کت به همراه شلوار یا دامنی بپوشید که ممکن است در منزل یا دورهمی‌های دیگری هم تکه‌های آن را بتوانید با لباس‌های دیگر ست‌کنید. علاوه بر این به جای اینکه چند مانتو برای موقعیت‌های مختلف بردارید، بهتر است یک مانتوی ساده اما شکیل را به همراه یک شال مجلسی و یک شال ساده بردارید که بتوانید برای موقعیت‌های مختلف از همان مانتو استفاده‌کنید.

در انتخاب زیورآلات دقت‌ کنید

زیورآلات

اگر همچنان برای شما سوال است که چطوری چمدان ببندیم برای انتخاب زیورآلات و اکسسوری بهترین کار انتخاب یک رنگ برای فلزات و یک رنگ یا طیف رنگی برای غیر فلزات است. مثلا اگر دستبند و گردنبند نقره‌ای رنگ انتخاب می‌کنید، خوب است کیف، کفش و کمربند‌هایتان را هم با سگک‌ها و قفل‌های نقره‌ای انتخاب‌کنید. و اگر به عنوان مثال رنگ‌های سفید، مشکی و قرمز را برای لباس‌هایتان انتخاب کرده اید، رنگ قرمز را برای سنگ‌ها و نگین‌های زیورآلاتتان انتخاب کنید و به دنبال انتخاب همین رنگ در لاک و رژلب باشید و کیف یا کفش‌هایتان را هم به رنگ سفید و مشکی انتخاب کنید تا در نهایت هر ترکیبی از اکسسوری‌هایتان درست‌کنید، با هم تناسب داشته باشد.

 

منبع : self

 

Twitter
LinkedIn
WhatsApp
Email
Telegram

شاید این مطالب را نیز بپسندید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *