چگونه در کمتر از 25 دقیقه حال بد را از خود دور کنیم؟

یک جمله معروف وجود دارد که می‌گوید: اگر تپه‌ها وجود نداشتند كوه‌ها بی‌معنی می‌شدند. و این جمله را می‌تواند درست‌ترین تعبیر برای روزها و حال بد است که همه ما در طول زندگی خود با آن مواجه می‌شویم. در حقیقت منطقی است که بدون روزهای بد چیزی به عنوان روز خوب معنا ندارد.

روزهای بد هم جزوی است لحظات عمر ما هستند که باید فرصت بازی داشته باشند. اما بهترین عکس‌العملی که می‌توانید در برابر این بخش‌ از زندگی نشان دهید شناخت درست آن، پذیرش و یافتن راه‌حل برای آن است. اگر برای شما سوال شده که چگونه حال و هوای خود را عوض کنیم یا وقتی حالم خوب نیست چیکار کنم؟در این مطلب با چند راه‌حل سریع آشنا خواهید شد که می‌توانند در مدت کوتاهی مود شما را تغییر دهند.

خوش‌قیمت‌ترین‌های مدیسه

در را برای حال بد خود بگشایید!

هیچ‌گاه هیچ‌یک از حس‌های درونی خود را نادیده نگیرید

شاید از نظر شما عجیب باشد که در مقاله‌ای که باید از چند ترفند سریع برای تغییر حال بد نوشته شده است چنین عبارتی ببینید اما باید بدانید که سرکوب احساسات همیشه کار را سخت‌تر و پیچیده‌تر خواهد کرد. اگر می‌خواهید یک‌کار خوب برای خود در این دنیا برای خود انجام دهید این باشد که هیچ‌گاه هیچ‌یک از حس‌های درونی خود را نادیده نگیرید.

گاهی به خود اجازه بدهید که ناراحت باشید و برای خود چای بریزید و پای درددل خود بنشینید. لحظاتی که شما با خودتان سپری می‌کنید بهترین لحظات هستند تا به پذیرش احساسات خود برسید و به خود حق ناراحت بودن دهید. اما فراموش نکنید که نباید زمان زیادی را در غم بمانید چراکه غم می‌تواند مثل یک باتلاق عمل کند. پس بعد از پذیرش احساسات وحال بد خود به فکر گذر از غم باشید.

برای خود وقت بگذار و یک غذای خوب بخور!

improve mood04 min - چگونه در کمتر از 25 دقیقه حال بد را از خود دور کنیم؟

امروز باید یک مرخصی کوتاه مدت از رژیم همیشگی خود بگیرید و به سراغ غذایی که مدت‌ها به خاطر کالری از آن دوری می‌کردید بروید. آهنگ موردعلاقه خود را بگذارید و پیشبند آشپزی را به تن کنید. یک بشقاب جذاب با دورچین رنگارنگ، به همراه یک لیوان آب که با لیمو و نعنا تزئین شده است تکمیل کننده این مهمانی تک‌نفره خواهد بود.

جالب است بدانید خوردن شکلات می‌تواند کمک زیادی در ترشح هورمون‌های شادی بکند. پس برای بهتر کردن مود و دور کردن حال بد یک کیک پر از شکلات پیشنهاد خوبی به نظر می‌رسد.

خرید خوش‌مزه‌های شکلاتی

چند دقیقه وقت برای کمی بالا و پایین پریدن هست!

تا قهوه آماده شود کمی ورزش فکر بدی نیست.

صبح است و احتمالا چند دقیقه‌ای از خواب دیر بیدار شده‌اید و به این فکر می‌کنید که زمان برای هیچ حرکت اضافه‌ای نیست. ولی در همان لحظه وقتی که منتظر تست شدن نان برای صبحانه یا آماده شدن قهوه‌ هستید، شروع به انجام دادن چند نرمش کششی ساده کنید؛ حتی می‌توان یک یا دو حرکت پرشتاب برای بالا بردن ضربان قلب انجام داد مثلا اسکوات یا دراز نشست.

20 دقیقه وقت بگذارید و ذهن‌تان را تمیز کنید!

به اعتقاد بسیاری از روان‌درمانگرها مرتب کردن فیزیکی یک اتاق نامرتب و یا تمیز کردن کمد لباسی که روزهاست سری به آن نزده‌اید و یا حتی شستن ظروف کثیف می‌تواند به ذهن  کمک کند که در حین تمیزکاری از شر حال بد و یا خاطرات ناراحت‌کننده رها شود. علاوه بر آن واضح است که یک محیط مرتب و تمیز چقدر در کاهش استرس موثر است و به ذهن اجازه استراحت می‌دهد.

3 دقیقه وقت بگذارید و حال بد را بنویسید!

وقت بگذارید و احساسات بد را بنویسید

اصلا اهمیتی ندارد که استعدادی در نوشتن دارید و یا خیر. قرار نیست که نوشته‌های خود را چاپ کنید و یا حتی به کسی نشان دهید. کافی است فقط هرچه درباره حسی که دارید روی کاغذ بنویسید و هرچه را که شما را ناراحت کرده است را به شکل کلمات در آورید. دقیقا 3 دقیقه زمان بگرید و هر کلمه و جمله‌ای که از ذهن‌تان می‌گذرد را روی کاغذ بنویسید.

بعد از تمام شدن 3 دقیقه حس می‌کنید که احساسات بد خارج شده‌اند و روی کاغذ هستند. چه چیز بهتر از این! حالا کافی است کاغذ را دور بیاندازید تا حال بد را از خود دور کنید.

مطالب پربازدید:  20 تکنیک فوق العاده تبدیل حال بد به حال خوب

 

زندگی همین لحظه است

در لحظه زندگی کن

معمولا حال بد ما ناشی از نگرانی و ابهام درباره آینده و یا حسرت‌های گذشته است. گاهی افراد آنقدر لحظه حالای خود را فراموش می‌کنند که نمی‌دانند تنها چیزی از قطعیت آن می‌توانیم مطمئن باشیم دقیقا همین حالا است. پس همیشه این موضوع را به خود گوشزد کنید که تنها لحظه‌ای است که در دست دارم. پس از جا برخیزید و کسی که دوستش دارید را محکم در آغوش بگیرید چراکه هیچ‌کس از فردای خود خبر ندارد.

 

منبع : medium

 

Twitter
LinkedIn
WhatsApp
Email
Telegram

شاید این مطالب را نیز بپسندید

35 دیدگاه در “چگونه در کمتر از 25 دقیقه حال بد را از خود دور کنیم؟

  1. فرانه گفت:

    والا ما كه با خوندن اين مطلب حالمون خوب شد.. چه برسه انجامشم بديم

  2. سحر گفت:

    ادم هاي خوشبين هميشه تمايل به زندگي بهترو سالمتر دارن حتي وقتي همه چيز اشتباه است.”
    اين جمله خيلي خوب بود .ممنون

  3. آيلا گفت:

    صبا عااالي هستي هميشه، من كه خيلي دوست دارم هم خودت رو هم هنرت رو ???

  4. فرشته گفت:

    شما فوق العاده ایی :* روزمو ساختی 😡

  5. فرشته گفت:

    اه اون ایموجی دو نقطه ایکس بود چرا این شلکی اومد 🙁

  6. منا گفت:

    بسیار عالی بود سبای عزیز و هنرمند

  7. ندا گفت:

    مرسی، مرسی، مرسی…
    شما خیلی خوبین
    ?

  8. پريناز گفت:

    اين دستورالعمل تضمينيه به نظرم ?❤️

  9. سوسن گفت:

    بسیار عالی بود صبا جان

  10. nafas گفت:

    عااااااااااااااااااالی
    ممنون

  11. مهرنوش گفت:

    سلام ، وقت بخیر، اگر ممکنه مطالب روانشناسی عشق بیشتر استفاده بشه و کتابهای معروف در زمینه روانشناسی رو معرفی کنید. با تشکر

  12. سحر گفت:

    من از طريق سايت رنگي رنگي به اينجا وارد شدم، و از يك ساعت گذشته شايد بيشتر از ٢٠ تا از مطالب شمارو خوندم،
    زيبايي و گيراييه مطالبتون به اين علت است كه نه از جايي كپي هست و نه يك حرف تكراري هميشه، بلكه همه از تجربيات و از ته ته دل خودتونه.
    پيروز، موفق و با عزت باشيد

  13. مهلا گفت:

    اونی که هشتادو هفت روز بعد کنکور داره،یه عالمه از درساش مونده و اونایی م که خونده یادش نیس،حس میکنه کل زندگیش تو خطره،چطوری باید حالشو خوب کنه؟؟؟؟؟ چطوری باید روحیه شو حفظ کنه تا حداقل بتونه از بقیه روزای باقی موندش استفاده کنه؟؟؟؟؟تنها راه حلی که به نظرم میرسه خودکشیه. فقط و فقط

  14. فاطمه گفت:

    نه منم مثل تو کنکور دارم
    به نظرم دو روز به خودت استراحت بده و دوباره شروع کن مهلا

  15. زهرا گفت:

    سلام حالم بده،درست چند روز قبل اومدن نتایج رتبه کنکور دخترم بغض کردم. گریه هام شروع شد تا جواب اومد انتخاب رشته هم کرد و ثبت نام کرد انصراف داد و دوباره جایی دیگه ثبت نام کرد ومن همچنان حالم بده طپش قلب گرفتم ولم نمیکنه آخه بد جور خورد تو ذوقم همه چی برام تکراریه از زندگی لذت نمی برم با اضطراب شدید بیدار میشم حوصله انجام هیچ کاری رو ندارم در کل شدم افسرده چکار کنم دلم میخواد جیغ بزنم داد بزنم از خدا کمک میخوام چکار کنم؟

  16. حامد گفت:

    حالم خيلي بده،از همه جا تو فشارم،
    ولي تصميم گرفتم خوبش كنم
    با تصميمشم سبكتر شدم

  17. مهسا گفت:

    اينجاعاليه ولي من مشكل دارم داغونم كمك كنيدحالم خوب بشه

  18. ایرانی گفت:

    تو زمینه ای که فعالیت میکنید جزو بهترین سایت
    ها هستید.

  19. حسن گفت:

    سلام … اولا من برای نظر نوشتن حال ندارم و ی چیز ازتون میخوام هز کس بتونه منو نه در 25 دقیقه بلکه 25روز کمی خوشحال کند حاظرم 25سال براش دعا کنم…اخه من نابودم مگه میشه من بهتر شوم بخدا محاله … مآیوسم به بدترین شکل دنیا از هر جا نگاهم کنید هیچی ندارم فقط جسم سالم اون هم با عقل مریض و سلام

  20. شهره شمشیری گفت:

    بهترین وبسایتی که تاحالا دیدم.ازتون متشکرم

  21. فرناز گفت:

    کسی ندارم حالمو خوب کنه چه کنم

  22. پوریا همدانی گفت:

    تو زمینه ای که فعالیت میکنید
    جزو بهترین سایت ها هستید.

  23. رامین گفت:

    هیچکس رو ندارم که یک دقیقه در آغوش بگیرم ، وگرنه این حال و روزم نبود

  24. امير گفت:

    با اينكع فكر هيچيو نميكنم بشدت ولي نميدونم فكرم درگيره چيه فقط ميدونم درگيره درگيره چي نميدونم

  25. مرتضی اشرفی گفت:

    تو زمینه ای که فعالیت میکنید جزو بهترین سایت ها هستید.

  26. معصومه گفت:

    حالم خیلی بده کمک میخوام

  27. علی گفت:

    با خواندن متن تقریبا حالم بهتر شد ممنون از شما

  28. حمید گفت:

    به نظرم راه حل حال خوب دست خودمونه باید ریشه یابی کنیم
    من خودم وقتی چیزهایی که می خوام و بهشون نرسیدم باعث حال بدم شده

  29. حمید گفت:

    هرکی یه قلقی داره
    باید قلق خودتون دستتون بیاد

  30. رضا گفت:

    خیلی تنهام روحم بیماره خیلی خستم حال هیچیو ندارم تنبل نیستم ولی دلم نمیخاد دست ب کاری بزنم یا شروعش کنم چون پایانو دوست دارم از گذشته غمگینم از امروز خستم از فردا هم بیزار …جرعت ندارم وگرنه تا الان خیلی چیزا رو تغییر میدادم یا یه شروع جدید یا یه پایان غمگین ن این باتلاق ننگین

  31. M گفت:

    والا من انقد حال روحیم بده که ترجیح میدم بمیرم تا تو این لحظه زندگی کنم واقعا زندگی خیلی مسخرس

  32. زهرا گفت:

    هر وقت نظرایی رو که مال چندین سال پیشه با خودم فکر میکنم الان این ادما کجان؟ چیکار میکنن ؟ از پس مشکلاشون بر اومدن؟ شاید اگه به خود الانشون کامنتو نشون بدی بخندن از مشکلات اون زمانشون
    در کل سایتتون حس خوبی بهم داد
    سالم و پایدار باشید

  33. ebx گفت:

    سلامتی ناشر

  34. سحر گفت:

    ممنون به خاطر مطالب مفید و دلنشینتون.
    حتما تند تند به سایتتون سر میزنم

  35. نقیب گفت:

    الان یه اتفاق افتاد یه هو حالم خراب شد بد رقم دیکه دنیا تاریگ شد پیش چشمم به خدا زندگی کاملا بی کیفیت شد الان تا که فکر م یه هو به گوگل یادم آومد وه امدم این خوندم در جا حالم خوب شد اینگار که اتفاق نیافته بود ه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *