کودک خوش‌ پوش؛ فرزند مادری با سلیقه

چند روز پیش عکس دختربچه‌ی یکی از آشنایان را که برای پروفایل‌اش انتخاب کرده بود، به یکی از دوستان‌ام نشان می‌دادم که از واکنش دوست‌ام میخکوب شدم! دوست‌ام نگاه کوتاهی به عکس انداخت و گفت: «مادرش نقاش است، نه؟» دلیل تعجب فراوان من این بود که دوست‌ام دقیقا زده بود به هدف!

بعدا که بیش‌تر به لباس‌های بچه‌ها دقت کردم، متوجه شدم که واقعا خیلی ساده می‌شود از روی لباس بچه‌ها حدس زد پدر و مادرشان چه شغلی دارند، چند ساله هستند و یا حتی این که چند بچه دارند. شاید به‌خوبی قابل توضیح دادن نباشد، اما خودتان امتحان کنید. حدس زدن این که کودکی والدین گرفتار و مشغولی دارد، زیاد سخت نیست. تشخیص این که کودکی پدر و مادر خوش‌سلیقه و دقیق دارد هم خیلی مشکل نیست. در حقیقت می‌شود به‌سادگی گفت اگر برای انتخاب لباس فرزندتان وقت و سلیقه به خرج می‌دهید، مردم این را می بینند و تحسین می‌کنند. شاید هم جور دیگری بشود گفت که تنها پول خرج کردن و خریدن لباس‌های گران‌قیمت برای این که فرزندتان شیک و یک کودک خوش پوش به نظر بیاید و اطرافیان شما را به‌عنوان مادر یا پدر خوش‌سلیقه بشناسند، کافی نیست. یکی از آشنایان من مبالغ کلانی برای لباس پسر دو ساله‌اش هزینه می‌کند، اما پسرش متاسفانه همیشه بسیار نامرتب به نظر می‌رسد.

خوش‌قیمت‌ترین‌های مدیسه

 

کودک خوش‌ پوش

امروزه که سن ازدواج نسبتا بالا رفته، خانم‌ها و آقایان در سنی بچه‌دار می‌شوند که برای خود سبک و سلیقه‌ی منحصر‌به‌فردی کسب کرده‌اند، امکانات مالی بیش‌تری دارند و در مجموع تمایل دارند به فرزندشان لباسی بپوشانند که خیلی مختصر و مفید، آن زندگی رویایی را که سال‌ها برایش زحمت کشیده‌اند به تصویر بکشد. پدر و مادرهای خوش‌سلیقه‌ی امروزی برای فرزندشان به دنبال لباس‌هایی هستند که تک و خاص باشد، جنس عالی و مرغوب داشته باشد و مدل و طرح شیکی داشته باشد که به‌سادگی از مد نیفتد.

 

خرید لباس دخترانه و پسرانه

 

انتخاب رنگ‌های شاد و هماهنگ در تکه‌های لباسی که یک ست را تشکیل می‌دهند، دقت کردن به رنگ پوست کودک و انتخاب رنگی که بهترین جلوه را در کنار چهره‌اش داشته باشد، توجه به سادگی طرح و مدل لباس به شکلی که چهره‌ی کودک در معرض توجه باشد و نه لباس او، اهمیت دادن به برش و دوخت تمیز و اصطلاحا «تن خور» زیبا در لباس، آگاهی از این که مدل‌های لباس و کفش کودک بهتر است با بزرگ‌سالان متفاوت باشد و منعکس‌کننده‌ی معصومیت و سادگی دنیای کودکان باشد از مواردی هستند که خوش سلیقگی و توجه پدر و مادر را نشان می‌دهند.

 

کودک خوش‌ پوش - JumpingGirls_HiRes

با دید جدیدی که پیدا کرده‌ام، مدتی است موقع خرید برای خواهرزاده و برادرزاده‌هایم از قبل مجموعه لباس‌های دیگر آن‌ها را زیر نظر می‌گیرم تا ست مناسبی برای‌شان فراهم کنم. دیگر به‌سرعت یک لباس زیبا و چشمگیر را انتخاب نمی کنم. دیگر در انتخاب رنگ لباس فقط به فکر کلیشه‌های صورتی و آبی نیستم! هم از خودشان نظر می‌خواهم و هم خودم نظر می‌دهم. این‌ طوری مطمئن هستم که وقتی دیگران عزیزان‌ام را می بینند، متوجه خواهند شد بزرگ‌تر‌ها به خوش‌پوشی و زیبایی و کیفیت لباس آن‌ها اهمیت داده‌اند.

 

همه ما روزهایی را به یاد داریم که بدون آنکه حتی فرزندی داشته باشیم، از دیدن لباس‌های کوچک و دوست‌داشتنی در فروشگاه‌های لباس کودک و تصور به تن کردنشان توسط کودکی که قرار است در آینده داشته باشیم، دلمان غنج رفته است. دنیای مُد کودک آنقدر خواستنی و منحصربه‌فرد و البته متنوع است که سخت می‌شود تلاش کرد که فرزندی غیر خوش‌پوش داشت، اما باز هم دانستن چند نکته کوچک برای آنکه از همین اول کار، یک کودک خوش‌پوش و استایلیش داشته باشیم خالی از لطف نیست.

 

راحتی از همه چیز مهم‌تر است

واقعیت این است که خوب به نظر رسیدن در یک لباس، چه برای کودک و چه برای خود شما، اتفاقی است که نسبت مستقیم با احساسی دارد که شما در آن لباس دارید. این نکته به خصوص برای کودکان خودش را بهتر و بیشتر نشان می‌دهد. پوشاندن یک دست کت و شلوار و کراواتی که حسابی هم تنگ است، به تن یک پسر بچه‌ی چهارساله آنقدر حس معذب و ناراحتی به او می‌دهد که این را می‌شود از حالت چهره‌اش در همه عکس‌هایی که در آن لباس‌ها گرفته هم به راحتی فهمید. کودک شما باید در لباسی که می‌پوشد، خواه رسمی و خواه کژوال آنقدر راحت باشد که بدش نیاید با همان لباس‌ها هم به بازی برود!

کودک شیک‌پوش و خوش تیپی که با مد روز لباس می پوشد - 1

لباس او را مطابق شخصیتش انتخاب کنید

خیلی خوب است که از همین حالا داشتن استایل شخصی را به کودکتان یاد بدهید و البته بدون اینکه برایش حساسیت ذهنی ایجاد شود، لباس‌هایش را مطابق شخصیت ذاتی‌اش انتخاب کنید. مثلا اگر کودک شما شخصیتی پر جنب و جوش و خونگرم دارد، تی‌شرت‌هایی با رنگ‌های شاد و روشن و پرینت‌هایی با طرح‌های عجیب و شلوغ را حسابی دوست خواهد داشت و اگر تیپ شخصیتی او خجالتی و کم‌حرف است، لباس‌هایی ساده و مینیمال بسیار به او خواهد آمد.

کودک شیک‌پوش و خوش تیپی که با مد روز لباس می پوشد - 2

به مدل اندام او اهمیت بدهید

درست مانند ما بزرگسالان، اندام کودکان هم ظاهر متفاوتی دارد و این نکته باید حسابی برای انتخاب لباس در نظر گرفته شود. مثلا لگینگ‌ها برای دخترهایی که کمی تپلی‌تر هستند انتخاب خیلی خوبی است و یا پیراهن‌های گشاد و رنگارنگ انتخاب بهتری برای دخترکانی است که بالاتنه‌ی چاق‌تری دارند. یکی از بدترین کارهایی که می‌توانید در حق کودکتان بکنید پوشاندن لباس‌های خیلی تنگ و گاهی کوچک شده است که به نظر من یک بی‌احترامی شدید به شخصیت کودک به حساب می‌آید.

حد و مرزها را مشخص کنید

البته که بهترین کار این است که کودکتان لباس‌هایش را چه در مرحله خرید و چه در مرحله پوشیدن، خودش انتخاب کند، ولی واضح است که خیلی وقت‌ها ممکن است انتخاب‌های او مناسب شرایط نباشد. مثلا این که دلش بخواهد لباس نازکی را در یک روز سرد بپوشد و یا با یک لباس رسمی برای بازی به پارک برود. این جور وقت‌ها باید نظر شما حرف آخر باشد و او هم بداند که اگرچه انتخاب لباس با خود اوست ولی شمایید که حرف آخر را می‌زنید!

 

کودک شیک‌پوش و خوش تیپی که با مد روز لباس می پوشد - 3

 

10 نکته خیلی مهم برای انتخاب لباس کودک

 

روند مد را با هم مشاهده کنید

این خیلی مهم است همان طور که خودتان برای پیگیری روند بهتر لباس پوشیدن، دائم در صفحه‌های مد هستید، عکس‌های پینترست را چک می‍کنید و یا کانال‌های فشن را در تلویزیون تماشا می‌کنید، از همین حالا این فرصت را در اختیار کودک خود هم بگذارید. می‌توانید یک بورد در پینترست برای او درست کنید و با هم به پین کردن عکس‌های مربوط به مدلینگ کودک بپردازید و بگذارید چشم او هم به زیبا دیدن و زیبا انتخاب کردن عادت کند.

کودک شیک‌پوش و خوش تیپی که با مد روز لباس می پوشد - 4

با آیتم‌های کوچک جادو کنید

همه اینها را گفتم اما بگذارید این را هم اضافه کنم که داشتن یک کودک خوش‌تیپ کار خیلی سختی نیست. کافی است بدانید چی را با چی سِت کنید و در هر موقعیتی کدام آیتم را هوشمندانه انتخاب نمایید. کودک شما با اضافه‌کردن چند آیتم کوچک به تیپ بِیسیک خود مثل دستمال گردن، عینک آفتابی، جوراب شلواری‌های رنگارنگ یا دستمال سر می‌تواند به یک سوپر مدل تبدیل شود. از همان‌هایی که همان طور که در خیابان راه می‌رود حسابی از همه دلبری می‌کند!

عکس مدل لباس بچه

Twitter
LinkedIn
WhatsApp
Email
Telegram

شاید این مطالب را نیز بپسندید

1 دیدگاه در “کودک خوش‌ پوش – فرزند مادری با سلیقه

  1. داود گفت:

    سلام خیلی جالب بود. ممنون

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *