گلت

گالت یا گلت Galette در واقع میان وعده‌ فرانسوی خوشمزه‌ای است که بسته به مواد و ترکیبات داخلش می‌تواند به عنوان گزینه‌ای جذاب برای پیش‌غذا و یا حتی صبحانه سرو شود. از آنجایی که برای بسیاری از مردم صبحانه مهم‌ترین وعده غذایی روز است ما تصمیم داریم تا امروز یک‌راه بسیار خوشمزه برای شروع روز را به شما معرفی کنیم و آن چیزی نیست جز گلت تخم‌مرغ و بیکن. گلت نوعی تارت خوشمزه و صبحانه‌ای ایده آل است و از همه مهم‌تر، تهیه آن واقعاً ساده است!

 

گلت

مواد لازم

این صبحانه از دو قسمت خمیری و مواد میانی تشکیل شده که مواد لازم هر قسمت به شرح زیر است:

خوش‌قیمت‌ترین‌های مدیسه

مواد لازم برای تهیه خمیر نان گلت

آرد سفید: 200 گرم
کره: ۱۰۰ گرم
آب سرد: 3 یا 4 قاشق غذاخوری
شکر: 1 قاشق چای‌خوری
نمک: 4/1 قاشق چای‌خوری

مواد لازم گلت

مواد لازم قسمت میانی

مواد این بخش را به سلیقه خودتان و به هر مقداری که لازم است می‌توانید به کار ببرید.

بیکن:

توصیه می‌کنیم از بیکن باکیفیتی استفاده کنید تا آب زیادی نداشته نباشد و نیازی به تفت دادن زیاد نداشته باشد.

تخم‌مرغ:

ترجیحاً از تخم‌مرغ‌های کوچک استفاده کنید تا کاملاً داخل گلت شما قرار بگیرند. اگر در خانه تخم‌مرغ‌های بزرگ دارید، ابتدا تخم‌مرغ‌ها را در یک کاسه بشکنید و مقدار سفیده آن را کم کنید. نگران سفید‌های باقی‌مانده هم نباشید چون می‌توانید از آن‌ها برای پختن کیک استفاده کنید.

گوجه‌فرنگی یا قارچ خرد شده

کره

پنیر پیتزا رنده شده

ادویه‌های مختلف

صبحانه

آشنایی با 10 دستور پخت غذا سریع و ساده

 

دستور پخت گلت تخم‌مرغ و بیکن:

برای درست کردن این صبحانه خوشمزه ابتدا به سراغ درست کردن خمیر آن می‌رویم. کره باید حتماً در یخچال باشد تا بشود به صور مکعبی آن را خرد کنیم. سپس آرد و نمک و شکر را به آن اضافه می‌کنیم و با نوک انگشتان مواد را با هم ترکیب می‌کنیم. دقت کنید مواد را خیلی هم نزنید تا کره فوراً آب نشود. آب سرد را کم‌کم به آن اضافه کنید تا خمیر به شکلی منسجم دربیاید. بخشی از خمیر آماده شده را برداشته و گرد کنید و کم آن را فشار دهید تا پهن شود. سپس خمیر آماده‌شده را یک ساعت درون یخچال قرار دهید تا استراحت کند.

برای بخش میانی بیکن‌ها را خرد کنید و کمی تفت دهید. بعد از یک ساعت خمیر را از یخچال خارج کنید و روی کاغذ روغنی که آرد پاشی شده است به کمک وردنه باز کنید. روی خمیر باز شده پنیر پیتزا بریزید و سپس تکه‌های بیکن را روی آن بچینید و لبه‌های خمیر را به سمت داخل برگردانید. حالا با یک قلم‌مو روی لبه‌های گلت تخم‌مرغ بزنید. حالا گلت آماده‌شده را به مدت 10 دقیقه درون فری که از قبل با 200 درجه سانتی گراد یا 400 درجه فارنهایت گرم شده است قرار دهید. بعد از گذشت 10 دقیقه گلت را از فر خارج کنید روی آن قارچ یا گوجه قرار دهید و یک تخم روی آن بشکنید و مجدداً به مدت 10 الی 15 دقیقه با همان درجه قبلی در فر قرار دهید. گلت آماده شده را از فر خارج کنید و در صورت تمایل با جعفری خرد شده تزیین و نوش جان کنید.

 

سرو صبحانه

 

خرید ارزان و راحت از سوپرمارکت

 

Twitter
LinkedIn
WhatsApp
Email
Telegram

شاید این مطالب را نیز بپسندید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *