10 طراح لباس افسانه‌ای دنیا

 

 

feature-image

جِس سی اسکات، نویسنده‌ی کتاب “آنسوی زندگی” می‌گوید: بدن انسان بهترین اثر هنری است که تا به حال خلق شده است. حقیقتی که همه‌ی فشن دیزاینرها از آن آگاهند. در دهه‌های اخیر ماجرای مُد تغییراتی اساسی داشته است و البته که مسئول همه‌ی آنها طراحان لباسی بوده‌اند که با جادوی نگاهشان همه‌چیز را تغییر داده‌اند. بیایید در دو قسمت به ده طراح لباسی که بیشک در استایل و لباس پوشیدن همه ما نقش داشته‌اند نگاهی بیندازیم

 

10. دوناتلّا ورساچی

این بانوی حیرت‌انگیز طراح ارشد و پرزیدنت گروه ورساچی است. دُناتلا ورساچی طراح مد ایتالیایی و خواهر بنیانگذار کمپانی ورساچی، جانی ورساچی است که خود صاحب ۳۰ درصد از سهام شرکت ورساچی به حساب می‌آید. پس از قتل جیووانی ورساچی، او اولین لباس‌های طراحی شده توسط جیووانی را در هتل ریتز پاریس به نمایش گذاشت. در این شوی بزرگ آدم‌های عجیب و غریبی مثل کاترین زتا جونز، سر التون جان، کیت ماس، لیز هرلی و حتی پرنس چارلز حضور داشتند.

خوش‌قیمت‌ترین‌های مدیسه

  1. دونّا کاران

Donna-Karan

اساس کار دونّا یا همان DKNY معروف، بر این بود که لباس‌هایی را طراحی کند که خودش هم به راحتی حاضر به پوشیدنشان باشد. به زودی خط تولید او تبدیل به ملزومات کارآمدی شد که حسابی بین مردم محبوب بود.

     8. کلوین کلاین

calvin-klein-designer

کلوین ریچارد کلاین خانه‌ی مد کلوین کلاین را در سال 1968 افتتاح کرد. کلاین دکترای افتخاری مد و فشن را در سال 2003 از مدرسه عالی هنر و طراحی مد نیویورک دریافت کرد. او شاگرد نیکولاس ده گونزبورگ بود و به سرعت به صحنه مد نخبگان نیویورک راه یافت. اولین شلوار جین‌های چسبان امضای کلوین کلاین در سال 1974 وارد بازار شد و در همان هفته اول دویست هزار دلار فروش کرد. در همان سال کلوین کلاین جایزه CFDA را به عنوان بهترین طراح لباس برای هر دو لاین زنانه و مردانه دریافت نمود.

این استایل‌ها هرگز از مد نخواهد افتاد!

 

  1. تام فورد

Tom-Ford-designer

توماس تام فورد که برای دو سال مدیر خلاقیت کمپانی گوچی بود به سرعت درآمد گوچی را نود درصد افزایش داد. تام فورد کمپانی خود را با همین نام در سال 2006 راه‌اندازی نمود. فورد به خاطر ظاهر جذاب و رفتار جالبش در دوازده کمپین تبلیغاتی به صورت همزمان بازی کرد و حسابی جای خود را به عنوان یک طراح خوش‌تیپ در دل‌ها باز نمود!

  1.  پیِر کاردین

Pierre-Cardin-Venice-tower

معروفیت لباس‌های طراحی شده توسط پیر کاردین بخاطر استایل مناسب برای هم زنانه و هم مردانه‌اش بود. وی معرف سبک آوانگارد به دنیا بود و طراحی‌هایش بیشتر جنبه‌ی تجربی و نه کاربردی داشت. کاردین در ابتدا شاگرد یک فروشگاه لباس بود و شاید همین کار اصول اولیه طراحی مد را به او آموخت. وی پس از مدتی دوخت لباس زنانه، شروع به کار با السا شیاپارلی کرد و در سال 1947 مدیر آتلیه کریستین دیور شد.

جِس سی اسکات، نویسنده‌ی کتاب آنسوی زندگی می‌گوید: بدن انسان بهترین هنری است که تا به حال خلق شده است. حقیقتی که همه‌ی فشن دیزاینرها از آن آگاهند. در دهه‌های اخیر ماجرای مُد تغییراتی اساسی داشته است و البته که مسئول همه‌ی آنها طراحان لباسی بوده‌اند که با جادوی نگاهشان همه‌چیز را تغییر داده‌اند. بیایید در ادامه این مطلب به پنج طراح لباس دیگری که بیشک در استایل و لباس پوشیدن همه ما نقش داشته‌اند نگاهی بیندازیم:

 

خرید اینترنتی لباس مردانه

 

5. لارف لورن

Ralph-Lauren

لورن موسس کمپانی چند میلیون دلاری رالف لورن در سال 1967 است. او یک رویاپرداز جاه طلب بود که در انشاهای کودکی‌اش می‌نوشت که من یک میلیونر خواهم شد. او ابتدا تدریس مختصری در زمینه بیزینس کرد و سپس به ارتش پیوست. بعدتر لورن شروع به دوخت کراوات‌های سبک اروپایی کرد که اگرچه در ابتدا ایده تجاری جذابی به نظر نمی‌رسید اما به زودی تبدیل به آغازی شد برای شکوه لارف لورن

4. کریستین دیور

BRAND_BIO_BSFC_108685_SF_2997_005_20131219_V1_HD_768x432-16x9

گفتن ندارد که دیور موسس یکی از بزرگ‌ترین خانه‌های مد جهان است. او در طول چنگ جهانی دوم در یک خانه مد و لباس برای همسران سربازان نازی لباس می‌دوخت و بعد در سال 1946 با حمایت یک تاجر پارچه، موفق به گشایش خانه مد کریستین دیور شد. او اولین خط تولید خود را Corolle نامید که بخاطر پوشیدگی در ناحیه پاها از سوی زنان با مخالفت زیادی روبرو شد. خیلی‌ها هم بخاطر قحطی مخالف مقدار زیاد پارچه‌ای بودند که در لباس‌های دیور به کار می‌رفت اما به زودی جنگ و قحطی تمام شد و لباس‌های خوش‌دوخت و جذاب دیور انقلابی در صنعت مد و فشن به پا کرد و پاریس یک بار دیگر به مرکز مد دنیا تبدیل شد.

3. ایو سن لوران

FRANCE YVES SAINT LAURENT

ایو هنری دونات ماتیو سن لوران، طراح لباس معروف فرانسوی بود که لباس‌هایش، تاثیر به‌سزایی در صنعت مد و فشن در نیمه دوم قرن بیستم بر جای گذاشت. شهرت اصلی او به‌خاطر مرسوم نمودن شلوار زنانه برای مناسبت‌های مختلف، استفاده از مدل‌های غیر سفید پوست و همچنین طراحی کت و شلوار اسموکینگ برای زنان بود. او در 17 سالگی دستیار کریستین دیور و پس از مرگ او در 21 سالگی به طراح اصلی خانه مد دیور تبدیل شد. سن لوران در سال ۱۹۶۲ میلادی، سالن طراحی لباس خود را با نام خانه ایو سن لوران افتتاح کرد. ایو سن لوران چهل سال تمام به آفرینش هنری در عرصه لباس، عطر و اشیاء زینتی پرداخت و بخاطر ایجاد تغییرات عمیق در صنعت جهانی مد و فشن و مدل لباس‌هایش که متناسب با تغییر نقش اجتماعی زنان در جامعه غرب بود، به شهرتی جهانی رسید. از جمله مهم‌ترین کارهای او می‌توان به لباس عروسی فرح دیبا، همسر محمدرضا پهلوی، آخرین شاه ایران اشاره نمود.

2. جورجیو آرمانی

Giorgio-Armani-designer

آرمانی طراح مد سرشناس و مشهور ایتالیایی است که در سال 1975 کمپانی افسانه‌ای خود را با هزینه‌ای بالغ بر  هشت و نیم میلیارد دلار و گردش مالی سالانه 1.6 میلیارد دلار افتتاح کرد. جورجیو آرمالنی بیشتر بخاطر لباس‌های خوش‌دوخت و جذاب مردانه‌اش معروف است که جزو گران‌ترین و بهترین لباس‌های مردانه به حساب می‌آید و حالا در بیش از 37 کشور جهان بصورت مستقیم فروخته می‌شود. شرکت آرمانی برای تبلیغات خود از معروف‌ترین سلبریتی‌ها در عرصه‌ی هنر و ورزش، مانند دیوید بکهام، کریستیانو رونالدو و مگان فوکس استفاده می‌کند.

1. کوکو شنل

Coco-Chanel-Designer

بدون شک هیچ نامی در صنعت مد دنیا به اندازه کوکوشنل یا افسانه‌ی مد پرآوازه نشده است. این طراح مد فرانسوی که بخاطر دقت و توجهش به جزئیات، ایده گرفتن از مدل‌های لباس مردانه و طراحی لباس‌هایی که در عین سادگی بی‌نهایت شیک و زیبا به نظر می‌رسیدند معروف شد و نفوذش در صنعت مد و لباس آنقدر زیاد بود که به عنوان تنها فرد حاضر در عرصه مد و فشن در لیست صد نفر مهم‌ترین انسان‌های دنیا جای گرفت.

شنل زنی آزاد اندیش بود که سبک زندگی‌اش در همان سال‌ها الهام‌بخش همه زنان اطرافش بود. او برخلاف طراح‌هایی مانند دیور که با هدف پررنگ‌تر کردن زنانگی لباس‌های پف‌دار و کمرهای باریک را می‌ستود، به دنبال راهی بود که بتواند لباس‌هایی طراحی کند که آزادی زنان در فعالیت‌های  روزانه را سبب شود. شنل زنی فعال و مستقل بود که هنوز هم برای تمام زنان و مردان یک الگو به حساب می‌آید و ذوق و سلیقه‌اش همچنان دلچسب و باشکوه است.

همه‌چیز درباره شغل طراحی مد و طراحی لباس

Twitter
LinkedIn
WhatsApp
Email
Telegram

شاید این مطالب را نیز بپسندید

3 دیدگاه در “10 طراح لباس افسانه‌ای دنیا

  1. Shadi Rasouli گفت:

    بنظر من سر دسته همه اعصار خانوم شنل هست. این متن شما منو یاد فیلم کوکو شنل انداخت. ممنون

  2. nazanin M گفت:

    کاش من هم تو اون دوران بودم!

  3. صدرا گفت:

    خوشم میاد بیشتریاشون هم مرد هستن! ایول!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *