آموزش 10 مدل آرایش ساده برای مبتدیان

انجام آرایش هر چند که ساده هم باشد، برای افراد مبتدی و آماتور کمی سخت جلوه خواهد کرد. به طور کلی شروع هر کاری در ابتدا کمی گیج‌کننده و سخت است، ولی با کمی تمرین و آموزش می‌توان مراحل پیشرفت را یکی یکی طی کرد و به یک آرایشگر حرفه‌ای تبدیل شد.

آرایش ساده نیز با اصطلاحات تخصصی خود همانند سایر کارها در مرحله اول کمی مشکل به نظر خواهد رسید. در این مقاله سعی داریم مدل‌هایی از میکاپ‌های ساده و به روز دنیا را معرفی کنیم و آموزش دهیم. امیدواریم مطالعه این مطلب بتواند راهنمای خوبی برای ادامه راه حرفه‌ای شدن باشد.

خوش‌قیمت‌ترین‌های مدیسه

مدل‌های آرایش ساده را بشناسید

مدل‌های آرایش ساده را بشناسید

با ورود به دنیای میکاپ آشنایی با اصطلاحات تخصصی این حوزه ضروری به نظر می‌رسد. اولین و مهم‌ترین نکته در مورد میکاپ ساده زیرسازی پوست است. داشتن پوستی لطیف، شاداب و صاف می‌تواند تا حدود زیادی آرایش ساده و شیک شما را زیباتر نشان دهد.

همانطور که عدم استفاده از انواع کرم برای پوشاندن لک، جوش، تیرگی و چروک دور از انتظار است، استفاده از کرم‌های گوناگون و متعدد نیز پیشنهاد نمی‌شود. چرا که این موضوع به لایه‌ای ضخیم روی پوست منجر خواهد شد. بهترین کار استفاده از ضد آفتاب متناسب با نوع پوست است و چنانچه فردی دارای لک، جوش، چروک و … باشد، می‌تواند از کرم پودر و کانسیلر مناسب بهره‌مند شود.

اگر چه کرم گریم در آرایش مبتدی زیاد مورد استفاده قرار نمی‌گیرد، ولی می‌توان با استفاده از همین کرم نظرات را به برجستگی‌های صورت معطوف کرد. به طور مثال برای کوچک کردن بینی، برجسته نشان دادن گونه‌ها، زاویه‌سازی فک و … از انواع رنگ‌های کرم گریم استفاده می‌شود.

1- آرایش چشم اسموکی

قدم به قدم مراحل کشیدن سایه چشم برای رسیدن به آرایش چشم اسموکی در عکس دیده می‌شود.

چشم اصلی‌ترین عضو صورت به شمار می‌رود، به همین دلیل آرایش آن نیز می‌تواند تاثیر شگرفی در میکاپ کل صورت داشته باشد. آرایش‌های متنوعی برای چشم در نظر گرفته شده است و هر کدام طرفداران مخصوص به خود را دارند.

آرایش اسموکی یا ایتالیایی که آرایشی لایت محسوب می‌شود، مناسب تمامی سنین خواهد بود. این مدل میکاپ با استفاده از ترکیب چند سایه چشم ساده به راحتی قابل انجام خواهد بود. برای این منظور باید از ترکیب چند رنگ سایه که یک تناژ داشته باشند، استفاده کرد. رنگ‌های طوسی، سفید و مشکی از اصلی‌ترین رنگ‌های سایه در آرایش اسموکی هستند.

رنگ روشن‌تر سایه را باید در گوشه داخلی چشم استفاده کرد و به ترتیب که به سمت انتهای چشم نزدیک می‌شویم، باید از سایه‌ با رنگ‌های تیره‌تر بهره گرفت.

2- خط چشم ساده

خانمی در حال کشیدن خط چشم ساده با مداد آرایشی که سبب طبیعی‌تر شدن آرایش می‌شود.

یک آرایش‌ ساده، اما ترند در میان دختران جوان را می‌توان استفاده از خط چشم متناسب با حالت چشم‌ها و کمی ریمل دانست. این مدل علاوه بر سادگی، زیبایی و ظرافت خاصی را به چهره جوانان خواهد بخشید. شادابی پوست اطراف چشم می‌تواند دلیل خوبی برای عدم استفاده از انواع سایه و کانسیلر محسوب شود. استفاده از لایه‌های کرم پودر، کانسیلر و … برای پوشانندگی لک‌، چروک و … است که در سنین پایین‌تر کم‌تر به چشم می‌خورد. این آرایش دخترانه ‌با کمی رژ لب و رژ گونه حالتی مجلسی‌تر برای حضور در مهمانی‌ها خواهد داشت.

دانستنی‌های جذاب:  20 مدل سایه چشم ترندی که حتما باید امتحان کنید

3- استفاده از سایه براق

حتی آماتورها نیز می‌توانند به راحتی و در صورت تمایل از سایه برای جلوه بیشتر چشم‌ها استفاده کنند. سایه‌های براق با کم‌تر نشان دادن خط و چروک اطراف چشم می‌‌تواند گزینه بهتری برای مبتدیان محسوب شود.

استفاده از سایه‌هایی با رنگ‌های بنفش، سرمه‌ای و سبز اگر چه به اندازه سایه‌های تیره ترند نیستند، ولی طرفداران خاص خود را دارند و می‌توانند به عنوان مدل آرایش ساده برای مهمانی مد نظر گرفته شوند.

در این روش نیز بهتر است از ترکیب چندین رنگ در تنالیته رنگ انتخابی اقدام به کشیدن سایه پشت چشم کرد. همانطور که پیش‌تر نیز عنوان شد، سایه رنگ روشن در گوشه داخلی چشم می‌تواند به درخشندگی و درشت‌تر شدن چشم‌ها کمک شایانی کند.

خرید انواع لوازم آرایش با تخفیف فوق‌العاده

4- خط چشم مدل بال‌دار

دختر جوان در حال کشیدن خط چشم بال‌دار به زیبایی و با چشمانی بسته است.

یکی از مدل‌های محبوب و پرطرفدار که در آموزش آرایش ساده برای عروسی نیز گنجانده می‌شود، خط چشم مدل بال‌دار است. خط چشمی که در انتهای چشم کمی زاویه‌دار کشیده شود، در کنار یک براش برای محو کردن سایه‌های انتهایی می‌تواند مراحل اولیه برای حرفه‌ای شدن در این مدل میکاپ ساده را رقم بزند.

5- ترکیب رنگ‌ها

پالتی از رنگ‌های متنوع و گوناگون سایه چشم روی میز به چشم می‌خورد.

حتی افراد آماتور نیز می‌توانند برای تکمیل مراحل یادگیری خود کمی ریسک کنند و از نتیجه آن لذت ببرند. یکی از کارهایی که می‌تواند تجربه‌ای لذت‌بخش برای مبتدیان در آرایش ساده محسوب شود، استفاده از ترکیب رنگ‌های متفاوت برای خلق یک اثر هنری خواهد بود. تنها کافی است با در نظر گرفتن سلیقه به ترکیب چند رنگ و استفاده از آن پشت پلک و کمی پایین پلک بهره‌مند شد.

میکاپ نیز مانند نقاشی یک هنر به شمار می‌رود، به همین دلیل جسارت در انتخاب رنگ و به کار بردن آن‌ها علاوه بر افزایش تجربه به تقویت اعتماد به نفس در این زمینه منتهی خواهد شد.

6-  استفاده از کانسیلر

دختر جوان و زیبا پس از استحمام برای پوشاندن تیرگی زیر چشم و داشتن آرایشی ساده از کانسیلر استفاده می‌کند.

استفاده از کانسیلری که با رنگ پوست اطراف چشم هم‌خوانی داشته باشد، می‌تواند از نمایش تیرگی‌های دور چشم جلوگیری به عمل آورد. نکته قابل توجه در استفاده از کانسیلر در آرایش ساده عدم زیاده‌روی در آن خواهد بود، چرا که تفریط در این امر می‌تواند صورت را غیر طبیعی و نازیبا جلوه دهد.

7- فرم چشم

تفاوت استفاده از مداد چشم سفید و مشکی داخل چشم تفاوت سایز چشم را پس از میکاپ نمایان می‌سازد.

توجه به فرم چشم یکی از نکات اولیه و مهم در هر آرایشی حتی آرایش ساده خواهد بود. شناسایی حالت چشم می‌تواند در انتخاب بهترین مدل میکاپ و انجام آن کمک کننده باشد. خانم‌هایی که دارای چشم‌های گردتر هستند، تمایل دارند آن‌ها کمی کشیده‌تر به نظر برسند و افرادی که چشم‌های کشیده دارند، به درشت‌تر دیده شدن چشم‌ها علاقمند خواهند بود. این مهم با کمی ترفند و تکنیک‌های ساده میکاپ قابل دستیابی است.

یکی از اصول اولیه در آموزش میکاپ ساده را می‌توان استفاده از ریمل برای فرم‌‌دهی چشم دانست. افرادی که دارای مدل چشم گرد هستند، می‌توانند برای کشیده دیده شدن چشم‌های خود ریمل را به سمت بیرونی بزنند. این روش می‌تواند چشمانی خمار و دلفریب را به کاربر هدیه کند. همچنین استفاده از مداد چشم سفید یا سایه به رنگ‌های روشن در قسمت تحتانی چشم می‌تواند به درشت‌تر دیده شدن چشم‌ها کمک قابل ملاحظه‌ای کند.

8- استفاده از رژگونه

خانمی با استفاده صحیح از رژگونه متناسب با رنگ پوست به زیبایی خود جلوه بیشتری داده است.

همانطور که می‌دانیم، برای زیباتر شدن یک آرایش هر چند ساده دیدن پوستی کاملا به یک رنگ انتظار نمی‌رود. برای دستیابی به میکاپی تمیز، ساده و زیبا می‌توان از رژگونه متناسب با رنگ پوست بهره برد.

چنانچه پوست شما به رنگ گرم یعنی سبزه یا گندمی است، استفاده از رژگونه‌های شکلاتی، هلویی، نارنجی و قرمز می‌توانند گزینه‌هایی ایده آل محسوب شوند. در یک آرایش ساده روی پوست‌های روشن که اصطلاحا آن را سرد می‌نامیم، استفاده از تناژ صورتی و قرمز ظاهری زیبا به چهره خواهد بخشید.

9- استفاده از برنزرها

خانم جوان و زیبا با استفاده از برنزر، رنگی دلفریب و مسحور کننده به پوست خود بخشیده است.

افرادی که پوستی به رنگ روشن دارند، در صورت تمایل می‌توانند در قسمت زیرسازی پوست از برنزرها برای رنگ بخشیدن و درخشندگی پوست خود بهره ببرند.

10-  کانتورینگ

 2 تصویر از یک زن قبل و پس از کانتورینگ صورت که نشان می‌دهد این روش تا چه اندازه‌ای روی زیبایی اثرگذار خواهد بود.

موضوع مهمی که در آرایش ساده صورت گرد ‌بسیار کاربردی است، کانتورینگ صورت به شمار می‌رود. استفاده از رنگ‌های تیره و روشن کرم پودر و کرم گریم می‌تواند هر صورتی را زاویه‌سازی کند و به آن جلوه‌ای زیبا و جذاب ببخشد.

یکی از دغدغه‌های خانم‌ها که امروزه به دنبال آن هستند، زاویه‌دار کردن فک، برجسته کردن گونه، کوچک کردن سایز بینی و … است که تمامی این مسائل بدون نیاز به عمل جراحی و تنها با چند تکنیک و روش ساده روی هر چهره‌ای قابل اعمال خواهد بود.

لوازم آرایشی حرفه‌ای را از کجا تهیه کنم؟

هرچند که زیبایی طبیعی صورت همیشه در اولویت افراد بوده و خواهد بود، ولی لازم به ذکر است که داشتن میکاپ برای مهمانی و مجالس از علاقمندی‌های بانوان به شمار می‌رود. همانطور که سن استفاده از لوازم آرایش به سنین پایین‌تر رسیده، استفاده از آرایش ساده نیز در میان خانم‌ها به ترندی برای آشکار کردن زیبایی‌های فردی تبدیل شده است.

به دلیل تنوع محصولات آرایشی در بازار و کاربرد هر کدام باید نحوه استفاده هر یک را برای دریافت بازخورد بهتر آموخت، ولی این موضوع نباید افراد آماتور و مبتدی را از آرایش بازدارد، بلکه آن‌ها باید با تمرین و ممارست مراحل حرفه‌ای شدن را بپیمایند.

مطالب پربازدید:  8 راز ماندگاری آرایش صورت

 

البته کیفیت و اصل بودن وسایل آرایشی در زیبا شدن آرایش را نباید نادیده گرفت. برای این کار بهتر است محصولات آرایشی خود را از فروشگاهی تهیه کنید که بتوانید به اصل بودن محصولاتش اعتماد کنید. فروشگاه مدیسه امسال توانست در جشنواره برند محبوب با رأی مصرف‌کنندگان مقام نخست را کسب کند. مدیسه به‌خاطر این اعتماد قطعا به خود می بالد و قدردان مشتریان خود خواهد بود. شما نیز اگر به آرایشگری علاقه دارید، محصولات موردنظر خود را با بهترین کیفیت و مناسب‌ترین قیمت از بخش فروشگاه مدیسه تهیه کنند و لذت ببرند.

 

منبع : wikihow

 

Twitter
LinkedIn
WhatsApp
Email
Telegram

شاید این مطالب را نیز بپسندید

1 دیدگاه در “آموزش 10 مدل آرایش ساده برای مبتدیان

  1. مینو گفت:

    مطلب مفیدی بود، بسیار ممنون.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *