شاید شما از آن دسته افرادی باشید که می‌گویند در زمینه مد و استایل استعدادی ندارند؛ اما باید بدانید توانایی ست کردن لباس‌ها و داشتن استایلی جذاب مانند استایل طراحان لباس یک توانایی ذاتی نیست بلکه با تمرین و دانش ارتقا پیدا می‌کند. در این مطلب 15 نکته کاربردی برای داشتن استایلی خوب را به شما معرفی می‌کنیم. با رعایت این نکات می‌توانید برای هر مناسبت رسمی و غیررسمی استایلی متناسب و خوب داشته باشید.

یکی از مهم‌ترین نکات برای داشتن استایلی خوب این است که بدانید چه لباس‌ها، زیورآلات و اکسسوری‌هایی دارید. با سازماندهی درست کمد لباس خود می‌توانید به طور صحیح از موجودی کمد لباس خودتان آگاه شوید و هرگز از هیچ یک از آیتم‌هایی که دارید غافل نشوید.

خوش‌قیمت‌ترین‌های مدیسه

1

می‌توانید آیتم‌هایی که دوست ندارید یا نمی‌پوشید را بفروشید یا اهدا کنید. از این طریق برای به چشم آمدن آیتم‌های خوب و کاربردی جا باز می‌کنید. میتوانید کمدی هم برای کفش‌های خود تهیه کنید تا با نگاه کردن به کمد لباس بتوانید تمام اجزا استایل خود را در کنار یکدیگر ببینید. این کمد الهام‌بخش شما برای داشتن استایلی شیک و جذاب خواهد بود.

  • یک خیاط خوب پیدا کنید

ممکن است فکر کنید داشتن یک خیاط هدر دادن پول است ولی به زودی متوجه می‌شوید که به کمک یک خیاط می‌توانید همه چیز را تغییر دهید. یک خیاط خوب می‌تواند آیتم‌های قدیمی شما را که دیگر اندازه نیستند و یا ایرادی دارند مثل روز اول زیبا و متناسب کند. از طرف دیگر آیتم‌های معمولی و ارزانی که در کمدلباس خود دارید می‌تواند با کمک یک خیاط ماهر تبدیل به آیتم‌های لوکس شود.

  • تعادل را از یاد نبرید

هنگام تماشای فشن‌شوها ممکن است فکر کنید پوشیدن استایلی تماما تنگ و اسکینی کار سختی نیست؛ اما داستان آن‌طور که به نظر می‌رسد نیست. واقعیت این است که حتی برای مدل‌ها هم تحمل کردن چنین استایلی برای ساعت‌های طولانی کار آسانی نیست. بنابراین بهتر است که اگر بلوز یا کت اسکینی می‌پوشید شلوار گشادی انتخاب کنید و اگر شلوار تنگی بر تن دارید بلوز و کت گشادی بر تن کنید تا تعادل و توازن در استایل شما رعایت شود و همزمان احساس راحتی داشته باشید.

2

  • به اندام خود توجه کنید

هنگام خریدن لباس بهترین کار این است که بر روی استایلی سرمایه‌گذاری کنید که با اندام شما متناسب است. ممکن است بعضی از مدل‌های لباس ویترین به نظر شما جذاب و شیک باشند اما اگر در هنگام پرو متوجه شدید که این لباس‌ها ایراهای اندام شما را بزرگ‌نمایی می‌کنند پس انتخاب خوبی برای شما نیستند. بگذارید اندام و استایل شما در هنگام خرید شما را راهنمایی کند؛ نه چشمگیر بودن آیتم‌های ویترین.

اگر دقیقا مطمئن نیستید که کدام مدل لباس‌ها در اندام شما شگفت‌انگیز به نظر می‌‍رسند به بهترین استایل‌هایی که با کمد لباس فعلی خود دارید توجه کنید. اگر مدل‌های خاصی از میان این لباس‌ها بهتر به تن شما می‌نشینند بهتر است روی همین سبک و سیاق بیش از همه سرمایه‌گذاری کنید.

6

  • حتما پرو کنید

فرقی ندارد که لباس‌های خود را آنلاین سفارش می‌دهید یا حضوری خریداری می‌کنید؛ اگر بوتیک اتاق پرو ندارد، اگر وقت برای پرو کردن لباس ندارید و اگر فروشگاه آنلاینی که از آن خرید می‌کنید در صورت پرو لباس را پس نمی‌گیرد، بهتر است از خرید صرف نظر کنید. مهم نیست آیتمی که می‌خرید چقدر فرعی، ارزان و یا کم‌اهمیت است (البته در استایل هیچ آیتمی کم‌اهمیت نیست) هرگز آیتمی را بدون پرو خریداری نکنید.

3

  • از ترکیب پترن‌ها نترسید

از استفاده از پترن‌ها دوری نکنید. پترن‌ها بهترین شیوه برای افزودن احساس و ماجراجویی به استایل شما هستند. برخلاف تصور عموم استفاده از چند پترن در کنار یکدیگر انتخاب بدی نیست. پس مشکلی ندارد اگر پترن شال و روسری و تی‌شرت شما با مانتو و دیگر آیتم‌های استایلتان متفاوت است، اما توجه کنید که که این پترن‌ها مکمل یکدیگر باشند.

4

  • رنگ پوست شما مهم است

آیا تا به حال توجه کرده‌اید که بعضی از لباس‌ها در تن شما شگفت‌انگیز هستند و در تن فردی دیگر با اندامی مشابه خیر؟ این به علت تناژ رنگ پوست شماست. اگر تن پوست شما سرد است به دنبال لباس‌هایی با رنگ‌هایی مثل سفید، سیاه، خاکستری، نقره‌ای و آبی بگردید. از طرف دیگر اگر تن پوست شما گرم است به دنبال تناژ‌های قهوه‌ای، زرد، طلایی، زیتونی و قرمز بگردید.

این دو کت برای هر خانمی ضروری هستند. می‌توانید از کت جین خود در استایل‌های کژوال استفاده کنید. در مقابل، کت چرم برای دورهمی‌های عصرانه و قرارهای نیمه‌رسمی مناسب است.

 

فروش ویژه پوشاک زنانه

 

1

  • نقاط قوت اندام خود را بشناسید

بهتر است تا برای داشتن استایلی مناسب و زیبا با نقاط ضعف و قوت اندام خود آشنایی کامل داشته باشید. از این طریق می‌توانید از از لباس‌هایی استفاده کنید که نفاط ضعف شما را می‌پوشاند و بر روی نقاط قوت اندام شما تاکید می‌کند.

2

  • اکسسوری‌های مناسب فراموش نشود

استفاده از اکسسوری‌ها گام آخر کامل کردن یک استایل است. اکسسوری‌ها این قدرت را دارند که ظاهر شما را از یک استایل خود به یک استایل خیره کننده تغییر دهند؛ حتی اگر اکسسوری‌هایی که از آن‌ها استفاده می‌کنید به سادگی یک کمربند یا یک گردنبند ساده باشند. بنابراین بهتر است تا بر روی اکسسوری‌های خوبی سرمایه‌گذاری کنید و استفاده از آن‌ها را به خاطر بسپارید. عینک آفتابی، جواهرات، کیف و کفش‌های استایلیش از بهترین اکسسوری‌هایی هستند که نباید در استایل خود آن‌ها را فراموش کنید.

3

  • استایل کژوال خود را با یک دستمال‌گردن ارتقا دهید

یکی دیگر از توصیه‌های خوب در رابطه با استفاده از اکسسوری، استفاده از دستمال‌گردن مناسبت است. اگر استایل کژوالی دارید اما ترجیح می‌دهید اندکی رسمی‌تر به نظر برسید، راحت‌ترین و سریع‌ترین کار برای شما اضافه کردن یک دستمال‌گردن مناسب به استایلتان است. این تغییر کوچک و سریع به طور کلی حال و هوای استایل شما را تغییر می‌دهد.

4

جدیدترین ترندهای استایل تابستانی تینیجری دخترانه چیست؟

  • یک کیف خیاطی کوچک داشته باشید

حتی بهترین استایل‌ها هم ممکن در بعضی از شرایط آسیب ببینند. برای این شرایط بهتر است که همراه با خود یک کیف خیاطی کوچک داشته باشید. بهتر است که این کیف شامل نخ، سوزن، پرزگیر، اسپری لکه‌بر و سنجاق قفلی باشد.

  • همیشه یک شومیز سفید خوب دم دست داشته باشید

شومیز سفید یکی از آیتم‌های همه کاره کمد لباس شماست که می‌توانید آن را با هر یک از آیتم‌های موردنظر خودتان ست کنید. فرقی ندارد که یک شلوار مشکی می‌پوشید یا یک دامن کوتاه یا شلوار جین. در هر حال پیراهن سفید در کنار همه این موارد قابل استفاده است. اما به خاطر داشته باشید که از پیراهن سفید خود مراقبت کنید و در صورت نیاز آن را تعویض کنید؛ زیرا هر قدر که پیراهن سفید زیبا و شیک است یک پیراهن سفید نامناسب، کهنه و زشت به نظر می‌رسد و کل استایل شما را خراب می‌کند.

5

  • لباس‌هایی که صبح زود می‌پوشید از شب قبل انتخاب کنید

همه خانم‌ها می‌دانند که وقتی که صبح عجله دارید چه قدر سخت است که یک استایل مناسب انتخاب و ست کنید. بنابراین بهتر است که از شب قبل لباس‌هایی را که به خوبی با یکدیگر همخوانی دارند انتخاب کنید و کنار بگذارید تا هنگام صبح برای انتخاب لباس مناسب سردرگم نشوید و انتخاب نامناسبی به علت کمبود وقت نداشته باشید.

6

  • لایه سازی را یادبگیرید

آموختن لایه‌سازی ممکن است کمی دشوار به نظر برسد اما ارزش یادگیری دارد. می‌توانید از استایل‌های مورد نظر خودتان برای لایه‌سازی الهام بگیرید. لایه‌سازی از مهارت‌هایی است که اگر به خوبی آن را یاد بگیرید می‌توانید استایل‌های زمستانی و پاییزه بی‌نظیری داشته باشید.

7

 

مطالب مرتبط

استایل هایی که هیچ گاه از مد نمی افتند

سرهمی در همه فشن شو های امسال

مهم ترین نکات شیک پوشی

توصیه به قرمز پوش ها

لباس کار مدگرایان

نحوه ست كردن شلوار و پيراهن زنانه

شلوار سفید را با چه چیزهایی ست کنیم؟

چطور استایلی شیک و بی‌دردسر داشته باشیم؟

چطور با هر بودجه‌ای شیک باشیم؟

نگاهی به استایل زنان سیاستمدار

شیک‌پوش در مراسم عزاداری

چگونه شیک و تمیز مشکی بپوشیم؟

اصول ست کردن لباس برای داشتن استایلی زیبا

جدیدترین ترندهای استایل تابستانی تینیجری دخترانه چیست؟

 

Twitter
LinkedIn
WhatsApp
Email
Telegram

شاید این مطالب را نیز بپسندید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *