لباس تیم ملی کشورهای مختلف

بالاخره بعد از 4 سال انتظار می‌توان گفت چیزی تا شروع بازی‌های جام‌جهانی 2022 قطر باقی نمانده است. علاوه بر بازی‌های فوتبال که طرفداران هم تیم بی‌صبرانه منتظر آن هستند لباس تیم ملی کشورهای مختلف نیز که قرار است در بازی‌های مهم بر تن بازیکنان این بازی‌ها باشد نیز کنجکاوی‌ زیادی برمی‌انگیزد.

طراحی لباس تیم ملی در چنین رویدادهای بزرگی از حساسیت خاصی برخوردار است چراکه بدون اغراق می‌توان گفت تمام جهان به نظاره نشسته‌اند. این مسئولیت بزرگ علاوه بر حساسیت بالا اعتبار بزرگی نیز به طراح و برند خواهد داد و به همین دلیل است که در هر دوره برندهای هر کشور به رقابت با یکدیگر برای گرفتن چنین اعتباری می‌پردازند.

خوش‌قیمت‌ترین‌های مدیسه

برندهای ورزشی بزرگ مثل آدیداس و نایکی پوما ریباک و … معمولا طراحان اصلی لباس تیم ملی کشورها در رویدادهای این‌چنینی هستند. در این مطلب به بررسی لباس تیم ملی کشورهای بزرگ در جام جهانی 2022 قطر می‌پردازیم. پس با ما همراه باشید تا ببینید بازیکن مورد علاقه شما قرار است چه لباسی بپوشد.

طراحان لباس تیم ملی کشورها در جام‌ جهانی 2022

عناوین مقاله ...

گروه A جام جهانی قطر

لباس تیم ملی قطر

تیم ملی قطر از لباسی قرمز رنگ برای جام جهانی 2022 استفاده می‌کند. لباس تیم ملی قطر کاملا ساده طراحی شده است. این پیراهن دارای لوگوی متمرکز و جزئیات در سرآستین است که از پرچم این کشور الهام گرفته‌است. 

پیراهن دوم قطر با پیراهن اول آن متفاوت است. این لباس به رنگ سفید است و در آن از رنگ طلایی و بژ استفاده می‌شود که طرح آن‌ برگرفته از سواحل غواصی مروارید و طوفان‌های شنی است. 

لباس تیم ملی قطر

لباس تیم ملی اکوادور

کار طراحی لباس تیم اکوادور بر عهده برند ماراتن است. اکوادور یک نشان ملی جدید برای تزئین لباس تیم ملی خود در جام جهانی 2022 دارد؛ طراحی خانه‌ای به رنگ زرد با خطوط آبی و قرمز. روی آستین‌ها هم جزئیات پرچم، یک طرح زیگ زاگ ظریف در جلو و یک نقشه کوچک از کشور در قسمت بالایی پشت پیراهن قرار دارد.

لباس تیم ملی اکوادور 

لباس دوم تیم ملی اکوادور آبی سرمه‌ای است. در قسمت جلوی پیراهن از خطوط هندسی با رنگ‌های آبی روشن استفاده شده، در یقه و سرآستین خطوط سفید دیده می‌شود. روی سرآستین پرچم اکوادور را می‌بینیم. در این پیراهن نشان کشور به رنگ نقره‌ای درآمده است. 

لباس تیم ملی هلند

هلند با رنگ نارنجی متفاوتی نسبت به سال‌های اخیر به میادین بازگشته است. نایک با پالت رنگی نارنجی لیزری که مسابقات قهرمانی اروپا در 1998 را تداعی می‌کند بازگشته است. برای لباس دوم تیم ملی هلند برخلاف رنگ جسورانه نارنجی، از رنگی تجاری آبی استفاده شده است. هلندی‌ها این رنگ را برای اولین بار در 2016 استفاده کردند. 

لباس تیم ملی هلند

لباس تیم ملی سنگال

لباس تیم ملی سنگال سفید و در قسمت سینه آن از رنگ های سبز، قرمز و زرد استفاده شده است که نشان‌دهنده رنگ پرچم سنگال است. یک ستاره بزرگ هم دقیقا در مرکز پیراهن وجود دارد. روی یقه و سرآستین از رنگ‌های پرچم استفاده شده است. 

پوما برای لباس دوم تیم ملی سنگال در جام جهانی 2022 از لباسی سبز رنگ استفاده کرده است. روی یقه و قسمت سینه از رنگ قرمز و زرد و داخل آن از نماد اتحادیه فوتبال کشور و شعار «Les Lions de la Teranga» استفاده شده است و یک نوار عمودی سبز پر رنگ در مرکز پیراهن دیده می‌شود. 

لباس تیم ملی سنگال

گروه B جام جهانی قطر

لباس تیم ملی ایران

برند ایرانی مجید که یک برند لبا‌س‌های ورزشی ایرانی است مسئولیت طراحی لباس تیم ملی امسال ایران را به عهده گرفته است. رنگ قالب لباس اول تیم ملی سفید و است و دو رنگ دیگر که در طراحی استفاده شده دو رنگ قرمز و سبز پرچم ایران است. در نوارهای یقه نیز از سه رنگ پرچم ایران استفاده شده است. خبرها حاکی از این است که رنگ دوم لباس تیم ملی قرمز رنگ خواهد بود.

تیم ملی ایران

مطالب مهم:  به یادماندنی‌ترین خاطرات فوتبالی

لباس تیم ملی انگلیس

پیراهن تیم ملی انگلستان توسط نایک طراحی شده است و ترکیبی از رنگ اصلی سفید سنتی انگلیس با آبی آسمانی است که رنگ‌ها روی سرآستین‌ها به شکل طیف رنگی تکرار شده است. برش منحنی جلوی لباس جذابیت خاصی به این پیراهن داده است. لوگوی سه شیر به شکل عمودی هم در قسمت پیش‌سینه به چشم می‌خورد. رنگ اصلی لباس دوم تیم ملی فوتبال انگلیس قرمز رنگ است که با رنگ آبی و آبی روشن ترکیب شده است.  

لباس تیم ملی انگلیس 

لباس تیم ملی ایالات متحده

پیراهن نایکی تیم ایالات متحده آمریکا شامل سنتی‌ترین رنگ‌های این کشور است. پیراهن اصلی آمریکا رنگ اصلی سفید است و با اشکالی نرم با گوشه‌های تیز حرکت را در لباس تداعی می‌کند. برش جلوی پیراهن بسیار شبیه به لباس تیم انگلستان است.

پیراهن دوم این تیم شامل نقوش بیشتری است و خطوط منحنی روی لباس عنصر حرکت را در لباس تداعی می‌کند.

لباس تیم ملی ایالات متحده

لباس تیم ملی ولز

آدیداس برای طراحی لباس این کشور، از پرچم آن و روحیه‌ای که تجسم ولزی بودن است، الهام گرفت. یک گل نرگس – یکی دیگر از نمادهای ملی به همراه شعار معروف “Gorau Chwarae Cyd Chwarae” در پشت پیراهنی که از پارچه بازیافتی ساخته شده است دیده می‌شود. در لباس دوم تیم ملی، رنگ‌های پرچم این کشور بار دیگر کانون توجه قرار می‌گیرند، با طرحی عمدتاً سفید که با جزئیات سبز و قرمز ترکیب شده است. 

لباس تیم ملی ولز

گروه C جام جهانی 2022

لباس تیم ملی آرژانتین

لباس تیم ملی آرژانتین برای جام جهانی 2022، توسط آدیداس طراحی شده است. طرح این لباس از فرهنگ قهرمانی تاریخی این کشور الهام گرفته شد. این پیراهن دارای خطوط راه راه سفید و آبی کودکادنه و نماد کلاسیک آدیداس روی لباس است. 

لباس تیم ملی آرژانتین

لباس دوم آرژانتین بنفش است و نماد مبارزه برای برابری جنسیتی و تلاش برای جهانی برابر می‌باشد و در آن از گرافیک آتش که به خورشید معروف داخل پرچم آرژانتین اشاره دارد، استفاده شده است. 

پیراهن تیم ملی مکزیک

طراحی لباس تیم ملی مکزیک بر عهده آدیداس بوده و بنظر می‌رسد به خوبی از عهده آن برآمده است. طرح های زیگ زاگ نمایانگر طرح سنتی آزتک است. رنگ سبز پیراهن و طرح آن همه و همه  نوید بازگست به لباس سنتی را می‌دهد. در لباس دوم تیم ملی مکزیک، آدیداس به تمدن های باستانی که ریشه در تاریخ مکزیک دارند ادای احترام می‌کند تا روحیه جنگندگی تیم را فرا بخواند. پنج نماد خاص، چاپ گرافیکی پیچیده ای را به رنگ قرمز تشکیل می دهند. در داخل یقه بدن مار کوتزالکوات دیده می شود که نشان دهنده توانایی های فیزیکی نوع بشر است.

پیراهن تیم ملی مکزیک

لباس تیم ملی لهستان

لباس تیم ملی لهستان طرحی نو و سفید از نایک خواهد داشت که لوگوهایی قرمز رنگ و طرح های ظریف روی شانه‌ و آستین‌ها دارد و لانه و پرهای یک عقاب سفید را به تصویر می‌کشد. لباس دوم تیم لهستان با رنگ قرمز و خطوط سفیدی روی یقه و سرآستین است. نشان ملی در هر دو لباس وجود دارد.  

لباس تیم ملی لهستان

لباس تیم ملی عربستان

نایک از پرچم ملی عربستان برای الهام گرفتن طرح لباس تیم ملی این کشور استفاده می‌کند. سبز و سفید رنگ‌های انتخابی این لباس هستند. این کیت دارای طرح برگ نخل می‌باشد. لباس دوم تیم ملی عربستان دارای طرح برگ است مفهومی که برای اولین بار در سال 2018 و 2020 معرفی شد. لوگوهای این لباس، سفید انتخاب شده است. 

لباس تیم ملی عربستان

گروه D جام جهانی 2022

لباس تیم ملی استرالیا

این لباس به رنگ زرد و سبز طراحی شده است و بیانگر مناظر شنی و جنگل های کشور استرالیا می‌باشد. لباس دوم تیم ملی این کشور هم آبی تیره است. یقه، سر آستین و لوگوی لباس، همه و همه بیانگر زندگی دریایی و صخره‌های ساحلی استرالیا است. 

لباس تیم ملی استرالیا

لباس تیم ملی دانمارک

طراحی منحصر به فرد و تک رنگ لباس تیم ملی دانمارک توسط برند هومل Hummel ارائه شده است. طرح این پیراهن از مسابقات قهرمانی اروپا در 1992 الهام گرفته شد. جمله “FOR DANMARK” روی این پیراهن نوشته شده، در حالی که روی قسمت داخلی پیراهن پیام “EN DEL AF NOGET STØRRE” (بخشی از چیزی بزرگتر) کار شده است. لباس دوم تیم ملی آلمان همان لباس اصلی منتها با رنگ سفید است.

لباس تیم ملی دانمارک

لباس تیم ملی فرانسه

نایک برای فرانسوی‌ها، لباسی آبی رنگ با تزیینات طلایی طراحی کرده است. این پیراهن دارای یقه منحصر به فرد با دکمه‌ای ظریف است. الگوی برگ بلوط – که نشان دهنده قدرت، همبستگی و صلح است – روی آستین، سرآستین و یقه وجود دارد و پرچم کشور روی سر شانه کار شده است. لباس دوم تیم ملی فرانسه سفید رنگ و دارای طرح گرافیکی خاص است. روی پیراهن لحظات نمادین کشور فرانسه و نقاط دیدنی آن به چشم می‌خورد. 

لباس تیم ملی فرانسه

لباس تیم ملی تونس

لباس اول و دوم تیم ملی تونس توسط شرکت ایتالیایی کاپا طراحی شد. لباس اول تونس قرمز است با طرحی که نشان دهنده نماد امپراطوری باستانی کارتاژ و زره شخصیت تاریخی آن یعنی هانیبال است. لباس دوم مانند لباس اول اما سفید است. 

لباس تیم ملی تونس

مطالب مهم:  نگاهی به زندگی خصوصی فوتبالیست‌ های مشهور

گروه E جام جهانی 2022

لباس تیم ملی آلمان

لباس تیم ملی آلمان دارای یک خط عمود پهن مشکی در وسط پیراهن است که نشان‌دهنده ادای احترام به کشور آلمان است. در مرکز پیراهن نشان باشگاه و آدیداس به رنگ طلایی کار و روی یقه از رنگ‌های پرچم ملی استفاده شده است. پوما برای لباس دوم تیم ملی آلمان رنگ‌های قرمز گیلاسی و مشکی انتخاب کرده است که هر دو رنگ از پرچم آلمان وام گرفته شده است. 

لباس تیم ملی آلمان 

لباس تیم ملی کاستاریکا

لباس کارستاریکا از برند نیوبالانس NB دارای رنگ قرمز با سر آستین آبی و تزیینات سفید است. روی پیراهن نشان ملی کاستاریکا هم وجود دارد. لباس دوم تیم ملی کاستاریکا سفید انتخاب شده است.

لباس تیم ملی کاستاریکا

لباس تیم ملی ژاپن

لباس تیم ملی ژاپن توسط آدیداس طراحی شده است. اوریگامی و هنر در لباس جام جهانی این کشور نقش به سزایی دارد و رنگ آن، آبی با خطوط سفید است. پیراهن دوم تیم ملی سفید رنگ و دارای اشکال اوریگامی رنگارنگ قرمز و آبی در سرتاسر آستین‌ها و شانه‌ها است تا از این طریق، شور و نشاط به یک پیراهن کلاسیک اضافه کند.

لباس تیم ملی ژاپن

لباس تیم ملی اسپانیا 

لباس تیم ملی اسپانیا توسط آدیداس طراحی و با جزئیات منحصربفرد تزیین شده است. یقه v شکل این لباس، با رنگ پرچم ملی تزیین شده است و کیت 2022 دارای نشان به روز شده تیم ملی است.

لباس دوم تیم ملی اسپانیا برای جام جهانی 2022 دارای رنگ آبی آسمانی است. سه راه معروف آدیداس روی سرشانه‌ها به رنگ پرچم ملی این کشور دیده می‌شود. 

لباس تیم ملی اسپانیا 

گروه F جام جهانی قطر 2022

لباس تیم ملی بلژیک

لباس تیم ملی بلژیک، همان حالت سنتی آستین مشکی و قسمت تنه آن قرمز است. اما طرح شعله‌های آتش در قسمت آستین کمی قالب سنتی آن را تغییر داده است. این لباس توسط آدیداس طراحی شده است. لباس دوم تیم ملی بلژیک سفید رنگ با حاشیه رنگارنگ در سرآستین، یقه و کلمه LOVE  روی آن حک شده است. 

لباس تیم ملی بلژیک

لباس تیم ملی کانادا

تنها کشوری که برای جام جهانی 2022 مجموعه جدیدی از لباس را قبل از برگزاری جام جهانی به نمایش نمی‌گذارد، کانادا است. لباس دوم تیم ملی کانادا کاملا سفید و در لوگوی آن معروف‌ترین نماد این کشور که در پرچم آن‌ها نیز وجود دارد، یعنی برگ قرمز خودنمایی می‌کند. 

لباس تیم ملی کانادا

لباس تیم ملی کرواسی

لباس تیم ملی کرواسی توسط نایک طراحی شده است. چهارخانه‌های قرمز و سفید برای کشور کرواسی طرحی کلاسیک به حساب می‌آید. اما نایک طراحی جدیدی از این چهارخانه‌ها را ارائه داده است. کمی رنگ آبی هم در پیراهن قابل مشاهده است. لباس دوم تیم ملی کرواسی آبی تیره همراه با چهارخانه‌های آبی کمرنگ است که در قسمت بازوی سمت چپ محو می‌شوند.

لباس تیم ملی کرواسی

لباس تیم ملی مراکش 

لباس تیم ملی مراکش قرمز است و در قسمت سینه آن 2 مستطیل سبز رنگ وجود دارند. روی قسمت نزدیک به گردن این لباس، مراکش به زبان عربی نوشته شده است. پوما برای لباس دوم تیم ملی مراکش رنگ سفید را انتخاب کرد. با یک نوار خاکستری عمودی در قسمت مرکز پیراهن که در آن لوگوی پوما و نشان ملی کشور با رنگ‌های سبز متفاوت دیده می‌شود. یک طرح هندسی دایره ای هم در وسط پیراهن قرار داده شده است.  

لباس تیم ملی مراکش 

گروه G جام جهانی قطر

لباس تیم ملی برزیل 

لباس تیم ملی اصلی برزیل برای جام جهانی 2022 از الگوی کلاسیک پیراهن زرد، شورت آبی، جوراب سفید در کنار کفش اسپرت مردانه زرد ظاهری کاملا هماهنگ را ساخته است. نایک با قرار دادن طرح جگوار روی آن کمی خلاقیت به خرج داده و در یقه این پیراهن از دکمه‌ای مانند پرچم کشور برزیل استفاده شده است. 

لباس تیم ملی برزیل 

لباس دوم تیم ملی برزیل به رنگ آبی با سرآستین های سبز روشن است. در این لباس هم از طرح جگوار و رنگ‌های آبی/زرد /سبز این کشور استفاده شده است. 

لباس تیم ملی صربستان

پوما، لباس تیم ملی صربستان را طراحی کرده است. این لباس به رنگ قرمز و دارای تزیینات طلایی است. در یقه، روی سر آستین‌ها و نماد خود پوما طلایی انتخاب شده است. این در حالی است که لوگوی جدید تیم ملی برای اولین بار روی لباس قرار داده شده است. 

لباس دوم تیم ملی کشور صربستان سفید رنگ است. این لباس هم دارای تزیینات طلایی و سرمه ای است. طراحی تمیز و مینیمالیستی این پیراهن در کنار رنگ‌های خاکستری، طلایی  و سرمه‌ای آن را جذاب کرده است. 

لباس تیم ملی صربستان

لباس تیم ملی سوئیس

لباس تیم ملی سوئیس را پوما طراحی کرده است. کیت 2022 از لباس‌های نمادین گذشته الهام گرفت. یقه V شکل این لباس سفید رنگ و دارای تزیینات راه راه افقی در قسمت شانه است. رنگ لباس دوم تیم ملی سوئیس سفید است و دارای خطوط افقی راه راه در قسمت سینه می‌باشد. این لباس دارای کادری قرمز رنگ در وسط سینه است.

لباس تیم ملی سوئیس 

مطالب مهم:  چرا فوتبال جذاب‌ترین ورزش دنیاست؟

گروه H جام جهانی قطر 2022

لباس تیم ملی پرتغال

برای 25 سال طراحی کیت پرتغال بر عهده نایک بوده است. لباس تیم ملی پرتغال دارای رنگ قرمز فلفلی و سبز است و آرم‌های طلایی آن همچنان پابرجا هستند. در لباس دوم تیم ملی پرتغال از رنگ سفید مایل به زرد استفاده می‌شود و رنگ قرمز و سبز به‌صورت عمودی روی سینه قرار می‌گیرد. در این کیت سرآستین ها، یقه و مارک نایک به رنگ آبی تیره هستند. 

لباس تیم ملی پرتغال

لباس تیم ملی اروگوئه

لباس تیم ملی اروگوئه به رنگ آبی آسمانی و با یقه و سرآستین سفید همراه است. کار طراحی کیت‌های این کشور برا عهده پوما بوده است. لوگوی پوما روی لباس طلایی است. این پیراهن دارای دکمه در یقه می‌باشد، و چهار ستاره بالای نشان این کشور به قهرمانی اروگوئه در جام جهانی و مدال طلای المپیک در سال‌های 1924، 1928، 1930 و 1950 اشاره می‌کنند.

پوما برای طراحی لباس دوم هر کشوری از یک طرح کلی استفاده کرده است؛ یک کادر مربعی در وسط پیراهن روی قیمت سینه. پیراهن دوم اروگوئه دارای رنگ سفید با کادر آبی آسمانی است و عبارت “La Celeste” در زیر یقه در پشت لباس وجود دارد.

لباس تیم ملی اروگوئه

لباس تیم ملی غنا

پوما برای لباس تیم ملی غنا از ظاهری مینیمالیستی استفاده کرده است؛ پیراهنی به رنگ سفید با سرآستین های زرد، سبز و قرمز همراه با یک ستاره در مرکز سینه. لباس دوم تیم ملی غنا قرمز است و در قسمت مرکز پیراهن کادر زرد رنگ مربعی وجود دارد که شماره پیراهن و ستاره سیاه را در خود جای می‌دهد. 

لباس تیم ملی غنا

لباس تیم ملی کره جنوبی 

لباس تیم ملی کره جنوبی دارای طراحی هوشمندانه است. این لباس قرمز رنگ و همراه با تزیینات مشکی است. مثلث کناره‌های پیراهن در کنار خطوط شورت شکل یک دم را ایجاد می‌کند. این دم تداعی کننده لقب شیاطین سرخ، حامیان ملت است. 

نایک برای لباس دوم تیم ملی کره جنوبی طرحی جسورانه انتخاب کرده است. رنگ پایه این لباس مشکی بوده و دارای آرم سفید است. اما گرافیک رنگی رنگی که روی پیراهن پخش شده از نماد قرمز و آبی Taegeuk، که روی پرچم کشور قرار می‌گیرد الهام گرفته شده است.

لباس تیم ملی کره جنوبی

 

برندها و طراحان لباس تیم ملی کشورها در جام جهانی 2022

آدیداس کار طراحی لباس تیم‌های ملی آرژانتین، آلمان، ژاپن، مکزیک و اسپانیا برای جام جهانی قطر 2022 عهده‌دار است. آدیداس در سال 2022 سعی کرده است تا این لباس‌ها را به عنوان بوم خلاقیتی برای به تصویر کشیدن روح ملت‌های مختلف با استفاده از فرهنگ آن‌ها در نظر بگیرد. نایک مسئولیت طراحی لباس 13 کشور مختلف را بر عهده دارد؛ از جمله کانادا که قرار است با لباس‌های قدیمی خود در جام جهانی شرکت کنند. پوما برای لباس دوم تیم‌های ملی از قالب کلی مشابه استفاده کرده‌است، اما خلاقیت‌هایی در لباس اول خلق کرده است. برند مجید هم که کار طراحی لباس تیم ملی ایران عزیز را بر عهده دارد. 

امیدواریم از خواندن این مقاله لذت برده باشید. شما از طراحی لباس کدام لباس خوشتان آمد؟ آیا طراحی لباس تیم ملی ایران شما را راضی کرده است؟

 

Twitter
LinkedIn
WhatsApp
Email
Telegram

شاید این مطالب را نیز بپسندید

2 دیدگاه در “طراحی لباس تیم ملی تمام کشورها در جام جهانی 2022

  1. احمد گفت:

    آرژانتینو عشقه

  2. تیما گفت:

    سلام. فکر کردم فروش لباسهاشونو گذاشتید خوشحال شدم . دیدم نه بابا فقط عکسه .

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *