روتین پوست بعد از حمام مخصوص یک خانم لاکچری

داشتن یک روتین پوست بعد از حمام نقش بسیار مهمی در شادابی پوست شما ایفا خواهد کرد. به این شرط که این روتین از اصول خاصی پیروی می‌کند. حساسیت پوست در برابر موادی که روی آن قرار داده می‌شود بسیار زیاد است، پس باید در خرید محصولات بهداشتی و مراقبتی پوست با دقت عمل کنید و در این میان حتما باید نظر یک متخصص پوست را جویا شوید. در ادامه این مقاله شما با اصول یک روتین پوست بعد از حمام درست آشنا خواهید شد؛ پس با ما همراه باشید.

استفاده از آب گرم در پایان حمام

روتین مراقبت پوست بعد حمام بسیار ضروری و مهم است

روتین پوست بعد از حمام در واقع با آخرین مرحله حمام آغاز می‌شود. در این مرحله از آبی استفاده کنید که نه ولرم باشد و نه داغ. آب با گرمای مناسب برای آرامش پوست بسیار اهمیت دارد. اگر آب بیش از حد گرم باشد، رطوبت پوست از بین می‌رود و بعد از حمام پوست دچار خشکی شدید می‌شود. پس از حمام با حوله نرم بدن خود را خشک کنید.

خوش‌قیمت‌ترین‌های مدیسه

پوست خود را به آرامی خشک کنید

روتین پوست بعد از حمام

دومین مورد از روتین پوستی بعد حمام همین نکته ساده است. شاید تعجب کنید اما تمام متخصصان پوست معتقدند مالیدن یا خاراندن پوست بعد از حمام سبب خشکی پوست می‌شود.

مالیدن پوست با لیف، حوله یا یک پارچه باعث می‌شود که پوست آسیب ببیند. این آسیب می‌تواند وسیع‌تر باشد و حتی نواحی آن را نیز درگیر کند. پس بعد حمام به آرامی پوست را خشک کرده و با آن خشن رفتار نکنید.

استفاده از لوسیون‌ها

استفاده از لوسیون‌ها بعد از حمام بسیار مهم است

بعد از گرفتن رطوبت بدن توسط حوله باید با انواع لوسیون بدن یا مرطوب کننده آن را مرطوب کنید. انواع مرطوب کننده‌ها در بازار به فروش می‌رسند و این که شما به کدام یک از آن‌ها نیاز خواهید داشت، بستگی به عواملی مانند سن، نوع پوست، حساسیت‌های پوستی شما و … دارد.

استفاده از این محصولات بعد از حمام به پوست انعطاف می‌بخشند. به یاد داشته باشید که مرطوب کننده‌هایی که برای پوست صورت ساخته شده‌اند متفاوت از کرم‌های پوست بدن هستند. اگر این دو را به جای یکدیگر استفاده کنید، نه تنها نتیجه نخواهید دید، بلکه ممکن است پوست شما به آن حساسیت نشان دهد.

انواع لوسیون برند و اورجینال خارجی

بهترین زمان برای رسیدگی به پوست صورت

بهترین زمان برای رسیدگی به پوست صورت بعد از حمام است

کار مهم دیگر در روتین پوست بعد از حمام رسیدگی به پوست صورت است. بهترین زمان برای رسیدگی به پوست صورت بعد از حمام است. منافذ پوست در این زمان باز هستند و می‌توانید انواع کرم صورت و انواع سرم پوست را روی آن اعمال کنید. مانند لوسیون‌های بدن برندهای زیادی هستند که این نوع از محصولات را تولید می‌کنند.

برای اینکه بدانید کدام برند و محصول مناسب پوست صورت شما است، باید با نوع پوست خود آشنایی دقیقی داشته باشید. همینطور باید بدانید که پوستتان چه مشکلات پوستی دارد و دغدغه پوستی شما چیست. برای اینکه به تمام این موارد آگاهی پیدا کنید، حتما با یک متخصص پوست و مو مشورت داشته باشید.

ماساژهای روغنی بعد از حمام

ماساژ با روغن بعد از حمام مهم است.

روغن‌ها با کرم‌ها و سرم‌ها تفاوت‌هایی دارند و عده‌ای از آن‌ها برای پوست صورت و عده‌ای دیگر برای پوست بدن مناسب هستند. این محصولات در روتین پوست بعد از حمام نقش مهمی دارند، چون برای پوست بسیار مفید هستند و غنی از مواد مغذی برای پوست به شمار می‌آيند.

با روغن ماساژ پوست صورت و بدن ظاهری زیبا و سالم پیدا می‌کند. می‌توانید خود نیز کار ماساژ دادن پوست را انجام دهید، اما بهترین کار این است که کار را به کاردان بسپارید و به یک ماساژور مراجعه کنید، چون شما به تمام قسمت‌های بدن خود دسترسی ندارید. شما می‌توانید برای درمان ترک‌های عمیق کف پا از انواع روغن‌ها استفاده کنید.

به پوست گردن بی‌توجهی نکنید

پوست گردن را فراموش نکنید

در روتین پوست بعد از حمام بسیاری از مردم به پوست بدن و صورت خود توجه بسیاری نشان می‌دهند، اما هیچ توجهی به پوست گردن خود نمی‌کنند. پوست گردن نیز به اندازه پوست دیگر اعضای بدن در معرض آسیب قرار دارد و در نتیجه با محصولات متفاوت باید از آن‌ها مراقبت کرد.

پوست قسمت گردن و سینه نسبت به پوست سایر اعضای بدن حساسیت‌های بیشتری دارد. بعد از حمام روی پوست این قسمت از بدن نیز از ضدآفتاب و کرم‌های مرطوب کننده مناسب استفاده کنید.

به پوست سر نیز رسیدگی کنید

روتین پوست بعد از حمام

همان‌طور که به پوست صورت و بدن خود اهمیت می‌دهید، باید به پوست سر خود هم توجه کنید. همیشه از نرم کننده‌هایی استفاده کنید که به شما اجازه می‌دهد به راحتی موهای خود را شانه کنید. اما دقت داشته باشید نرم کننده فقط برای موها بوده و نباید با پوست سر برخورد نماید. در صورت برخورد ممکن است باعث ریزش مو یا ایجاد شوره شود. پس نرم کننده را باید با فاصله از پوست سر و ریشه موها بزنید.

شانه کردن مو و ماساژ پوست سر موجب افزایش جریان خون در پوست سر می‌گردد. اگر می‌خواهید که ریشه موهایتان قوی‌تر شود و رشد مو بهتری داشته باشید، بهتر است ماساژ پوست سر را بسیار جدی بگیرید.

از عطر و ادکلن استفاده نکنید

بعد از دوش گرفتن منافذ بازتر از حالت معمول هستند که همین امر سبب می‌شود کرم‌ها و لوسیون‌ها بیشتر به عمق پوست جذب شوند. اما درست نخواهد بود که روی پوست بدن بعد از حمام از عطر و ادکلن استفاده کنید. به دلیل باز بودن منافذ، پوست تحریک‌پذیر می‌شود.

استفاده از ماسک صورت

استفاده از ماسک صورت بسیار توصیه می‌شود

انواع ماسک صورت در بازار به فروش می‌رسند که برای دغدغه‌های متفاوت مورد استفاده قرار می‌گیرند. برای مثال برای کوچک کردن منافذ، برای آبرسانی، برای تمیز کردن منافذ و حتی تعدادی از آن‌ها که خاصیت اسکراب و لایه بردار پوست نیز دارند.

ماسک‌های صورت مخصوصا ماسک‌های خنک‌کننده پوست یک انتخاب عالی برای استفاده بعد از حمام است تا بتواند به بهترین شکل به پوست رطوبت‌رسانی کند. می‌توانید از طریق مشورت با متخصص پوست و موی خود بهترین ماسک صورت را برای خود انتخاب کنید و در روتین پوست بعد از حمام آن را روی صورتتان قرار دهید.

مطالب کاربردی:  طرز تهیه ماسک‌های خنک‌کننده خانگی

استفاده از ماسک‌های صورت با وجود حس خوبی که به پوست می‌دهند، برای بسیاری از افراد سخت است. توصیه ما این است که هنگام دوش گرفتن از این ماسک‌ها استفاده کنید. برای شروع می توانید که بعد از کارهای اولیه، ماسک را روی صورت خیس بگذارید.

در این حالت چون پوست خیس است و گردش خون نیز بیشتر است، مواد ماسک بهتر جذب می‌شوند. در این هنگام می‌توانید سایر کارهای خود را انجام دهید. اگر می‌خواهید ماسک چند دقیقه بیشتر روی صورت بماند، آن را خیس نکنید. کارهایتان را در حالی که صورتتان را از دوش دور نگه داشته‌اید انجام دهید. سپس می‌توانید صورت را نیز شستشو دهید.

ماسک‌های لایه بردار یا مرطوب کننده را نیز می‌توانید زیر دوش شستشو دهید. اما ابتدا مطمئن شوید که مدت زمان کافی روی پوست باقی می‌مانند. اگر از محصولات گران‌قیمت استفاده می‌کنید، بهتر است بعد از دوش گرفتن آن‌ها را روی پوست قرار دهید. در هر صورت یکی از کارهای روتین پوست بعد حمام می‌تواند استفاده از ماسک‌های صورت باشد. اما حتما دقت کنید که به اندازه کافی برای اثر بخشی به آن‌ها زمان بدهید.

روغن مناسب موی سر

روغن مناسب موی سر خود را خریداری کنید

اگر موهای پرپشتی ندارید، توصیه می‌کنیم که بعد از حمام از روغن‌های مخصوص مو استفاده کنید. معمولا بعد از خشک کردن مو این روغن‌ها مورد استفاده قرار می‌گیرند. روغن مو به درخشندگی و تقویت ساختار کلی مو کمک می‌کند.

بهترین روغن‌ها برای مو روغن‌هایی هستند که از نارگیل و زیتون به دست می‌آیند. استفاده از این روغن‌ها نه تنها موهای شما را زیبا و پرپشت می‌کند، بلکه مانع از ایجاد موخوره در موها می‌شوند.

موها را درست شانه کنید

شانه کردن موها اصول مخصوص به خود را دارد. اگر این کار به ظاهر ساده درست انجام نشود، موها بیش از حد ریزش پیدا می‌کنند. رعایت اصول زیر هنگام شانه کردن مو الزامی است.

  • موها را در حمام و در حالت خیس شانه نکنید.
  • بهترین زمان برای شانه کردن آن‌ها بعد از خشک شدن است.
  • بد نیست همزمان با شانه کردن، ماساژ پوست سر را نیز در ذهن داشته باشید.

مراقبت از لب‌ها بعد از حمام

مراقبت از لب‌ها بعد از حمام بسیار ضروری است

لب‌ها دیگر عضو صورت و بدن هستند که کمتر کسی به فکر نگهداری درست و مراقبت از آن‌ها می‌افتد، این در حالی است که پوست این قسمت بسیار حساس است و نیاز به مراقبت‌های مخصوص به خود دارد. بهترین زمان برای این کار بعد از حمام است. محصولاتی که برای مراقبت از لب ساخته می‌شوند، عبارت است از: بالم لب، اسکراب لب، روغن‌های مخصوص پوست لب، آبرسان‌ها، مرطوب کننده‌ها و … . توصیه می‌کنیم حتما مطلب مربوط به بالم لب چیست را مشاهده کنید تا با معجزه این محصول بی‌نظیر هم آشنا شوید.

جوش‌ها را دستکاری نکنید

نبايد جوش‌ها را دستکاری کنید

بعد از دوش گرفتن جوش‌ها خود را بیشتر از قبل نمایان می‌کنند. همین امر سبب می‌شود که افراد شروع به دستکاری کردن آن‌ها کنند. با این کار نه تنها آن‌ها از بین نمی‌روند، بلکه جای زخم‌ آن‌ها نیز تا مدت‌ها و گاهی برای همیشه باقی خواهد ماند.

حتما بخوانید:  درمان جوش صورت در یک روز

موها را درست خشک کنید

موها را درست خشک کنید

امر نادرست و رایج دیگری در رابطه با مراقبت از موها شیوه خشک کردن آن‌ها است که بسیاری از مردم آن را جدی نمی‌گیرند. بهترین پارچه‌ها برای خشک کردن موها، پارچه‌های نخی و حوله‌های نازک هستند. آن‌ها را دور موها بپیچانید و با دست فشار دهید که خشک شوند.

اگر آن‌ها را با شدت خشک کنید، آسیب خواهند دید، چون در حالت خیس آسیب‌پذیرتر هستند. نکته دیگر در این رابطه که باید در نظر داشته باشید، استفاده از وسیله‌های حرارتی برای خشک کردن است. سعی کنید که تا جای ممکن از آن‌ها استفاده نکنید، چون گرما تحریک‌پذیری موها را بیشتر می‌کند.

محصولات مورد نیاز برای روتین پوست بعد از حمام را از کجا تهیه کنیم؟

بین زمان بیرون آمدن از حمام، یعنی زمانی که پوست مرطوب است و زمانی که پوست رطوبت خود را از دست می‌دهد، تنها چند دقیقه فاصله است. بسیار مهم است که قبل آنکه پوست کاملا خشک شود از مرطوب کننده و سرم پوست استفاده کنید. سرم‌ها و مرطوب‌کننده‌ها زمانی که روی پوست مرطوب استفاده می‌شوند، اثر بخشی بسیار بیشتری دارند. زیرا در این حالت بهتر و سریع‌تر جذب می‌شوند.

بعد از بیرون آمدن از حمام حداقل ظرف مدت سه دقیقه و حتی کمتر از آن، باید از مرطوب کننده استفاده نمود. این روتین را برای مراقبت از مو نیز باید داشته باشید. سر انجام سرم‌ها، تونر‌ها و مرطوب‌کننده‌ها جز موارد روتین پوست بعد حمام هستند. زیرا این محصولات نیازی به آبکشی ندارند و می‌توانند روی پوست باقی بمانند.

به شما توصیه می‌کنیم که نکاتی که در این مقاله به آن‌ها اشاره کردیم را جدی بگیرید، چون یک روتین پوست بعد از حمام، زیبایی و شادابی پوست و موی شما را برای سال‌های طولانی حفظ خواهد کرد. حال اگر بعد از خواندن این مقاله برایتان سوال پیش آمده است که محصولات مراقبتی پوست و مو را که در این مقاله نام برده شده‌اند، از کجا می‌توان تهیه کرد، خبر خوش این است که می‌توانید در فروشگاه مدیسه محصولات روتین پوستی برندهای معتبر و با قیمت بسیار مناسب تهیه کنید.

 

منبع : thebetterbath

 

 

Twitter
LinkedIn
WhatsApp
Email
Telegram

شاید این مطالب را نیز بپسندید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *