زاویه سازی صورت

انسان به طور ذاتی به زیبایی تمایل دارد و یکی از راه‌های رسیدن به زیبایی، زاویه سازی صورت است. در حال حاضر افراد بسیاری برای برخورداری از چهره‌ای زیباتر به روش‌های مختلف انجام این فرآیند می‌پردازند و هدف آن‌ها از انجام این کار، برخورداری از چهره‌ای بی نقص است.

هم اکنون تمایل به زیبایی حد و مرز نداشته و تمام زنان و مردان را در برگرفته است. ما در ادامه به بررسی انواع روش‌های این فرآیند زیبایی خواهیم پرداخت و با عوارض و مزایای آن آشنا می‌شویم، پس با ما همراه باشید.

خوش‌قیمت‌ترین‌های مدیسه

زاویه سازی صورت چیست؟

یکی از روش‌های موثر برای افرادی که به دنبال صورتی لاغرتر، زیباتر و جذاب‌تر از قبل هستند، زاویه سازی صورت است که در این روش در اندازه و شکل گونه‌‌ها، غبغب‌ها و استخوان چانه تغییراتی حاصل می‌شود و سبب می‌شود که چهره حالتی جوان‌تر از قبل به خود گیرد.

زیبایی صورت سبب افزایش اعتماد به نفس افراد شده و به همین سبب این فرآیند در بین مردان و زنان بسیار محبوب شده است. پس از انجام روش‌های مختلف مادلینگ صورت، چهره شما حالتی V شکل به خود گرفته که در سراسر جهان طرفداران بسیاری دارد.

روش‌های زاویه سازی صورت

روش‌های مختلفی برای افراد وجود دارد که با استفاده از آنان می‌توانند به برخورداری از فکی زاویه دار نزدیک شوند. این روش‌ها برای افرادی که دارای فک عریض، فک بدون زاویه، گونه‌های بسیار لاغر، گونه‌های تپل و چانه‌های نوک تیز یا عقب رفته هستند، مورد استفاده قرار می‌گیرند.

روش اول: زاویه سازی فک با عمل جراحی

نمایی از بیمار بی هوش برای انجام عمل جراحی

این روش زاویه سازی فک، دائمی بوده و با توجه به این که عمل جراحی محسوب می‌شود، باید توسط متخصصین و جراحان برتر فک و صورت انجام پذیرد. مانند اکثر عمل‌های جراحی، این عمل نیز با بی هوشی همراه بوده و به همین سبب اگر می‌خواهید این روش را انتخاب کنید، باید به این موضوع توجه ویژه‌ای داشته باشید. عمل جراحی زاویه دار کردن شامل چندین مرحله مختلف بوده و سبب ایجاد تغییرات در سه قسمت پایین صورت شامل چانه، استخوان فک (فک پایین) و زوایای فک می‌شود.

مزایای زاویه سازی فک با عمل جراحی

  • سبب کاهش عرض فک‌های پهن می‌شود.
  • چانه‌های خیلی بزرگ و مردانه را اصلاح می‌کند.
  • چانه‌های خیلی کوچک و ضعیف را بزرگ‌تر می‌کند.
  • عدم تقارن را اصلاح می‌کند.

معایب زاویه سازی صورت با عمل جراحی

  • ایجاد تورم و کبودی پس از انجام عمل جراحی
  • عفونت یا آسیب عصبی در برخی از موارد
  • افتادگی پوست یا متقارن نبودن
  • هزینه عمل زاویه سازی صورت نسبت به سایر روش‌ها بالاتر است.

روش دوم: زاویه سازی فک با پروتز

نمایی از آماده سازی فرد برای انجام پروتز

معمولا روش اول برای افرادی مورد استفاده قرار می‌گیرد که دارای نقص در فک و صورت خود بوده و نیاز مبرم به انجام عمل جراحی فک دارند. اما این روش بیش‌تر کاربرد زیبایی داشته و برای افرادی موثر است که به دنبال زیبایی بیش‌تر چهره خود هستند.

مادلینگ چهره همانند روش قبل نیاز به عمل جراحی داشته و با بی‌ هوشی انجام می‌پذیرد. پروتز‌های مورد استفاده قرار گرفته در این روش شامل دو نوع سیلیکونی و پلی‎اتیلن بوده و به دلیل سازگاری این مواد با بدن انسان، ماندگاری بالایی نیز خواهند داشت.

معایب زاویه سازی صورت با پروتز

در موارد بسیار محدودی ممکن است، پس از انجام عمل جراحی، فرد دچار عفونت و خونریزی شده و این امر سبب شود که پروتز از صورت او خارج شده و باری دیگر پس از گذشت مدت زمان مشخصی دوباره کاشت پروتز برای زاویه سازی صورت انجام شود.

روش سوم: زاویه سازی با تزریق بوتاکس

زاویه سازی با تزریق بوتاکس

اگر از انجام عمل جراحی ترس و واهمه دارید و نمی‌خواهید دردسرهای پس از انجام بی هوشی را تجربه کنید. بهترین روش زاویه سازی فک و صورت برای شما استفاده از روش‌های بدون عمل جراحی است. تزریق بوتاکس یکی از این روش‌ها است که در آن با تزریق بوتاکس به بخش‌هایی از عضلات فک و فلج کردن آن‌ها، سبب کوچک‌تر شدن و زاویه‌دار شدن آن می‌شوند.

مزایا و معایب زاویه سازی فک با بوتاکس

از مزایای این روش می‌توانیم به عدم نیاز به داروهای بی‌هوشی و عوارض پس از بی‌هوشی اشاره کنیم. از معایب آن باید گفت که ماندگاری این روش نسبت به روش‌های حراجی بسیار کم‌تر بوده و تغییرات ایجاد شده در صورت و فک، بین 6 ماه الی 1 سال دوام داشته و مجددا باید تجدید شوند.

مطالب خواندنی:  بوتاکس مو: مزایا، معایب و هزینه‌های بوتاکس مو

روش چهارم: زاویه سازی فک با تزریق ژل

نمایی از زاویه سازی با استفاده از روش تزریق ژل

این روش یکی از شایع‌ترین روش‌های زاویه دار کردن فک است که در آن با استفاده از ژل بخش‌هایی از صورت را که دارای حجم نیستند، پر می‌کنند. همانند روش قبلی این روش نیز به عمل جراحی و بی‌هوشی نیازی نداشته و با بی‌حسی موضعی قابل انجام خواهد بود. رایج‌ترین ژل‌هایی که توسط متخصصان زیبایی مورد استفاده قرار می‌گیرد، شامل ژل‌های حاوی هیالورونیک اسید و کلسیم بوده که برای انسان بی‌خطرند.

مزایا و معایب زاویه سازی صورت با تزریق ژل

از مزایای این روش می‌توانیم به تاثیر آنی آن، عدم برخورداری از عوارض جانبی و نتایج برگشت پذیر اشاره کنیم. از معایب این روش نیز همانند روش قبلی باید به ماندگاری کوتاه 9 ماه تا 1 سال اشاره کنیم.

روش پنجم: زاویه سازی با تزریق چربی

نمایی از قبل و بعد تزریق چربی برای زاویه سازی فک

در روش‌های قبلی برای تزریق از مواد مصنوعی و ساخته شده در آزمایشگاه کمک گرفته می‌شد، اما برای افرادی که به مواد مصنوعی آلرژی دارند، روشی همچون تزریق چربی وجود داشته که در آن برای زاویه سازی از چربی خود فرد استفاده می‌شود. این چربی معمولا از نواحی درونی ران، شکم، و گاهی اطراف ناف یا باسن تامین می‌شود. زاویه سازی صورت کشیده و لاغر با استفاده از این روش به راحتی انجام شده و تغییرات به وجود آمده چشمگیر خواهند بود.

مزایا و معایب زاویه سازی فک با تزریق چربی

به دلیل استفاده از چربی خود بدن، در این روش از مواد شیمیایی استفاده نمی‌شود و می‌توان این امر را به عنوان مزیتی در نظر گرفت. از معایب آن می‌توانیم به عوارض احتمالی همچون لختگی خون در ناحیه تزریق یا ناحیه اهدا کننده، خونریزی و به وجود آمدن بافت اسکار اشاره کنیم.

مطالب دیدنی:  انواع خال پوستی و روش‌های برداشتن آن‌ها

روش‌های خانگی زاویه سازی صورت

نمایی از انجام ماساژ برای زاویه سازی صورت

اگر تمایلی به انجام روش‌های گفته شده در بالا ندارید و دوست دارید در خانه و با انجام فعالیت‌های مشخصی تغییراتی در زاویه فک خود به وجود آوردید، می‌توانید از روش زاویه دار شدن فک با ورزش استفاده کنید. برای این کار در ابتدا باید دراز کشیده و شانه‌هایتان را کاملا روی زمین بگذارید. سپس چانه‌تان را به سمت گردنتان خم کرده و سرتان را 5 سانتی‌متر از زمین بالا ببرید. اگر در طول روز 3 ست 10 تایی این فعالیت را انجام دهید، در دراز مدت می‌توانید به زاویه سازی صورت گرد دست یابید.

 

منبع : gapamed

 

Twitter
LinkedIn
WhatsApp
Email
Telegram

شاید این مطالب را نیز بپسندید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *