آرایش کک و مک‌دار

اگر در اینستاگرام، تیک‌ تاک یا هر پلتفرم رسانه اجتماعی دیگری عضو باشید، حداقل یک‌ بار عکس شخصی که با کک و مک‌های جعلی خود عکس گذاشته است را دیده‌اید. کک و مک‌های تقلبی در حال حاضر بسیار شیک بوده و دوست‌داران مدهای آرایشی در سرتاسر جهان از انواع ابزارها جهت ایجاد چنین ظاهر خاصی استفاده می‌کنند.

تا همین چند سال اخیر اگر کک و مکی‌ها می‌فهمیدند که روزی ویژگی پوستی‌شان ترند سال می‌شود غیر ممکن بود باور کنند. سال‌ها بود که زنان بسیاری که روی صورت خود کک و مک داشتند سعی می‌کردند این ویژگی پوستی را با مواد آرایشی کاور کنند؛ اما در چند سال گذشته همین ویژگی پوستی تبدیل به یکی از پرطرفدارترین و جذاب‌ترین ترندهای آرایشی شده است.

خوش‌قیمت‌ترین‌های مدیسه

در این مقاله از مدیسه به این ترند پرمعنا در دنیای مد می‌پردازیم؛ این که آرایش کک و مک‌دار چطور انقدر همه‌گیر شده و چطور می‌توان در چند مرحله یک آرایش صورت کک و مک‌دار را روی پیاده‌سازی کرد.

کک و مک چیست ؟

کک و مک چیست ؟

برای پاسخ به این سوال که کک و مک چیست باید گفت کک و مک نقاط قهوه‌ای کوچکی بر روی پوست هستند. این نقاط بسیار ریز در نواحی از پوست که در معرض آفتاب قرار دارند ظاهر می‌شوند.در بیشتر موارد کک و مک‌ها بی‌ضرر بوده و مشکل پزشکی برای سلامت پوست فرد ایجاد نمی‌کنند.

دلیل به وجود آمدن کک و مک تولید بیش از اندازه ملانین (رنگدانه پوست و مو) است. به صورت کلی این نقاط ریز قهوه‌ای از تحریک تابش پرتوی ماورا بنفش ناشی می‌شود. شرایط محیط زندگی و همینطور ژنتیک فرد احتمال افزایش و کاهش کک و مک را تغییر می‌دهد. در بعضی افراد ژن به خصوصی معروف به MC1R وجود دارد که تولید ملانین را در بدن تغییر می‌دهد و باعث بروز این عارضه می‌شود. این ژن بر روی تمام افراد یکسان عمل نمی‌کند.

در یونان باستان بانوانی که کک و مک داشتند به عنوان الهه خورشید شناخته می‌شدند. این ویژگی پوستی در آن دوران به جای این که یک عیب و ایراد شناخته شود به عنوان یکی از ملاک‌های زیبایی به حساب می‌آمد. اما با گذشت زمان این رنگدانه‌ها به مایه شرمساری بدل شدند و بانوان این عارضه‌های پوستی بی‌ضرر را با انواع مواد آرایش صورت می‌پوشاندند تا دیده نشود.

اما در چند سال گذشته کک و مک نه تنها دیگر یک عارضه پوستی آزار دهنده محسوب نمی‌شود؛ بلکه به یکی از ترندهای آرایشی جذاب تبدیل شده است. اگر به صورت طبیعی صورت شما دارای کک و مک است، باید خوشحال باشید زیرا این روزها دنیای مد از این لکه‌های قهوه‌ای کوچک روی گونه‌های شما به‌خوبی استقبال می‌کند و آن‌ها را یکی از المان‌های جذابیت می‌داند.

کک و مک‌های پرطرفدار، یک ترند بسیار زیبا در صنعت مد

کک و مک‌های پرطرفدار، یک ترند بسیار زیبا در صنعت مد

در چند سال گذشته کک و مک یک ترند آرایشی پرطرفدار تبدیل شده است؛ افراد کک و مکی نه تنها دیگر مجبور به کاور کک و مک‌های خود زیر کرم پودرها و آرایش‌های سنگین نیستند؛ بلکه کک صورت آن‌ها خود به یک ترند داغ بدل شده است. در کت واک‌ها مدل‌های زیادی را مشاهده می‌کنیم که یا صورت آن‌ها کک و مک دارد و یا نوعی گریم و آرایش کک و مکی روی صورت خود انجام داده‌اند.

سلبریتی‌های بسیار زیادی را هم می‌توانیم در دنیای مد و سینما ببینیم که کک و مک‌های خود را دوست دارند و آن‌ها را نمی‌پوشانند. مگان مارکل جزو سلبریتی‌هایی است که در ترند صورت کک و مکی نقش مهمی داشته است. مارکل روی صورت خود کک و مک‌هایی طبیعی دارد که حتی در روز عروسی باشکوهش نیز سعی بر پنهان کردن آن‌ها نداشت.

کک مک های مگان مارکل

اما واتسون نیز از جمله بازیگرانی که است که علاقه‌ای به کاور کک و مک‌هایش ندارد. در مراسم‌های متعددی می‌توانیم اما واتسون را با کک و مک‌هایش ببینیم

کک و مک در سلبریتی‌ها

شعار خودت را آن گونه که هستی دوست داشته باش و رواج آرایش مدیوم و لایت را می‌توانیم از جمله مهمترین عواملی بدانیم که در محبوب شدن و رواج این ترند آرایشی مد روز تاثیر بسیار داشته‌اند.

آرایش کک و مک‌دار در پنج مرحله

اکر شما صورتی کک و مکی ندارید اما علاقه‌مند هستید تا این ترند آرایشی داغ و مد روز را روی چهره خود ایجاد کنید، با انجام این پنج مرحله می‌توانید یک آرایش مردن و کک و مکی داشته باشید.

قیمت انواع محصولات آرایش صورت باکیفیت و اورجینال

 

انتخاب محصول مناسب برای آرایش کک و مک‌دار

انتخاب محصول مناسب برای ایجاد کک و مک

در سال گذشته بعضی از برندهای تولید کننده محصولات آرایشی به صورت ویژه محصولاتی را تولید کرده‌اند که برای ایجاد کک و مک روی پوست صورت هستند و از انواع فروشگاه لوازم آرایشی قابل تهیه می‌باشند ولی اگر شما این لوازم را در اختیار ندارید، بهترین ابزارها جهت ایجاد کک و مک روی پوست صورت سایه و مداد ابروها هستند.

نکته مهمی که اهمیت دارد، انتخاب رنگ مناسب بوده که برای ایجاد کک و مک بر روی پوست صورت مناسب باشد. اگر اختلاف رنگ میان مداد و سایه ابرویی که انتخاب می‌کنید زیاد باشد، کک و مک‌هایی که ایجاد می‌کنید حالت غیر طبیعی به خود می‌گیرند.

می‌توانید از یک سایه یا مداد ابرو تنها با یک یا دو درجه اختلاف از رنگ پوست خود شروع کنید و ببینید که چگونه به نظر می‌رسد. اگر به انواع آرایش‌های جسورانه و خاص نیز علاقه دارید می‌توانید در کنار مداد و سایه قهوه‌ای از کمی سایه یا مداد طلایی نیز استفاده کنید و کمی سایه اکلیلی و برنزر را هم به آرایش خود اضافه کنید.

اگر اهل آرایش جسورانه هستید، اکلیل‌های رنگی و سایه رنگی هم می‌تواند به عنوان کک و مک روی پوست جذاب و منحصر به فرد باشد.

اولین مرحله آرایش کک و مک‌دار: پوست خود را زیرسازی کنید

پوست خود را زیرسازی و آماده کنید

این که بخواهید زیر کک و مک مصنوعی، کرم پودر داشته باشید یا خیر بستگی به سلیقه فردی شما دارد؛ بنابراین اگر هم قصد دارید کرم پودر بزنید بهتر است از یک مدل کرم پودر غیر چرب و سبک یا بی‌بی کرم استفاده کنید.

اگر هم دوست ندارید کرم بزنید، باید پوست شما جلوه‌ای سالم و با طراوت داشته باشد. پس به آن رسیدگی کنید؛‌ آب زیاد بنوشید، از مرطوب‌کننده استفاده کرده و برای بهتر شدن جلوه کک و مک‌ها، از پوست خود به خوبی مراقبت کنید. استفاده از پرایمر نیز سبب می‌شود اثر کک و مک‌هایی که می‌خواهید روی پوست خود ایجاد کنید ماندگار‌تر شود.

مطالب کاربردی:  خوابیدن با آرایش چه عوارض وحشتناکی برای پوست دارد؟

 

نقطه‌گذاری را برای آرایش کک و مک‌دار آغاز کنید

نقطه‌گذاری برای ایجاد کک و مک

حالا که مداد یا سایه مورد نظر خود را انتخاب کردید و پوست را هم زیرسازی نمودید نوبت به نقطه‌گذاری و به وجود آوردن کک و مک می‌رسد. برای گذاشتن کک و مک مصنوعی بر روی پوست صورت باید پراکنده و نامنظم اقدام به این کار کنید؛ چون اگر خیلی منظم لک‌ها را روی صورت ایجاد کنید، آرایش شما جلوه طبیعی نخواهد داشت.

روی قسمت‌هایی از پوست صورت که نور خورشید به طور طبیعی به آن‌ها می‌تابد متمرکز شوید؛ یعنی روی استخوان گونه، بینی و پیشانی‌. نقطه و لکه‌های کک و مک باید روی این سه ناحیه تجمع داشته باشند و در دیگر نواحی نیز خیلی ملایم و ظریف پخش شود. دقت داشته باشید که این نقاط و لکه‌ها کاملا غیرمتقارن و نا‌منظم باشند.

کک و مک‌های ایجاد شده را محو و پخش کنید

لکه‌های کک و مک ایجاد شده را محو و پخش کنید

لکه‌های کک و مک نباید شبیه به هم باشند. با محو کردن نقاطی که با مداد و سایه ابرو ایجاد کرده‌اید بهترین نتیجه را خواهید گرفت. به این شکل که لک‌ها را محو کنید و سپس روی همان نواحی نقطه جدید بگذارید تا رنگدانه را تقویت نموده و دوباره محو کنید.

حتی باید مقدار رنگ کک و مک‌ها نیز با هم متفاوت باشد تا جلوه‌ای کاملا طبیعی ایجاد شود. برای فید کردن کک و مک‌ها روی نقاط با نوک انگشت ضربه بزنید. همچنین می‌توان جهت محو کردن آن‌ها از براش آرایشی استفاده کنید. براش آرایشی کوچک مثل براش سایه یا براش لب برای این کار بهترین گزینه هستند.

با پودر و اسپری فیکس آرایش کک و مک‌دار خود را تثبیت کنید

در مرحله‌ آخر نیز با پودر یا اسپری فیکس می‌توانید آرایش خود را فیکس کرده تا اثر کک و مک‌ها روی پوست تا چند ساعت باقی بماند.

ایجاد کک و مک روی پوست جوش دار

ایجاد کک و مک روی پوست جوش دار

یکی از برترین مزیت‌های ترند کک و مک برای دنیای مد این است که قابلیت این را دارد که جوش‌های صورت را پوشش داده و آن‌ها را محو کند. استفاده از این روش هم می‌تواند پوست شما را بدون جوش نشان دهد و هم آرایشی مطابق با مد روز و ترند خواهید داشت.

مطالب پربازدید:  اصول آرایش جنیفر لوپز برای حفظ زیبایی

 

تتوی کک و مک؛ یک ترند بسیار پرطرفدار ولی خطرناک

برخی هم به اندازه‌ای به ترند صورت کک مکی علاقه‌مند هستند که نقاط کک و مک را روی صورت خود تتو می‌کنند. تتو برای بخش‌هایی از بدن مثل ابرو، گردن و دست و پا ممکن است یک روش کم‌ضرر باشد اما عوارض بعد از تتو نظیر خشکی و التهاب پوست ممکن است پس از تتوی صورت آزار دهنده بوده و تا چند هفته طراوت را از پوست صورت شما بگیرد.

 

منبع : pinterest

 

Twitter
LinkedIn
WhatsApp
Email
Telegram

شاید این مطالب را نیز بپسندید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *