انواع بافت مو

بافت مو از جمله کارهایی است که انسان‌ها جهت ایجاد تنوع در ظاهر خود و آسان‌تر کردن مدیریت موهایشان به آن می‌پردازند.

در بافت مو، افراد می‌توانند با استفاده از ساختار مو، طرح و شکل متنوعی را روی سر خود بنا کنند. مزیت انواع بافت مو این است که برعکس کوتاه کردن مو، می‌توانید هر لحظه که تمایل داشتید، موهای خود را به حالت قبل برگردانید. البته این مورد در ارتباط با تمام مدل‌های بافت مو صدق نمی‌کند.

خوش‌قیمت‌ترین‌های مدیسه

برخی از انواع بافت مو هم به سختی بافته می‌شوند و هم باز کردنشان بسیار سخت‌تر است. با این حال، همه چیز به سلیقه شخصی شما باز می‌گردد. در این مقاله از مدیسه قصد داریم به معرفی محبوب‌ترین و ترندترین انواع بافت مو بپردازیم.

تاریخچه بافت مو

تاریخچه بافت مو

بنا بر یافته‌های انسان‌های امروزی، بافت مو در حدود 3500 سال قبل از میلاد مورد استفاده قرار گرفته است. شواهد نشانگر ای موضوع است که مردمان آفریقایی جزو اولین افرادی بوده‌اند که موهایشان را می‌بافته‌اند. با توجه به گرمای زیاد هوا و نیاز آن‌ها به تحرک، این موضوع منطقی به نظر می‌آید.

بانوانی از قبیله هیمبا احتمالا نخستین افرادی بودند که از مدل بافت مو استفاده کرده‌اند. آن‌ها از متد بافت ستاره‌ای استفاده می‌کردند که امروزه هم یکی از مدل‌های بافت موی رایج در میان انسان‌ها به حساب می‌آید. در طول مراودات، یا شاید منازعاتی که این قبیله با قبایل دیگر داشته است، بافت مو به سایرین هم منتقل شده است. با گذشت زمان، بافت مو به سایر نقاط جهان نیز راه یافت و به مسئله‌ای رایج تبدیل شد.

انواع بافت مو

همان‌طور که برای اصلاح کردن مو روش‌های گوناگونی وجود دارد، بافت مو نیز انواع مختلف و متنوعی دارد. در ادامه به معرفی 10 مورد از پرطرفدارترین و محبوب‌ترین مدل‌های بافت مو می‌پردازیم.

مدل بافت مو آفریقایی یا بافت چهل گیس

مدل بافت مو آفریقایی یا بافت چهل گیس

همان گونه که قبل از این اشاره کرده بودیم، آغاز و سرچشمه بافت مو از آفریقا بوده است. پس ما نیز معرفی مدل‌های بافت مو را با انواع بافت مو آفریقایی شروع می‌کنیم. بافت موی آفریقایی غالبا روی موهای بلند انجام می‌گیرد. هر فردی که موهای بلندی دارد، حداقل یک بار به پیاده سازی بافت موی آفریقایی بر روی موهای خود فکر کرده است.

جهت انجام بافت مو آفریقایی، بهتر است تا از مقدار کافی مرطوب کننده مو استفاده نمایید. انجام این کار به شما کمک خواهد کرد که با راحتی بیشتری انجام بافت مو را به پایان برسانید.

بافت موی فرانسوی

بافت موی فرانسوی

در مدل‌های اروپایی بافت مو، روش بافت مو فرانسوی از محبوبیت بسیاری برخوردار است. این مدل از بافت مو جلوه‌ای بسیار لطیف به موهای شما می‌دهد. بافت مو فرانسوی نیز انواع مختلفی داشته که از جمله آن‌ها می‌توان به بافت موی جلوی سر فرانسوی، فرانسوی خرگوشی و یک ‌طرفه اشاره کرد.

بافت موی ساده

بافت موی ساده

بافت موی ساده یا همان بافت سه‌ تایی یکی از راحت‌ترین مدل‌های بافت مو است. به خاطر راحتی، اجرای این مدل بافت مو بسیار سریع است.

بافت ساده با استایل‌های مینیمال همخوانی کاملی دارد و برای مهمانی‌های صمیمی کاربرد بسیار زیادی دارد. در این روش، میزان فشار خیلی کمی به ریشه مو وارد می‌شود.

به خاطر سادگی و سرعت بالا در اجرا و همچنین باز کردن بافت، این نوع بافت مو یکی از محبوب‌ترین مدل‌های آن است.

بافت موی تیغ ماهی

بافت موی تیغ ماهی

اگر قصد دارید تا در هر محفلی بدرخشید، بافت مو تیغ ماهی شما را از تمام افراد متمایز خواهد کرد. این روش از بافت مو انواع گوناگونی داشته و بسته به فرم صورت شما و بلندی موهایتان، می‌توانید هر مدل از آن‌ها را انتخاب کنید.

این روش از بافت مو تقریبا با هر استایلی قابل استفاده می‌باشد. چه یک طرفدار استایل مینیمال باشید و چه یک فرد ماکسیمالیست دوآتشه، لازم است برای یک بار هم که شده این مدل بافت مو را امتحان کنید.

قیمت انواع حالت دهنده مو اورجینال با کیفیت بالا

 

بافت موی پنج‌ تایی

بافت موی پنج‌ تایی

روش بافت موی پنج ‌تایی شباهت بسیاری به بافت موی ساده دارد. با این فرق که به جای سه دسته مو، از پنج دسته مو در این روش استفاده می‌شود. به این ترتیب، بافت مو کمی پهن‌تر و نمایان‌تر انجام می‌شود.

از این روش بسیار جذاب را می‌توان هم برای مهمانی‌های صمیمی و هم مجالس رسمی استفاده کرد.

بافت موی تزاری

بافت موی تزاری

اگر از بافت‌های موی معمولی خسته شده‌اید و می‌خواهید روی سر خود تاجی زیبا از مو داشته باشید، بافت موی تزاری قادر است بهترین انتخاب برای آرایش موی شما باشد. در این متد، موهای سر به جای حالت عمودی، به صورت افقی بافته شده و در ناحیه جلوی پیشانی شما قرار می‌گیرند.

در صورتی که مدل مو چتری با فرم صورت شما سازگاری و همخوانی دارد، از انتخاب این مدل از بافت مو پشیمان نخواهید شد.

بافت موی تاج دنباله‌ دار

بافت موی تاج دنباله‌ دار

انتخاب این مدل از میان مدل‌های بافت مو یک انتخاب پر از ریسک ولی در عین حال جذاب است. در این متد، بافت موها از جایی کمی بالاتر از پیشانی شما آغاز می‌شود و تا پشت سر ادامه پیدا می‌کند.

در صورتی که این بافت مو روی سر شما فرم جذابی به خود بگیرد، ممکن است تا آخر عمر نخواهید هیچ مدل دیگری از بافت مو را امتحان کنید.

بافت موی تل یا تلی

بافت موی تل یا تلی

در روش بافت مو تلی همه چیز مشابه با روش بافت فرانسوی بوده با این تفاوت که تنها بر روی یک سمت سر اجرا می‌شود.

این روش از مدل‌های بافت مو به شما این امکان را خواهد داد که در بخشی از سر زیبایی موی آزاد خود را نشان داده و هم در سوی دیگر یک بافت چشم‌نواز و باشکوه داشته باشید.

بافت موی چهارتایی مکعبی

بافت موی چهارتایی مکعبی

یکی از بافت‌های ترند که می‌تواند به شما جلوه‌ای تازه و متفاوت بدهد، مدل بافت موی چهارتایی مکعبی است. در این متد، بافت غالبا درشت و آزاد است و فشار کمی به موهای شما وارد می‌شود.

این مدل از بافت مو غالبا برای مجالس رسمی مورد استفاده قرار گرفته و به شما یک ظاهر سلطنتی می‌دهد.

بافت موی دردلاک

بافت موی دردلاک

در آخرین بخش از معرفی انواع بافت مو دخترانه، به سراغ بافت دردلاک می‌رویم. مدل بافت موی دردلاک به کل با تمام بافت‌هایی که تا به این جای کار راجع به آن‌ها صحبت کرده بودیم، متفاوت است. جهت اجرای این مدل بافت مو لازم است در کنار موها، از نخ‌های رنگی تزئینی و همینطور یک کش پلاستیکی استفاده کنید.

بسته به مقدار استحکامی که در گره‌های این بافت اعمال می‌کنید، عمر این مدل از بافت می‌تواند از 6 ساعت تا چندین ماه باشد. با این حال، بهتر است تا بدانید که در صورتی که عمر این نوع بافت از یک مقدار مشخص طولانی‌تر شود، ممکن است موهای شما آسیب شدیدی ببینند.

در کنار نخ‌های تزئینی و کش پلاستیکی، می‌توانید از مهره‌های رنگی،جواهرات یا آیتم‌های دلخواه خود هم استفاده کنید تا زیبایی آن را دوچندان کنید.

مطالب پربازدید:  25 مدل بافت مو ترند سال 1401

آیا بافت مو ضرر دارد؟

هیچ کدام از انواع بافت مو تاثیری بر دوشاخه شدن موها یا ریزش‌شان ندارد؛ چرا که تارهای مو بیرون از ریشه، بافت مرده هستند. به صورت کلی هر بلایی که سر این قسمت بافت مرده مو آورید، تا وقتی که بر ریشه اثری نداشته باشد، برای موهای شما هم ضرری نخواهد داشت. با این وجود بهترین مدل بافت مو، همان بافت‌های ساده سه تایی بوده که گیس مو از ریشه نیست، موها محکم بافته نشده و شما می‌توانید هر زمان که خواستید آن را به آسانی باز کنید.

شناخت انواع بافت مو برای داشتن موهایی جذاب

برای انتخاب بهترین مدل‌های بافت مو، نیاز است به چند فاکتور اساسی توجه داشته باشید. یکی از مهمترین موارد از این فاکتورها، میزان سلامتی و همچنین ضخامت موهای شما است. هر نوع مویی کشش کافی جهت اجرای برخی از بافت‌ها را ندارد و باید از انواع بافت مو با موی اضافه یا لوازم آرایشی بهداشتی خاصی جهت مراقبت از موها استفاده کنید. جدا از این مورد، فرم صورت شما نیز در انتخاب نوع بافت بسیار مهم است.

 

منبع : quora

 

Twitter
LinkedIn
WhatsApp
Email
Telegram

شاید این مطالب را نیز بپسندید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *