خواص میوه پاییزی

میوه پاییز خواص زیادی دارد که در این فصل به درد بسیاری از مردم خواهد خورد، چراکه بیماری‌هایی مثل سرماخوردگی و آنفولانزا در کمین شما هستند. خوشبختانه میوه‌های پاییزی تنوع زیادی نیز دارند و می‌توانید از میان آن‌ها میوه محبوب خود را انتخاب کنید.

در این مقاله به تعدادی از میوه‌های پاییز اشاره خواهیم کرد و به شما در رابطه با خواص آن‌ها توضیح خواهیم داد. پس با ما همراه باشید.

خوش‌قیمت‌ترین‌های مدیسه

انار میوه اول پاییز

انار به عنوان یک میوه سرشار از ویتامین سی است و برای درمان کم‌خونی و فقر آهن بسیار مفید واقع می‌شود. ویتامین سی و سایر ویژگی‌های آن سبب می‌شود که برای درمان سرماخوردگی نیز تاثیر مطلوبی روی بدن بگذارد.

به جز اثر مثبتی که این میوه برای درمان سرماخوردگی دارد، می‌توانیم به خواص آن‌ برای پیشگیری از بیماری‌های دیگری نظیر آلزایمر و کاهش فشارخون اشاره کنیم. این میوه غنی از پتاسیم نیز هست که همین ماده سبب می‌شود با مصرف آن از ابتلا به بیماری‌های قلبی و عروقی جلوگیری به عمل بیاید.

این میوه پاییز برای کاهش فشار خون توصیه می‌شود

پتاسیم سبب می‌شود که از پوکی استخوان نیز در امان بمانید. پس اگر خانمی هستید که دچار یائسگی شده‌اید این میوه را بیشتر مصرف کنید، چراکه در معرض پوکی استخوان قرار دارید.

اما یکی دیگر از مهم‌ترین ویتامین‌های این میوه ویتامین‌های گروه بی است. این ویتامین نقش اساسی در واکنش‌های شیمیایی بدن ایفا می‌کند. ویتامین بی یک برای پیشگیری از بیماری‌های عصبی تاثیرگذاری زیادی دارد. پلی فنولیک، اسید الاژیک، و آنتی هیستامین موجود در انار مانع از ابتلا زنان به سرطان سینه می‌شود.

قیمت انواع میوه و سبزیجات تازه

همینطور در مردان از ابتلا به سرطان پروستات جلوگیری می‌کند. ماده مفید دیگر در این میوه آنتی اکسیدان است. اگر از کسانی هستید که از ناراحتی‌های گوارشی رنج می‌برید توصیه می‌کنیم که این میوه را بدون دانه مصرف کنند.

خاصیت انار پخته چیست؟

انار پخته خواصی دارد که از آن می‌توانید برای درمان عفونت ناشی از سرما خوردگی مانند گلودرد، گوش درد و عفونت‌ ریه‌ها و… استفاده از انار پخته برای سرفه بسیار کارساز است. بهترین زمان استفاده از انار پخته شب قبل از خواب است.

رب انار برای چی خوبه؟

رب انار که از همین میوه گرفته می‌شود، سرشار از فیبر، پتاسیم، ویتامین سی، مقداری آهن، کربوهیدرات، سدیم، منیزیم، منگنز، اسید فولیک، پلی فنول، اسید اولایژیک، قند، ویتامین A، گروه ویتامینB ، B۱ ،B۲ ، B۳ ، B۶ و ویتامین E است.

رب انار برای کاهش کلسترول، لاغری، بارداری، افزایش انرژی، هضم غذا، افزایش سیستم ایمنی بدن، پیشگیری از سرطان، تصفیه خون، جلوگیری از آلزایمر و… بسیار مفید واقع می‌شود.

حتما بخوانید :  ۱۰ روش طبیعی و خانگی برای درمان گلودرد شدید

خرمالو

میوه‌ پاییز که محبوبیت زیادی نیز بین بسیاری از مردم دارد، خرمالو است. اگر از کسانی هستید که با مشکل هضم غذا دست و پنجه نرم می‌کنید، این میوه را بیشتر مصرف کنید، چراکه تاثیر زیادی در هضم آسان غذا دارد.

دلیل آن فیبر موجود در آن است. خاصیت دیگری که این میوه برای دستگاه گوارش دارد، تقویت بدن در برابر بیماری‌هایی مانند سرطان روده بزرگ است.

خرمالو برای دستگاه گوارش بسیار مفید است.

خاصیت دیگر این میوه برای بدن کمک به درمان بیماری کبد چرب است. اگر از اضافه وزن رنج می‌برید و بیشتر و به دنبال راه حل می‌گردید، به شما توصیه می‌کنیم در کنار ورزش و رژيم غذایی مناسب حتما چند خرمالو را نیز در وعده‌های غذایی خود بگنجانید.

دیگر فواید این میوه عبارت هستند از درمان زخم معده، تقویت لثه، حفظ سلامتی قلب، درمان کم خونی و …

حتما بخوانید :  بهترین راهکارها برای لاغری سریع شکم

آیا خرمالو برای سرماخوردگی خوب است؟

در جواب به شما می‌گوییم بله. مصرف این میوه به شکل منظم می‌تواند از ابتلای شما به این بیماری جلوگیری کند. در کنار آن در صورت ابتلا به این بیماری مصرف آن سبب می‌شود که دوره سرماخوردگی و علائم سرماخوردگی کاهش یابد. همینطور آب این میوه برای گلو درد ناشی از سرماخوردگی مفید عمل می‌کند.

آیا خرمالو نفاخ است؟

بسیاری از افرادی که از مشکل نفخ رنج می‌برند می‌خواهند بدانند که آیا این میوه این مشکل را تشدید خواهد کرد. در جواب باید بگوییم خرمالو نفاخ است. پس اگر روی این مسئله حساسیت دارید، بهتر است که آن را کمتر میل کنید.

طبع میوه خرمالو چیست؟

طبع خرمالو گرم و تر است و از این منظر بسیار مناسب برای مصرف در فصول سرد به شمار می‌آيد.

گلابی شاه میوه‌ها

گلابی نیز خواص زیادی دارد که به اختصار می‌توانیم به ‌آن‌ها اشاره کنیم:

  • بهبود سلامت پوست و مو
  • کاهش التهاب در بدن
  • کاهش گردش خون
  • افزایش سلامت قلب
  • افزایش سیستم ایمنی بدن
  • ضدسرطان
  • کاهش وزن
  • کاهش احتمال ابتلا به دیابت
  • خواص گلابی برای اسپرم چندان زیاد نیست

انجیر

خواص انجیر خشک خیس شده چیست؟

انجیر خشک خیس شده، فوایدی دارد که می‌توانیم از میان آ‌ن‌ها به بهبود مشکل یبوست، زخم معده، رفع تشنگی، بهبود عفونت ریه و سرفه اشاره کنیم.

این میوه سرشار از ویتامین سی و آهن است که این میوه را برای کسانی که مشکل کم خونی دارند، بسیار ایده‌آل می‌سازد.

همینطور اگر مدام دچار بی‌حالی می‌شوید و احساس می‌کنید که انرژی ندارید، این میوه را به شکل خشک خیس‌شده مصرف کنید، چون حاوی مقدار زیادی قند است که انرژی لازم در طول روز را برای شما فراهم می‌کند. به خاطر مقدار زیاد امگا ۳ در آن این میوه برای خانم‌های باردار نیز بسیار مفید است.

فواید انجیر تازه چیست؟

انجیر تازه به خاطر مواد معدنی که در خود جای داده است، مانند انجیر خشک فواید زیادی دارد. یکی از این فواید کاهش فشار خون است، چون پتاسیم موجود در آن به پایین آوردن فشار خون کمک می‌کند.

دیگر خاصیت این میوه بالا بردن تراکم استخوان است که به خاطر مقدار زیادی کلسیم در آن اتفاق می‌افتد. انجیر تازه در خود مقدار زیادی منیزیم نیز دارد.

انجیر تازه به تراکم استخوان‌ها کمک زیادی می‌کند.

با امگا ۳ و امگا ۶ موجود در این میوه انجیر عملکرد دستگاه‌های عصبی، مغز و قلب را بهبود می‌بخشد.

تحقیقات نشان داده‌اند که به خاطر آنتی‌اکسیدان‌های موجود در این میوه چه به شکل خشک و چه به شکل تازه خواص انجیر برای مردان افزایش تحرک و تعداد اسپرم‌ها است.

خاصیت برگ انجیر چیست؟

برگ انجیر نیز مانند میوه آن سرشار از خواص است. با مصرف برگ انجیر التهاب، آبسه، گوش درد، تب کاهش پیدا می‌کند. وجود ماده‌ای به نام آلکن در این برگ‌ها سبب می‌شود که pH بدن تنظیم شود.

مطالب مرتبط :  تقویت سیستم ایمنی با مواد غذایی سرشار از ویتامین د

پرتقال

خواص پرتقال خونی چیست؟

فواید پرتقال برای سرماخوردگی برای همه ما ثابت شده‌ است. پرتقال خونی در خود موادی مانند پتاسیم، فولات، مس، منیزیم، ویتامین های گروه B را جای داده است.

این مواد سبب شده‌اند که با مصرف آن‌ها سلامت روده بهبود پیدا کند و سیستم ایمنی بدن بهبود یابد. همینطور انتی اکسیدان‌های موجود در آن از ابتلای شما به سرطان پیشگیری می‌کنند.

در انتهای مقاله باید به شما یادآور شویم که در صورتی می‌توانید نتیجه مثبت این میوه‌ها را ببینید که سبک زندگی سالمی را دنبال کنید.

 

منبع : frescofood

 

Twitter
LinkedIn
WhatsApp
Email
Telegram

شاید این مطالب را نیز بپسندید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *