شاید بپرسید روتین فصل پاییز چه تفاوتی با بهار و تابستان دارد؟ درصورتی که نوع پوست خود را بشناسید و بدانید در فصل گرم و سرد چه واکنشی نسبت به تغییرات محیطی نشان می‌دهد؛ درک کامل‌تری از تغییر روتین مراقبت از پوست در پاییز خواهید داشت.

همچنین باید بدانید که برای خشکی پوست در پاییز طب سنتی روش‌های خوبی را ارائه داده است. در ادامه مروری بر علت تغییر و نکات اساسی برنامه مراقبت از پوست در فصل پاییز داریم که کمک می‌نماید تا فصول سرد را بدون داشتن دغدغه خشکی پوست بگذرانید.

خوش‌قیمت‌ترین‌های مدیسه

به چه دلیل برنامه مراقبت از پوست در پاییز و زمستان تغییر می‌کند؟

به چه دلیل برنامه مراقبت از پوست در پاییز و زمستان تغییر می‌کند؟

هوای سرد و خشک پاییزی موجب کاهش رطوبت پوست و افزایش ترشح چربی در سطح پوست جهت جبران آب از دست رفته آن می‌شود. این واکنش‌ها در مقابل تغییرات آب و هوایی در روز و شب، یکی از علت‌های خشکی پوست در پاییز، پوسته پوسته شدن و در بسیاری از موارد جوش زدن است.

به همین دلیل بهتر است با شروع پاییز، محصولات روتین پوستی خود را تغییر داده تا پاسخگوی نیازات پوستی شما در این فصل باشد. محصولات با قدرت مرطوب‌کنندگی و آبرسانی بالا و متناسب با هر نوع پوست بهترین گزینه جهت داشتن پوستی نرم و لطیف در پاییز می‌باشد.

نکات مهم روتین مراقبت از پوست در پاییز

مراقبت از پوست در پاییز

خشکی پوست در پاییز یک عارضه پوستی رایج در میان بیشتر اشخاص است. علت خشک شدن پوست در فصل پاییز کاهش تولید سبوم و چربی مورد نیاز پوست درمقابل فصل تابستان است.

این تغییرات دمایی شدیدی که در فصل سرد رخ می‌دهد و همچنین شستشوی پوست با آب گرم سبب برهم خوردن تعادل PH پوست می‌شود، به همین خاطر است که مراقبت و مرطوب نگه داشتن پوست در پاییز اهمیت فراوانی دارد. با توجه به نکات مهم مراقبت از پوست در فصل پاییز که در زیر توضیح دادیم و انجام این مراحل مراقبتی به نرمی و لطافت پوست خود در هوای خشک و بادهای تند پاییزی کمک نمایید.

پوست را از هر گونه آلودگی پاک کنید

پوست را از هر گونه آلودگی پاک کنید

ژل شستشوی صورت؛ قدم مهمی در سلامت پوست می‌باشد و پاک کردن پوست با یک پاک‌کننده ملایم در فصل پاییز به طور روزانه اهمیت بسیاری دارد. محصولات شوینده متناسب با نوع پوست بدون صدمه رساندن به بافت آن منافذ پوستی را به طور عمیق پاکسازی کرده و پوست را از آلودگی، باقی مانده مواد آرایشی و البته چربی‌های زائد که در دراز مدت سبب تیره شدن و پیری زودرس پوست می‌شود، پاک می‌نمایند.

درنتیجه حتما یک پاک‌کننده مناسب با پوست خود را را در روتین روزانه خود قرار بدهید.

پوست چرب و خشک در پاییز لایه برداری احتیاج دارد

جهت آنکه از تیرگی، کدر بودن و کم‌آب شدن پوست در پاییز جلوگیری نمایید، بهتر است دفعات لایه برداری پوست خود را به دو مرتبه در هفته افزایش دهید. لایه برداری مرتب با محصولات متناسب با نوع پوست، به افزایش بازسازی سلول‌های پوست کمک می‌نماید، سلول‌های مرده پوست را که قادرند مانع جذب هر گونه مرطوب کننده یا سرم‌های مراقبتی شوند، از بین برده و پوست را جهت دریافت مواد مغذی در دیگر مراحل روتین پوست حاضر می‌کند.

نکات مهم لایه برداری پوست چرب

نکات مهم لایه برداری پوست چرب

پوست چرب بیش از دیگر پوست‌ها مستعد تیرگی و مشکلاتی مثل آکنه و جوش می‌باشد. منافذ پوست چرب به علت تجمع چربی‌ها و آلودگی‌های محیطی بعد از مدتی بسته شده و این مسئله سبب ایجاد جوش و آکنه در سطح پوست می‌شود. به همین دلیل به اشخاص دارای پوست چرب پیشنهاد می‌شود تا از محصولات لایه بردار فاقد چربی و آبرسان در روتین پوست چرب خود استفاده نمایند.

نکات مهم لایه برداری پوست خشک و حساس

تمامی پوست‌ها به لایه بردار نیاز دارند، ولی کسانی که پوست خشک و حساس دارند، بهتر است با احتیاط بیشتری از محصولات لایه بردار استفاده نمایند تا از ایجاد عوارضی مثل التهاب جلوگیری کنند. برای پوست‌های خشک و حساس بهتر است از لایه بردار فیزیکی استفاده نکنید و اسکراب‌های شیمیایی هم بیشتر از هفته‌ای یک بار استفاده نکنید.

پوست صورت را مدام رطوبت رسانی کنید

پوست صورت را مدام رطوبت رسانی کنید

استفاده از مرطوب‌کننده، آبرسان یا روغن تراپی جهت هیدراته کردن پوست خشک، یکی از مهم‌ترین نکات مراقبت از پوست در پاییز بوده که آبرسانی به پوست شما را تضمین می‌نماید.

همچنین برای رفع خشکی پوست در پاییز، مطمئن شوید که در لوازم آرایشی شما هیچ‌گونه مورد الکلی به کار نرفته باشد. الکل بیشتر رطوبت پوست شما را از بین برده و می‌تواند سبب خشکی و خارش پوست شود. استفاده از کرم‌های مرطوب‌کننده و آبرسان‌های قوی، جهت استفاده روزمره در فصل پاییز پیشنهاد می‌شود.

قیمت انواع محصولات مراقبت از صورت اورجینال و با کیفیت

 

با ویتامین C به کلاژن سازی پوست کمک کنید

ویتامین سی یک ترمیم کننده و روشن کننده ملایم پوست بوده که تولید کلاژن پوست را تحریک نموده و صدمات وارد شده بر پوست را ترمیم می‌نماید. می‌توانید در فصل پاییز از کرم  یا سرم ویتامین C جهت رفع چروک‌های سطحی و لک‌های پوست ناشی از تاثیر نور آفتاب یا آفتاب سوختگی در تابستان استفاده نمایید و پوستی یک دست و زیبا داشته باشید.

مراقبت از لب‌ها در پاییز را روتین خود کنید

مراقبت از لب‌ها در پاییز را روتین خود کنید

لب‌های ترک‌ خورده و پوسته‌ پوسته یکی از اصلی‌ترین معضلاتی بوده که اشخاص در پاییز تجربه می‌کنند. ممکن است این عارضه در صورت عدم درمان به‌ موقع دردناک و آزاردهنده باشد. چرب نمودن لب‌ها با مرطوب کننده لب دارای روغن‌های طبیعی یکی از اصلی‌ترین موارد مراقبت از پوست در پاییز به شمار می‌رود و حتما باید آن را در مراحل روتین پوستی این فصل درنظر بگیرید.

پوست دست در پاییز نیاز به مرطوب کننده دارد

اغلب دست‌ها در معرض هوای سرد و باد قرار می‌گیرند و باتوجه به اینکه پوست دست‌ به اندازه دیگر نواحی بدن چربی طبیعی تولید نمی‌کند و به طور مداوم در تماس با شوینده‌های شیمیایی می‌باشد، دچار خشکی شده و هوای سرد این خشکی را تشدید می‌نماید. درنتیجه، بهتر است برای پوست دست خود یک مرطوب کننده قوی انتخاب نمایید و مدام پوست دست خود را با آن مرطوب نگه دارید.

آفتاب پاییزی نامهربان است، ضد آفتاب یادتان نرود

آفتاب پاییزی نامهربان است، ضد آفتاب یادتان نرود

شاید تصور کنید در فصل پاییز خورشید کم‌تر در آسمان مشاهده می‌شود، ولی اشعه‌های فرابنفش همچنان قادرند به سلول‌های پوست شما صدمه برسانند و منجر به آفتاب سوختگی، پیری زودرس و چین و چروک پوست شما شوند. جهت جلوگیری از این آسیب، استفاده روزانه از کرم‌های ضد آفتاب دارای SPF را در روتین مراقبت از پوست خود قرار بدهید.

مطالب مرتبط:  راهنمای انتخاب ضد آفتاب و طرز صحیح استفاده از آن

 

از پوست پا در پاییز با ضد ترک مراقبت کنید

گرم نگهداشتن پاها و پوشیدن جوراب‌های پشمی در زمستان موجب از دست رفتن رطوبت پوست پا شده و روی سطح آن خشکی و ترک ایجاد می‌نمایند. به همین دلیل توصیه می‌شود در پاییز که هوا خشک‌تر و مقداری سرد است، از کرم‌های مرطوب کننده مراقبت پا استفاده نمایید تا خشکی پوست را به حداقل برسانید. همچنین انواع اسکراب‌ها و لایه‌بردارهای کف پا قادرند برای از بین بردن پوسته‌ها، سلول‌های مرده و خشکی کف پا مورد استفاده قرار بگیرند.

کرم دور چشم را فراموش نکنید

کرم دور چشم را فراموش نکنید

اشعه‌های خورشید در تمام طی سال خطرناک بوده و قادرند به پوست ظریف و حساس دور چشم آسیب زیادی وارد کنند. این نواحی مستعد چروک و تیرگی می‌باشد و باید حتما به اشکال گوناگون از آن حفاظت شود. استفاده از ضد آفتاب دور چشم و عینک‌های آفتابی یکی از تاثیرگذارترین روش‌های محافظت از پوست دور چشم می‌باشد.

قوانین مراقبت پوست در فصل بهار و  پاییز

قوانین مراقبت پوست در فصل بهار و  پاییز

هرچند ممکن است به نظر نیاید، ولی مراقبت از پوست در فصل پاییز و زمستان به مراتب سخت‌تر از دیگر فصل‌هاست؛ چراکه در هوای سرد، خشکی پوست شدت پیدا می‌کند، ولی با توجه به این 3 نکته مراقبت از پوست در فصل پاییز و مواردی که در بالا اشاره نمودیم، می‌توانید بدون دغدغه آغاز فصل سرد، لطافت و نرمی پوست خود را در هر آب و هوایی حفظ نمایید.

مصرف آنتی اکسیدان ها را افزایش دهید

فصل سرد یک فرصت مناسب جهت ترمیم صدمات وارد شده به پوست در فصل تابستان می‌باشد. آنتی اکسیدان‌ها یکی از تاثیرگذارترین ترمیم‌کننده‌های پوست بوده که عملکرد آن را بهبود می‌بخشند. شما می‌توانید با استفاده از محصولات و رژیم غذایی مناسب و غنی از آنتی اکسیدان همواره پوستی شفاف داشته باشید.

مراقبت از پوست حساس در پاییز

مراقبت از پوست حساس در پاییز

قرمزی یا همان التهاب یک مشکل آزاردهنده برای انواع پوست‌های حساس در فصول سرد به خصوص پاییز می‌باشد. جهت رفع این مشکل، باید از محصولات مراقبت پوست ملایم‌تر استفاده نمایید که حاوی مواد فعال ضد التهابی هستند.

درنتیجه چنانچه پوست حساسی دارید، زمان خرید محصول از فروشگاه لوازم آرایشی بهداشتی حتما به این مسئله دقت نمایید و محصولی را انتخاب کنید که جهت تسکین التهاب، درد و قرمزی موثر عمل نماید. این مسئله از اصلی‌ترین فاکتورهای مراقبت از پوست در فصل پاییز به حساب می‌آید.

اهمیت نوشیدن آب کافی در پاییز

با ایجاد بعضی از تغییرات کوچک در رژیم غذایی می‌توانید تغییرات بزرگی در کیفیت بافت پوست خود ایجاد نمایید. برای مثال، بسیاری از ما هنوز آب کافی نمی‌نوشیم و این مسئله می‌تواند موجب خشکی و پوسته‌ پوسته شدن و از دست رفتن شادابی پوست شود.

نوشیدن 2 لیتر آب تصفیه شده در روز (معادل 8 لیوان 250 میلی‌لیتری) یک راه موثر جهت محافظت از پوست در مقابل خشکی و تیرگی در فصل پاییز است. مصرف مکمل‌های غذایی ارگانیک هم می‌تواند به مقدار زیادی به سلامت پوست شما در فصل پاییز کمک نماید.

مطالب پربازدید:  ترتیب استفاده از محصولات مراقبت پوست به صورت اصولی

مرطوب نگه داشتن پوست در طول شب برای مراقبت از پوست در پاییز

مرطوب نگه داشتن پوست در طول شب برای مراقبت از پوست در پاییز

در طول شب و زمان استراحت خشکی پوست شدت می‌یابد. به خصوص درصورتی که عادت داشته باشید در محیطی گرم استراحت نمایید. جهت جلوگیری از خارش و احساس کشیدگی پوست در پاییز می‌توانید محل خواب خود را با یک دستگاه بخور مرطوب نمایید و از یک کرم شب مرطوب کننده غلیط استفاده کرده که یک لایه مرطوب‌ کننده روی پوست شما ایجاد نماید.

 

منبع : depology

 

Twitter
LinkedIn
WhatsApp
Email
Telegram

شاید این مطالب را نیز بپسندید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *