نرم‌افزار جمینی

دنیای تکنولوژی و نرم افزار طراحی لباس به قطع فراتر از آن هستند که در یک مقاله کوتاه بگنجد.

اما در این مطلب تعدادی از برنامه‌های کاربردی را برای شما به اشتراک گذاشتیم. شما در ادامه می‌توانید با انواع برنامه طراحی لباس حرفه‌ای، برنامه طراحی لباس مبتدی و نرم‌افزار جمینی آشنا شوید.

خوش‌قیمت‌ترین‌های مدیسه

شما می‌توانید به کمک این مطلب نرم افزار طراحی الگو که بیشتر از همه به کار شما می‌آید، را شناخته و یاد بگیرید. همچنین با استفاده از نرم‌‌افزارهای شبیه سازی لباس روی مانکن، بافت، مدل لباس، جنس پارچه و تن‌خور آن را مطابق میل خود شبیه سازی ‌کنید. قبل از اینکه عملیات برش و دوخت صورت بگیرد، به راحتی تغییرات لازم را انجام ‌دهید. سریع‌تر و راحت‌‌تر، بدون اتلاف پارچه و صرف هزینه‌ زیاد به الگوی ایده‌آل مد نظر خود می‌رسید. ولی قبل از هرچیز شما باید بدانید که طراحی لباس چیست؟

طراحی لباس چیست؟

طراحی لباس چیست؟

طراحی لباس fashion design یکی از رشته‌های هنری است که علاوه بر جذابیت‌های خاص خود ، شغلی پردرآمد بوده که خیلی افراد به آن علاقه دارند و از آن کسب درآمد می‌کنند . در رشته طراحی لباس طراحان، قدرت طراحی و خلق انواع لباس‌های جدید را دارند .

Marvelous designer، نرم افزار شبیه سازی سه بعدی طراحی شما

Marvelous designer، نرم افزار شبیه سازی سه بعدی طراحی شما

اولین نرم افزار الگوی خیاطی که در این زمینه به شما معرفی می‌کنیم،  marvelous designer یک برنامه مدل سازی سه بعدی برای لباس و همینطور پارچه است. این نرم افزار قابلیت طراحی الگوهای دقیق، با دقت بسیار بالا را فراهم می‌کند. با استفاده از این برنامه می‌توانید آزادانه انواع لباس را با هنر خود طراحی کنید.

مارولوس دیزاینر بدون نیاز به استفاده از نرم افزارهای CAD قابلیت اقدام به طراحی لباس و پوشش‌های گوناگون را دارد، که موجب افزایش سرعت کار می‌شود. با این برنامه با توجه به ایده و طرح شخصی خود می‌توانید پارچه مناسب از نظر خاصیت کششی، ضخامت و برشی و … را انتخاب کنید و الگوها را با چند کلیک می‌توانید روی تن مانکن شبیه‌سازی کرده و تناسب طرح، جنس و مدل را همزمان ببینید.

در واقع نرم افزار marvelous یک مدل مفهومی سه بعدی و الگویی را برای لباس ارائه می‌دهد و در حال حاضر ابزاری برای صنعت پوشاک نیست، یعنی شما قادر نیستید الگوها را چاپ کنید، سپس برش دهید و بدوزید.

تعدادی ابزار‌ کاربردی در این نرم افزار برای ایجاد و ویرایش طرح شما وجود دارد. مواردی از قبیل پارچه‌های گوناگون، دکمه‌ها و لوازم جانبی و … است. نرم افزار مارولوس به لباس محدود نشده و تهیه کیف و کفش هم به صورت شبیه سازی سه بعدی، برای شما مجاز است.

Rhino 6، نرم افزار طراحی لباس قدرتمند

Rhino 6، نرم افزار طراحی لباس قدرتمند

Rhino 6  یک نرم افزار بی‌نظیر در بازار کنونی CAD 3D بسیار ارزان، عرضه شده و مجموعه‌‌ای جامع از ابزارها را برای ایجاد مدل‌های پیچیده، دقیق و سه بعدی ارائه می‌دهد. این نرم افزار بسیار انعطاف پذیر و قدرتمند بوده، و جای خود را در هر استادیوی طراحی پیدا می‌کند. کاربرد آن فراوان بوده و از معماری گرفته تا طراحی جواهرات و زیورآلات و سایر زمینه‌های مختلف طراحی صنعتی این نرم افزار نقش موثری در طراحی‌ها دارد.

از کارایی‌های نرم افزار راینو 6 در حوزه فشن، می‌توانیم به طراحی اکسسوری و جواهرات اشاره کنیم. به راحتی هر طرح خلاقانه از خود را می‌توانید به شکل سه بعدی به صورت دقیق در کامپیوتر رسم نمایید.

در برنامه راینو فرم‌های پیچیده خیلی راحت‌‌تر، نسبت به سایر نرم افزارهای رسم سه بعدی قابل تولید هستند. راینو در تبدیل هندسه به نمونه‌های واقعی پیشروتر از دیگر نرم افزارهای مدل‌ساز می‌باشد. به دلیل اینکه هندسه در قالب خطوط ریاضی در این نرم افزار تعریف شده، همچنین امکان تغییر و ویرایش به صورت نامحدود وجود دارد.

با یادگیری و به کارگرفتن از این نرم‌افزار به طراحی، مدلسازی و تولید کردن طرح‌های جواهرات خلاقانه و متفاوت به آسانی امکان‌ پذیر خواهد بود.

قیمت انواع لباس زنانه با طراحی خاص و ترند امسال

 

نرم‌افزار جمینی Gemini برای طراحی لباس

جمینیGemini 

در طراحی لباس و همینطور تولید پوشاک، رسم الگوی دقیق، سریع و بدون خطا از مهمترین بخش‌ها محسوب می‌شود. برای داشتن الگو با متد و روش دلخواه خود متناسب با سایزبندی نرم افزار به وسیله نرم‌افزار جمینی (Gemini) امکان پذیر است. البته نباید نگران سایزهایی که در نرم افزار نیست بود، سایز‌های مختلف را در جدول می‌توان وارد کرده و الگوی خود را به آن ارجاع داد.

این نرم افزار دارای ابزارهای متعدد و پیشرفته طراحی الگو برای ایجاد پلیسه، اوزمان، ساسون و چرت و … می‌باشد. نرم‌افزار جمینی این امکان را برای طراحان، فراهم می‌کند تا به سادگی به دور از هرگونه اشتباه الگوهای بیچیده را طراحی کنند.

Gemini به راحتی با سایر نرم افزارها ارتباط برقرار کرده و همچنین قابلیت تبدیل کردن‌ فرمت فایل‌ها به فرمت نرم افزارهای شناخته شده دیگر وجود دارد. برای استفاده راحت‌‌تر کاربران این برنامه به زبان‌های مختلف نیز تعریف شده، تا شما به راحتی بتوانید از آن استفاده کنید. از الگوهای رسم شده توسط این نرم افزار می‌توان یک آرشیو تهیه کرد و در صورت نیاز، به سرعت تغییرات در طرح الگو و سایز را اعمال کرده و در وقت و هزینه صرفه جویی کنید.

با استفاده از تابع منحنی BEZIER در نرم‌افزار جمینی برای شما امکان رسم نمودن منحنی‌های کامل و یکنواخت در طراحی الگو وجود دارد. قابلیت ارسال، انتقال و ارسال الگوها به آسانی از طریق اینترنت به وسیله این برنامه وجود دارد.

آموزش نرم افزار جمینی نیز در سطوح ابتدایی و آماتور از طریق یوتیوب به سادگی امکانپذیر است.

مطالب کاربردی:  5 سبک هنری در فشن با شهرت جهانی

 

نرم افزار گربر (Gerber)، زبانی مشترک میان تولید کننده و طراح

نرم افزار گربر (Gerber)، زبانی مشترک میان تولید کننده و طراح

دردهه ۱۹۸۰ برای نخستین بار از تکنیک‌های طراحی و کد (CAD/CAM) در صنعت مد و پوشاک استفاده شد. در واقع نرم افزارهای CAD شامل نرم افزارهایی هستند، که برای طراحی استفاده می‌شوند. این نرم افزارها دارای امکانات بسیار وسیع و ابزارهای متنوع می‌باشند، که منطبق با تولیدات کارخانجات تولید کننده قطعات مختلف هستند.

گربر (Gerber)  مسئولیت ارتباط میان این دو نوع از نرم افزارهای CAD  و CAM (Computer Aided Manufacturing) را دارد. به عبارت دیگر گربر (Gerber) زبانی مشترک میان طراح و تولیدکننده می‌باشد. این نرم افزار طراحی لباس زنانه با نرم افزار جمینی نقاط مشترک زیادی داشته همچنین امکان هماهنگ سازی و اصلاح کردن الگو قبل از برش روی پارچه را به شما می‌دهد.

برنامه کاربردی گربر در عملیات دوخت ساده است. قبل از دوخت، یک نمونه شبیه‌سازی شده با سایز دقیق را به صورت سه بعدی بر تن مانکن نشان می‌دهد‌. این نرم افزار را به طراحان الگو و مهندس‌های نساجی که علاقه‌مند به فعالیت حرفه‌ای در حوزه مد و لباس هستند جهت افزایش سرعت و انعطاف در کار توصیه می‌کنیم، به دلیل اینکه صنایع تولید پوشاک فراوانی در سراسر دنیا در تولیدات خود از این برنامه استفاده می‌کنند.

 Cameo v6 نرم افزار شخصی دوزی

Cameo v6 نرم افزار شخصی دوزی

نرم افزاری قدرتمند برای سازندگان الگوی حرفه‌ای است که توسط یک الگوساز متخصص برنامه‌ریزی و تهیه شده است.

این نرم افزار بسیار کاربردی پوشاک به عنوان یک ابزار گسترده برای ساخت، درجه‌بندی، اندازه‌گیری برای طراحان پوشاک، الگوسازان حرفه‌ای و استادان حوزه فشن و طراحان مد می‌باشد. از تولید و دوخت لباس‌های شخصی گرفته تا سفارش‌سازی انبوه و تولید پوشاک با اندازه استاندارد مورد استفاده قرار می‌گیرد. این برنامه همچنین امکان تهیه و ویرایش الگوهایی با اندازه سفارشی و دلخواه را برای کاربر فراهم می‌کند.

این نرم افزار مفید طراحی لباس دارای ماژول‌های متعددی است که به طور رایگان ماژول مدیریت متریال تولید، نحوه انتخاب ملزومات، نحوه و راهنمایی استایل در اختیار شما قرار می‌گیرد.

نرم افزار طراحی لباس برای گوشی

نرم افزار طراحی لباس برای گوشی

Fashtory پرکاربردترین نرم افزار طراحی الگو لباس برای اندروید و ios می‌باشد. این برنامه این امکان را برای شما فراهم می‌کند تا با طراحان مد در نقاط مختلف دنیا ارتباط برقرار کنید.

مطالب پربازدید:  فشن شو چیست؟ تاریخچه و سیر تحولات نمایش مد از ابتدا تاکنون

 

سخن پایانی

امیدوارم نرم افزارهای ارائه شده در این دو مطلب مورد استفاده شما قرار بگیرد. تا طراحی‌های بی‌نظیری را راحت‌تر و دقیق‌تر به لباس‌های موردنظرتان تبدیل کنید. یادگیری و به کارگرفتن این نرم افزارها در صنعت تولید پوشاک قطعا باعث ارتقای سطح کیفیت، کاهش هزینه‌ها و … می‌شود.

ارائه مقاله‌های تخصصی  مد و فشن مختص شما، علاقه‌ مندان و فعالین این حوزه می‌باشد. پس با اشتراک گذاشتن نظرتان، ما را در ارائه مطالب مورد نیازتان کمک کنید.

 

منبع : cadcrowd

 

Twitter
LinkedIn
WhatsApp
Email
Telegram

شاید این مطالب را نیز بپسندید

5 دیدگاه در “معرفی اختصاصی نرم‌افزار جمینی و 5 نرم افزار برتر طراحی لباس

  1. تارا گفت:

    ممنونم از مقاله ی خوبتون. من به عنوان خیاط .لباس کار در مورد نرم افزار های خیاطی واقعا مشکل داشتم، این مقاله ی شما خیلی کمک کرد منو که بتونم راهمو پیدا کنم . یک دنیا ممنونم از شما و وب سایت خوبتون.

  2. سلام ممنون من مهندس نرم افزارم و تمایل دارم در مدلسازی و الگوسازی فعّالیت کنم. إن شاءالله.🌿

  3. اعظم گفت:

    سلام برای کار با نرم افزار طراحی لباس باید آموزش دید یا خیاط میتونه ازش استفاده کنه؟

  4. محمد آقابابایی گفت:

    برای سطح مبتدی میشه به صورت خودآموز کار کنید ولی برای سطح پیشرفته باید یا کلاس برید یا از طریق اموزش های توی اینترنت پیشرفت کنید توی این زمینه

  5. شادی گفت:

    سلام این نرم افزارها را از کجا میشه تهیه کرد؟

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *