عکس بهترین تقویت کننده مژه

مژه‌های بلند، ضخیم و تیره باعث می‌شود که چشمان شما درخشان‌تر به‌نظر برسند. احتمالا با خود می‌گویید: عالی! پس یک یا دو بار ریمل زدن می‌تواند من را به این هدف برساند. اما ریمل باعث می‌شود تا به‌صورت موقتی نسبت به مژه‌های خود احساس خوبی داشته باشید. باید به فکر یک راه حل طولانی مدت بود. دقیقا در این نقطه، تقویت کننده مژه به داد ما می‌رسند. به کمک این محصول، مژه‌ها بسیار سریع رشد می‌کنند و تارهای آن ضخیم‌تر می‌شوند. در این مطلب شما را با بهترین تقویت کننده مژه آشنا خواهیم کرد.

مژه چگونه رشد می‌کند؟

مژه چگونه رشد می‌کند؟

مژه‌ها علاوه بر زیبایی، از چشمان شما در برابر آلودگی، عرق و گرد و غبار محافظت می‌کنند. پلک زیرین انسان دارای 75 تا 80 مژه است که در 3 تا 4 ردیف پراکنده شده‌اند. در حالی که پلک بالایی دارای 90 تا 160 مژه است که در پنج تا شش ردیف قرار دارند. چرخه رشد مژه بین 4 تا 11 ماه طول می کشد و در سه مرحله به صورت زیر اتفاق می‌افتد.

خوش‌قیمت‌ترین‌های مدیسه

فاز رشد (آناژن- Anage)

در این مرحله مژه شروع به رشد می‌کند و طول آن در مدت ده هفته تا 12 میلی‌متر می‌رسد. سرم‌های تقویت کننده مژه باعث می‌شوند که مژه‌ها بلندتر و سریع‌تر از حد معمول رشد کنند. آن‌ها حاوی موادی مانند ویتامین B، پپتیدها و اسید هیالورونیک هستند.

مرحله تخریب (کاتاژن- Catagen)

در این مرحله مژه مواد مغذی دریافت نمی‌کند و فولیکول‌ها شروع به از بین رفتن می‌کنند. سرم مژه به عنوان بهترین تقویت کننده مژه به حفظ طول در این مرحله کمک می‌کند، زیرا خط مژه بسیار شکننده است.

فاز استراحت (تلوژن- Telogen)

پس از 3 تا 4 ماه، مژه‌های قدیمی پیر و ضعیف می‌شوند، این در حالی است که در همان زمان، مژه جدید زیر آن شروع به رشد می‌کند و موهای قدیمی را به سمت بالا هل می‌دهد تا بریزند و چرخه از مرحله اول شروع می‌شود. به‌طور کلی ریختن 1 تا 4 مژه در روز کاملاً طبیعی است. برای این‌که یک قدم جلوتر بمانید، می‌توانید از سرم‌های تقویت‌کننده‌ای استفاده کنید که فاز استراحت را برای رشد مژه‌های جدید و قوی‌تر تسریع می‌بخشند.

عکس مژه‌های بلند و زیبا

مواد تشکیل دهنده بهترین تقویت کننده مژه

برای کسب نتیجه کامل، بهترین تقویت کننده مژه یعنی سرم مژه باید از مواد تقویت کننده رشد طبیعی مانند، ویتامین B7، روغن کرچک و اسید هیالورونیک برخوردار باشد. یکی از بهترین سرم‌ مژه‌های ایرانی، سرم تقویت مژه سریتا است که مزایای زیادی از جمله، افزایش رشد مژه جدید و بیشتر کردن ضخامت مژه دارد. نکته‌ای که باید در هنگام خرید سرم تقویت کننده مژه‌، به آن دقت کنید این است که حتما مواد تشکیل‌دهنده این محصولات را بررسی کرده و در مورد ترکیباتی که نمی‌دانید تحقیق کنید تا به بهترین انتخاب برسید.

خرید محصولات تقویت‌کننده مو

نحوه استفاده از سرم تقویت کننده مژه

عکس نحوه استفاده از سرم تقویت کننده مژه

در اینجا چهار مرحله در مورد نحوه استفاده از سرم مژه آورده شده است.

  • مرحله 1: لنز تماسی را بردارید.

لنزهای تماسی، می‌توانند سرم را از مژه شما جذب کنند. برای جلوگیری از آن، در هنگام استفاده از تقویت‌کننده مژه حتما آن را بردارید. 15 دقیقه بعد از مصرف سرم، می‌توانید از آن‌ها استفاده کنید.

  • مرحله 2: مژه خود را تمیز کنید.

قبل از استفاده از سرم ، هرگونه آرایش (به خصوص ریمل) را پاک کنید. برای این منظور از دستمال مرطوب یا پاک کننده آرایشی مایع استفاده کنید.

  • مرحله 3: یک لایه نازک روی پایه مژه خود بمالید.

بیشتر سرم‌های تقویت مژه یک براش نازک یا چیزی شبیه خط چشم مویی دارند. در این صورت، براش را در سرم فرو کنید و سپس مقدار اضافی را از نوک آن پاک کنید. سرم را از گوشه داخلی پلک خود به سمت گوشه بیرونی بمالید.

  • مرحله 4: سرم اضافی را پاک کنید.

آن مقدار از سرم که از مژه بیرون زده است را جدا کنید. سپس، سه دقیقه صبر کنید تا خشک شود. برای بهترین نتیجه، از سرم تقویت کننده مژه، به صورت روزانه (روزی یک بار) قبل از خواب استفاده کنید.

اگر کاربرد تقویت کننده مژه را متوقف کنید، چه اتفاقی می‌افتد؟

استفاده از تقویت‌کننده‌های مژه را نباید متوقف کرد.

بعد از حاصل شدن نتیجه و دستیابی به مژه‌های بلند و پرپشت، ممکن است حس کنید که استفاده از سرم تقویت مژه کافی است. تقویت کننده مژه با خون‌رسانی بیشتر به ریشه‌های مو موجب سرعت بخشیدن به چرخه رشد و تقویت مژه می‌شود، اما با متوقف کردن روند استفاده از بهترین تقویت کننده مژه، چرخه رشد مژه به حالت اول بازخواهد گشت.

عوامل موثر در اثرگذاری سرم تقویت مژه

عوامل موثر در اثرگذاری سرم تقویت مژه

اثرگذاری تقویت‌کننده مژه به یک سری عوامل بستگی دارد که در ادامه با آن‌ها آشنا می‌شویم.

  • سن

با افزایش سن، سرعت رشد مژه کمتر خواهد شد. در نتیجه، ممکن است تاثیر تقویت کننده مژه کندتر باشد. اما ناراحت نباشید! تنها کاری که باید انجام دهید استفاده مداوم از سرم تقویت مژه است. اگر سرم را روزی دو بار به چشمان خود بمالید، چرخه رشد سرعت می‌یابد.

  • اکستنشن مژه

یکی از نگرانی‌های اصلی در کاربرد تقویت کننده مژه، اکستنشن است. این سوال پیش می‌آید که با وجود اکستنشن آیا می‌توان از تقویت کننده مژه استفاده کرد؟ خبر خوب این است که بله! این امکان وجود دارد.

  • رنگ چشم

سوال رایج دیگر این است که آیا سرم مژه رنگ چشم را تغییر می‌دهد؟

باید گفت ممکن است رنگ چشم را تغییر دهد و این به مواد تشکیل دهنده سرم و رنگ چشم بستگی دارد. برخی از سرم‌های تقویت کننده مژه، حاوی bimatoprost یا prostaglandin هستند. این مواد در اکثر قطره‌های چشم برای درمان گلوکوم (آب سیاه، نوعی بیماری چشمی است)، یافت می‌شود و می‌تواند به مقدار بسیار جزئی رنگ چشم را تغییر دهد. بنابراین اگر بهترین تقویت کننده مژه شما، حاوی bimatoprost یا prostaglandin باشد، می‌تواند رنگ چشم‌های خاکستری، فندقی، سبز، عسلی را تغییر دهد و تیره‌تر کند. اما رنگ چشمان آبی را  به دلیل سطح ملانین پایین، تغییر نخواهد داد. برای جلوگیری از هر گونه عارضه جانبی بهتر است در ابتدا مواد تشکیل‌دهنده موجود در سرم را بررسی کنید و در مورد عوارض جانبی احتمالی آن‌ها بخوانید، روش آسان‌تر این است که با یک چشم پزشک متخصص مشورت کنید.

حتما بخوانید: 4 روش طلایی درمان ریزش ابرو و علت‌های آن

بهترین تقویت کننده مژه کدام‌ها هستند؟

محلول تقویت کننده مژه سریتا

محلول تقویت کننده مژه سریتا

سرم تقویت مژه سریتا با قیمت بسیار مناسب و کیفیت فوق العاده مزایای زیادی برای مژه‌ها خواهد داشت. از جمله مزایای آن افزایش ضخامت، رشد مجدد و رطوبت رسانی به مژه است. این محصول دارای پپتیدها و ویتامین‌های ضروری مورد نیاز مژه‌ها است.

روش استفاده از محلول تقویت مژه سریتا

چگونگی مصرف به این صورت است که در اولین دوره مصرف، هر شب از این کرم استفاده کنید. در دومین دوره، میزان مصرف را به یک شب در میان کاهش دهید و در سومین دوره 2 بار در هفته آن را به خط رویش مژه در پلک بالا بمالید. به اندازه یک و ماه نیم مرحله استراحت را بگذرانید و سپس دوباره دوره مصرف بهترین تقویت کننده مژه را شروع کنید.

عوارض تقویت مژه سریتا

به‌طور کلی تقویت مژه سریتا عوارض خاصی ندارد. اما ممکن است در بعضی از مصرف کنندگان سوزش و خارش ایجاد کند که این سوزش و خارش اگر به میزان کم باشد موردی ندارد، اما اگر زیاد شود باید از مصرف آن خودداری کرد. همانطور که قبل‌تر گفتیم بهتر است قبل از مصرف حتما مواد تشکیل دهنده را بخوانید تا ببینید ممکن است برای شما حساسیت داشته باشد یا خیر. بعضی از مصرف کنندگان اعلام کرده‌اند که این تقویت کننده مژه، موجب ریزش می‌شود که شرکت سریتا اعلام کرده که ریزش مژه در ده تا دوازده روز اول مصرف، کاملا طبیعی است.

مدت تاثیر تقویت مژه سریتا

همان‌طور که قبلا گفته شد، سرم تقویت کننده مژه تاثیر دائمی ندارد و باید بعد از تکمیل دوره مصرف و گذراندن دوره استراحت (بعد از دوره 6 ماهه مصرف)، دوباره استفاده از آن را از سر بگیرید.

تقویت مژه ماوالا

عكس تقویت مژه ماوالا

این محصول پایه گیاهی دارد. تقویت‌کننده مژه ماوالا با داشتن پلی‌ساکارید طبیعی، ویتامین B2 و آمینواسید به بلند و ضخیم شدن مژه‌ها کمک خواهد کرد. این محصول به‌واسطه مواد پروتئینی و مغذی فراوانی که دارد، به نرم شدن مژه کمک می‌کند و بهترین تقویت کننده مژه هم محسوب می‌شود.

تقويت مژه اكسيليا

از مزایای این تقویت کننده مژه، داشتن بیماتوپروست است که به رشد، تیره و ضخیم شدن مژه کمک می‌کند. یک ویژگی بسیار خوب تقویت مژه اکسیلیا این است که بر پایه آب ساخته شده است نه چربی، بنابراین کسانی که اکستنشن مژه دارند، می‌توانند با خیال راحت از آن استفاده کنند. این محصول دارای اپیلیکاتور استریل است که استفاده بدون آلودگی را تضمین می‌کند.

بهترین تقویت کننده مژه خارجی

عكس بهترین تقویت کننده مژه خارجی

در این لیست سه عدد از بهترین تقویت کننده‌های مژه خارجی در سال 2022 آورده شده است.

سرم تقویت کننده مژه Obagi Nu-Cil

این سرم تقویت‌کننده مژه موجب متراکم کردن مژه‌ها، رطوبت رسانی و تیره شدن آن‌ها می‌شود.

سرم تقویت کننده و بلند کننده velour

پپتیدهای موجود در این سرم، موجب تحریک تولید کراتین می‌شود تا به تقویت مژه کمک کند. شما با این سرم مژه، شاهد رشد چشمگیر نیستید، اما این محلول از ریزش و شکستگی مژه جلوگیری می‌کند و موجب استحکام آن‌ می‌شود.

سرم تقویت کننده مژه Clinique

عكس سرم تقویت کننده مژه Clinique

ویتامین E و پپتیدهای موجود در این سرم به هیدراته‌کردن و استحکام مژه شما کمک می‌کند. این به معنی است که مقاومت مژه شما در برابر سایش بیشتر خواهد شد و دیگر به‌راحتی ریزش نمی‌کند.

در این مطلب به بررسی ساختار و مراحل رشد مژه پرداختیم و متوجه شدیم مرحله رشد مژه شامل فازهای مختلفی است. با استفاده از سرم و محلول تقویت‌کننده مژه می‌توانیم به بهبود رشد، طول و استحکام مژه کمک کنیم. همچنین نحوه استفاده از تقویت‌کننده مژه آموزش داده شد و با بهترین تقویت کننده‌های مژه ایرانی و خارجی آشنا شدیم. در برخی از موارد اگر روی خود محصول قید شده باشد، می‌توان از این محلول‌ها برای جلوگیری از ریزش ابرو هم استفاده کرد.

امیدواریم از خواندن این مطلب لذت برده باشید. اگر شما هم روشی خانگی بلد هستید که برای رشد مژه‌های خود استفاده می‌کنید با ما در میان بگذارید.

 

Twitter
LinkedIn
WhatsApp
Email
Telegram

شاید این مطالب را نیز بپسندید

2 دیدگاه در “آیا بهترین تقویت کننده مژه را می‌شناسید؟

  1. دایان گفت:

    من بعداز مصرف قطره سریتا حدود یک هفته خارش مژه هامو خیلی حس میکنم در حالیکه قبلشم با ژل شست شو سیمپل صورتمو شستم و چشمام کاملا تمیزه
    علت چیه بنظرتون یعنی باید بندازم دور ☹️

  2. فقط خدا گفت:

    من ۳روزه سریتا مصرف میکنم ، طبق کلیپی ک تو اینستاگرام دیدم گفته بود یکبار در روز و یکبار در شب مصرف کنید اما یکی از چشمام قرمز شده و یکم خارش داره آیا من باید قطع کنم ؟

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *