بهترین پرپشت کننده مو و ریش

اگر ریزش مو دارید یا نگران نازکی تارهای موی خود هستید، بهترین پرپشت کننده مو می‌تواند ظاهر بهتری به موهای شما بدهد. توجه کنید که پرپشت‌کننده مو با درمان ریزش مو متفاوت است، زیرا عوامل ریزش یا نازک شدن مو را متوقف یا معکوس نمی‌کند، بلکه اثرات آن را پنهان می‌کند. اگر به دنبال بهترین پرپشت کننده‌های مو هستید، تا پایان این مطلب با ما همراه باشید.

دلایل کم پشت شدن موها چیست؟

دلایل کم پشتی مو

موها به دو دلیل کم‌پشت دیده می‌شوند:

خوش‌قیمت‌ترین‌های مدیسه

  • نازک بودن تار موها
  • ریزش مو یا کم شدن تعداد تارهای مو

نازکی تارهای مو عمدتا ژنتیکی است، اما در ریزش مو عوامل مختلفی موثر هستند، مانند:

  • استرس
  • عوامل ارثی
  • عدم تعادل هورمونی
  • اختلال تیروئید
  • کم خونی

بهترین پرپشت‌ کننده مو کدام است؟

بهترین پرپشت‌ کننده مو کدام است؟

اگر به دنبال بهترین پرپشت کننده مو هستید، ابتدا باید با راهکارهای مختلف پرپشت کردن مو آشنا شوید و سپس براساس شرایط خود از میان آن‌ها انتخاب کنید. این راهکار به دو نوع کلی تقسیم می‌شود:

  • محصولات ضخیم کننده تارهای مو (پرپشت کننده مو)
  • محصولات ضد ریزش، رویش و رشد مجدد تارهای مو

نوع اول یا محصولات پرپشت کننده مو تاثیر موقتی دارند و جزو لوازم آرایشی محسوب می‌شوند نه مراقبتی. شامپو و نرم کننده، لوسیون‌ها، اسپری‌ها، موس‌ها و حتی پودرهای پرپشت کننده مو برای این منظور وجود دارند.

استفاده از محصولات حجم‌دهنده و پروتئین‌رسان کمک زیادی به پرپشت دیده‌شدن موهای شما می‌کند. به این دلیل که این محصولات ذراتی دارند که با چسبیدن به ساقه مو قطر غیرواقعی به تار مو می‌دهند و آن را از چیزی که واقعا هست پرتر و حجیم‌تر نشان می‌دهند.

انواع پرپشت‌ کننده های مو

انواع پرپشت کننده های مو

در ادامه به انواع پرپشت کننده‌های مو اعم از اسپری، پودر، کرم و شامپو می‌پردازیم، سپس شامپوها و مکمل‌های ضد ریزش و تقویت کننده را بررسی خواهیم کرد. در انتهای مطلب نیز به ترکیبات مهمی که در محصولات پرپشت کننده استفاده می‌شود اشاره خواهیم کرد.

اسپری پرپشت‌ کننده مو

تاثیر اسپری پرپشت کننده مو

نحوه کارکرد اسپری‌ها یا کرم‌های پرپشت کننده مو به این صورت است که فیبر یا الیاف ریزی داخل اسپری‌های پرپشت کننده مو وجود دارد که به تارهای موی شما می‌چسبند، قطر آنها را افزایش می‌دهند و در نتیجه پوششی ضخیم و طبیعی روی مو ایجاد می‌کنند. عاملی که موجب چسبیدن این الیاف به مو می‌شود، یک نوع بار الکترواستاتیک است.

عوارض اسپری پرپشت کننده مو

اسپری‌های حجم دهنده مو ممکن است باعث ایجاد واکنش‌های آلرژیک مانند عطسه، قرمزی چشم، خارش و حتی کهیر شوند. همچنین برای افرادی که به تنگی نفس یا بیماری‌های ریوی مبتلا هستند ممکن است مشکلاتی در تنفس ایجاد کند.

در صورت برخورد ناگهانی یا تماس ناخواسته با چشم، دهان، چشمان خود را به سرعت و با آب فراوان بشویید ولی اگر به اشتباه مقدار زیاد آن از طریق دهان یا بینی وارد بدنتان شود فورا باید به پزشک مراجعه کنید. بهترین پرپشت کننده مو، محصولی است که در عین زیباتر و حجیم کردن موها، نرمی آن‌ها را حفظ کرده و عوارض جانبی آن نیز بسیار کم باشد.

پودر پرپشت کننده مو چیست؟

استفاده از پودر پر پشت کننده مو یک راهکار موقتی است که موهای کم پشت و نازک را حجیم‌تر نشان می‌دهد. این پودرها صرفا آرایشی هستند و جز محصولات مراقبتی و درمانی پوست و مو محسوب نمی‌شوند همچنین روی تقویت مو و کاهش ریزش مو تاثیری ندارند.

کرم پرپشت کننده ریش

ساز و کار کرم‌های پرپشت کننده ریش هم به همان شکل پرپشت کننده‌های موی سر عمل می‌کنند. بیشتر مردان ترجیح می‌دهند از روغن‌ها و تونیک‌های تقویت ریش استفاده کنند و تنها در مهمانی‌ها و قرارهای مهم با کرم پرپشت کننده ریش، ظاهر و حجم ریش‌های خود را آرایش کنند. در ترکیبات محلول پرپشت کننده ریش عمدتا از ماده ماینوکسیدیل استفاده می‌شود، این ماده با بهبود گردش خون به‌صورت موضعی باعث می‌شود ریشه مو تغذیه بهتری دریافت کرده و رشد کند.

شامپو پرپشت کننده مو

شامپو پرپشت کننده مو

محصولات روزمره مانند شامپو و نرم کننده می‌توانند تاثیر زیادی بر سلامت و ظاهر موهای شما داشته باشند. نحوه کار یک شامپو پرپشت کننده و ضخیم کننده مو به این صورت است که ساقه مو را متورم می‌کند و در نتیجه حجم کلی مو را افزایش می‌دهد. توجه داشته باشید که تمام محصولات پرپشت کننده و حجم‌دهنده راه‌حل‌های موقت برای پرپشت کردن مو هستند، شما می‌توانید هر روز و بارها و بارها از آن‌ها استفاده کنید و از ظاهر زیبایی که به موهای شما می‌دهند لذت ببرید. اما بهتر است در کنار آن محصولاتی برای متوقف کردن یا معکوس کردن اثرات ریزش مو استفاده کنید. به عنوان مثال:

  • شامپو کافئین برای جلوگیری از ریزش مو
  • تونیک ضد ریزش سر سریتا هیرکر مینوتا
  • ماینوکسیدیل
  • فیناستراید
  • دوتاستراید
  • مکمل ها و قرص های ویتامین روزانه

شامپو‌های تقویت کننده، ترکیبات بسیار قوی دارند و همانقدر که برای تقویت ریشه مو و قطع ریزش مفید هستند، ساقه مو را خشک و وز می‌کنند. برای پیشگیری از خشک شدن ساقه مو قبل و بعد از استفاده از شامپوهای کافئین باید مراقبت‌های زیر را انجام دهید:

  • نیم ساعت قبل از حمام و شست‌وشوی سر از روغن درمانی استفاده کنید، به این ترتیب که ساقه موهای خود را به روغن مناسب آغشته کنید. این کار کمک می‌کند که آب موجود در تارهای موی شما در طول استحمام حفظ شود.
  • حتما از ماسک پرپشت کننده مو داخل حمام یا نرم کننده و آبرسان بعد از حمام استفاده کنید.

قرص پرپشت کننده مو

مکمل  روزانه یا قرص پرپشت کننده مو یکی دیگر از محصولاتی بوده که با تامین مواد مغذی مورد نیاز برای موهای شما، می‌توانند سلامتی و زیبایی را به آن‌ها هدیه دهند. یکی از بهترین گزینه‌ها برای یک مکمل خوب و مقرون به صرفه، کپسول بمب ویتامنه مو با برند Hair Soften و همچنین کپسول ولنس بای اوریفلیم جز یکی از شناخته‌شده‌ترین مکمل‌ها است.

خرید بهترین محصولات تقویت مو

در استفاده از مکمل‌ها، به این نکته توجه داشته باشید که در حالت کلی، بسیاری از مکمل‌ها حاوی موادی هستند که ممکن است روی برخی از افراد عوارض جانبی داشته باشند. این عوارض جانبی می‌تواند شامل موارد زیر باشد:

  • حالت تهوع
  • نفخ
  • خستگی
  • سردرد
  • دل درد

از طرف دیگر بعضی از مکمل‌ها می‌توانند اثرات مثبت فراتر از انتظار از خودشان نشان دهند، به عنوان مثال:

  • انرژی زایی و بالا بردن سطح انرژی بدن
  • بهبود گردش خون
  • کاهش کلسترول
  • شفاف‌تر کردن پوست

حتما بخوانید: ۱۰ مدل موی مردانه جدید برای موهای کم پشت

مواد مورد استفاده در بهترین پرپشت کننده مو

فهرست مواد تشکیل دهنده‌ی یک محصول می‌تواند حقایق زیادی درباره نحوه عملکرد آن و اینکه آیا واقعا می‌تواند به ادعاهای خود عمل کند یا نه، به شما بگوید. در مواد سازنده محصولات پرپشت کننده مو اغلب ماده‌هایی چون بیوتین، کلاژن، اسیدهای آمینه، زئولیت، پپتایدها و نیاسینامید (ویتامین B3) را خواهید دید. این مواد به تقویت و حجیم شدن فولیکول های مو و همچنین افزایش رشد مو کمک می‌کنند.

همچنین احتمالا نام روغن‌های ضروری برای سلامت مو مانند روغن کرچک را نیز در این فهرست مشاهده خواهید کرد. این روغن‌ها به تغذیه پوست سر و رشد مو کمک می‌کنند. در فرمولاسیون اسپری‌های تکسچرایزینگ (بافت سازی روی تار مو برای حجیم کردن آن) و پودرهای پرپشت کننده مو نیز به دنبال مواردی مانند سیلیکا سیلیکات و مواد نشاسته مانند مالتو دکسترین یا پودر ابریشم باشید.

 

منبع : fashionbeans

 

Twitter
LinkedIn
WhatsApp
Email
Telegram

شاید این مطالب را نیز بپسندید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *