با استایل بامبر آشنا شوید

یکی از مشهورترین استایل‌هایی که همه ما آن را دیده‌ایم و ممکن است نام آن را به طور دقیق ندانیم، استایل بامبر است. در این استایل افراد با پوشیدن ژاکت یا کت مخصوصی که نقطه تمایز آنان محسوب می‌شود، استایلی خلق کرده که مرز، زبان و فرهنگ را نمی‌شناسد.

به هیچ یک از جنسیت‌های زن و مرد تعلق نداشته و برای تمامی سنین مناسب خواهد بود. اگر مشتاق شده‌اید که بیش‌تر با این مدل استایل آشنا شوید. در ادامه با ما همراه باشید. در این مقاله اطلاعات مفیدی را از صفر تا صد این لباس و انواع مختلفی از آن گرد هم آورده‌ایم.

خوش‌قیمت‌ترین‌های مدیسه

تاریخچه پیدایش بامبر چیست؟

ژاکت بامبر نوعی لباس مناسب برای استایل‌های خارج از خانه و بیرونی بود که در ابتدا برای خلبانان و به عنوان کت پرواز طراحی و دوخته شد. این طراحی انجام گرفت که خلبانان بتوانند این ژاکت را در طول جنگ جهانی اول در هواپیماهای نظامی به تن کنند. چرا که در آن زمان بیش‌تر هواپیماها کابین خلبانی نداشته و خلبانان نیاز به ژاکتی گرم و با دوام بالا را احساس می‌کردند.

نمونه‌ای از ژاکت بامبر مناسب برای خلبانان

سپس در طول جنگ جهانی دوم اصلاحاتی در این کت‌ها ایجاد گردید و نوع جدیدی از آن به نام B3 معرفی شد. در این مدل تجدید نظرهایی صورت گرفته بود که سبب می‌شد، خلبانان در ارتفاعات بالا و با استفاده از این لباس‌های تهیه شده از پوست گوسفند، گرم بمانند و سردی هوا آنان را اذیت نکند.

به مرور زمان پوشیدن این دسته از ژاکت‌ها به مردم عادی نیز رسید و در نمایش‌های مد جایی برای خود پیدا کرد. هم اکنون مدل‌های بسیاری از این نوع لباس وجود داشته که با انواع مواد اولیه نظیر پارچه‌های نایلونی، جیر، ابریشم، چرم و … و مطابق با سلیقه و نیاز مردم طراحی و دوخته می‌شوند.

یکی از محبوب‌ترین مدل‌های کاپشن Bomber مدل MA-1 بوده که از جنس نایلون و آستر نارنجی ساخته می‌شود و در میان تمدن‌ها و کشورهای بسیاری مورد استفاده قرار گرفته است.

حال که با تاریخچه و چیستی این مدل لباس و استایل آشنا شدید، در ادامه به بررسی انواع آن می‌پردازیم.

نمونه‌ای از کاپشن بامبر مدل MA-1

قیمت انواع کاپشن خلبانی مردانه

انواع مدل کاپشن و ژاکت‌های بامبر

از سبک و مواد اولیه در تهیه این دست از لباس‌ها گرفته تا انواع مدل‌های جذاب مردانه و زنانه، تنوع نامحدودی وجود داشته که به بررسی هر یک از آنان خواهیم پرداخت.

مدل بامبر جکت پلی استر

نمونه‌ای از مدل بامبر جکت پلی استر

این مدل از رایج‌ترین مدل‌ها بوده و یک کت بهاره و عالی برای مردان به شمار می‌رود. از ویژگی‌های آن می‌توانیم به ضد آب بودن، مقاومت در برابر آب و هوا، وزن سبک، تنوع رنگی زیاد و … اشاره کنیم.

مدل کت بامبر پشمی و زمستانه

نمونه‌ای از مدل کت بامبر پشمی و زمستانه

این مدل با ضخامت زیاد و خاصیت گرم کنندگی خود برای فصل زمستان عالی بوده و ضد آب نیز است. پشم‌های به کار رفته در این لباس می‌تواند طبیعی یا مصنوعی بوده و دارای یقه‌های پشمی ساده و شیک نیز باشند.

مدل ژاکت بامبر جیر

نمونه‌ای از مدل ژاکت بامبر جیر

جیر یکی از پارچه‌های شیک و باکیفیت موجود در بازار بوده که رنگ‌های خنثی یا گرمی را نیز شامل می‌شود. یکی از آراسته‌ترین استایل‌ها را می‌توان با لباس‌های تهیه شده از جنس جیر، تجربه کرد.

مدل بامبر جکت چرم

نمونه‌ای از مدل بامبر جکت چرم

چرم یکی از قدیمی‌ترین پارچه‌هایی است که در دوخت لباس‌ها مورد استفاده قرار می‌گیرد. کت‌های Bomber چرم از منحصر به فردترین نمونه‌های موجود در دنیا بوده و ترکیب آنان با پارچه جیر بسیار جذاب خواهد بود.

خرید انواع محصولات چرم اورجینال

بهترین استایل‌ها با بامبر جکت

حال که به طور کامل با این استایل آشنا شدید و می‌دانید که بامبر چیست و انواع آن کدام‌اند، در ادامه به معرفی جذاب‌ترین استایل‌های مختلف با این لباس خواهیم پرداخت.

استایل کژوال

نمونه‌ای از استایل کژوال با شلوار جین و کتانی

پوشیدن ژاکت Bomber از بهترین گزینه‌ها برای استایل‌های کژوال و غیررسمی روزانه است. شما می‌توانید یک کت جیر قهوه‌ای مینیمال را با شلوار جین و کفش‌های چرم یا کتانی استایل کرده و در دمای پایین یک هودی را نیز به این استایل اضافه کنید که سرمای هوا اذیتتان نکند.

استایل رترو یا بازسازی

نمونه‌ای از استایل رترو با شلوار جین تیره

همانطور که گفته شد، در ابتدا این استایل برای هوانوردان زمان جنگ طراحی شده بود، اما پس از آن برای عموم مردم طراحی و دوخته شدند. استایل رترو نیز حکایت‌گر همین موضوع است و به بازسازی یکی از استایل‌های قدیمی اشاره دارد.

شما می‌توانید این ژاکت‌های رترو را روی پیراهن‌های یقه دار یا بافت بپوشید و با شلوار جین تیره یا مخمل کبریتی استایل کنید.

مطالب مرتبط :  زیباترین مدل‌های ترند کت زمستانی زنانه

استایل ورزشی

نمونه‌ای از استایل ورزشی با نوشته‌هایی روی ژاکت

در این استایل، کت‌های بامبر سبب می‌شوند که تناسب اندام افراد کاملا دیده شده و با انواع کفش ورزشی قابلیت ست کردن را خواهند داشت. این دسته از ژاکت‌ها معمولا دارای نوشته‌ها یا علائمی روی خود بوده و به شما ظاهری ورزشی و آکادمیک خواهند داد.

استایل مینیمالیست

نمونه‌ای از استایل مینیمالیست با بامبر جکت‌ها

این گونه ژاکت‌ها برای استایل‌های مینیمالیستی فوق العاده بود و شما می‌توانید آن‌ها را به همراه یک تی‌شرت ساده سفید، شلوار جین تنگ و کتونی‌های ونس ساده استایل کنید. همچنین می‌توانید این مدل ژاکت‌ها را با یقه اسکی‌های سفید و کتانی سفید نیز استایل کرده و ظاهری مینیمال به خود بگیرید.

ما در این مقاله سعی کردیم که شما را با استایل بامبر آشنا کرده و انواع این ژاکت‌ها را بررسی کنیم. سپس چند نمونه از استایل‌هایی را که شما می‌توانید با این نوع از ژاکت‌ها تجریه کنید شرح دادیم.

هم اکنون توجه به استایل شخصی نسبت به قبل از اهمیت بیش‌تری برخوردار بوده و افراد زمان زیادی را برای انتخاب لباس‌ها و ست کردن آن‌ها با یکدیگر صرف می‌کنند. دانستن و شناخت انواع لباس‌های مختلف کمک زیادی در ایجاد استایل‌های گوناگون خواهد کرد.

رنگ‌های محبوب

کت‌های بامبر زیتونی

کت‌های بامبر زیتونی

کت بامبر زیتونی و سایر رنگ‌های طیف سبز انتخاب محبوبی در میان آقایان و همچنین بانوان به شمار می‌رود. رنگ منحصر به فرد و زیبایی کت آن را به یک انتخاب ایده‌ال برای ایجاد استایل کژوال تبدیل می‌کند. کت زیتونی به عنوان لباسی که می‌تواند بقیه استایلتان را تکمیل کند کاربرد داشته و به خوبی با شلوارهای ساده مانند شلوار کتان یا جین ست می‌شود. علاوه بر این کت زیتونی با رنگ خنثی استایل بسیار خوبی را ایجاد می‌کند.

کت‌های بامبر قرمز

کت‌های بامبر قرمز

برای افرادی که دوست دارند استایلی مطابق مد روز داشته باشند کت بامبر قرمز یک انتخاب بسیار عالی است. این کت علاوه‌بر اینکه نسبت به رنگ‌های دیگر بیشتر مطابق مد روز است همچنین استایل بسیار جذابی را هم ایجاد می‌کند. این استایل علاوه بر این با موارد ساده در رنگ‌های کلاسیک هم به خوبی ست می‌شود. برای داشتن استایل ساده و در عین حال شیک کت قرمز را با شلوار آبی تیره و تیشرت یقه گرد سفید و کفش کتانی ست کنید.

کت‌های بامبر مشکی

کت‌های بامبر مشکی

هنگام انتخاب کت بامبر، مشکی یک انتخاب کلاسیک به شمار می‌رود. کت بامبر مشکی علاوه بر کاربردی بودن، به آسانی با لباس‌های گوناگون ست می‌شود. برای داشتن یک استایل شیک زیبا سعی کنید کت بامبر مشکی نایلونی را انتخاب کنید. همچنین کت بامبر مشکی چرم هم می‌تواند استایل‌های زیبایی را ایجاد کند. برای داشتن استایل‌های شیک‌تر به دنبال جنس‌های پشم یا جیر باشید. هنگامی که مدل و جنس مناسب خود را پیدا کردید دقت کنید که اندازه آن کاملا متناسب با بدنتان باشد.

کت‌های بامبر سفید

کت‌های بامبر سفید

ممکن است کت بامبر سفید یکی از انتخاب‌های متداول نباشد اما یکی از اجزای عالی استایل است. با استفاده از این کت می‌توانید در فصل بهار بدون ایجاد برجستگی خیلی زیاد در ظاهر، استایل شیکی داشته باشید. به دلیل رنگ خنثای این کت، کت بامبر سفید بسیار کاربردی بوده و با بسیاری از رنگ‌ها است می‌شود. برای شیک‌تر شدن استایل سعی کنید این رنگ کت را با اجزای روشن‌تر دیگر استایل مانند شلوار جین‌های آبی روشن یا شلوار کتان قهوه‌ای روشن و کفش کتانی سفید ست کنید.

چگونه از کت‌های بامبر در استایل خود استفاده کنیم؟

چگونه از کت‌های بامبر در استایل خود استفاده کنیم؟

  • لباس‌های خود را با مدل و رنگ کت Bomber ست کنید.
  • برای داشتن یک استایل کژوال جذاب کت Bomber خود را با یک تیشرت، شلوار جین یا شلوار کتان و کفش کتانی ست کنید.
  • برای استفاده از کت Bomber در موقعیت‌های اسمارت کژوال یک مدل کلاسیک را انتخاب کرده و آن را با شلوار کتان یا شلوار پارچه‌ای و پیراهن یقه‌دار ست کنید.
  • کت Bomber خود را با ست کردن آن با لباس‌های دیگر به رنگ‌های خنثی به یک جزء جذاب استایل تبدیل کنید.
  • یک کت چرم مشکی Bomber را برای داشتن استایل شیک یا یک کت جیر قهوه‌ای برای داشتن استایل شیک منحصر به‌ فرد استفاده کنید.

زیر کت بامبر چه لباسی بپوشیم؟

زیر کت بامبر چه لباسی بپوشیم؟

رایج‌ترین لباسی که زیر کت پوشیده می‌شود یک تیشرت ساده است که آن را به یک کت غیررسمی عالی تبدیل می‌کند. اگرچه در صورتی که بخواهید استایلتان کمی رسمی‌تر شود می‌توانید از پیراهن دکمه‌دار، پولوشرت یا حتی یقه اسکی استفاده کنید.

در صورتی که هوا خیلی سرد است و کت بامبرتان گشاد است می‌توانید برای ایجاد گرمای بیشتر زیر آن هودی بپوشید.

 

منبع : masterclass

 

Twitter
LinkedIn
WhatsApp
Email
Telegram

شاید این مطالب را نیز بپسندید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *