مقایسه عطر شنل و دیور

استفاده از عطر بسیار پرطرفدار است و به دوران قدیم بر می‌گردد؛ زمانی که مردم از سوزاندن گیاهان خوش عطر برای معطر کردن استفاده می‌کردند. امروزه برندهای مختلفی از جمله عطر شنل با رایحه‌های متنوع و خاص به وجود آمده‌اند. 

اگر بخواهیم به تاریخچه ساخت عطر نگاهی بیندازیم، باید به دورانی برگردیم که مصریان از عطر به دست آمده از سوزاندن مواد خوشبو، برای خشنود کردن خدایان استفاده می‌کردند. البته در آن زمان بیشتر طبقه اشراف توانایی استفاده از عطر را داشتند؛ حتی بنا به گفته مورخین جسد این افراد را حتی بعد از فوت درون مقبره‌های خوشبو می‌گذاشتند. با گذر زمان استفاده از عطر دیگر در انحصار طبقه اشراف نبود و وارد طبقات دیگر اجتماع نیز شد.

خوش‌قیمت‌ترین‌های مدیسه

تولید عطر فرایندی بسیار پیچیده دارد. در ایران ابوعلی سینا با استفاده از روش تقطیر توانست از گل رز عصاره‌گیری را انجام دهد. البته زکریای رازی با کشف الکل گام بسیار مهمی در تولید عطر برداشته است. امروزه انواع و اقسام عطرها با برندهای مختلف در بازار موجود است که رقابت تنگاتنگی با یکدیگر دارند. عطر کوکو شنل، عطر بلو شنل، عطر ساواج دیور، عطر آلور و عطر میس دیور از جمله عطرهای معروف هستند. اما به نظر شما کدام بهتر از دیگری است؟

تاریخچه برند عطر دیور

برند دیور توسط طراح مد فرانسوی، کریستین دیور در سال 1946 تأسیس شد. اگر چه شرکت دیور سال 1947 را به عنوان سال افتتاحیه خود می‌شناسد؛ زیرا این سال اولین نمایش مد دیور بود. مهارت‌های نوآورانه کریستین دیور در طراحی، دنیای مد را از اولین نمایش خود متحول کرد. از لباس و جواهر گرفته تا عطرهای خاص را با ظرافت‌های خاص طراحی و اجرا کرد. امروزه این برند جزو ده برند برتر جهان به حساب می‌آید.

عطر شنل n5 یکی از محبوب‌ترین عطرهای این برند است.

تاریخچه برند عطر شنل

خانه مد فرانسوی Chanel توسط گابریل شنل در سال 1910 تاسیس شد که مجموعه‌های محبوب لباس‌ زنانه شیک، کالاهای لوکس، اکسسوری‌های خیره کننده و ادکلن شنل مردانه و زنانه را خلق کرد. گابریل در حال حاضر بیشتر با نام کوکو شنل شناخته می‌شود.

شنل یا چنل اغلب بلوز و شلوار را در مجموعه‌های خود قرار می‌داد که نسبت به مد زنانه در دهه 1910 کاملا جدید بود. طرح‌های ساده، ساخته شده از پارچه‌های نرم، تغییر بسیار چشمگیری در مقایسه با گذشته دنیای مد ایجاد کرد. گرچه برند شنل بیشتر با پوشاک شناخته می‌شود، اما در دنیای عطر نیز پیشرو و نوآورانه عمل کرده است. عطر بلو د شنل و عطر شنل 5 n از جمله عطرهای معروف این برند هستند.

قیمت انواع عطر و ادکلون شنل

مواد تشکیل دهنده عطر در دو برند شنل و دیور چیست؟

برای ساخت و ماندگاری عطر، نوع و کیفیت مواد تشکیل دهنده مهمترین نقش را ایفا می‌کنند. رعایت چند اصل اساسی در تولید عطر بسیار ضروری است که در ادامه به بررسی آن‌ها می‌پردازیم.

رایحه عطر

اولین و مهمترین بخش هر عطری رایحه‌ای است که به مشام می‌رسد. رایحه عطر بستگی زیادی به کیفیت ماده خوشبو کننده دارد؛ هر چقدر کیفیت آن بهتر باشد، ماندگاری بیشتری خواهد داشت. به طور مثال در انواع مدل‌های عطر شنل مانند عطر شنل n5، عطر بلو شنل و … طراحان به ماندگاری عطر توجه بسیار ویژه‌ای داشته‌اند.

حلال‌ها

آب و الکل دو ماده حلال مهم موجود در عطر هستند که دو وظیفه اصلی پخش کردن رایحه عطر و ماندگاری عطر را بر عهده دارند. اگر از حلال داخل عطر استفاده نشود، غلظت رایحه عطر به شدت بالا می‌رود. البته هر چقدر در یک عطر از مواد حلال کمتری استفاده شود، ماندگاری آن عطر بیشتر می‌شود. غلظت رایحه عطر بین ۱۰ الی ۳۰ درصد است.

عطر میس دیور یکی از خاص‌ترین عطرهایی است که می‌توانید به عزیزتان هدیه کنید.

تثبیت کننده‌ها

مواد تثبیت کننده در اصل برای ایجاد تعادل بین تبخیر عطر از سطح پوست و تغییر و تحولاتی که در مواد عطر اتفاق می‌افتد، به کار می‌روند. در عطر آنچه که به عنوان ماندگاری عطر توقع داریم، بر عهده تثبیت کننده‌ها است.

قیمت انواع عطر و ادکلون دیور

نحوه ساخت عطرهای شنل و دیور چگونه است؟

برای ساخت عطر شنل، دیور و برندهای سرشناس دیگر اول از همه باکیفیت‌ترین گیاهان را از سراسر دنیا جمع آوری و با به کار بردن شرایط خاص نگهداری، وارد آزمایشگاه‌های تولید عطر می‌کنند. ساخت عطر شامل جمع آوری مواد، استخراج روغن، ترکیب و کنترل کیفیت است. 

مسلما تولید عطر مرغوب کار و زمان زیادی می‌طلبد. نکته جالب توجه این است که امروزه بسیاری از برندهای محبوب عطر از روش‌های مربوط به دوران باستان استفاده می‌کنند. بسیاری از عطرها با استخراج روغن معطر از مواد طبیعی ساخته می‌شوند. این مواد می‌توانند شامل گیاهان، میوه‌ها، چوب‌ها و حتی ترشحات حیوانات مختلف باشد. 

منابع دیگری مانند الکل، زغال سنگ، قطران و مواد پتروشیمی را می‌توان در طول فرآیند تولید استفاده کرد. برای عطرهایی که در طبیعت وجود ندارند یا اسانس تولید نمی‌کنند، از مواد شیمیایی مصنوعی برای تقلید رایحه استفاده می‌شود. بسیاری از عطرهای محبوب در این دسته قرار می‌گیرند.

ترکیبات طبیعی عطر:

  • گلبرگ‌های رز
  • کندر
  • یاسمن
  • خزه بلوط
  • چوب صندل
  • وانیل

ترکیبات مصنوعی عطر:

  • افزودنی
  • مشک
  • شویندهای سنتزی
  • رزین‌ها
  • آنتی اکسیدان‌ها

دانستنی‌های جذاب:  کدام عطر برای کدام شخصیت مناسب است؟

آیا روش‌های استخراج در دو برند دیور و شنل متفاوت است؟

پاسخ به طور کلی خیر است. البته ممکن است که در مواردی، کمی متفاوت به نظر برسند، اما روال کلی کار استخراج روغن از مواد طبیعی است تا عطر یا ادکلن ایجاد شود. استخراج اسانس را می‌توان به روش‌های مختلفی انجام داد: روغن‌ها را می‌توان از طریق استخراج با حلال یا تقطیر با بخار به دست آورد که از این روش‌ها برای ساخت عطر شانل یا عطر دیور نیز استفاده می‌شود.

در عطر بلو شنل از گل یاسمن و چوب صندل استفاده شده است.

استخراج با حلال

این روش با قرار دادن گیاهان در طبل‌های بزرگ و چرخان انجام می‌شود. سپس گیاهان با اتر نفتی یا بنزن پوشانده می‌شوند. قسمت‌های گیاه در نهایت در حلال مناسب حل شده و یک ماده مومی شکل که حاوی روغن‌ است، باقی می‌ماند. سپس این ماده در اتیل الکل قرار می‌گیرد. روغن در الکل حل می‌‌شود، سپس آن را می‌سوزاند و یک روغن معطر بسیار غلیظ باقی می‌گذارد.

تقطیر با بخار

در روش تقطیر با بخار، مواد طبیعی در دستگاه بخار قرار می‌گیرند. مواد تا زمانی که استخراج شوند، در دستگاه می‌نشینند. سپس ماده حاصله از لوله‌ها عبور داده شده و در آنجا خنک و به مایع تبدیل می‌شود. علاوه بر بخارپز کردن، روغن‌ها را می‌توان با جوشاندن در آب از مواد گیاهی نیز استخراج کرد.

مقایسه قیمت عطر شنل و عطر دیور

در مورد قیمت، مصرف کنندگان ادکلن شانل یا دیور باید بدین نکته توجه داشته باشند که هر دو جزو برندهای لوکس و گران قیمت به حساب می‌آیند و مشتریان از طبقه مالی خاصی می‌توانند استفاده همیشگی از این دو برند داشته باشند.

دانستنی‌های جذاب:  10 ادکلن زنانه معروف با رکورد فروش جهانی

کدام یک از دو برند طرفداران بیشتری دارند؟

دیور و شنل هر دو از بزرگترین کارخانه‌های لوکس فرانسوی در جهان هستند، اما کدام یک طرفداران بیشتری دارد؟ هر دو برند لوکس دیور و شنل، با تاریخچه طولانی و درخشان، کلکسیون‌های جدید لباس‌های آماده، عطر و ادکلن و نمایش‌های مد باورنکردنی‌شان شناخته می‌شوند. 

هر دو توسط طراحان باورنکردنی و مبتکری تأسیس شدند که دنیای عطر و مد را متحول کردند و رنگ و بوهای جدیدی را طراحی و ارائه دادند. هر دو بسیار محبوب هستند و نمی‌توان به طور دقیق تعیین کرد که کدام یک طرفدار بیشتری دارد.

تفاوت‌های دو برند عطر شنل و دیور چیست؟

اگر قرار بود درباره تفاوت دنیای پوشاک این دو برند صحبت کنیم، مقایسه برای یافتن تفاوت کار بسیار راحتی بود. اما در دنیای عطر، جز در مواردی خاص نمی‌توان در پروسه ساخت عطر چندان تفاوتی پیدا کرد. هر دوی این برندها طرفداران پروپا قرص خود را دارند که توانسته‌اند عطر دلخواه خود را در آن‌ها بیابند. چرا که رایحه چیزی است که کاملا به سلیقه شما بستگی دارد.

پیشرفت‌های صنعت عطر دو برند شنل و دیور

امروزه عطرها به طور فزاینده‌ای با استفاده از مواد شیمیایی مصنوعی ساخته می‌شوند. اغلب رایحه‌هایی که به طور طبیعی وجود دارند، به جای استخراج، به صورت مصنوعی تولید می‌شوند که این کار اجازه می‌دهد تا هزینه تولید عطر کاهش و در دسترس بودن آن برای عموم افزایش یابد.

ارزش و اهمیت رایحه بر کسی پوشیده نیست؛ به این معنی که بو برای اهداف متعددی از جمله احساسات، حافظه، خلاقیت و روابط ارزشمند بوده است. حس بویایی ما قوی‌ترین حس در بین حواس پنج گانه است؛ بنابراین به نظر نمی‌رسد که صنعت عطرسازی روزی از بین برود.

به دلیل تأثیر قابل توجه حس بویایی بر زندگی روزمره ما، تحقیقاتی در زمینه عطرهای مصنوعی انسان (بازآفرینی رایحه‌های بدن انسان یعنی فرمون‌ها) و رایحه درمانی در حال انجام است. عطر می‌تواند تا آنجا پیش برود که حالات عاطفی و برانگیختگی فیزیکی انسان را تقویت کند. بنابراین نه تنها هر دو برند شنل و دیور روز به روز پیشرفت خواهند کرد، بلکه برندهای دیگری نیز به این بازار اضافه خواهند شد.

دانستنی‌های جذاب:  بهترین ادکلن های مردانه از نظر خانم‌ها

خرید عطر شنل و دیور اورجینال

از خرید عطر شنل تا هر برند دیگری می‌توان روی سایت مدیسه حساب باز کرد. در این سایت با تنوع بی‌نظیری از انواع و اقسام عطرهای محبوب جهان از جمله عطر آلور، عطر میس دیور، دیور ساواج، انواع عطر شانل مانند عطر کوکو شنل، بلو د شنل، عطر شنل n5 و…. مواجه خواهید شد که هر سلیقه‌ای که داشته باشید را پوشش می‌دهد. 

قطعا از تفریحات شما نیز این است که در فروشگاهی بزرگ که تمامی عطرها و دیگر لوازم موردنیاز و محبوب شما را داشته باشد، قدم بزنید و لوازم مورد علاقه خود را تهیه کنید. سایت مدیسه این امکان را به صورت مجازی برای شما فراهم آورده است. در فروشگاه مدیسه و بخش آرایشی بداشتی می‌توانید بنا بر سلیقه خود هر آنچه را که می‌خواهید، بیابید و از خرید کردن نهایت لذت را ببرید.

 

Twitter
LinkedIn
WhatsApp
Email
Telegram

شاید این مطالب را نیز بپسندید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *