آموزش کانتور گونه در خانه به همراه ترفندهای کاربردی

کانتورینگ یکی از اساسی‌ترین قسمت‌های آرایش صورت به سبک مدرن می‌باشد که سبب بهتر شدن ساختار چهره می‌گردد. به ویژه برای گونه‌ها که در زیباتر دیده شدن استایل کلی صورت بسیار تاثرگذار هستند.

ممکن است شما هم بارها کانتورینگ گونه را امتحان کرده و در نهایت با صورتی تیره یا غیر معمول روبرو شده باشید. علت این کار رعایت نکردن اصول کانتورینگ گونه می‌باشد. از این جهت تصمیم گرفتیم در این مقاله از مدیسه به آموزش کانتور گونه پرداخته تا با اصول این کار به صورت جامع و اصولی آشنا شوید.

خوش‌قیمت‌ترین‌های مدیسه

آموزش کانتور گونه به روش اصولی

آموزش کانتور گونه به روش اصولی

کانتورینگ یا زاویه‌سازی صورت که به آن مادلینگ نیز گفته می‌شود، یکی از کلیدی‌ترین قسمت‌های آرایش چهره به سبک نوین می‌باشد که سبب بهتر دیده شدن ساختار صورت می شود. به ویژه در ناحیه گونه‌ها که هم در زیبایی و هم در بهتر دیده شدن ترکیب صورت تاثیر بسزایی دارند. حتما شما هم به دفعات زیاد رژگونه و کانتور و هایلایتر را امتحان کرده‌اید و در نهایت با یک چهره گر گرفته یا تیره و غیر عادی مواجه شده‌اید.

دلیل چنین موضوعی این است که اصول صحیح کانتور گونه رعایت نشده یا تمرین کافی در این حوزه انجام نداده‌اید. ولی اگر با روش درست کانتور آشنا باشید، پس از چند بار امتحان می‌توانید یک آرایش صورت حرفه‌ای، شیک و جذاب را شاهد باشید و خودتان را به بهترین شکل گریم کنید.

در این مطلب به آموزش کانتور گونه به صورت کامل و جامع خواهیم پرداخت. اما قبل از آن توضیح مختصری در مورد این که کانتور چیست و کاربردی آن کدام است به شما خواهیم داد.

ابزار کانتور صورت

آموزش این کار به‌ شکل اصولی و بدون فراهم‌ کردن لوازم کانتور صورت ممکن نیست. جهت رسیدن به این هدف، نیازی به کیت کانتور ندارید؛ می‌توانید از انواع کانسیلر، برنزر، هایلایتر و حتی سایه چشم و پودر ابرو برای کانتور استفاده کنید.

قبل از هر کاری باید اطمینان یابید که هر محصول آرایشی که استفاده می‌کنید هم‌ بافت باشد. استفاده از محصولات پودری به همراه محصولات مایع و کرم‌ها می‌تواند در نهایت موجب ماسیدگی آرایش روی پوست شود. علاوه‌ بر موارد فوق، باید مطمئن شوید برس و براش‌های آرایشی مناسب را برای پیاده‌ کردن تکنیک کانتور صورت در اختیار دارید.

کانتور گونه چیست؟

کانتور گونه چیست

کانتورینگ یا همان آرایش ترمیمی برای این کاربرد دارد تا ساختار بهتری روی صورت ایجاد شود. منظور از کانتور، روشی برای ایجاد خط در ناحیه صورت می‌باشد. به عبارت دیگر با کانتورینگ بخش‌های مختلف صورت با کرم کانتور و کرم پودر برجسته‌تر یا محوتر می‌شود. برای مثال، با این روش می‌توانید استخوان گونه را برجسته و بینی را لاغرتر نشان دهید.

این شیوه کمک می‌کند در صورت وجود ناهماهنگی یا عدم تقارن در چهره این موضوع برطرف شده و ساختار صورت متعادل دیده شود. به هر حال کانتورینگ موجب شده تا ایرادات پوستی تا حدودی رفع شده و پوست به فرم دلخواه خود دربیاید. کانتور صورت یکی از بخش‌های اصولی آرایش مدرن به حساب می‌آید.

اگر به آرایش‌های غلیظ و سنگین تمایل داشته باشید، تنها می‌توانید با تکنیک‌های کانتور صورت، چهره‌ای زیبا و طبیعی برای خود ایجاد نمایید. برای شروع آموزش کانتورینگ گونه به لوازم زیر نیاز است:

  • فونداسیون و زیرساز کاملا همرنگ با رنگ پوست
  • برنزر یا پودر کانتور
  • چند براش آرایشی مخصوص رژگونه و کانتور در سایزهای گوناگون
  • رژگونه
  • هایلایتر

دقت کنید که کانتورینگ، فقط به خرید بهترین برندهای لوازم آرایشی بهداشتی محدود نشده و باید هنر ترکیب رنگ‌ها را نیز بدانید. از سویی با توجه به این نکته که با کانتورینگ، بخش‌های جذاب صورت برجسته‌تر نشان داده می‌شود، استخوان گونه اهمیت بسیاری پیدا می‌کند. به همین خاطر نیز در ادامه به آموزش جامع کانتورینگ گونه می‌پردازیم.

مرحله یک : زیرسازی

زیرسازی

ابتدا روی پوست خود پرایمر صورت زده و همه بخش‌های صورت را با کرم پودر مناسب بپوشانید. زیر چشم را به کمک یک کانسیلر باکیفیت پوشانده و آن را به خوبی روی پوست پخش نمایید. سپس با یک براش مناسب، لایه‌ای نازک از پودر تثبیت کننده روی صورت خود زده تا کانسیلر و کرم پودر به خوبی روی پوست تثبیت شوند.

به این صورت پوستی صاف و یکدست خواهید داشت که برای کانتورینگ آماده می‌باشد. پس قبل از هر کاری باید فونداسیون را بر روی پوست اعمال کرده و زیرسازی انجام شود. پس از آن که آرایش روی پوست به صورت کامل قرار گرفت، شروع به کانتورینگ گونه خواهیم کرد. توصیه می‌شود از انواع کانتورهای کرمی استفاده کنید. کانتوری که به صورت مات روی پوست قرار گیرد. به هیچ وجه از کانتور درخشان استفاده نکنید.

قیمت انواع کانتور و هایلایتر برند و اورجینال

 

مرجله دو : پیدا کردن محل مناسب کانتور گونه

پیدا کردن محل مناسب کانتورینگ

در این مرحله نیاز است تا محل دقیق کانتورینگ را پیدا نمایید. از خود گونه‌ها کمک بگیرید، به این صورت که براشی با قلم بلند را انتخاب نموده و آن را کنار صورت به شکلی کاملا صاف و صفر درجه قرار دهید. سپس ۴۵ درجه براش را چرخانده و روی مرکز گونه فیکس نمایید.

یک روش دیگر هم این است که از استخوان گونه جهت یافتن محل دقیق کانتور گونه استفاده نمایید. به این شکل که با انگشت این استخوان را لمس کرده و زیر این ناحیه استخوانی به صورت مورب محل دقیق کانتورینگ می‌باشد.

مرحله سوم : مشخص کردن طول کانتور گونه

مشخص کردن طول کانتور

حالا نیاز است تا طول کانتور گونه را پیدا کنید. در مرحله قبل محل کانتور مشخص شده و در این مرحله پیدا کردن محل دقیق انتهای خط کانتور یا همان طول آن اهمیت پیدا می‌کند. همان موردی که اگر به خوبی رعایت نشود سبب می‌شود صورت سیاه یا قرمز به نظر برسد. به این صورت که براش را به شکل عمودی کنار صورت قرار داده و آن را دقیقا روی انتهای ابرو عمود نمایید. این نقطه نشانگر آن است که کانتور گونه باید دقیقا کجا به اتمام برسد.

مطالب مرتبط:  آموزش صفر تا صد کانتور بینی مثل یک آرایشگر حرفه‌ای

 

مرحله چهارم : انجام کانتورینگ

انجام کانتورینگ

در این مرحله به کمک یک براش کانتور که سری آن اندکی زاویه‌دار است، کمی پودر کانتور یا برنزر دو الی سه درجه تیره‌تر از رنگ طبیعی پوست خود برداشته و از ناحیه پایین محل رویش موها در کنار گوش، کانتورینگ را آغاز نموده و آن را در محلی که قبلا مشخص کرده‌اید، اعمال نمایید.

دقت داشته باشید که هر میزان آهسته و ملایم‌تر عمل کنید، نتیجه بهتری حاصل شده و فرصت برای ترمیم نمودن و درست کردن خطاها بیشتر وجود خواهد داشت.

مرحله پنجم : اعمال رژگونه

اعمال رژگونه

حالا که کانتور گونه به بهترین شکل انجام شد نوبت به استفاده از رژگونه می‌رسد. به این ترتیب یک رژگونه با رنگ مناسب تناژ طبیعی پوست خود انتخاب نمایید. سپس به کمک براش رژگونه که موهای پرپشت‌تری نیز دارد آن را به قسمت بالای ناحیه کانتور شده بزنید. سعی کنید که به طور کامل مرز میان آن‌ها را محو کرده تا طبیعی‌تر به نظر برسند.

مطالب کاربردی:  انواع براش آرایشی و کاربرد آن‌ها برای بخش‌های مختلف صورت

 

مرحله ششم : هایلایتر

هایلایتر

در این مرحله، هایلایتر بر روی صورت اعمال می‌شود. می‌توان گفت عمل هایلایتینگ و کانتورینگ به نوعی مکمل هم هستند و باید آن‌ها را کنار یکدیگر انجام داد. به کمک پودر کرمی هایلایتر و یک براش کوچک، هایلایتر را بر روی ناحیه بالایی استخوان گونه اعمال نمایید. یعنی دقیقا در بالای رژگونه.

اگر هایلایتر هم در دسترس خود ندارید، می‌توانید از یک رژگونه یا سایه براق به رنگ قهوه‌ای یا هلویی استفاده کرده اما در کل هایلایتر باید براق و درخشنده باشد و روشن‌تر از رنگ پوست جلوه کند. همچنین افراد با گونه‌های غیر برجسته و صورت کاملا صاف نیز می‌توانند هایلایتر کاملا درخشنده را به کمک یک براش رژگونه به مرکز گونه یا سیب گونه زده تا گونه‌ای برجسته‌تر و زیباتر از همیشه داشته باشند.

حال آرایش صورت شما کامل شده و می‌توانید به سراغ آرایش لب و آرایش چشم خود بروید.

مطالب پربازدید:  استروبینگ چیست و چه تفاوتی با کانتورینگ دارد؟

 

مراحل کانتور گونه صورت کشیده و بیضی

مراحل کانتور گونه صورت کشیده و بیضی

  • رسم خطوطی از ناحیه فوقانی و وسط پیشانی به دو سمت در گوشه‌های بیرونی ابرو
  • ایجاد خطوطی موازی از دو بخش داخلی چشم‌ها (کنار بینی)، به سمت ناحیه پایین بینی با یک هلال خروجی
  • در نهایت نیز رسم خطوط اریب زیر استخوان گونه، از محل رویش مو به سمت دو گوشه خارجی لب

 

 

منبع : masterclass

 

Twitter
LinkedIn
WhatsApp
Email
Telegram

شاید این مطالب را نیز بپسندید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *