تزریق فیلر چانه

تزریق فیلر چانه یکی از روش‌های زیباسازی چانه بوده که بدون جراحی انجام می‌گیرد. این روش مورد علاقه افرادی بوده که خواستار برخورداری از صورتی متعادل و متوازن‌تر از قبل هستند. این تزریق سبب می‌شود که زوایه فک زیباتر شده و به همین ترتیب افراد جوان‌تر به نظر برسند. فیلرهای مختلفی در بازار وجود داشته و هر کدام دارای خطرات و مزایای خاص خود هستند. اگر می‌خواهید در رابطه با این روش زیباسازی بیش‌تر بدانید، در ادامه با ما همراه باشید.

تزریق فیلر چانه چیست؟

تزریق فیلر چانه

تزریق فیلر چانه روشی برای بزرگ کردن چانه و کانتورینگ صورت بدون جراحی بوده که در آن برای پر کردن نواحی اطراف چانه از فیلر استفاده می‌شود. فیلرها از جنس اسید هیالورونیک (HA) ساخته می‌شوند.

خوش‌قیمت‌ترین‌های مدیسه

با استفاده از این فیلرها می‌توان نواحی کوچک و عیوب چانه را پر کرد یا برای تغییر شکل فک از آنان استفاده کرد. برای افرادی که دارای چهره‌ای لاغر و استخوانی هستند، تزریق فیلر نتایجی طبیعی به وجود خواهد آورد و سبب جذابیت آنان خواهد شد. دلایل مختلفی برای فرم دهی چانه با تزریق فیلر وجود دارد. علاوه بر زیبایی چانه، پوست اطراف آن نیز صاف تر شده و سبب می‌شود که افراد ظاهری جوان‌تر داشته باشند.

فیلر می‌تواند صورت نامتقارن را با افزودن حجم، شکل و کانتور اصلاح کند. درمان‌های این چنینی کاملا برای هر فرد انحصاری بوده و به همین سبب حجم فیلر مصرف شده کاملا برای صورت شما اندازه گیری می‌شود. افراد می‌توانند برای سفت کردن پوست اطراف چانه و خط فک، افزایش برآمدگی چانه، اضافه کردن کانتور به خطر فک، ایجاد تقارن در صورت و … از این روش استفاده کنند.

تزریق ژل چانه چقدر طول می‌کشد؟

این فرآیند معمولا بین 30 تا 45 دقیقه طول می‌کشد. در ابتدا صورت شما را تمیز کرده و برای بی‌حس کردن محل تزریق از یک بی‌حس کننده موضعی استفاده می‌شود. تزریق فیلر به وسیله سوزن‌های بسیار کوچکی و توسط پزشک متخصص انجام شده و نیازی به بستری شدن در بیمارستان نیست. بلافاصله پس از انجام این کار فرد زیباجو می‌تواند به فعالیت معمول و روزانه خود بپردازد. اما بهتر است که 1 تا 2 روز از ورزش و سایر فعالیت‌های سنگین خودداری کرد.

ماندگاری فیلر چانه چقدر است؟

ماندگاری فیلر چانه

انواع مختلفی از فیلرها با برندهای مختلف وجود داشته و هر کدام یک از آنان می‌تواند ماندگاری متفاوتی نسبت به دیگری داشته باشد. عواملی مثل نوع فیلر، محل تزریق، ژنتیک، سبک زندکی و ترکیب شیمیایی بدن فرد می‌توانند بر ماندگاری این فعالیت زیبایی تاثیرگذار باشند. ماندگاری اصلاح فرم چانه با فیلرهای اسید هیالورونیک معمولا بین 6 تا 12 ماه بوده، به همین سبب متخصصان به کسانی که برای اولین بار قصد انجام فیلر دارند، این نوع را پیشنهاد می‌کنند.

فیلرهای هیدروکسی‌لاپاتیت کلسیم نیز حدود 12 ماه ماندگاری خواهند داشت. پس از از بین رفتن فیلر، افراد می‌توانند تصمیم به ترمیم یا عدم ترمیم این فرآیند زیبایی بگیرند.

قیمت انواع محصولات مراقبت و بهداشت پوست

 

خطرات و عوارض فیلر چانه

اگرچه زاویه سازی فک و چانه دارای کم‌ترین خطر بوده، اما همه روش‌های زیبایی خطراتی را به همراه خواهند داشت. گاهی اوقات بدن ما فیلر را جسمی خارجی تصور کرده و گرانولوم‌های جسم خارجی ایجاد می‌کند. سایر خطرات تزریق فیلر چانه شامل موارد زیر است:

  • خارش
  • کبودی
  • تورم
  • عفونت
  • جای زخم
  • آبسه
  • حرکت کردن به محلی دیگر
  • کج شدن

در موارد نادری ممکن است در اثر تزریق فیلر، عوارض زیر به وقوع بپیوندند:

  • آسیب به بافت
  • کوری
  • سکته

بنابراین انتخاب پزشکی متخصص در این زمینه می‌تواند در کاهش خطرات و عوارض ناشی از فیلر بسیار تاثیرگذار باشد. ویزیت و تزریق معمولا در طی یک جلسه انجام می‌گیرد، بنابراین یک فرد قبل از انجام این کار باید با افراد متخصص مختلفی مشورت کرده و از آنان مشاوره بگیرد.

مراقبت‌های بعد از اصلاح فرم و زاویه فک

زاویه فک

برخی از افراد ممکن است بعد از تزریق دچار کبودی یا پف خفیفی در نواحی محل تزریق شوند، اما این وضعیت در طی 1 روز یا بیش‌تر برطرف خواهد شد. در مدت زمانی کوتاه فرد زیبایی چانه و صورت خود را تحسین خواهد کرد.

در چند روز قبل از انجام تزریق فیلر چانه حتما مراقب باشید که چه داروهایی مصرف می‌کنید. مصرف داروهای دارای NSAID و آسپرین، در طی 2 روز پس از انجام تزریق توصیه نمی‌شود. یک روز قبل از تغییر زاویه چانه و دو روز پس از آن نیز، باید از مصرف نوشیدنی‌های الکلی خودداری کرد. همچنین از رفتن به محیط‌های گرم مثل سونا تا دو هفته بعد از انجام تزریق خودداری کنید.

مطالب دیدنی:  عمل لیفت سانترال لب، مراقبت‌های بعد و عوارض آن

 

چه مدت زمانی طول می‌کشد که نتایج تزریق فیلر چانه خودش را نشان دهد؟

نتایج تزریق فیلر

برخلاف برخی از روش‌های غیرجراحی دیگر، نتایج فیلر بلافاصله پس از انجام تزریق قابل مشاهده خواهد بود. بنابراین شما خیلی سریع باید با چهره جدید خود ارتباط برقرار کنید. اما 1 تا 2 هفته بعد از انجام تزریق، بهترین نتیجه تزریق نمایان خواهد شد.

هزینه انجام پروتز چانه

هزینه تزریق فیلر به عوامل مختلفی مثل تخصص و صلاحیت پزشک، زمان و تلاش مورد نیاز برای انجام کار، نوع فیلر مصرفی، نوع انجام رویه و موقعیت جغرافیایی محل انجام این کار بستگی خواهد داشت. برای دانستن هزینه فیلر باید به پزشک متخصص مراجعه کرده و جلسه‌ای برای مشاوره در رابطه با میزان فیلر مصرفی داشته باشید.

جایگزین‌های دائمی برای فیلر چانه

پیوند چربی

اگر پس از انجام فیلرهای موقتی تصمیم به انجام زاویه سازی با روش‌های دائمی پیدا کردید، می‌توانید از روش‌های زیر استفاده کنید.

پیوند چربی

این روش نیاز به عمل جراحی داشته و در ابتدا پزشک متخصص با انجام عمل لیپوساکشن، چربی را از شکم، باسن، یا سایر نواحی مناسب بدن خود فرد جمع آوری می‌کند. سپس این چربی را تصفیه کرده و به صورت فرد بیمار تزریق می‌کند. در این فرآیند چانه فرد حجم گرفته، چین‌های پوست پر می‌شوند و خطوط زاویه ایجاد خواهند شد. برای انجام این عمل جراحی نیاز به تخصص بالایی وجود دارد، بنابراین تنها باید به پزشکان متخصص زیبایی مراجعه کرد.

مطالب پربازدید:  بررسی انواع جراحی زیبایی صورت برای رسیدن به چهره ایده‌آل

 

کاشت چانه

در این عمل جراحی، امپلنت چانه در حین جراحی در صورت فرد قرار داده شده و سبب ایجاد تعادل در صورت خواهد شد. معمولا جراح، ایمپلنت را در اطراف چانه و استخوان موجود قرار می‌دهد. این عمل یک عمل سرپایی تلقی شده و کم‌تر از 1 ساعت طول می‌کشد.

 

منبع : medicalnewstoday

 

Twitter
LinkedIn
WhatsApp
Email
Telegram

شاید این مطالب را نیز بپسندید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *