انتخاب گوشواره‌

گوشواره یکی از زیورآلات و اکسسوری‌هایی است که غالبا همیشه از آن استفاده می‌کنیم. اگر گوشواره خود را درست انتخاب کنید، می‌تواند زیبایی چهره شما را دوچندان کند. انتخاب درست اکسسوری، جذابیت و استایل منحصربه فردی به ظاهر شما اضافه می‌کند.

انتخاب این زیورآلات به خصوص گوشواره اصول و قواعد مختص خود را دارد که اگر رعایت شوند، بهترین نتیجه حاصل می‌شود. در ادامه به چند مورد از ناگفته‌ها و ترفندهای انتخاب گوشواره مناسب با فرم صورت و این موضوع که چه گوشواره ای به چه صورتی میاد اشاره می‌کنیم.

خوش‌قیمت‌ترین‌های مدیسه

انتخاب گوشواره متناسب با فرم صورت

انتخاب گوشواره متناسب با فرم صورت

یکی از مهم‌ترین موضوعاتی که باید جهت انتخاب گوشواره در نظر بگیرید، شکل و فرم صورت است. صورت همه افراد معمولا در یکی از دسته‌بندی‌های زیر قرار می‌گیرد.

با توجه به ویژگی‌های صورت خود می‌توانید گوشواره مناسب را انتخاب کنید. گوشواره‌ها می‌توانند روی بعضی از ویژگی‌های ظاهر چهره شما تاکید کرده یا آن را کمتر جلوه دهد. برای مثال می‌توانید با انتخاب درست گوشواره، صورت خود را بلند و کشیده، کمی گردتر به نظر برسانید یا صورت گرد را کشیده‌تر جلوه دهید.

انتخاب گوشواره مناسب صورت بیضی

صورت بیضی

زنانی که صورت بیضی شکل دارند غالبا پیشانی آن‌ها عرضی برابر با ناحیه استخوان گونه دارد. این نوع صورت‌ها از قسمت گونه به چانه کم‌ کم باریک می‌شوند. اگر شما نیز صورتی بیضی شکل دارید خوش‌شانس هستید زیرا تمام انواع گوشواره‌ها به صورت شما می‌آید. اما گشواره‌های آویز به شکل بیضی می‌توانند این چهره‌ها را بسیار جذاب‌تر کنند. این گوشواره‌ها بدون اینکه چهره شما را بلند کنند، آن را کشیده و جذاب نشان خواهند داد.

انتخاب گوشواره‌ مناسب صورت گرد

صورت گرد

در فرم صورت گرد عریض‌ترین قسمت صورت استخوان گونه بوده و در ناحیه خط فک و پیشانی، کم‌ کم باریک می‌شود. گوشواره‌های بلند و گوشواره‌هایی با طرح‌های هندسی برای کسانی که صورت گردی دارند مناسب است.

انتخاب گوشواره‌ مناسب صورت‌هایی با شکل قلب

صورت‌هایی با شکل قلب

در صورت‌هایی که شکل قلبی دارند، پیشانی غالبا عریض‌تر بوده و هر چه قالب صورت به سمت چانه می‌رود، از عرض آن کم می‌شود. گوشواره‌های بلند که خط‌ زیبا و طرح‌های منحنی داشته باشند برای این مدل صورت‌ها مناسب است. این مدل گوشواره‌ها فرم صورت را متعادل کرده و توجه مخاطب را به سمت چشم، استخوان گونه و خط فک جلب می‌کند.

انتخاب گوشواره‌ مناسب صورت‌های مربع‌ شکل

صورت‌های مربع‌شکل

صورت‌های مربعی شکل از سمت استخوان گونه تا استخوان فک، باریک‌تر نشده و عرض پیشانی با استخوان گونه برابر است. گوشواره‌های آویز یا حلقه‌ای که طراحی کشیده دارند برای صورت‌های مربعی کاملا مناسب هستند. گوشواره‌های حلقه‌ای بسیار بزرگ نیز معمولا با صورت مربعی جذاب‌ می‌شود.

انتخاب گوشواره‌ مناسب صورت‌های باریک

انتخاب گوشواره صورت‌های باریک

صورت‌های باریک یا مستطیلی از صورت‌های مربعی‌ شکل کشیده‌تر هستند. در این مدل صورت‌ها باید سعی داشته باشید تا با استفاده از اکسسوری مناسب، کشیدگی چهره خود را متعادل سازید. برای این منظور شما می‌توانید از گوشواره‌های آویز بلند استفاده کنید. گواره‌های اشکی بلند قادرند تاکید بیشتری روی استخوان گونه شما ایجاد کنند که سبب می‌شود صورت شما کمی گردتر دیده شود.

قیمت انواع گوشواره لاکچری و ترند سال

 

انتخاب گوشواره‌ مناسب صورت مثلثی

صورت مثلثی

افرادی که صورت مثلثی شکل دارند دارای پیشانی باریک‌تر و فکی پهن‌تر هستند و غالبا اجزای صورتشان زاویه‌دار است. موقع انتخاب گوشواره باید سعی نمود مدل‌هایی را انتخاب کرد که به عرض فک اضافه ننمایند. بهترین و بی‌دردسرترین انتخاب، گوشواره‌های بلند و باریک است. گوشواره‌های باریک به عرض اجزای مختلف صورت اضافه نمی‌کند.

انتخاب گوشواره‌ مناسب صورت‌های لوزی ‌شکل

صورت‌های لوزی ‌شکل

داشتن استخوان گونه متمایز، یکی از خصوصیات صورت‌های لوزی‌ شکل است. در این صورت‌ها، ناحیه پیشانی و چانه، باریک‌تر از استخوان گونه است. برای این که بتوانید این فرم صورت را به تعادل خوبی برسانید از گوشواره‌هایی استفاده نمایید که بیشتر از طول، عرض داشته باشند. یعنی گوشواره‌های پهن و کوتاه برای این افراد مناسب‌تر است.

با توجه به این نکات ذکر شده می‌توانید از میان صدها مدل گوشواره هرکدام که مناسب‌تر شماست را انتخاب کنید اما در نهایت بهتر است که هر گوشواره را امتحان کرده و آن را روی صورت خود ببینید.

انتخاب بر اساس رنگ مو و بلندی آن

انتخاب بر اساس رنگ مو و بلندی آن

اگر بلوند هستید یا موی خود را به رنگ‌ روشن همچون طلایی رنگ کرده‌اید، گوشواره طلایی می‌تواند زیبایی چهره‌ی شما را چند برابر کند. اگر موهای تیره‌ای دارید بهتر است که از گوشواره‌های پلاتین یا نقره‌ای استفاده کنید. اگر از دسته افرادی هستید که موهای قرمز دارند، گوشواره به رنگ رزگلد می‌تواند جذابیتی خیره‌کننده به چهره شما بدهد.

از عوامل دیگری که می‌توانید بر اساس آن مدل گوشواره خود را انتخاب کنید، بلندی یا کوتاهی مو است. اگر موهایی کوتاه دارید و معمولا موی خود را بالا می‌بندید طوری که لاله گوش شما دیده می‌شود، در این صورت هیچ محدودیتی جهت انتخاب گوشواره ندارید. اما اگر موهای شما بلند است و آن را اطراف سر خود می‌ریزید، بهتر است که از گوشواره‌های سایز بلند استفاده کنید. درخشش گوشواره در لابه‌لای موها، جذابیت شما را بسیار بیشتر می‌کند.

انتخاب بر اساس سبک زندگی

انتخاب بر اساس سبک زندگی

اکثر ما چند مدل گوشواره داریم و یکی از آن‌ها را به هیچ وجه از گوش خود بیرون نمی‌آوریم. اگر شما نیز گوشواره‌ای دارید که همواره در گوش شماست باید مدل‌هایی را انتخاب کنید که برای انجام کارهای روزمره نظیر خوابیدن و شست ‌و شو در حمام، مشکل و مزاحمتی برای شما ایجاد نکند.

اگر گوشواره خود را برای موقعیت‌های گوناگون عوض می‌کنید، باید چند نکته مهم را بدانید. برای مراسم‌های رسمی از مدل‌های کلاسیک که غالبا از جنس نقره و طلا هستند انتخاب کنید و بهتر است که گوشواره‌ آویز و گوشواره حلقه‌ای بزرگ استفاده نکنید. در سایر موقعیت‌های غیررسمی نظیر مهمانی‌های خانوادگی یا جمع‌های دوستانه می‌توانید با انتخاب گوشواره‌های مختلف و حتی دستساز از جنس‌های مختلف، سلیقه و شخصیت خود را با استایل خاصتان نشان دهید.

مطالب کاربردی:  چگونه به سبک رمانتیک لباس بپوشیم؟

 

انتخاب گوشواره‌ بر اساس سبک پوشش

انتخاب بر اساس سبک پوشش

یکی از نکات مهمی که باید در زمان انتخاب زیورآلات و گوشواره در نظر داشته باشید، تناسب آن با سایر بخش‌های پوشش و استایل شما است. مثلا اگر لباس‌های رمانتیک و زنانه را می‌پسندید بهتر است که گوشواره‌هایی با طراحی گرد و منحنی انتخاب کنید.

برای داشتن یک ظاهر شیک و مدرن می‌توانید گوشواره‌هایی با طرح‌ها و خطوط صاف انتخاب کنید. گوشواره‌هایی با طرح هندسی مثلا مربع، مستطیل، مثلث و طرح زاویه‌دار، مدرن‌تر بوده و برای استایل‌های اسپرت‌تر مناسب‌اند.

اگر شخصیتی خلاق دارید و ظاهر شما نشان دهنده این خلاقیت است می‌توانید از گوشواره براق، روشن و بلند استفاده نمایید. اگر دنبال مدلی هستید که در هر حالتی قابل استفاده باشد و با گذر زمان، جذابیتش را از دست ندهد می‌توانید مدل‌های رایجی همچون گوشواره‌های حلقه‌ای ساده و مینیمال، گوشواره مروارید با آویز طلا و نقره، گوشواره نگین‌دار و سایر مدل‌های کلاسیک را انتخاب کنید.

کسانی که استایلی ساده دارند غالبا گوشواره‌های کوچک و ساده را ترجیح می‌دهند که به‌ سختی دیده می‌شود و معمولا طراحی‌های معمولی دارد.

انتخاب بر اساس رنگ پوست

انتخاب بر اساس رنگ پوست

رنگ پوست یکی از عوامل مهم و تاثیرگذار در انتخاب لباس، استایل، اکسسوری، آرایش و… است. برای انتخاب زیورآلات نیز به رنگ پوست خود توجه کنید تا بتوانید بهترین گزینه را انتخاب کنید.

اگر رنگ پوست گرمی دارید و به سمت هلویی تمایل دارد، رنگ‌هایی مانند طلایی و مسی، رنگ ایده‌آلی برای زیورآلات است. اگر ته رنگ پوست شما صورتی یا آبی است و تناژ سرد دارد، زیورآلات نقره‌ای و سفید رنگ که به راحتی قابل تهیه از سایت لباس زنانه هستند برای شما مناسب‌ترین گزینه است.

رنگ چشم

رنگ چشم

شاید تعجب کنید ولی رنگ چشم هم می‌تواند روی انتخاب شما تاثیرگذار باشد. انتخاب گوشواره‌ی مناسب می‌تواند کاری کند که رنگ چشم‌های شما بیشتر به چشم بیاید یا کمتر دیده شود. می‌توانید با استفاده از رنگ‌های متضاد، کاری کنید که رنگ چشم‌های شما بهتر دیده شود. مثلا اگر چشم‌های فندقی‌رنگ دارید می‌توانید از گوشواره‌های سبز روشن استفاده کنید و اگر چشم‌های قهوه‌ای دارید از گوشواره‌های زرد و طلایی استفاده کنید.

مطالب پربازدید:  30 مدل گوشواره شیک و خاص ترند امسال برای مشکل‌پسندان

 

ما برای موقعیت‌های گوناگون، گوشواره‌های متنوع و مختلفی استفاده می‌کنیم و به هیچ وجه نمی‌توان منکر تاثیر گوشواره در استایل شد. تا زمانی که این چند قانون را در مورد انتخاب گوشواره مناسب در نظر داشته باشید، گوشواره‌ای که انتخاب می‌کنید بهترین گزینه برای استایل و ظاهر شما خواهد بود و زیبایی چهره شما را دوچندان می‌کند.

 

منبع : blingvine

 

Twitter
LinkedIn
WhatsApp
Email
Telegram

شاید این مطالب را نیز بپسندید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *